Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مصرف نسوز تابعی از میزان تقاضا است که همان طور که گفته شد در صنایع مختلف این مصرف کاهش داشته، این کاهش مصرف را در صنعت فولاد و سیمان به طور واضح می توان مشاهده کرد. وقتی رکود در اقتصاد کشور حاکم است باید به سمت بازار صادراتی رفت، شرکت نسوز ایران در کشورهای هدف توانسته بازار خوبی را جذب کند و توافقاتی نیز در این خصوص انجام شده و موفقیت هایی در این خصوص انجام شده به گونه ای که برای اولین بار آجرهای فرآورده های نسوز ایران در یکی از کشورهای همسایه استفاده می شود...

تقسیم سود ٣۵٠ ریالی کفرا/ منتظر محصولات باکیفیت باشید

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه فرآورده های نسوز ایران برای سال مالی منتهی به 95.12.30 در روز سه شنبه مورخ96.03.02 ساعت 10صبح در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش با حضور حدود 67% سهامداران، اعضای هیئت مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

سود تقسیمی پیشنهادی این شرکت با رضایت سهامداران مجمع برای هرسهم 350ریال تقسیم شد که با توجه به جدول زمانبندی این شرکت توزیع خواهد گردید.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

در ابتدای این جلسه سعید لقمانی مدیرعامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت فرآورده های نسوز ایران دارای دو دسته محصول است که به آجرها و مواد ویژه تقسیم می شود. در سال گذشته با توجه به ریسک هایی که شرکت متحمل شد و به علت کاهش تقاضا در صنایع فولاد، سیلیکات و غیر آهنی مقداری فروش شرکت را کاهش داد این کاهش تقاضا ، منجر به کاهش تولید در صنعت شد، از طرفی منجر شده تا شرکت ها از موجودی انبار خود برای مصرف استفاده کنند.

آقای لقمانی ادامه داد: مصرف نسوز تابعی از میزان تقاضا است که همان طور که گفته شد در صنایع مختلف این مصرف کاهش داشته، این کاهش مصرف را در صنعت فولاد و سیمان به طور واضح می توان مشاهده کرد. وقتی رکود در اقتصاد کشور حاکم است باید به سمت بازار صادراتی رفت، شرکت نسوز ایران در کشورهای هدف توانسته بازار خوبی را جذب کند و توافقاتی نیز در این خصوص انجام شده و موفقیت هایی در این خصوص انجام شده به گونه ای که برای اولین بار آجرهای فرآورده های نسوز ایران در یکی از کشورهای همسایه استفاده می شود.

اهداف کلان این شرکت

  • انتخاب اول مشتریان از نظر کیفیت محصولات
  • تامین سبد کامل از نیازهای مشتری
  • افزایش میزان (مقدار-ریال) فروش محصولات
  • بروز رسانی فن آوری محصولات، تجهیزات، اطلاعات

آقای لقمانی در خصوص برنامه های آتی شرکت اعلام کرد: در سال 96 فاز اول طرح فراوری مواد اولیه جمبزه به بهره برداری خواهد رسید. فاز 2 و 3 نیز در سال های آتی به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه در سال 94 با نصب کوره های جدید بهای تمام شده خود را کاهش دادیم. تا بتوانیم بهای تمام شده خود را مدیریت نمائیم. همچنین شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته را داشته باشد.

اقدامات در راستای کاهش قیمت تمام شده محصولات

  • اصلاح کارت های تکنولوژی محصولات در راستای رقابتی کردن قیمت فروش
  • کاهش میزان پرت مواد و برگشتی آجرها
  • مدیریت مصرف انرژی
  • مصرف مواد اولیه بازیافتی

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص قیمت محصولات و افزایش نرخ آن ها عنوان کرد: ما آرام آرام افزایش قیمت را به خریداران خود می دهیم. این موضوع باید آرام آرام صورت گیرد چرا که بازار رقابتی و با حضور سرمایه گذاران خارجی بوده و باید با سیاست عمل کرد. باید به گونه ای عمل شود که دچار مشکل نشویم.

وی درباره تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن بر شرکت بیان داشت: طبق گفته های مسئولان ارز در نیمه دوم سال تک نرخی خواهد شد و این موضوع منجر خواهد شد تا راه های فرار واردات کالا بسته شود. ضمن اینکه با وزارت بازرگانی صحبت شده تا تعرفه های واردات نسوز تغییر کند.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ارزش جایگزینی عنوان کرد: ارزش جایگزینی شرکت نسوز ایران بدون زمین حدود 170 میلیارد تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است که فروش دو ماهه ابتدای سال 96 بسیار مناسب بوده و جلوتر از بودجه پیش می رویم. امیدواریم تا این روند ادامه پیدا کند.

در ادامه جلسه گزارش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مطلوب نسبت به صورت های مالی اعلام گردید.

در ادامه جلسه لقمانی خبر داد: شرکت نسوز ایران از جمله شرکت های با پتانسیل بازار بوده که مسلما جای رشد بسیار دارد. شرکت نسوز ایران در تلاش است تا با یک شرکت کره ای برای بازاریابی و انتقال دانش فنی مشارکت کند. این مذاکره در مراحل پایانی خود قرار دارد.

در ادامه تدین رئیس هیئت مدیره شرکت تصریح کرد: در نظر داریم تا برای کاهش بهای تمام شده طرحی را راه اندازی کنیم که بخشی از مواد اولیه را خود شرکت تولید کند، این موضوع منجر به تولید محصولات هم با کیفیت بالاتر و هم کاهش بهای تمام شده خواهد شد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 350 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

صورت سود و زیان

منبع خبر: به سفارش شرکت شرکت گروه فرآورده های نسوز ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24