Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سفر هیأتی متشکل از مقامات بلندپایه و مدیران اجرایی بورس کالا به عراق و بازدید از انبارها و سردخانه های بزرگ و مهم این کشور نشان می دهد که این بازار رسمی برای حضور در بازار استراتژیک عراق برنامه ریزی های گسترده ای داشته که می تواند ساز و کار معاملاتی آن را رونقی مضاعف بخشیده و سهم بازار ایران را برای محصولات صنعتی در این کشور گسترش دهد. این نکته را باید بسیار جدی گرفت زیرا عراق بازاری است که غالب تولیدات ایران در این کشور مشتری داشته و هنوز هم خوش بینی های بسیاری برای ادامه فعالیت صادراتی کشورمان در بازار عراق وجود دارد. ایران در رقابت با ترکیه ، عربستان و حتی چین از مزیت قرابت های فرهنگی برخوردار است که اجناس ایرانی را برای آن ها پذیراتر از قبل مجسم می سازد...

تلاش برای نفوذ به بازار صادراتی عراق

بورس24 : سفر هیأتی متشکل از مقامات بلندپایه و مدیران اجرایی بورس کالا به عراق و بازدید از انبارها و سردخانه های بزرگ و مهم این کشور نشان می دهد که این بازار رسمی برای حضور در بازار استراتژیک عراق برنامه ریزی های گسترده ای داشته که می تواند ساز و کار معاملاتی آن را رونقی مضاعف بخشیده و سهم بازار ایران را برای محصولات صنعتی در این کشور گسترش دهد. این نکته را باید بسیار جدی گرفت زیرا عراق بازاری است که غالب تولیدات ایران در این کشور مشتری داشته و هنوز هم خوش بینی های بسیاری برای ادامه فعالیت صادراتی کشورمان در بازار عراق وجود دارد. ایران در رقابت با ترکیه ، عربستان و حتی چین از مزیت قرابت های فرهنگی برخوردار است که اجناس ایرانی را برای آن ها پذیراتر از قبل مجسم می سازد.

در بازار فولاد در روز یکشنبه شاهد عقب نشینی نسبی قیمت ها هستیم ولی امیدواری به تثبیت قیمت ها در این بازار افزایش یافته است. کاهش قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا در کنار عقب نشینی قیمتی در بازار آزاد را می توان برخی از واقعیت های بازارهای کالایی به شمار آورد. معامله 10 هزار تن نفت گاز در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز از نکات مهم بازار در روز یکشنبه بود.

مدیران ارشد بورس کالا از عراق بازگشتند.

هفته گذشته هیات تجاری بورس کالای ایران متشکل از مدیران ارشد این بورس به عراق سفر کردند تا ضمن مذاکره با مقامات عراقی به بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی دو کشور از بستر بورس کالا بپردازند و از نزدیک با بازارهای مهم این کشور آشنا شوند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از مدت ها بررسی های تحقیقاتی برای حضور بورس کالا در بازار استراتژیک عراق، هفته گذشته هیاتی متشکل از مدیران ارشد بورس کالای ایران به عراق سفر کردند تا ضمن بازدید از بازارهای مهم این کشور در شهرهای بغداد، کربلا و نجف از نزدیک واقعیت های اقتصادی بازار عراق را مورد بررسی قرار دهند.کارشناسان معتقدند، حضور بورس کالای ایران در عراق بستری برای رونق حجم معاملات و تقویت عرضه محصولات ایرانی بوده و می تواند حضور در این بازار مهم و استراتژیک را برای شرکت های ایرانی تسهیل کند.

از سوی دیگر توانمندی وعرضه های صادراتی بورس کالا و جذابیت بازار عراق می تواند رونق معاملات صادراتی به این بازار را فراهم کند. این در حالی است که با توجه به تجربه بورس کالا و سایر نهادهای مالی مشابه در عرضه های صادراتی کالاهایی همچون قیر و سنگ آهن می توان از هم اکنون به عرضه کالاهای صادراتی به بازار عراق خوش بین بود اگرچه هنوز هم باید معاملات در بورس کالا صورت گیرد ولی می توان کالاهای معامله شده را در مبادی خروجی تحویل داد.

