Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روز سوم دهمین نمایشگاه بازار سرمایه موسوم به فاینکس ٢٠١٧ به نسبت روزهای قبل با استقبال بیشتری مواجه شده بود و بیشتر فعالان بازار سرمایه سعی کرده بودند خود را به این رخداد سمبلیک برسانند، به ویژه این که شرکت در این نمایشگاه بهاری مصادف بود با دید و بازدید های نوروزی!

نمایشگاه نامه دهم (٣) / بازار داغ دید و بازدید های نوروزی

سومین روز نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه نیز با پنل های تخصصی و نشست های متعدد مدیران و کارشناسان بازار سرمایه برگزار شد.

صبح امروز در نشست مطبوعاتی مدیر عامل شرکت بورس تهران ،حسن قالیباف اصل در خصوص فعالیت ها و عملکرد این شرکت صحبت کرد. قالیباف در این نشست گفت: سال گذشته فعالیت های حقیقی ها و‌ حقوقی ها مساوی بود. سال گذشته حوزه اختیار معامله راه اندازی شد که روی ۴ دارایی پایه بود در سال جاری هم به دنبال راه اندازی این معاملات روی ۲۰ دارایی هستیم.همچنین در نظر داریم تا دسترسی آنلاین به اختیار معاملات را هم ایجاد کنیم.

قالیباف اصل در جمع خبرنگاران یادآوری کرد که معاملات برخط در سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان داد. سال گذشته شرکت های بورسی ۱۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه دادند،این در حالی است که پی بر ای بازار در سال گذشته ۶.۸ مرتبه بود.

مقام اجرایی بورس تهران از تفاهم نامه همکاری ایران و یونان خبر داد و گفت که، تفاهم نامه های بین المللی بین بورس تهران و بورس های یونان، ترکیه و مونیخ امضا شده است. تفاهم نامه ما با ترکیه هم برای توزیع اطلاعات و پذیرش های متقابل است. شرکت هایی به دنبال پذیرش در بورس استانبول هستند و این موضوع دنبال می شود.

این مقام ارشد بازار سرمایه همچنین در ادامه گفت:تعداد کدهای سرمایه گذاران خارجی در سال گذشته به ۸۰۰ کد رسید و حضور بورس اوراق بهادار تهران در فدراسیون جهانی بورس ها نهایی شده است.

وی افزود:ما از عرضه های اولیه در بورس استقبال می کنیم اما این عرضه ها باید در زمان مناسب و با در نظر گرفتن تمامی شرایط شرکت ها باشد. در سال جدید برنامه درج و عرضه ۲۰ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران را داریم.

تغییرات در توقف و بازگشایی نماد ها...

قالیباف تصریح کرد که، در نظر داریم تا در باز و ‌بسته شدن نمادها تغییرات ایجاد کنیم تا بورس ها اختیار بیشتری داشته باشند. با این هدف که نقدشوندگی افزایش یابد و عدم تقارن اطلاعاتی نیز کاهش یابد.در نظر داریم تا مدت بسته بودن نمادها طولانی نشود و ‌نهایت دو یا سه روز ما شاهد بسته بودن نمادها باشیم.

خبر خوب دیگری که قالیباف اصل از آن یاد کرد در مورد ساختمان بورس تهران و زمان بهره برداری از آن بود که گفت، ساختمان بورس ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برنامه تحویل این ساختمان در سه ماهه ابتدای سال است. اما بیشتر روی بحث دیتا سنتر مطالعاتی داریم و امیدواریم پروژه در طی همین ماه ها اجرایی شود.

آرمان ، رونمایی می کند...

پس از این نشست در  غرفه تامین سرمایه آرمان از معاملات الگوریتمی از طریق بستر آنلاین رونمایی شد.

در این رونمایی در مورد معاملات الگوریتمی هم صحبت هایی شد که اهم این مطالب زیر ساخت ارائه شده توسط شرکت های OMS جهت انجام معاملات الگوریتمی، الگوریتم ها و ساختار آن ها، شیوه تعامل کارگزاری ها با توسعه دهندگان الگوریتم جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان بوده است‌.

این معاملات شامل، مکانیزم مبتی بر DLL, مکانیزم مبتنی بر Push server و ارائه موتور اجرای دستورات در قالب اسکریپت است.در این سامانه ارائه واسط کاربری سیستم آنلاین جهت آمادگی کار برای افراد مبتدی در استفاده از معاملات الگوریتمی نیز اجرایی می شود. قرار است با استفاده از معاملات الگوریتمی خرید و فروش ها سریع انجام شود. این موضوع یعنی استفاده از معاملات الگوریتم از طریق بستر آنلاین سهام و  چندین ماه است که امتحان شده و این کار  انجام می شود.

