Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار آزاد محصولات پتروشیمی وضعیت آرامی را سپری می کند هرچند که این آرامش نسبی در روز ابتدایی هفته منطقی به نظر می رسد همچنین این احتمال را به ذهن متبادر می سازد که فعالان این بازار منتظر اعلام قیمت های پایه جدید هستند تا بر اساس آن قیمت های پیشنهادی خود را اعلام کرده و بازار را به سمت افزایش حجم فروش با مدیریت قیمت های پیشنهادی متمایل سازند. فردا و با اعلام قیمت های پایه جدید می توان چهره واقعی بازار را با صراحت بیشتری مورد توجه قرار داد هرچند که احتمال اعلام کاهشی قیمت های پایه وجود دارد...

بازارهای انتخاباتی شده

بازارهای کالایی به اخبار منتشره از سمت کاندیداها توجه نشان داده اند هرچند که روز ابتدایی هفته نمی تواند برای کل بازار در هفته پیش رو تعیین تکلیف کرد. ثبات نسبی در بازار فولاد و انتظار برای اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا را می توان از ویژگی های اصلی این بازارها به شمار آورد اگرچه در زیرپوست بازار احتمال افزایش حجم معاملات در روزهای آینده وجود دارد. به نظر می رسد نگاه بازارهای کالایی به سمت خبرهای انتخاباتی موجب شده تا تصمیم گیری دشوار شود که همین ویژگی بخشی از تقاضا را در بازار فولاد منجمد ساخته و خرید را به تعویق می اندازد. به نظر می رسد در روزهای پایانی اردیبهشت ماه شرایط باز هم انتخاباتی تر شود.

بازار آزاد محصولات پتروشیمی وضعیت آرامی را سپری می کند هرچند که این آرامش نسبی در روز ابتدایی هفته منطقی به نظر می رسد همچنین این احتمال را به ذهن متبادر می سازد که فعالان این بازار منتظر اعلام قیمت های پایه جدید هستند تا بر اساس آن قیمت های پیشنهادی خود را اعلام کرده و بازار را به سمت افزایش حجم فروش با مدیریت قیمت های پیشنهادی متمایل سازند. فردا و با اعلام قیمت های پایه جدید می توان چهره واقعی بازار را با صراحت بیشتری مورد توجه قرار داد هرچند که احتمال اعلام کاهشی قیمت های پایه وجود دارد.

در بازارهای جهانی شاهد کاهش بهای نفت هستیم تا جایی که کف قیمتی 50 دلار برای نفت خام امریکا شکسته شده و همین سیگنال بر سایر بازارهای کالایی نیز تأثیرگذار بوده است. این روند قیمتی ممکن است به بازارهای داخلی نیز سرایت کند هرچند که حال و هوای انتخاباتی شدن بازارها با عقب نشینی تقاضا نیز به نگرانی ها در خصوص دورنمای قیمت ها دامن خواهد زد ولی این وضعیت موقتی خواهد بود. شواهد کلی نشان می دهد که سال جاری وضعیت معاملات بهتر از سال گذشته خواهد بود.

بورس انرژی: عرضه‌های گازوئیل شرکت ملی پخش به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل

در جریان معاملات روز جاری (شنبه 2 اردیبهشت 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای گاز بوتان، گاز پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و متانول پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 4,478 تن و به ارزش بیش از 43 میلیارد و 681 میلیون ریال می‌باشد.

در جلسه معاملاتی روز یکشنبه 3 اردیبهشت 96، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال 402 پالایش نفت تبریز، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، هگزان و پنتان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و نفت‌گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل از انبار نفت اصفهان و مشهد به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

برخی از مهمترین معاملات فرآورده های نفتی و پتروشیمی در رینگ فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم معامله شده

