Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل شرکت واسپاری ملت در گزارش عملکرد و برنامه های هیئت مدیره در مجمع عادی سالانه این شرکت گفت: شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد موجب کاهش حجم فعالیت و درامد صنعت لیزینگ و شرکت واسپاری ملت در سال مالی گذشته شده است وشرکت واسپاری ملت در صنعت لیزینگ از نظر درآمدی در بین شرکت های لیزینگ رتبه سوم را دارد. حوزه فعالیت این شرکت اکثرا در لیزینگ خودرو بخصوص خودروهای سنگین بوده و به علت ریسک عدم وصول مطالبات در خوروهای سواری ، استراتژی شرکت گسترش فعالیت دراین حوزه نیست. خودروهای سنگین و کار به علت استفاده در کسب و کار و درآمد زایی بخصوص اگر در قالب قراردادهای گروهی باشند. از ریسک نکول پایین تری برخودار است...

در نخستین مجمع واسپاری ملت پس از بورسی شدن اعلام شد / ورود تمام قد و جدی به لیزینگ غیر خودرویی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت واسپاری ملت برای سال مالی منتهی به 95.12.30در روز دوشنبه مورخ 96.2.18 ساعت 8:30صبح در دانشگاه شهید بهشتی با حضوراعضای هیئت مدیره ،نماینده سازمان بورس، بازرس قانونی و 89% سهامداران این شرکت تشکیل شد.

سود تقسیمی پیشنهادی این شرکت با رضایت سهامداران مجمع برای هرسهم 10ریال تقسیم شد که با توجه به جدول زمانبندی این شرکت توزیع خواهد گردید.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

آقای صالحی تبار مدیر عامل شرکت واسپاری ملت در گزارش عملکرد و برنامه های هیئت مدیره در مجمع عادی سالانه این شرکت گفت: شرایط رکودی حاکم بر اقتضاد موجب کاهش حجم فعالیت و درامد صنعت لیزینگ و شرکت واسپاری ملت در سال مالی گذشته شده است وشرکت واسپاری ملت در صنعت لیزینگ از نظر درآمدی در بین شرکت های لیزینگ رتبه سوم را دارد. حوزه فعالیت این شرکت اکثرا در لیزینگ خودرو بخصوص خودروهای سنگین بوده و به علت ریسک عدم وصول مطالبات در خوروهای سواری ، استراتژی شرکت گسترش فعالیت دراین حوزه نیست. خودروهای سنگین و کار به علت استفاده در کسب و کار و درآمد زایی بخصوص اگر در قالب قراردادهای گروهی باشند. ازریسک نکول پایین تری برخودار است.

صالحی تبار خبر داد :استراتژی شرکت بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و آموزش ضمن خدمت، بهره گیری از روش های نوین وارزان قیمت تامین منابع مالی، توسعه کمی ، کیفی و تنوع محصولات و خدمات پس از فروش از طریق بسترهای الکترونیکی و... است.سامانه فروش اینترنتی شرکت بعنوان اولین فروشگاه اینترنتی لیزینگ در کشور به آدرس e-mellatleasing.com راه اندازی و اجرایی شده و شرکت در نظر دارد تا به در ابتدا به سمت فروش گروهی و با انعقاد قرار داد با شرکت ها و سازمانها پیش رود. شرکت در نظر دارد تنوع پرتفوی محصولات خود را متنوع تر کرده و حوزه فعالیت خود را به حمل و نقل ریلی،دریایی ،هوایی، تجهیزات و ماشین آلات نفتی و پالایشگاهی ،پزشکی و دندانپزشکی ،گردشگری، لوازم خانگی و ..گسترش دهد.

صالحی تبار بیان داشت: از کل مطالبات شرکت حدود 27 درصد معوق است . ضمن اینکه شرکت تلاش زیادی در وصول مطالبات انجام داده و این رقم درماهای پایانی سال 95 کاهش قابل توجهی داشته است.

در ادامه جلسه نیز بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط را نسبت به صورت های مالی اعلام کرد.

عیسی زاده معاون مالی و اقتصادی شرکت در پاسخ به بند حسابرس در خصوص ذخیره مطالبات مشکوک الوصول و عدم تطابق کامل با سوابق دفتری گفت: در سنوات گذشته برخی مبالغ وصولی از مشتریان در سیستم مالی شرکت ثبت شده و در زیرسیستم درج نشده و موجب عدم تطابق شده، در حال حاضر پیگیری ها صورت گرفته و در حال اصلاح حساب ها هستیم. مدت زمانی طول می کشد تا این موضوع رفع شود.

وی در پاسخ به بند مربوط به مالیات ارزش افزوده گفت: اداره امور مالیاتی متاسفانه برخی ازاقلامغیر مرتبط را بعنوان ماخذ مالیات لحاظ نموده و به همین دلیل مالیات در نظر گرفته شده نیاز به تعدیل دارد و ما به دنبال تعدیل مالیات مربوطه هستیم.

صالحی تبار در خصوص اقدامات آتی شرکت بیان کرد : واسپاری ملت در تلاش است تا بتواند از طریق کاهش قیمت تمام شده پول و اخذ تخفیفات مناسب از تامین کنندگان کالا جبران کم شدن سود خود را در سال جاری کندو بر این اساس سود هر سهم سال مالی آتی را با 110 درصد افزایش اعلام نموده است.این شرکت در نظر دارد تا در صورت امکان، افزایش سرمایه ای را برای شرکت عملی کند. و نیروهای متخصص خود را افزایش دهد.

ایشان خبر دادند که شرکت واسپاری ملت به سمت لیزینگ مسکن نیز پیش می رود.

مدیرعامل واسپای ملت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ورود به لیزینگ مسکن عنوان کرد: ما باید به پرتفوی خود مسکن را وارد کنیم. در بخش مسکونی با توجه به اینکه لیزینگ بانکی هستیم تابع قوانین و مقرات مصوب شورای پول و اعتبار هستیم وحداکثر تا 60 میلیون تومان است ولی در بخش اداری و تجاری محدویتی وجود ندارد. عملیات لیزینگ هزینه زاست و باید توسط مدیران کنترل شود. هنر مدیران لیزینگ در حفظ حاشیه سود و رشد آن است که برای بالا بردن آن باید هزینه بهای تمام شده را کاهش داد تا تقاضای برای منابع لیزینگ در بخش مسکن نیز افزایش یابد.

ادر ادامه مقیم زاده رئیس مجمع و نماینده سهامدار عمده درباره وضعیت سرمایه گذاری بلند مدت در سهام مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق عنوان کرد: در مرحله طرح بوده وامیدواریم تا این سرمایه گذاری ها در سال جاری به بهربرداری رسیده واگذار گردد. این موضوع در مسیر خود قرار دارد.

بخشی از استراتژی های شرکت

  • بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و کارا
  • حفظ و ارتقا سهم بازار
  • توسعه کمی و کیفی خدمات و خدمات پس از فروش
  • بهره گیری از روش های ارزان قیمت تامین مالی و روش های نوین
  • مدیریت نقدینگی
  • شناخت نیازهای اساسی سیستمی سازمان به منظور توسعه معماری اطلاعات
  • بهینه سازی بانک اطلاعاتی مشتریان جهت بهبود کارایی اعتبار سنجی و وصول مطالبات

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

صورت سود و زیان

منبع خبر: به سفارش شرکت واسپاری ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24