Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چندی پیش خودروی سراتو یکی از محصولات گروه سایپا در بورس کالای ایران پذیرش شد تا سایپا بتواند پس از عرضه فیزیکی، از طریق انتشار اوراق سلف موازی برای این محصول خود تامین مالی کند. به این ترتیب امیدنامه پذیرش و درج سراتو در سایت رسمی بورس کالا قرار گرفت و فردا هشتم خرداد ماه برای نخستین بار ۵۰ دستگاه سراتو روی تابلوی معاملات می رود. نگاهی به اطلاعیه عرضه سراتو در بورس کالا نشان می دهد که این خودرو ۲۰۰۰cc آپشنال EFS با رنگ های سفید ۲۰دستگاه، نقره ای ۱۰دستگاه، قرمز ۱۰دستگاه و آبی ۱۰۰دستگاه در بورس کالا عرضه می شود. همچنین مبالغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، بیمه ، شماره گذاری و خدمات جمعا به مبلغ ۱۱۸میلیون و ۳۰۵هزار و ۵۵۴ریال مازاد بر قیمت پایه از خریدار دریافت می گردد. انتخاب رنگ به دلخواه مشتری خواهد بود ولی تخصیص رنگ و اولویت بندی براساس سفارش گذاری صورت خواهد پذیرفت و عرضه به صورت نگهداری وجه است...

فردا سراتو در بورس کالاست...

بورس24 : جرقه رشد قیمت پلیمرها در کنار ثبات بهای محصولات فولادی در شرایطی که بسیاری از نرخ های جهانی همچون فلزات پایه ، فولاد و حتی با کمی اغماض نفت به سمت رشد قیمت ها متمایل شده را می توان سیگنال هایی امیدوارکننده به شمار آورد که ممکن است به تقویت حجم معاملات در ماه رمضان منجر شود. به نظر می رسد وضعیت کلی بازار را باید باز هم آرام و کم نوسان دانست مگر آن که جرقه های رشد قیمتی تکثیر شده و به گفتمان غالب در بازار بدل گردد. هم اکنون و در ابتدای ماه رمضان همین جرقه های رشد قیمتی را باید بسیار مهم و جذاب ارزیابی کرد زیرا کمترین خروجی آن را می توان مقاومت در برابر کاهش نرخ بیشتر عنوان داشت.

عرضه ۵۰ دستگاه سراتو در بورس کالا

فردا هشتم خردادماه برای نخستین بار ۵۰ دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه ۸۷۲ میلیون و ۶۰۴هزار و ۴۴۶ ریال در بورس کالای ایران عرضه می شود. همچنین شرکت ایران خودرو دنا را نیز در بورس کالا پذیرش کرده که به زودی عرضه خواهد شد.

چندی پیش خودروی سراتو یکی از محصولات گروه سایپا در بورس کالای ایران پذیرش شد تا سایپا بتواند پس از عرضه فیزیکی، از طریق انتشار اوراق سلف موازی برای این محصول خود تامین مالی کند. به این ترتیب امیدنامه پذیرش و درج سراتو در سایت رسمی بورس کالا قرار گرفت و فردا هشتم خرداد ماه برای نخستین بار ۵۰ دستگاه سراتو روی تابلوی معاملات می رود. نگاهی به اطلاعیه عرضه سراتو در بورس کالا نشان می دهد که این خودرو ۲۰۰۰ccآپشنالEFSبا رنگ های سفید ۲۰دستگاه، نقره ای ۱۰دستگاه، قرمز ۱۰دستگاه و آبی ۱۰۰دستگاه در بورس کالا عرضه می شود. همچنین مبالغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، بیمه ، شماره گذاری و خدمات جمعا به مبلغ ۱۱۸میلیون و ۳۰۵هزار و ۵۵۴ریال مازاد بر قیمت پایه از خریدار دریافت می گردد. انتخاب رنگ به دلخواه مشتری خواهد بود ولی تخصیص رنگ و اولویت بندی براساس سفارش گذاری صورت خواهد پذیرفت و عرضه به صورت نگهداری وجه است.

