Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در این ماه ها و سال های رکود معمولا روز پایانی هفته به طور عام و روز بین التعطیلین به طور خاص با رکود و اصلاح زیاد قیمت ها همراه بود که پس از مدت ها ، امروز این اتفاق رخ نداد و بازار از رونق نسبی برخوردار بود و این نوید روزهای بسیار بهتری را در هفته آتی می دهد. از سوی دیگر شرایط نموداری شاخص کل به صورتی است که به نظر می رسد دسترسی حداقل به مقاومت ٨١٠٠٠ واحدی در کوتاه مدت مقدور است و اگر این مقاومت شکسته شود، رشد بازار شتاب بسیار بیشتری خواهد گرفت...

رشد بورس پیش از انتخابات ریاست جمهوری!؟

بازار سهام این روزها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

پس از مدت ها که با بازاری راکد و دشوار مواجه بودیم، از ابتدای سال 96 شرایط به گونه دیگری رقم خورده است. شاید فعالان قدیمی بازار خیلی زودتر، این رونق نسبی را انتظار می کشیدند چرا که بهبود شرایط بازار پیش از انتخابات مهمی چون ریاست جمهوری، به یک رسم تاریخی بدل شده بود که این بار برخلاف گذشته با تاخیر بسیار رخ داده است.

افزایش قابل توجه ارزش معاملات و رشد نسبی قیمت ها در گروه های مختلف سهام از نشانه های بارز این تغییر جهت در بازار سهام است. این تغییرات ابتدا با سهام و صنایع کوچکتر نمود پیدا کرد اما اکنون شاهد آن هستیم که رفته رفته سهام و صنایع بزرگ هم در حال بیدار شدن از خواب زمستانی و طولانی خود هستند، گروه پالایشی یکی از این گروه هاست که این روزها شاهد افزایش حجم معاملات و رونق نسبی در معاملاتشان هستیم و به نظر می رسد پس از ماه ها، قصد شکست مقاومت های کلیدی خود را دارند. اتفاق جالب دیگری که امروز شاهد آن بودیم، بازار نسبتا مطلوب امروز بود که بر خلاف نظر بسیاری از فعالین و همچنین خلاف روال سال های اخیر بود.

در این ماه ها و سال های رکود معمولا روز پایانی هفته به طور عام و روز بین التعطیلین به طور خاص با رکود و اصلاح زیاد قیمت ها همراه بود که پس از مدت ها ، امروز این اتفاق رخ نداد و بازار از رونق نسبی برخوردار بود و این نوید روزهای بسیار بهتری را در هفته آتی می دهد. از سوی دیگر شرایط نموداری شاخص کل به صورتی است که به نظر می رسد دسترسی حداقل به مقاومت 81000 واحدی در کوتاه مدت مقدور است و اگر این مقاومت شکسته شود، رشد بازار شتاب بسیار بیشتری خواهد گرفت. اگر تا پیش از انتخابات این مقاومت شکسته شود، نشانه خوبی خواهد بود،مبنی بر این که اگر اصلاحی هم پس از انتخابات رخ دهد، تنها بازگشت و تست مقاومت شکسته شده پیشین خواهد بود و در ادامه بازار سریع تر به روند صعودیش بازخواهد گشت.

به هر حال نقاط امیدواری در بازار بر خلاف سال گذشته، اکنون فزونی یافته و احتمال می رود در طول سال 96، بازار بتواند از رکود چند ساله خود خارج شود.

منبع خبر: برگرفته از دست نوشته های عبد الله رحیم لوی بنیس در کانال اقتصاد ما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24