Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید برای سال مالی منتهی به ٩۵.١٠.٣٠ در روز یک شنبه مورخ ٩۶.٠٢.٣١ ساعت ۱۶عصر در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد...

تصویب تقسیم سود ٢۶۶ ریال در مجمع عملکرد سال مالی ١٣٩۵ «وامید»

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید برای سال مالی منتهی به 95.10.30 در روز یک شنبه مورخ 96.02.31 ساعت ۱6عصر در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

سود تقسیمی پیشنهادی این شرکت با رضایت سهامداران مجمع برای هرسهم 266ریال تقسیم شد که با توجه به جدول زمانبندی این شرکت توزیع خواهد گردید.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

در ابتدای این جلسه آقای عسکری مدیرعامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: اقتصاد ایران در سال 95 توانست به ثبات نرخ ارز رسید، همچنین ما شاهد تورم تک رقمی، کاهش نرخ سود سپرده بانکی، بازنگری استاندارد افشا اطلاعات و راه اندازی IFRS در سیستم بانکداری کشور بودیم.

وی ادامه داد: کاهش عیار ذخایر سنگ آهن کشور چین و افزایش واردات از کشورهای استرالیا، به بهره رسیدن طرح SIID توسط شرکت، افزایش میزان استخراج سنگ آهن از معادن هند نیز اتفاق افتاد. پیش بینی می شود تا صادرات سنگ آهن استرالیا و افزایش تقاضا در بخش فولاد را شاهد باشیم.

وی افزود: در بازار سرمایه شرکت سرمایه گذاری امید توانسته رتبه دوم را در شرکت های هم صنعت خود داشته باشد. این رتبه دوم از نظر شفافیت، پی بر ای، سود خالص و ... است. ضمن اینکه وضعیت بهای تمام شده نیز رو به بهبود بوده و شرکت در تلاش است تا بتواند آن را به حداقل برساند، عمده تغییر و کاهش در درامد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت به دلیل کاهش سود در شرکت های چادرملو و گل گهر است.

وی تصریح کرد: از اهم اقدامات انجام شده در سال 95 می توان به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و کمک به تامین مالی طرح های توسعه آن ها، بازارگردانی و حمایت از سهام شرکت های بورسی و فرابورسی، پیگیری جدی برای تکمیل خط لوله انتقال آب خلیج فارس به شرکت هایی چادرملو و گل گهر، مشارکت در مناقصه احداث پروژه مخازن نفتی استراتژیک به ظرفیت 10 میلیون بشکه و انجام اقدامات لازم برای چابک سازی و اصلاح ساختار سازمانی برخی از شرکت های گروه از قبیل گل گهر، پترو امید آسیا ساختمانی سپه و گردشگری امید تابان آسیا اشاره کرد.

آقای عسکری با اشاره به برنامه های آتی شرکت عنوان کرد: از جمله برنامه های آتی شرکت می توان به اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، نظارت موثر بر عملکرد، تقویت انضباط و شفافیت امور مالی شرکت ها گروه، آمادگی برای حضور موثر در توسعه مخازن استراتژیک نفتی کشور، تکمیل زنجیره تولید در صنعت سنگ آهن و ایجاد ارزش افزوده بیشتر اشاره کرد.

گزیده ای از برنامه های آتی شرکت

  • اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه هلدینگ امید
  • مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر و بکارگیری ابزارهای مالی جدید جهت تامین مالی شرکتهای تابعه
  • نظارت موثر بر عملکرد، تقویت انضباط و شفافیت امور مالی شرکتهای گروه و ارائه گزارشات بموقع و شفاف به مراجع ذیصلاح و کنترل هزینه ها.
  • اقدام در جهت پذیرش و عرضه سهام برخی از شرکتهای تابعه در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران
  • حفظ و تقویت جایگاه شرکت در گروه معدنی و حضور فعالتر در صنایع بالادستی و پایین دستی نفتی، انرژی، ساختمانی و واسطه های مالی.
  • اصلاح مستمر پرتفوی سهام و خروج از سرمایهگذاریهای راکد و کم بازده.
  • تخصصی نمودن فعالیتهای شرکتهای تابعه و جلوگیری از موازی کاری و تداخل فعالیتها و ادغام یا انحلال شرکتهای موازی.

در ادامه جلسه گزارش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مطلوب نسبت به صورت های مالی اعلام شد.

پس از آن عسکری مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص وضعیت شرکت توسعه صنایع معدنی آسیا گفت: مجموعه امید در نظر دارد تا این شرکت را به فروش برساند، این شرکت نهایتا در خرداد ماه به فروش خواهد رسید. از طرفی سایر شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز شناوری خود را بیشتر خواهند کرد و این موضوع از طریق امید دنبال می شود.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص وضعیت معادن چادر ملو و گل گهر توضیح داد: باقیمانده معادن روباز گهر زمین در حدود 435 میلیارد تن است و همچنین در گل گهر 150 میلیون تن اکتشاف جدید نیز صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه با ایمیدرو نیز مذاکراتی صورت گرفته تا برای اکتشاف در زمین مورد نظر اقداماتی صورت گیرد. قرار داد منعقد شده و به مراحل پایانی خود نزدیک است.

همچنین پس از تایید صورتهای مالی با توافق جمع سود تقسیم نقدی 266 ریال اعلام گردید و در پایان مجمع اعضای هیأت مدیره نیز انتخاب شدند.

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

صورت سود و زیان

منبع خبر: به سفارش شرکت سرمایه گذاری امید

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24