دادوستد بیش از ۱۸هزار تن انواع محصولات کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران، امروز (یکشنبه) ۷ خرداد ماه، دادوستد ۱۸ هزارو ۵۵۱ تن محصول را شاهد بود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این روز ۲۰۰ تن روغن پالم، ۳ هزار و ۵۰ تن شکر سفید، ۲ هزار و ۷۵۰ تن گندم خوراکی، ۴۰۰ تن کنجاله سویا در تالار محصولات کشاورزی داد و ستد شد .

علاوه بر این ۱۲ هزار و ۱۵۱ تن جو دامی نیز در قالب طرح قیمت تضمینی و به صورت فیزیکی در این تالار مورد معامله قرار گرفت.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز با معامله یک هزار و ۲۹۴ تن مواد پلیمری، ۵۲۹ تن اسلاک واکس سنگین ویژه ۸ درصد، ۲۳۰ تن مواد شیمیایی، ۳۵۰ تن قیر، ۲ هزار تن لوب کات سنگین و ۵ هزار تن وکیوم باتوم به کار خود پایان داد.

معامله ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار و ۱۷۰ تن مس مفتول، ۲ هزار تن مس کاتد ، ۳هزار و ۵۰۰ تن مس کم عیار و۶۰ تن شمش هزار پوندی آلومینیوم از دادوستد های امروز تالار محصولات صنعتی ومعدنی بود.

امروزهمچنین یک هزار تن قیر و ۶ هزار تن گوگرد پاستیلی در تالار صادراتی به فروش رفت و ۱۲۵ تن رب گوجه فرنگی نیز در بازار فرعی داد و ستد شد.

بورس انرژی: نخستین معامله آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در ررینگ بین‌الملل بازار فیزیکی

در جریان معاملات روز جاری (یکشنبه 7 خرداد 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان، حلال 402 و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 2,013 تن به ارزش نزدیک به 31 میلیارد و 97 میلیون ریال می‌باشد. از نکات حائز اهمیت معاملات امروز می‌توان به نخستین معامله آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در ررینگ بین‌الملل بازار فیزیکی اشاره کرد.

در جلسه معاملاتی روز دوشنبه، (8 خرداد 96)، کالاهای برش سنگین پتروشیمی تبریز و شازند، متانول پتروشیمی زاگرس، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه و اصفهان، نفتای سبک پالایش نفت تهران و بندرعباس، پنتان پالایش نفت کرمانشاه و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

عقب نشینی قیمت های پایه پتروشیمی ها

در بازار پلیمرها هرچند که شاهد رشد قیمت برخی از گریدها بودیم تا جایی که نمی توان معاملات بازار آزاد پلیمرها در بازار را به سمت کاهش نرخ ها سوق داد ؛ ولی باز هم کاهش نرخ های پایه متعاقب افت بهای دلار و کاهش قیمت های جهانی ، موجب شد تا نرخ های پایه در بورس کالا برای اعلام تا مدت مشابه در هفته بعد ، با عقب نشینی اعلام شود. افزایش محدود قیمت ها در بازار آزاد را می توان سیگنالی متأثر از احتمال افزایش قیمت های پایه به شمار آورد اگرچه باز هم بدنه غالب در بازار پلیمرها کاهش نرخ را محتمل می دانستند اگرچه احتمال افزایش مقطعی حجم تقاضا نیز وجود دارد. به نظر می رسد شرایط پیش رو یعنی ثبات نسبی قیمت ها می تواند باز هم در این بازار ایفای نقش کند.

افت و خیز قیمت پایه محصولات پلیمری

مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت و ۷ خردادماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین کاهش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پلی اتیلن سنگین اکستروژنPE۸۰با ۲.۹ درصد افت نسبت به هفته قبل است، این کالا از رقم ۴ هزار و ۲۳۹ تومان به ۴ هزار و ۱۱۵۵ تومان رسیده است.