در این سفر هیات تجاری بورس کالای ایران ضمن بازدید از انبارهای این کشور در کنار برخی از سردخانه های بزرگ ، با سفیر و رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت و گو کرده و ضمن معرفی بورس کالای ایران، مکانیزم های تجاری در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست، سفیر ایران در عراق، این کشور را بازاری بزرگ و جذاب برای ایران دانست و اظهار کرد: کشور عراق با جمعیت ۳۴ میلیون نفر و با ۱۲ محور مرزی برای محصولات ایرانی شرایطی ایده آل داشته و در دسترس است.

ایرج مسجدی در ادامه سرمایه گذاری ،حضور طولانی مدت در عراق ، معرفی کالاهای ایرانی و حتی تبلیغات را لازمه ورود به این بازار دانست و خاطرنشان کرد: سفارت ایران در عراق برای حمایت از فعالیت های تجاری این نهاد آمادگی دارد زیرا عراق قدرتمند و توسعه یافته با فعالیت های تجاری ، صنعتی و اقتصادی گسترده از اولویت های ایران به حساب می آید و ما یک عراق قدرتمند و پیشرفته را ترجیح می دهیم.

وی افزود: بازار عراق دارای رقبای تجاری از کشورهای ترکیه،عربستان ، اردن ، امارات متحده عربی و حتی مصر بوده و این کشورها در تلاش هستند تا سهم بازار خود را در این کشور افزایش دهند بنابراین باید ایران بتواند در بازار عراق خودنمایی محسوسی داشته باشد و حتی تجار و سرمایه گذاران ایرانی باید از فرصت فعلی استفاده کرده و با سرمایه گذاری از آن بهره گیرند.

در ادامه رایزن بازرگانی ایران در عراق ضمن خوش آمدگویی به هیأت اعزامی بورس کالای ایران، بازار عراق را فضایی جذاب برای صادرات محصولات مختلف دانست و اظهار کرد: در بازار عراق قیمت اهمیت بسیاری داشته و در کنار تعهد عرضه و تضمین کیفیت می توان به موفقیت های بزرگی در این بازار دست یافت.

به گفته ابراهیم محمدرضا زاده، در عراق خریداران قدرتمندی وجود دارد و در صورت عرضه مستمر کالا به این بازار با فرض تضمین کیفیت می توان شرایط بهتری را تجربه کرد البته در حوزه مراودات بانکی فعالیت های خوبی انجام شده که می تواند به رونق معاملات منجر شود.

بورس انرژی: معامله 10 هزار تن نفت گاز در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران

در جریان معاملات روز جاری (یکشنبه 24 اردیبهشت 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال 400،402،406،410 و آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی و همچنین نفت گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی تبریز و مشهد به مقاصد عراق و افغانستان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 20،809 تن و به ارزش بیش از 305 میلیارد ریال می‌باشد. از نکات قابل توجه معاملات امروز می‌توان به رقابت خریداران برای خرید 10 هزار تن نفت گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت مشهد به مقصد افغانستان اشاره نمود.

در جلسه معاملاتی روز دوشنبه مورخ 25 اردیبهشت 96، کالاهای برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402، حلال 410 و بلندینگ نفتا حلال 410 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت تهران، حلال 410 پالایش نفت آبادان و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان و نفت کوره 380 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی اصفهان و تبریز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

برخی از مهمترین معاملات فرآورده های نفتی و پتروشیمی در رینگ فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم معامله شده

واحد حجم

واحد قیمت

قیمت پایه

نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

10000

مترمکعب

ریال

10153

برش سنگین شرکت پتروشیمی شازند در رینگ داخلی

1012

تن

ریال

10098

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

72

تن

ریال

14832

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

810000

لیتر

ریال

13130

آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

25

تن

ریال

14831

آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

25

تن

ریال

14831

حلال 406 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

24000

لیتر

ریال

14133

حلال 410 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

456000

لیتر

ریال

14133

حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

420000

لیتر

ریال

13130

حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

432000

لیتر

ریال

13130

حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

30000

لیتر

ریال

14263

حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

312000

لیتر

ریال

14263

نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین الملل از انبار نفت مشهد به مقصد افغانستان