در گوشه ای دیگر از این نمایشگاه دومین مراسم تجلیل از فعال ترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشرین بازار سرمایه ایران برگزار شد که از حسن امیری معاون نظارت بر بازارها و بورس ها، علی سعیدی معاون نظارت بر نهادهای سازمان بورس، یاشار فروهر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و جمعی از مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار از فعالترین نهادهای مالی و شفاف ترین ناشران بازار سرمایه تقدیر به عمل آمد.

امیری در این مراسم به عنوان یکی از سخنرانان گفت که،  هر چه سطح ارائه اطلاعات بیشتر شود عمق بیشتری می یابد و بازار وارد فرایند تحقیقی می شود. ما باید با صف نشینی مقابله کنیم. یکی از راهکارها بالا بردن سطح تحلیل در میان معامله گران است.اطلاعات باید یه موقع و مناسب ارائه شود. در نظر داریم تا توالی ارائه اطلاعات را کوتاه تر کنیم‌.

وی گفت که، اقداماتی صورت گرفته تا فرایندهای بستن و باز کردن نمادها را مورد بازنگری قرار دهیم. در نظر داریم تا در دوره های یک ماهه اطلاعات شرکت ها منتشر شود. در دستور کار سال جاری این است که تمرکز و‌ توجه را از ای پی اس به دیگر مفروضات بودجه ببریم.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به عنوان میزبان در اظهاراتی خاطر نشان کرد:شفافیت و ‌نقدشوندگی از مهمترین معیارها است، باید جایگاه شرکت های بنیادین و با عملکرد بنیادی مشخص شود. نهادهای مالی باید جایگاه فعال تری داشته باشند.بازار مالی باید بزرگتر شود تا آستانه برند شدن بالا برود.

همچنین در این مراسم از فعالیت های برخی صندوق ها و شرکت های سبد گردان و تامین سرمایه ها تجلیل به عمل آمد و تامین سرمایه آرمان به عنوان برترین تامین سرمایه براساس فعالیت اصلی و همچنین برترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعلام شد.

 در روز جاری ، مدیر عامل مرکز مالی ایران از آغاز به کار پروژه آزاد سازی «دانشنامه فارسی مالی» در این مرکز خبر دا. که زیرساخت های لازم برای پروژه دانشنامه فارسی مالی آماده شده و انتظار داریم که این دانشنامه همزمان با آغاز سال تحصیلی 96 به بازار عرضه شود.

طرح توسعه های فولاد ...

در این نمایشگاه گردی سری هم به غرفه فولاد مبارکه زدیم و با مدیر امور سهام شرکت گپ و گفتی داشتیم  .  او از بهره برداری طرح توسعه تولید 5میلیون تنی گندله  سازی سنگان خبر داد که  قرار است تا سه هفته آینده به  بهره برداری برسد  که با این بهره برداری ریسک تامین مواد اولیه کاهش می یابد. همچنین  طرح توسعه سبا تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد که در پی آن ظرفیت تولید  از 600هزار تن  به 1.5میلیون تن افزایش خواهد داشت.

ما نمی نمی بینیم اگر سنگ آهن وارد بورس شود...

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بورس، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری  امید هم در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت ورود سنگ آهن به بورس کالا  گفت: ما به عنوان یکی از مالکان اصلی صنعت سنگ آهن از بورسی شدن آن استقبال می کنیم.

حاشیه های امروز ...

امروز مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از غرفه بورس24 از رشد ظرفیت تولید شرکت های زیرمجموعه هلدینگ از 68 درصد سال 92 به 82 درصد خبر داد.وی گفت : هلدینگ در بورس با بی مهری هایی مواجه شده و در حالی که دارای ارزش های بنیادین بالایی است اما خریدار زیادی ندارد.

وی وعده داد : در نشست هایی برنامه ریزی شده فعالان بازار سهام را در جریان موفقیت های جدید هلدینگ قرار خواهیم داد.

در این روز مدیرعامل کارگزاری بانک انصار در بازدید از غرفه بورس24 پیش بینی کرد:روزهای معاملاتی ۹۶ به مراتب بهتر از ۹۵ خواهد بود.

همچنین غلامحسین دوانی حسابرس خبره در بازدید از غرفه بورس24 در نمایشگاه بورس در اظهار نظری گفت:معتقدم درپرونده کنتورسازی حسابرس شرکت دارای مسوولیت کمتری بوده است ؛هیات مدیره شرکت باید محاکمه شود و در ایران حسابرسان ابزارهای لازم برای کشف تقلب را در اختیار ندارند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24