Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در نهایت فاینکس دهم برخلاف عرف سال های گذشته بدون معرفی غرفه های برتر و اساسا برگزیدگان این رخداد با اهمیت صنعت مالی به پایان رسید تا فاینکس دهم مثل فیلم های اصغر فرهادی کارگردان به نام کشور بدون پایان باقی بماند و دست مخاطبان برای ارزیابی برگزیدگان و همچنین نحوه پایان این رخداد سمبلیک باز باشد!

نمایشگاه نامه ۴ / پایان نمایشگاه دهم بورس با روش اصغر فرهادی

بورس24 –سحر خوشحال:بالاخره دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با تمام حواشی و اتفاقات خوب به پایان رسید. نمایشگاه امسال تمام شد و تنها چیزی که باقی ماند عملکرد گذشته مدیران و وعده ها و برنامه های آینده آن ها است. باید به تماشا نشست و در این دنیای بزرگ سرمایه گذاری نظاره گر رویکرد شرکت ها و مدیران و صاحبان فکر و اندیشه در عرصه مالی بود. ما نیز این برگزاری این رخداد را به فال نیک میگریم و در انتظار روزهای سبز برای بازار سرمایه کشور هستیم.

امسال در مقایسه با سال گذشته برگزاری نشست ها و همایش ها و کارگاه های آموزشی رنگ و بوی بیشتری داشت. البته نکته دیگری که می توان به وضوح به آن اشاره کرد عدم برگزاری اختتامیه در نمایشگاه دهم بوده است. مدیران سازمان بورس ، شرکت بورس ، فرابورس ایران ، بورس انرژی ، شرکت سپرده گذاری مرکزی و سایر نهاد های خود انتظام در تلاش بودند تا با برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی جایگاه بازار سرمایه را بیش از پیش بشناسانند. در این راستا سازمان بورس تلاش نمود تا با حضور دانش آموزان و دانشجویان عرصه بازار سرمایه را به صورت بنیادی فرهنگ سازی کند.

در روز آخر نمایشگاه دهم شاهد برگزاری اختتامیه فین استارز بودیم که در نمایشگاه مذکور به خوبی توانست مخاطبان خود را جذب نماید. در این راه ، فرابورس ایران به خوبی توانست شعار اصلی ((فین استارز؛رویدادی در مسیر حل چالش‌های بازار سرمایه)) را به عمل تبدیل نماید. در غرفه های استارتاپ ها ، به ندرت کاهش تردد مخاطبان وجود داشت و همیشه کسانی بودند که به واسطه سوالاتشان در زمینه این فین استارز ها؛ از این پدیده نوظهور بازار سرمایه استقبال نمایند.

روز پایانی نمایشگاه دهم، اختتامیه رویداد فین استارز برگزار شد و مدیر عامل فرابورس ایران در این آئین اشاره کرد که در طول فین استارز2017 سرمایه گذاران حمایت خود را از 4 ایده استارتاپی اعلام کرده اند و مذاکره برای سرمایه گذاری روی برخی ایده های دیگر در حال انجام است.

«مانیار »؛ اول...

معاون توسعه مدیریت و منابع علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم که یکی از مدعوین این مراسم بود گفته که فین استارز تحول بزرگی در حوزه فناوری های مالی است. خوشبختانه جسارت ورود به حوزه نوآوری و فرهنگ سازی در کشور ایجاد شده است.

تامین سرمایه آرمان به عنوان یکی از حامیان ایده های نو در تیم داوری فین استارز٢٠١٧ حضور داشت تا در راستای هدف گذاری های مد نظر خود بهترین استارت آپ ها را برای حمایت و سرمایه گذاری دعوت کند.

در نهایت مسابقه فین استارز ها برگزار شد و استارتاپ « داروک » به مقام سوم دست یافت و «کوآنت کمپ» دوم شد و همچنین استارتاپ « مانیار » نیز به عنوان برنده صاحب مقام نخست شد. در آخر رقابت ٥٨ تیم به پایان رسید و با قدردانی از 11 تیم استارتاپی راه یافته به فینال مسابقه استارتاپی پایان یافت.

به طور همزمان در بخش کنفرانس سالن 35 نمایشگاه ، علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی نشست خبری برگزار نمود که در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که بورس انرژی آمادگی همکاری همه جانبه و ساختاری با انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه را دارد.مدیر عامل بورس انرژی در صحبت های خود عملکرد یک ساله شرکت را عنوان نمود و برنامه های آتی این بورس را مطرح کرد.

قدیمی های بازار هم آمدند...