10000

تن

پریمیوم دلاری(سنا-مطابق مکانیسم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران مورخ 95/8/9)

5

نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

0

تن

ریال

14651

نفت گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین الملل از انبار نفت تبریز به مقصد عراق

0

تن

پریمیوم دلاری(سنا-مطابق مکانیسم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران مورخ 95/8/9)

5

عقب گرد در بازار محصولات پتروشیمی

هرچند که در هفته گذشته شاهد رشد بهای نفت خام و نفتا در بازارهای جهانی بودیم ولی کاهش قیمت پلیمرها و بسیاری از مواد اولیه شیمیایی در بازارهای جهانی و البته افت قیمت دلار موجب شد تا قیمت های پایه این گروه کالایی در بورس کالا با کاهش مخابره شود. همین وضعیت را می توان در بازار آزاد مشاهده کرد یعنی جرقه های رشد قیمتی پلیمرها محدود شده و بازار وارد یک فاز کاهشی جدید شد که البته می تواند با کاهش قیمت های پایه نیز مرتبط باشد. با توجه به عقب نشینی قیمت ها در بورس کالا به نظر می رسد که اندک خوش بینی به رشد نرخ ها در بورس و بازار از بین رفته و تنها می توان به افزایش حجم معاملات تا آغاز ماه رمضان امیدوار بود که این نکته هم به تقویت بنیادین بازار منجر شده و هم به کمک خریداران در واحدهای پایین دستی محصولات پتروشیمی خواهد آمد. با توجه به این وضعیت ممکن است بازار روند فعلی را تا ماه رمضان ادامه دهد.

کاهش قیمت های پایه در بورس کالا با اما و اگرهایی رو به رو است زیرا شواهدی حکایت از احتمال افزایش قیمت ها داشته و دارد ولی باز هم شرایط انتخاباتی و برخی مدیریت ها ممکن است در تعیین نرخ به سمت کاهش قیمت ها مؤثر بوده باشد که در نهایت برای کل بازار با محوریت حجم معامله و تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی مفید خواهد بود.

پلی استایرن ها باز هم ارزان شدند؛ نزول قیمت های پایه محصولات پلیمری

بررسی قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۱۷ و ۲۴ اردیبهشت ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افت قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به اکریلوبوتادین استایرن با ۳.۸ درصد کاهش است، این کالا از رقم ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به ۶ هزار و ۳۹۷ تومان رسیده است.

در رده بعدی افت قیمت ها، پلی استایرن مقاوم با ۲.۶ درصد افت قرار دارد، این کالا ۶۹ تومان نسبت به هفته قبل کاهش قیمت داشت. پلی استایرن معمولی هم ۲.۶ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شده است.

پلی اتیلن سنگین تزریقی و دورانی نیز با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شده است. این کالاها به ترتیب ۹۰ و ۹۴ تومان ارزان شده اند.

پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی وSBنیز با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته روبه رو شده اند. پلی اتیلن سبک فیلم هم با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شده است، این کالا از رقم ۴ هزار و ۳۰۵ تومان به ۴ هزار و ۲۴۵۵ تومان رسیده است.

در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری نیز ۰.۷ درصد نسبت به هفته قبل کاهش نرخ داشتند. پلی اتیلن سبک خطی هم با ۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شده است. این کالا ۴۵ تومان نسبت به هفته پیش ارزان شده است.

همچنین پی وی سی ها هم با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، به طوری که گرید ۵۷ و ۷۰ به میزان ۹ تومان، گرید ۶۰ به میزان ۸ تومان کاهش قیمت داشتند. گرید ۶۵ هم با۰.۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شده است.

در محاسبه قیمت پایه محصولات پلیمری قیمت دلار با ۰.۳ درصد کاهش به رقم ۳ هزار و ۷۴۲ تومان رسید. هفته گذشته دلار با قیمت ۳ هزار و ۷۵۲ تومان در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی لحاظ شده بود.

بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۷ و ۲۴ اسفند نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند و تعداد اندکی از آنها با افزایش قیمت روبه رو شده اند. بیشترین افت قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۵.۴ درصد کاهش است، این کالا از رقم ۲ هزار و ۳۵۱ تومان به ۲ هزار و ۲۲۲ تومان رسیده است.

در رده بعدی کاهش قیمت ها بنزن با ۳.۶ درصد افت نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا ۱۳۸ تومان ارزان شده است. اوره پریل و اوره صنعتی نیز به ترتیب با ۲.۵ و ۲.۷ درصد کاهش نسبت به هفته قبل قرار دارند، این کالاها ۱۹ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شده اند. منواتیلن گلایکول و استایرن منومر نیز نسبت به هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که منواتیلن گلایکول از رقم ۲ هزار و ۳۰۸ تومان به ۲ هزار و ۲۶۳ تومان رسید، همچنین استایرن منومر هم از رقم ۳ هزار و ۳۴۵ تومان به ۳ هزار و ۲۹۸ تومان رسید.

همچنین سودمایع هم با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شد. اورتوزایلین، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول، ایزوبوتانول و اسیدترفتالیک نیز نسبت به هفته قبل روندی نزولی داشتند.

در همین حال تعداد محدودی از محصولات شیمیایی با افزایش اندک قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند که در صدر آنها آروماتیک سنگین با ۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل قراردارد، پارازایلین با ۱.۵ درصد رشد، رتبه دوم را کسب کرد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۶۴۷ تومان به ۲ هزار و ۶۸۷ تومان رسیده است.

اسیداستیک، نرمال بوتانول وزایلین مخلوط نیز با افزایش نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند، به ترتیب این کالاها ۱۴، ۲۴ و ۸ تومان نسبت به هفته قبل گران شدند. در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی هم قیمت دلار با ۰.۳ درصد کاهش به رقم ۳ هزار و ۷۴۲ تومان رسید.

باز هم کاهش قیمت فولادی ها

هرچند که بازار فولاد با ادامه کاهش قیمت ها رو به رو شده ولی بسیاری از واحدهای تولیدی قیمت های پیشین خود را حفظ کرده اند یعنی در برابر کاهش بیشتر نرخ مقاومت می کنند البته بهای شمش باز هم میل به کاهش داشته و دارد یعنی نگرانی از ادامه افت قیمت ها هنوز هم وجود دارد. این در حالی است که اما و اگرهای انتخاباتی تاکنون به سیگنالی مثبت برای بازار بدل شده و خوش بینی هایی را بوجود آورده یعنی می توان به بهبود بازار و تثبیت قیمت ها خوش بین بود ولی زمان بر است.

ثبات نسبی بهای مصنوعات فولادی در بازار تهران ، مقاومت واحدهای تولیدکننده در برابر افت قیمت ها در کنار برخی رقابت های منفی ، انتظار برای افزایش مجدد تقاضا ، خوش بینی به آینده انتخابات با هر گرایشی به نفع رشد اقتصادی کشور ، فرارسیدن روزهای گرم سال و نهایتاً نزدیکی به ماه مبارک رمضان واقعیت های بازار فولاد است که البته می تواند بیم و امیدهای جدیدی را ایجاد کند. با توجه به نزدیکی به ماه رمضان شاید در دو هفته پیش رو زمان مطلوب برای رشد قیمت ها و افزایش حجم معاملات در دسترس باشد ولی کاهش نسبی قیمت های جهانی را نیز باید در دستور کار قرار داد. شاید ادعای رشد قیمت ها و یا ادامه افت نرخ ها چندان هم منطقی نباشد ولی ورود به یک فاز تثبیت می تواند منطقی ترین دورنمای بازار تعریف شود.