واحد حجم

واحد قیمت

قیمت پایه

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

1150

تن

ریال

9106

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

700

تن

ریال

9106

متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی

2002

تن

ریال

9106

برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

506

تن

ریال

10089

گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

120

تن

ریال

17026

گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

ریال

17453

گاز پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

ریال

15316

بازار فولاد و آرامشی شکننده

هرچند که برتری عرضه بر تقاضا هنوز در بازار فولاد مشهود است همچنین بدنه این بازار به سمت افت نرخ ها تمایلی نامرئی داشته ویل باز هم برخی از واحدهای تولیدی افزایش قیمت های محدودی را در لیست های فروش خود اعمال کردند اگرچه ضعف نسبی در بازار ، اجازه رشد قیمت ها را در بدنه بازار برای عرضه از انبار را نداده است. این در حالی است که روند افزایشی و یا کاهشی در روز ابتدایی هفته جاری مهم به شمار آمده ولی باز هم چهره برتر در بازار فولاد برای هفته پیش رو محسوب نمی شود. به نظر می رسد بازار فولاد به آرامی خود را برای افزایش حجم تولید آماده کرده ولی باز هم رشد قیمت ها هرچند محدود ، می تواند سیگنال پراهمییتی محسوب شود. با توجه به وضعیت فعلی ، انتخاباتی شدن اوضاع ، بی رمقی نسبی تقاضا و البته احتمال بازگشت مجدد حجم تولید شمش به روند سابق ، شاید بازار باید قیمت های فعلی را به رسمیت شناخته اگرچه نگرانی از افت نرخ ها را هرچند مقطعی بپذیرد.

اصفهانی گزارشگر بازار فولاد معتقد است: در حالیکه از اواخر هفته گذشته تا کنون تغییرات محسوس و قابل توجه ای در بازار داخلی مقاطع طویل فولادی دیده نشد؛ آخر وقت امروز تعداد کمی از مبادی فروش میلگرد اندکی افزایش قیمت را ( حدود 5 تا 15 تومان) در لیست فروش محصولات خود لحاظ کردند که با پرس و جو از برخی فعالان این حوزه متوجه محدودیت عرضه شمش از سمت بالادستی ها شدیم؛ با وجود اینکه این افزایش قیمت، حاصل فشار از سمت برخی از فروشندگان شمش بوده است؛ در سمت تقاضای موثر بازار میلگرد، عکس العمل خاصی دیده نشد و بنظر میرسد بازیگران میانی زنجیره فولاد، به ویژه انبارداران این مسئله را خیلی جدی نگرفته باشند، چراکه تحرکات همچنان کمرنگ دیده شده و بازار با وجود این سیگنالهای ضعیف افزایشی هنوز هم از مازاد عرضه رنج میبرد. از مهمترین عوامل بازدارنده افزایش قیمت در حوزه میلگرد، میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

- مازاد عرضه نسبت به تقاضای موثر.

- نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و انتظار فعالان بازار برای مشخص شدن رئیس جمهور آتی و روشن شدن سمت و سوی وضعیت سیاسی/اقتصادی کشور.

- تعدد تولیدکنندگان این حوزه

- تقاضای موثر همچنان ضعیف و غیر قابل قبول در سمت مسکن و ساخت و ساز.

به هر حال و در هر صورت بازار میلگرد در فروردین ماه سال جاری توانست بطور متوسط با افزایش 20 تومانی نسبت به اواخر اسفند ماه سال پیش (95)، سطح خود را حفظ نموده و از لحاظ نوسانات قیمتی رفتار مطلوبی را از خود نشان دهد، بطوریکه نوسانات پرشی و هیجانی در طول ماه گذشته دیده نشد

بازار فولاد در شرایط باثبات قیمت‌ها

معاملات فولاد هفته گذشته در حالی سپری شد که روزهای شنبه و یکشنبه‌ قیمت‌ها سیر نزولی داشت و از روز دوشنبه تا پایان هفته شاهد ثبات نرخ‌ها در این بازار بودیم.

به گزارش کارگزاری آبان، در شرایطی که گرمای هوا و به راه افتادن فعالیت‌های ساختمانی، عمرانی و صنعتی پس از تعطیلات سال جدید این انتظار را در میان فعالان بازار به وجود آورده که باید تقاضا روند رو به رشدی را تجربه کند، اما همزمانی این ایام با انتخابات ریاست‌جمهوری که یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور محسوب می‌شود تا حدودی فضای نااطمینانی، انتظار و دوگانگی را در میان دست‌اندرکاران بازار به وجود آورده که به این واسطه کماکان شاهد فضای رخوت‌آلود در فضای معاملات بازار فولاد هستیم.

نگاهی به روند نوسان قیمت‌ها در بازار غیررسمی آهن و فولاد حاکی از آن است نرخ مصنوعات فولادی، با انتهای سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، اگرچه برخی از واحدهای تولیدی برجسته با احتساب بهای شمش و حتی محاسبه قیمت تمام شده، امکان کاهش قیمت‌های محدودی را نیز دارند.

