Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با وجود فراز و نشیب های فراوان، کلیه مدیران و کارکنان شرکت در سال گذشته تمامی تلاش خود را در جهت افزایش منافع سهامداران محترم به کار بسته و در این راستا هیئت مدیره با وجود مشکلات فراوان اقتصادی از آسیب پذیری به مجموعه اقدام نموده است...

پیشرفت قابل اعتنای طرح ها و پروژه های فلات ایرانیان

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان برای سال مالی منتهی به 95.9.30 در روز دوشنبه مورخ 96.1.21 ساعت 14 در شهرک غرب - بلوار فرحزادی -انتهای خیابان سپهر – به ریاست جناب آقای مدیرزاده طهرانی و ناظرین آقایان محمد گلشنی نماینده سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و حمید رضا شکیبی نماینده سهامداران خصوصی برگزار گردید که با حضور بیش از 69 درصد سهامداران این شرکت همراه بود.

تاریخچه شرکت:

شرکت در تاریخ 84.2.4 با نام شرکت رشد فن آوری و پژوهش (سهامی عام) تأسیس و تحت شماره 244244 نزد اداره ثبت شرکتها و موسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده است. در تاریخ 86.2.5 با تصویب در مجمع عمومی فوق العاده و در تاریخ 86.4.10 با تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار تحت نام شرکت "گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان" به فعالیت خود پرداخته است.

با وجود فراز و نشیب های فراوان، کلیه مدیران و کارکنان شرکت در سال گذشته تمامی تلاش خود را در جهت افزایش منافع سهامداران محترم به کار بسته و در این راستا هیئت مدیره با وجود مشکلات فراوان اقتصادی از آسیب پذیری به مجموعه اقدام نموده است.

در ابتدای جلسه مجید برومند (مدیرعامل) گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد، وی گفت: اهم فعالیت های شرکت در سال 95 شامل ارائه خدمات مشاوره و مالی، برنامه ریزی جهت تشکیل به موقع مجامع گروه، برنامه ریزی جهت بازدید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پروژه کک طبس و اخذ مابقی تسهیلات ریالی جهت راه اندازی پروژه که بعنوان یکی از 36 طرح اقتصاد مقاومتی در وزارتخانه مطرح بوده، تعیین و تکلیف حساب های شرکت توسعه مدیریت شایان افق و تامین منابع مالی لازم برای شرکت های زیر مجموعه از طریق خرید دین بوده است.

وی ادامه داد: پروژه کک طبس بر اساس برنامه ریزی انجام شده در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد و مذاکرات متعددی برای واردات زغال ککشو با خواص مورد نیاز در قبال صادرات محصولات به خارج از کشور نیز شده است. سرمایه گذاری انجام شده در پروژه کک طبس بالغ بر 3.000 میلیارد ریال بوده و این مجموعه با وجود صنایع پایین دستی پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

در ادامه جلسه سید حمیدرضا شکیبی از ناظرین جلسه و عضو هیئت مدیره شرکت کک طبس عنوان کرد: برنامه ریزی های انجام شده بطوری است که پروژه کک سازی در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد و حدود دو ماه طول می کشد که دمای کوره ها به دمای مورد نظر برای پخت کک برسد. در نظر داریم تا 50 درصد از زغال سنگ مورد نیاز از معادن طبس تامین شود و برای 50 درصد دیگر برنامه و مذاکراتی با روسیه شده است تا از زغال این کشور استفاده شود. در نظر داریم تا وارد بازارهای بین المللی شویم. تفاهم نامه های زیادی برای صادرات کک به خارج از کشور امضا شده و منتظریم تا به مرحله راه اندازی و بهره برداری از پروژه برسیم. این مذاکرات با کشورهای زیادی همچون فرانسه، آلمان ایتالیا و قزاقستان صورت گرفته است.

در ادامه برومند عنوان کرد: از جمله طرح های پایین دستی کارخانه کک سازی، تاسیس نیروگاه بازیافت حرارتی است، که حرارت مورد نیاز از کوره های کک سازی تامین می شود. مطالعات طرح تکمیل و مورد پذیرش قرار گرفته و مجوزهای مربوطه نیز دریافت شده است. مبلغ سرمایه گذاری طرح حدود 50 میلیون دلار برآورد شده و در این رابطه با یک شرکت چینی برای مبادله قرارداد BOT نیز صحبت شده و توافقات اولیه نیز انجام شده است. ظرفیت نیروگاه حدود 40 مگاوات است. این نیروگاه می تواند منبع درآمد خوبی برای شرکت باشد.