آخرین قیمت ها در بازار تهران

قیمت ریال بر هر کیلوگرم

کارخانه تولیدی / انبار تهران

نوع کالا

15,850

قزوین

میلگرد 8 آجدار A2

15,150

قزوین

میلگرد 10 آجدار A2

15,150

قزوین

میلگرد 12 آجدار A2

16,500

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 14 آجدار A3

16,500

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 16 آجدار A3

16,200

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 18 آجدار A3

16,200

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 20 آجدار A3

16,200

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 22 آجدار A3

16,200

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 25 آجدار A3

2,970,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 14

3,600,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 16

4,350,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 18

6,720,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 20

7,550,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 22

9,350,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 24

10,550,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 27

قیمت ها به نسبت روز گذشته تغییر چندان و مهمی نداشت

مکانیسم بورس کالا، راهکاری برای پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران

استفاده به موقع دولت از ابزارهای مالی بازار سرمایه همچون اوراق سلف موازی بورس کالا برای پرداخت بدهی های خود به گندمکاران که در زمینه خرید تضمینی گندم تجربه شد، به نفع دولت و کشاورزان بود.

به گزارش ایلنا؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه عرضه گندم در بورس کالا به صورت قیمت تضمینی می تواند به پرداخت مطالبات گندمکاران سرعت ببخشد، گفت: با توجه به اینکه ورود ذرت و جو در بورس کالا به صورت قیمت تضمینی توانسته عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و از اقبال خوبی از سوی کشاورزان برخوردار بوده است، عرضه برنج با این شیوه کارآمد در دستور کار قرار گرفته که این امر به شفافیت قیمت برنج، دریافت سریع پول به کشاورزان و رشد کیفیت کمک خواهد کرد.

علی ابراهیمی اظهار داشت: طرح قیمت تضمینی که از دو سال گذشته جایگزین خرید پر هزینه جو و ذرت به صورت آزمایشی و رسمی شده است، عملکرد خوبی داشته و می توان با مهیا کردن تمامی زیرساخت ها و آموزش های لازم به کشاورزان، گندم را نیز به این طرح اضافه کرد.

وی به ظرفیت های بازار سرمایه به خصوص بورس کالا برای تامین مالی تولیدکنندگان و دولت اشاره کرد و گفت: سال گذشته استفاده به موقع دولت از ابزارهای مالی بازار سرمایه همچون اوراق سلف موازی بورس کالا برای پرداخت بدهی های خود به گندمکاران که در زمینه خرید تضمینی گندم تجربه شد، به نفع دولت و کشاورزان بود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی به لزوم توسعه سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: ویژگی ها و فواید جایگزینی نظام قیمت تضمینی با خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر پایه معامله در بورس کالا، مزایای زیادی برای حوزه کشاورزی و اقتصاد ملی به همراه خواهد داشت که در این زمینه اقدامات مناسبی از سوی دستگاه های مربوطه در حال انجام است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طی سالیان گذشته، تاخیر دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان به یک معضل تبدیل شده بود و کاهش انگیزه در تولید محصولات کشاورزی را به همراه داشت؛ در این زمینه از مزایای طرح قیمت تضمینی این است که کشاورز به دلیل عرضه محصولات در بورس کالا به محض فروش محصولش حدود ۷۰ درصد وجه معامله را ظرف چند روز دریافت می کند و فقط مابه التفاوت را از دولت طلبکار می شود.

وی افزود: با این تفاسیر، سیاست قیمت تضمینی می تواند انگیزه ای دوباره برای رشد تولید محصولات کشاورزی را در میان کشاورزان ایجاد کند که البته پرداخت سریع مابه التفاوت قیمت محصول در بورس با قیمت تضمینی که از سوی دولت پرداخت خواهد شد نیز در تحقق این مهم اثر ویژه ای دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان اظهار داشت: طرح قیمت تضمینی که براساس ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته، اگر به صورت ویژه و با حمایت دولت و نهادهای مرتبط برای عمده محصولات کشاورزی اجرایی شود، به طور حتم نتایج به مراتب مثبت تری از خرید تضمینی که سال ها در بخش کشاورزی دایر بوده بر صنعت کشاورزی کشور بر جای خواهد گذاشت.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24