همچنین در رتبه دوم بیشترین افت قیمت، پلی اتیلن سبک خطی با ۱.۴ درصد کاهش قرار دارد، این کالا به میزان ۶۰ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شده است.

در رتبه سوم هم پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی به ترتیب با افت ۱.۳ و ۱.۲ درصدی قرار دارند. همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سبک فیلم نیز با افت ۰.۹ درصدی روبه رو شدند، این کالاها به ترتیب ۳۷ و ۳۸ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

پلی اتیلن سنگین اکستروژنPE۱۰۰، پلی اتیلن سنگین بادی، تزریقی و دورانی نیز نسبت به هفته قبل به روند نزولی خود ادامه دادند. به طوری که به ترتیب ۳۰، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

همچنین پی وی سی ها هم به جز گرید ۶۵ روندی نزولی داشتند، به طوری که گرید ۵۷ و ۶۰ و ۷۰ نسبت به هفته قبل ۰.۱ درصد کاهش نرخ داشتند، اما گرید ۶۵ با ۰.۱ درصد افزایش قیمت روبه رو شد و از رقم ۳ هزار و ۱۱۱ تومان به ۳ هزار و ۱۱۶ تومان رسید.

در همین حال برخی از محصولات پلیمری با افزایش اندک قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، که در صدر آنها پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی وSBقرار دارند، این کالا ۲.۴۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

اکریلوبوتادین استایرن هم با ۷۶ تومان رشد قیمت نسبت به هفته گذشته به رقم ۶ هزار و ۵۷۶ تومان رسید.

در محاسبه قیمت پایه محصولات پلیمری قیمت دلار نیز با ۰.۴ درصد افت به رقم ۳ هزار و ۷۲۸ تومان رسید.

برخی از مهمترین معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

وکیوم باتوم

پالایش نفت تبریز

نقدی

6,948

6,948

10000

10110

10000

وکیوم باتوم

پالایش نفت بندرعباس

نقدی (مچینگ)

7,296

7,296

0

2400

2400

لوب کات سنگین

پالایش نفت بندرعباس

نقدی (مچینگ)

10,669

10,669

0

2000

2000

وکیوم باتوم

پالایش نفت اصفهان

نقدی (مچینگ)

6,948

6,948

0

1200

1200

وکیوم باتوم

پالایش نفت تهران (تندگویان)

نقدی (مچینگ)

7,049

7,049

0

1000

1000

پلی اتیلن ترفتالات نساجی Super Bright TG641

پتروشیمی تندگویان

سلف

33,415

33,415

770

770

770

وکیوم باتوم

پالایش نفت شیراز

نقدی

6,947

6,947

10000

400

400

اسلاک واکس سنگین ویژه 8%

نفت سپاهان

نقدی

19,700

19,700

1012

391

391

اسلاک واکس سنگین ویژه 8%

نفت سپاهان

نقدی (مچینگ)

19,700

19,700

0

138

138

تری اتانول آمین

پتروشیمی شازند

نقدی

41,425

41,425

110

110

110

پلی استایرن انبساطی نسوز SE2000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

57,000

57,000

100

100

100

پلی استایرن انبساطی نسوز SE1000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

57,000

57,000

100

100

100

قیر 6070

نفت پاسارگاد آبادان

نقدی (مچینگ)

9,204

9,204

0

100

100

قیر 6070

نفت پاسارگاد تهران

نقدی

9,504

9,504

100

100

100

قیر 6070

نفت پاسارگاد آبادان

نقدی

9,204

9,204

200

100

100

آرامش نسبی فولادی ها

هرچند که نگرانی از زیرفروشی در بازار فولاد هنوز هم وجود دارد ولی بدنه غالب بازار هنوز هم به ثبات قیمت ها خوش بین است اگرچه پتانسیل شکست در بازار هنوز هم وجود دارد. ثبات نسبی بهای مصنوعات فولادی ، ادامه اعلام قیمت ها بدون تغییر برای چندمین روز پیاپی ، عقب نشینی واقعی تقاضا در روزهای اخیر همزمان با آغاز ماه رمضان و نگرانی از کاهش مجدد قیمت ها را می توان چهره اصلی این بازار به شمار آورد. این شرایط تنها نگرانی از کاهش قیمت ها را در پیش خواهد داشت بنابراین افت نرخ ها را باید جدی تر از قبل مورد نظر ارزیابی کرد.