وی گفت: به منظور تکمیل زنجیره ارزش و کاهش وابستگی به تامین مواد اولیه (زغال سنگ) در نظر داریم در مزایده معدن پروده 4 طبس شرکت کنیم. در صورت برنده شدن در مزایده، امکان استخراج و بهره برداری از معدن پروده 4 به مدت 25 سال به شرکت کک طبس تعلق خواهد گرفت. ضمن اینکه حسب تفاهم با سازمان ایمیدرو هر شرکتی که برنده مزایده شود نیز مکلف به تامین زغال شرکت کک می باشد.

یکی دیگر از طرح های پایین دستی کارخانه کک سازی، تولید PVC از کک می باشد. مبلغ سرمایه گذاری طرح حدود 150 میلیون دلار برآور شده مطالعات اولیه صورت پذیرفته و در جریان اخذ مجوز های مربوطه از مراجع ذیصلاح هستیم ظرفیت طرح، تولید 150 هزار تن PVC و 150 هزار تن سود سوزآور است.

وی در خصوص شرکت سیمان طبس عنوان کرد: حدود 40 درصد مالکیت سیمان طبس متعلق به فلات است سال گذشته این شرکت راه اندازی گردیده و برای فروش محصول در بازار افغانستان نیز کار شده است اما از آن جایی که سرمایه در گردش مناسبی برای شرکت وجود نداشت و از طرفی بالا بودن بهای تمام شده محصول به منظور رعایت حقوق سهامداران جزء فعالیت شرکت سیمان فعلاً متوقف شده، ضمن اینکه مذاکراتی نیز برای فروش این شرکت شده و در تلاشیم تا بتوانیم در صورت امکان آن را به ارزش دفتری و با حداقل زیان به فروش برسانیم.

شرکت زیر مجموعه بعدی ما صنعتی معدنی کانسرام بوده که یکی از تولید کنندگان بتن سبک می باشد این شرکت نیز در سال قبل راه اندازی گردید و به بازار داخل و خارج نیز محصولاتی را ارائه کرد اما در انتهای خط تولید (واحد بسته بندی) با مشکلاتی رو به رو شدیم و برای رفع مشکل نیاز به منابع مالی داشتیم اما به علت عدم توان تامین مالی عملیات این شرکت نیز متوقف شده، تصمیماتی در خصوص فروش این شرکت نیز گرفته شده است. جهت دریافت سرمایه در گردش برای شرکت های مذکور اقدامات لازم صورت پذیرفته که امیدواریم در آینده نزدیک با کمک مقامات محلی این مشکل نیز حل شود.

در ادامه نیز میرعمادالدین مدیرزاده (رئیس مجمع) افزود: شرکت کربنات کلسیم آهوان که فعالیت آن تولید PCC است به دلیل بدهی ارزی از طریق بانک کشاوری تملیک گردیده. شرکت فلات وقتی وارد این شرکت شد با پیش بینی کسب منافع بود اما بعدها به علت تحریم ها و اتفاقات اقتصادی ما نتوانستیم طرف خارجی را قانع کنیم و با مشکلاتی رو به رو شدیم. مشکل عمده ما نیز کمبود نقدینگی بود. این شرکت بدهی های ارزی زیادی داشت و به همین دلیل بانک شروع به تملیک دارایی ها کرد. ما تلاش زیادی برای این مجموعه کردیم اما در نهایت تصمیم به خروج از این مجموعه شد در این رابطه توافق اولیه انجام شده و ما از این شرکت با زیان خارج شدیم.

برومند ادامه داد: برنامه های آتی که هیئت مدیره در نظر دارد شامل افزایش سرمایه شرکت از 230 میلیارد ریال به 500 میلیارد ریال در نزدیک ترین زمان ممکن، سرمایه گذاری در معادن کشور، پیگیری اخذ وام برای شرکت های سیمان و کانسرام است.

در پایان جلسه روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

گزیده ای بر وضعیت و تحولات صنعت مربوط در سال 1395 .

سرمایه شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 155 میلیون ریال (شامل تعداد 155،000 سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ به مبلغ 230،000 میلیون ریال ( شامل 230،000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافته است.

برنامه آینده شرکت

1- افزایش سرمایه شرکت از 230 میلیارد ریال به 500میلیارد ریال از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران.

2- سرمایه گذاری در بخش معادن زغال سنگ جهت تأمین مواد اولیه شرکت کک طبس از طریق تشکیل کنسرسیوم.

3- برنامه ریزی و اجرای پروژه های پایین دستی شرکت کک از جمله نیروگاه حرارتی ، تولید P.V.C و فولاد به منظور تکمیل زنجیره ارزش.

4- اصلاح ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری ها .

5- برنامه ریزی مناسب در شرکتهای گروه جهت شناسایی بازار هدف.

6- حضور در مدیریت کلان شرکت های گروه.

7- پیگیری اخذ وام شرکتهای سیمان طبس گلشن و کانسرام و راه اندازی مجدد تولید.

منبع خبر: به سفارش شرکت سرمایه گذاری فلات ایرانیان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24