کارشناسان در خصوص وضعیت فولاد در سال ٩٦ می‌گویند بازارهای صادراتی فولاد می‌توانند در سال جاری با رونق روبه‌رو‌ شوند اما این رونق در بازار داخلی با اما و اگرهایی روبه‌رو‌ است و بر همین اساس لازم است تا موضوع بازارهای بین‌المللی در صنعت فولاد مورد اهتمام ویژه سیاست‌گذاران قرار گیرد. کارشناسان معتقدند در سال جاری با در پیش رو بودن انتخابات عملا بسیاری از سیاست‌ها به پس از برگزاری انتخابات موکول خواهد شد و در نتیجه پیش‌بینی کوتاه‌مدت حکایت از آن دارد که در بازار داخلی با تداوم شرایط فعلی روبه‌رو‌ باشیم، اما در حوزه تجاری می‌توان به رونق صادرات فولاد ایران امیدوار بود. با این حال با روشن شدن نتیجه انتخابات روند حاکم بر بازارهای مختلف، متناسب با رئیس‌جمهوری دوازدهم و سیاست‌های وی متفاوت خواهد بود و در این رابطه فعلا نمی‌توان قضاوت کرد. نکته قابل توجه آن است که در صورت روی کار آمدن مجدد دکتر روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری دوازدهم انتظار می‌رود سیاست‌های فعلی در حوزه‌های مختلف ادامه یابد که این موضوع می‌تواند رشد ملایم در تولید، مصرف و صادرات فولاد را نشان دهد.کارشناسان معتقدند باتوجه به عوامل داخلی و خارجی به نظر می‌رسد بازار فولاد در سال ۹۶ در وضعیت ثبات خود باقی بماند.

هفته گذشته در بورس کالای ایران نیز نزدیک به ٥٩ هزار تن تختال و دو ضخامت متفاوت ورق گرم فولاد مبارکه عرضه شد و حجم معامله رقم تقریبی ١٧٤ هزار تن را ثبت کرد. این هفته ذوب آهن در بورس کالا حضور نداشت اما سهام این شرکت در فرابورس بازگشایی شد.

آخرین وضعیت فولاد و سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

مدتی است که در بازارهای جهانی فولاد و سنگ‌آهن قیمت‌ها روند نزولی را در پیش گرفته است. در معاملات روز چهارشنبه شاهد تداوم روند کاهشی ٢ ماه گذشته بودیم به طوری که قیمت‌های صادراتی میلگرد و ورق چین روندی کاهشی داشته و بیلت شمال چین نیز ارزان شد. سنگ‌آهن صادراتی ایران نیز چهارشنبه ١٩ آوریل در بندرعباس تا ١.٣ دلار دیگر ارزان شد و برخی عیارها (هماتیت ٥٤درصد) تنها ٦.٩ دلار در تن معامله می‌شود که زیر هزینه تولید و حمل معدنکاران است.

در همین حال اما در بنادر چین شاهد رشد ٢.٢ درصدی قیمت و رسیدن آن به سطح ٦٤.٦ دلار برای عیار مبنا (٦٢درصد) در هر تن بود. قیمت عیار ٥٨ درصد نیز ٣.١درصد بالا رفته و به ٤٠.٠٣ دلار رسید. کاهش قیمت روزهای اخیر به بازگشت تقاضا کمک زیادی کرده، اما هنوز بخشی از تقاضا با امید به ذخیره بالای ١٣٠ میلیون تن در بنادر، ترجیح می‌دهند فعلا در حاشیه باشد.

روز پنج‌شنبه نیز در بورس فیوچرز دالیان سنگ‌آهن افزایش قیمت داشته و موفق شد با غلبه بر کاهش ۲.۶ درصدی قیمت طی یک روز بین ٣ درصد رشد کند. به گزارش متال بولتن طبق آمار منتشر شده تولید معادن چین در ماه مارس با رشد ۱۸درصدی به ۱۱۳.۶ میلیون تن رسید. جمع تولید سه ماه اول ۲۰۱۷ نیز با رشد حدود ١٦ درصدی به ۲۹۸ میلیون تن رسیده است. به این ترتیب یکی از عوامل سقوط ٣٠ درصدی قیمت سنگ‌آهن را کارشناسان به این عامل نسبت می‌دهند ضمن آنکه مازاد تولید فولاد در چین نیز عامل منفی دیگری در این خصوص به شمار می‌رود.

