Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

باید توجه داشت وقتی سهامدار بورس تحت هیجانات قرار می گیرد ممکن است استراتژی خود را تغییر دهد و این همان نقطه شکست حساب می شود. افرادی که مدام استراتژی های خود را تغییر می دهند قطعا در بازار بورس در بلند مدت به یک بازنده تبدیل خواهند شد. ناقص ترین استراتژی ها به شرط پایبندی به آن، می توانند سرمایه گذاران را در بازار سرمایه به یک برنده تبدیل کنند. با یک مثال این موضوع را می توان بهتر توضیح داد...

 به استراتژی ها پایبند باشید

در سیزدهمین مطلب آموزشی الفبای بازار سهام ( کار مشترک عصر ایران و بورس24 ) به چگونگی اهمیت پایبندی به مقررات و استراتژی شخصی می پردازیم.

یکی از اصول نانوشته بازار بورس پایبندی به قوانین است. بدان معناکه اگر شما قانونی را به عنوان یک استراتژی برای خود تعیین می کنید باید در هر شرایطی به آن پایبند باشید و اجازه ندهید نوسانات و هیجانات آن ها را تغییر دهند. ایرانی ها اصولا افراد احساسی و اثر پذیر هستند و چه بهتر که این خصیصه ذاتی را در بازار بورس کم کرده و پشت در ورودی تالار بورس بگذارید. بازار بورس یعنی نوسان و اگر وارد بازار می شوید پیش از هر چیز باید ذات اصلی بازار را بپذیرید و با آگاهی به این نوسانات در بازار قدم بردارید.

باید توجه داشت وقتی سهامدار بورس تحت هیجانات قرار می گیرد ممکن است استراتژی خود را تغییر دهد و این همان نقطه شکست حساب می شود. افرادی که مدام استراتژی های خود را تغییر می دهند قطعا در بازار بورس در بلند مدت به یک بازنده تبدیل خواهند شد. ناقص ترین استراتژی ها به شرط پایبندی به آن، می توانند سرمایه گذاران را در بازار سرمایه به یک برنده تبدیل کنند. با یک مثال این موضوع را می توان بهتر توضیح داد.

فرض کنید سهام شرکت الف را با قیمت پیشنهادی و با رعایت برخی ضروریات از سوی کارشناسان یا با تحلیل شخصی خریداری می کنید و بازه زمانی نگهداری سهم را مثلا 3 ماه مشخص می کنید. پس از گذشت 3 ماه قیمت سهم از قیمت خرید شما کمتر شده است و مثلا شما متحمل 5% ضرر شده اید. استراتژی شما می گوید در این زمان باید از سهم خارج شد ولی بنا به عادت مرسوم برخی سرمایه گذاران مدت زمان نگهداری سهم را آن قدر افزایش می دهید تا به سود برسید. گاهی این رویه می تواند با سود هم همراه شود اما شما استراتژی را نقض کرده اید. روی دیگر سکه آن است که پس از گذشت مثلا 1 سال زیان شما به 30% افزایش یافته و این در حالی است که شما می توانستید با زیان کمتر از سهم خارج شده و 9 ماه دیگر در سهامی با بازده مثبت سرمایه گذاری کنید. برای همین است که ساده ترین استراتژی ها می توانند در بلند مدت به سهامداران سود برسانند. اگر مثال بالا را به خوبی درک کرده باشید و به آن عمل کنید؛ یک خطر بالقوه را از سرمایه خود دور کرده اید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24