Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در پانزدهمین مطلب آموزشی الفبای بازار سهام ( کار مشترک عصر ایران و پایگاه خبری بورس ٢۴) باز هم ادبیات بورس و کلیدواژه های این بازار توضیح داده شده است...

کدال را بشناسید

بورس24 : سامانه کدال به سامانه اطلاع رسانی شرکت های بورسی گفته می شود که معتبر ترین مرجع انتشار گزارشات شرکت هاست.
این سامانه برای تحلیلگران بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و بازار بیش از هر خبر یا شایعه ای به گزارشات منتشر شده شرکت ها در این سامانه توجه می کند. اگر قصد دارید در بازار ریسک خود را کاهش دهید حتما از سامانه اطلاع رسانی کدال به عنوان مرجع گزارشات شرکت ها پیش از هر خرید یا فروشی مطلع شوید آدرس اینترنتی آن عبارت است از www.codal.ir و این سامانه به شما اجازه می دهد بر اساس نام شرکت یا نماد هر سهم ، کلیه گزارشات منتشر شده در خصوص آن سهم را از زمان ورود به بورس تا کنون جستجو و مطالعه کرده و با آگاهی بیشتری اقدام به معامله کنید.

از جمله مهم ترین گزارشات پر اهمیت برای هر شرکت، پیش بینی سود ، اطلاعات و صورت های مالی ، آگهی دعوت به مجامع و گزارش مجامع و همچنین شفاف سازی هایی است که بنا به درخواست سازمان بورس ، شرکت ها ملزم به انتشار آن ها برای سهامداران و فعالان بازار هستند.
ناظر بازار به شخص (گروه) گفته می شود که روی معاملات بازار نظارت می کند. در هنگام معاملات به طور معمول ناظر بازار دخالتی نخواهد کرد مگر مواقع خاص و وجود ابهام که برای حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از اشاعه معاملات بر مبنای اطلاعات خاص در یگ شرکت می تواند دخالت نماید.
پیام ناظر و هر گونه دخالت در معاملات سهام در طول بازار در اختیار کلیه فعالان از طریق سایت بورس قرار خواهد گرفت و تحت عنوان " پیام ناظر بازار" در صفحات مختلف نشان داده شده است و به عبارتی کانال ارتباطی یک طرفه سازمان بورس با سایر سهامداران است.

درس قبل: تحلیل بنیادی با این دو روش

درس بعد : با بازارهای بورسی آشنا شوید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24