تجربه هفته ای مطلوب

حجم معامله پلیمرها و محصولات پتروشیمی در دو هفته اخیر رقم بالایی بود تا جایی که امیدواری به ادامه این شرایط نسبتاً مطلوب برجسته شده است. قرار بر این است که از هفته جاری قیمت های پایه به جای دو هفته یکبار ، به صورت هفتگی اعلام شود که می تواند بخش بزرگ تری از تقاضا را به کاهش پتانسیل سفته بازی به بورس کالا وارد کند.

بازار برای دومین هفته پیاپی شرایط مطلوبی را پشت سر می گذارد که می توان به بهبود وضعیت معاملاتی و تولید در صنایع پایین دستی در سال جاری خوش بین بود. این در حالی است که حجم معاملات در بازار آزاد در مقایسه با بورس کالا توفیق چندانی نداشته که این ذهنیت را ایجاد می کند که فعالان مهمی در بازار آزاد ، از این پس نیاز خود را از بورس کالا تأمین می کنند که می تواند از یک سو از جذابیت واسطه گری کاسته و از سوی دیگر ، اهمییت معاملات بورس را برجسته تر سازد. با توجه به این موارد می توان این گونه انتظار داشت که حجم معاملات در بورس کالا با شفافیت بیشتری واقعیت های بازار محصولات پتروشیمی را نشان داده همچنین حجم معاملات می تواند به نسبت سال گذشته ، باز هم افزایش یابد که البته در کنار افزایش حجم تولید در صنایع پایین دستی محقق خواهد شد.

در بازار پلیمرها تقاضا رشدی ٢٤ درصدی را تجربه می کند هرچند که عرضه ٢.٥٩ درصد کاهش یافته است. این وضعیت در کنار کاهش عرضه برخی از گریدهای جذاب باز هم سودای واسطه گری برای کالاهایی خاص را افزایش داده که نتیجه آن جهش قیمت ها به نسبت نرخ های پایه ، تلاش برای خرید و همچنین رشد نرخ ها در بازار آزاد بوده و هست. به نظر می رسد گریدهایی همچون EX٣ و یا ٠٢٠٩ سبک خطی پتانسیل رشد قیمت های جدیدی یافته باشند که می تواند بر بازار همین کالاها تأثیر گذار باشند. این در حالی است که در بازار آزاد میل به افت قیمت ها خودنمایی کرده که از یک سو از برتری عرضه بر تقاضا حکایت داشته و از سوی دیگر نشان می دهد که بخش بزرگی از تقاضا از بورس کالا تغذیه می شود. با توجه به این موارد در روزهای اخیر شاهد بودیم که به استثناء چند گرید خاص ، بازار روندی کاهشی ولی آرام را تجربه کرد هرچند که جرقه های رشد قیمت های فراوانی نیز به ثبت رسید.

در هفته پیش رو زمان اعلام قیمت های پایه فرا خواهد رسید بنابراین عقب نشینی حجم معاملات در هفته گذشته منطقی بوده هرچند که کاهش محسوسی را در این حجم شاهد نبودیم. این وضعیت نشان می دهد که از یک سو بازار یا منتظر افزایش قیمت ها بوده و یا چندان هم به نوسان نرخ ها توجه نشان نداده است. این وضعیت نیز نشان می دهد که در بدنه بازار و مخصوصاً صنایع پایین دستی مهم تقاضای مؤثر به اندازه کافی وجود دارد.

با توجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و شکسته شدن کف قیمتی ٥٠ دلار برای نفت خام سبک امریکا حتی به صورت مقطعی و یا کاهش بهای نفتا ، احتمال کاهش قیمت های پایه در بورس کالا وجود دارد ولی با توجه به تجربه ماه ها و سال های اخیر در خصوص شیوه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا ، تنها می توان از احتمال افت نرخ های پایه خبر داد هرچند که باز هم برخی از گریدها و یا ترکیبات پتانسیل رشد نرخ را دارا هستند. این در حالی است که از هفته پیش رو قرار است که قیمت های پایه به جای هر دو هفته یکبار ، هر هفته منتشر شود که موجب خواهد شد پتانسیل سفته بازی به کمک نوسان قیمت ها محدود شود.

مهمترین رخدادها در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته:

- کاهش محدود فعالیت ها در بازار آزاد محصولات پتروشیمی که انتظار برای اعلام قیمت های پایه و نوسان قیمت های جهانی را می توان از مهمترین عوامل آن به شمار آورد.