اصفهانی گزارشگر بازار فولاد عنوان کرد: بازار قراضه آهن در هفته اخیر بطور نامحسوسی میل به افزایش قیمت داشته و متوسط این افزایش مطابق با محاسبات نرخ میانگین، حدود 5 تومان بوده است.

- بازار میلگرد در یک هفته اخیر در جهت عکس بازار قراضه آهن حرکت کرده و بطور متوسط و نامحسوس حدود 5 تومان کاهش قیمت را تا کنون تجربه کرده است.

- بازار شمش تناسب اختلاف قیمت خود با بازار قراضه آهن را تا حدودی حفظ کرده است در صورتیکه اختلاف قیمت بازار میلگرد با شمش پیوسته کاهش نامحسوسی داشته است؛ از اینرو بنا بر آمار و ارقام هم مشخص است که حوزه تولید میلگرد در تامین شمش همچنان در فشار است و به نوعی طی یکی دو هفته اخیر افزایش نامحسوس شمش را در خود هضم کرده است و بطوریکه در محاسبات دیده میشود متوسط اختلاف قیمت شمش و میلگرد بصورت کاملا نامحسوس کاهش داشته است.

- شنیده شد در پی افزایش نارضایتی برخی از نوردکاران در خصوص وضعیت کنونی بازار شمش؛ گروهی از آنها درصدد تشکیل یک ائتلاف در جهت تامین شمش مورد نیاز خود از طریق واردات از طریق بازارهای برون مرزی هستند؛ اما اینکه این موضوع از لحاظ نرخ تمام شده شمش وارداتی مقرون به صرفه هست یا خیر، مسئله ای است که نیاز به کارشناسی دقیق دارد

در خصوص میلگرد نیز شنیده شده میلگرد تولیدی تعداد انگشت شماری از برخی از نوردکاران قراردادی ( دستمزدی ) که حالا بعد از طی چند ماه رسوب در برخی از انبارهای تهران کاملا زرد رنگ شده است؛ یکی دو هفته‌ای است که با قیمتهای جذاب تری ( تا 100 تومان ارزانتر ) در بازار پیشنهاد میشود که بنظر میرسد مورد استقبال چندانی واقع نشده باشد؛ و این مسئله از عمق فاجعه تولید مازاد بدون در نظر گرفتن شرایط تقاضا حکایت می نماید.

روشن است که این تولید مازاد به احتمال زیاد مربوط به نورد حجم معینی از شمش در زمانی معین و مشخص طبق قرارداد بوده است که به اجبار در انبار دپو شده است؛ البته این مورد آخر صرفا بر اساس گمانه زنی های نویسنده بوده و قطعیت ندارد.

گزارش تغییرات نرخ رسمی امروز مبادی تولیدکننده قوطی و پروفیل بر مبنای قوطی ضخامت ۲ میلیمتر بر اساس مقایسه با دیروز :

- امید البرز : 2280 - تغییرات : 5 -

- صبح پارسیان : 2295 - تغییرات : ثابت

- فولاد پروفیل مشهد : 2330 - تغییرات : ثابت

- علویجه : 2300 - تغییرات : ثابت

- تهران شرق : 2290 - تغییرات : 10 -

- محکم لوله : 2280 - تغییرات : ثابت

- کیهان : 2290 - تغییرات : ؟

- یزد : 2290 - تغییرات : 10 -

- یاران : 2300 - تغییرات : ثابت

- صابری " 2300 - تغییرات : ثابت

- هیربد : 2270 - تغییرات : 10 -

- پرشین : 2260 - تغییرات : ثابت

- نورد میلاد یزد : 2290 - تغییرات : 10 -

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24