در رخدادی دیگر علی نقی فرمانفرمائیان مدیر نخستین بانک خصوصی ایران و عضو هیات مدیره اولین سازمان کارگزاران بورس در سن 95 سالگی از نمایشگاه بازار سرمایه بازدید کرد.البته این حضور بیشتر به دلیل گردهمائی پیشکسوتان بازار سرمایه بود که در آن رونمایی از کتاب "تاریخ بازار سرمایه ایران" تالیف علی سعیدی و زنده یاد شهلا کشاورز، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونان، جمعی از مدیران سابق سازمان، بزرگان بازار سرمایه و خبرنگاران انجام شد. علی صالح آبادی، رییس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این گردهمایی حضور داشت و به زحمات پیشکسوتان و لزوم تجلیل از آنان اشاره نمود و گفت که بازار سرمایه ای که ما امروز شاهد آن هستیم، سنگ بنای آن، محصول زحمات گروهی این بزرگان بوده است.

نظر یک مدیر در مورد وضعیت مسکن؛ پروژه ها به خط پایان رسیدند

ساعت به پایان زمان نمایشگاه نزدیک شد که نشست خبری یکی از مدیران و خبر های مهم این مدیر از شرکت و صنایع مختلف شنیدنی بود. غلامرضا سلیمانی مدیرعامل غدیر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران اوضاع بازار سرمایه در سال ۹۶ را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت که طی یک سال اخیر که اتفاقاتی در اقتصاد ایران رخ داده به نظر می رسد اقتصاد کشور به روی ریل قرار گرفته و لوکوموتیو آن آماده حرکت است. به همین دلیل می توان سال ۹۶ را سالی دانست که بسیاری از سرمایه گذاری ها به مرحله عملیاتی خواهند رسید.

نظر جالب سلیمانی در مورد مسکن نیز شنیدنی بود که می گفت، در گذشته مردم ساختمان را به عنوان یک کالای سرمایه ای می دیدند و آپارتمان می خریدند تا از آن بهره برداری اقتصادی نمایند اما اکنون زمان آن رسیده که هر فردی به اندازه مصرف خانه بخرد و به همین دلیل واحدهای مسکونی و تجاری حالت مطلوبی برای سرمایه گذاری ندارند. وی در مورد پروژه های شرکت نیز گفت که فاز 3پردیس به زودی راه اندازی می شود و فولاد نی ریز به مرحله تست سرد رسیده است.

یکی دیگر از برنامه هایی که سازمان بورس در دستور کار دارد و قرار است امروز با حضور رییس سازمان بورس، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، رییس کمیته فقهی سازمان و 40نفر از اندیشمندان و صاحب نظران بازار سرمایه از 18کشور جهان و جمعی از مدیران ارشد بازار برگزار شود؛ «نهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی» است .

«سهام عدالت » تریبون آزاد اندیشی داشت...

در بخشی از نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه و روبروی سال خلیج فارس ، جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و بین الملل ، عباسعلی حقانی نسب مدیر سبد گردانی هدف و سایر مدیران طی تریبون آزاد اندیشی با محویت سهام عدالت صحبت های کردند.

جعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در نشست هم‌اندیشی چشم‌انداز سهام عدالت گفت که تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که ناشی از عملکرد مالی آنهاست را به حساب مشمولین واریز کنیم.

اسماعیل مختاری دولت‌‌آبادی، دبیرکل کانون سهام عدالت هم ارزش سهام عدالت را ۵۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که سبد سهام عدالت سبد ۶۰ شرکتی است که ۴۹ شرکت آن قیمت‌گذاری شده و ۳۵ شرکت بورسی هستند. ارزش سبد سهام عدالت هرهفته بروز می‌شود و امروز ۵۵ هزار میلیارد تومان است و دولت هم با احترام به حق مالکیت این مقدار از دارایی خود را به نام مشمولان منتقل است.

عباسعلی حقانی‌نسب هم گفت که بازار سرمایه باید اتاق شیشه‌ای باشد ۱۰ سال است سهام عدالت توزیع شده ولی هنوز ارزش سود سهام هر فرد مشخص نیست.

پایانی پر بازدید ...

بازدید محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه رییس سازمان بورس اوراق بهادار از آخرین روز نمایشگاه فاینکس دهم در نمایشگاه نیز به نوبه خود یکی از اخبار مهم نمایشگاه بود. همچنین مدیرعامل بانک ملت هم از نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۷ دیدن کرد. در نهایت این دید و بازدید ها که در ابتدای سال اتفاق افتاد ، به کوشش اهالی بازار سرمایه و همت مسئولان امید به سالی پرسود می رود تا در سال آینده بیش از پیش مردم به نمایشگاه های تخصصی مشتاق شوند.

در نهایت فاینکس دهم برخلاف عرف سال های گذشته بدون معرفی غرفه های برتر و اساسا برگزیدگان این رخداد با اهمیت صنعت مالی به پایان رسید تا فاینکس دهم مثل فیلم های اصغر فرهادی کارگردان به نام کشور بدون پایان باقی بماند و دست مخاطبان برای ارزیابی برگزیدگان و همچنین نحوه پایان این رخداد سمبلیک باز باشد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24