- عقب نشینی شکننده و محدود قیمت ها در بازار که نشان دهنده وجود عرضه کافی در بازار بوده هرچند که وضعیت کلی به سمت برتری عرضه بر تقاضا به پیش می رود.

- کاهش ٢.٥٩ درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم ٨٠ هزار و ٢٧٤.٨٦ تن که هنوز هم رقم قابل ملاحظه ای محسوب می شود.

- افزایش ٢٤.٠٢ درصدی حجم تقاضای پلیمرها در هفته گذشته و ثبت رقم ١١٠ هزار و ٩٥٤.٨ تن که بالاترین حد از پایان بهمن ماه سال گذشته تاکنون محسوب شده اگرچه کاهش برخی از عرضه های مهم را باید دلیل هجوم تقاضا به شمار آورد.

- کاهش ٠.٩١ درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم ٥١ هزار و ٣٩٠.٤ تن که باز هم رقم نسبتاً بالایی به شمار رفته و از رونق معاملات در این بازار مهم خبر می دهد.

- ثبت ١.٣٨ برابری تقاضا در مقایسه با عرضه ها که از رونق واسطه گری و جذابیت بالای سفته بازی خبر داده همچنین این رقم بالاترین حد از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون است.

- معامله ٦٤.٠٢ درصدی حجم عرضه پلیمرها در هفته گذشته که بالاترین حد از هفته منتهی به ٢٨ بهمن ماه تاکنون است.

- کاهش عرضه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن ، پلی اتیلن سبک خطی و پلی پروپیلن های نساجی، شیمیایی و فیلم در کنار بالابودن حجم عرضه پلی اتیلن های سبک فیلم و سنگین بادی

- ادامه التهاب در بازار پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی و شایعه از مدار تولید خارج شدن گرید EX٣ امیرکبیر که افزایش حجم تقاضا در کنار افت عرضه این کالا نیز به ثبت رسیده است.

- بالابودن معاملات نقدی - مچینگ PVC در کنار برتری عرضه بر تقاضا که نشان دهنده آرامش در این بازار و همچنین انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید است.

- کاهش آرام قیمت ها در بازار آزاد پلیمرها به جز گریدهای جذاب

- انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید در بورس کالا در هفته پیش رو که با توجه به کاهش قیمت های جهانی نفت خام در طول هفته گذشته و مخصوصاً افت بهای نفتا ، احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد.

- افزایش ٣.٢٧ درصدی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا در هفته گذشته و ثبت رقم ٣٥ هزار و ٤٨٧.٩ تن که بالاترین حد از هفته منتهی به ١٩ اسفندماه سال گذشته تاکنون محسوب می شود.

- کاهش ٩.٩٧ درصدی حجم تقاضای محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت تقاضای ٢٨ هزار و ١٠٨ تن

- کاهش ٧.٢٥ درصدی حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت معامله ٢١ هزار و ٩٩٢ تن که رقم مطلوبی به شمار می آید.

- احتمال ادامه کاهش قیمت ها در بورس کالا و یا بازار آزاد همگام با کاهش قیمت های جهانی نفت خام، خوراک مایع و بسیاری از محصولات پتروشیمی

انعقاد ۵۷ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۵۷ هزار و ۲۳۸ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۴۸۵میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۴۰ هزار و ۶۴۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته که آخرین هفته فروردین ماه محسوب می شد کم نوسان تر از دو هفته ما قبل سپری شد و بازار سکه علاوه بر اونس و دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی آمریکا نیز قرار گرفت.

دلار به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در بازار آتی طی هفته گذشته با افت ۲۱ تومانی رو به شد و این در شرایطی است که اونس نیز کاهش ۷ دلاری را طی این مدت به ثبت رساند، بر این اساس وجود متغیرهای سیاسی از آمارهای اقتصادی آمریکا در کنار انتشار اخباری مبنی احتمال افزایش نرخ بهره روند متعادلی را برای بازار سکه نقدی و آتی در بورس کالا رقم زده بود که همین امر شرایط را برای افزایش تقاضا فراهم کرد.

به این ترتیب طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۴۶هزار و ۴۱۷ قرارداد را به ارزش ۶هزار و ۴۷۳میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید ۶ هزار و ۱۳ قرارداد به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل اردیبهشت سال جاری نیز با ثبت سه هزار و ۱۶۵ قرارداد به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل شهریور امسال با ۸۹۳ قرارداد به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر ۹۶ با ۶۱۵ قرارداد به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24