Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی محمد بد مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر هم میهمان بورس ٢۴ در نمایشگاه بورس بود.این مدیر سیمانی از عبور نرخ های ماده خاکستری از قیمت های ۴ سال گذشته خبر داد و گفت:علاوه بر حذف تخفیفات چند درصدی هم روی نرخ ها رفته و این یعنی افزایش نرخ واقعی.او از بازیگران صنعت سیمان خواست با پایان رقابت منفی برای فروش روی صادرات سیمان از طریق بورس کالا به صورت منسجم آماده شوند و در راستای به دست آوردن مجدد بازار صادراتی سیمان در عراق حرکت کنند...

سیمانی ها روی بورس کالا تمرکز می کنند / بچه مدرسه ای ها هم به نمایشگاه بورس آمدند / فین استارز امروز پرمخاطب تر بود...

سحر خوشحال - بورس24 : دهمین نمایشگاه بین المللی بورس ،بانک و بیمه در حالی شروع به کار نمود که در دومین روز از آن شاهد حضور پرشور تری از مردم و بیشتر (سهامدارن) بودیم.

در دومین روز از نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه و در حاشیه فاینکس 2017، سازمان بورس و دانشگاه الزهرا تفاهم نامه همکاری امضا کردند. همچنین تفاهم همکاری بورس با خانه کارگر امضا شد که به نوعی فتح بابی در مراودات بین بازار سرمایه و جامعه کارگری بوده است.

این تفاهم نامه در دومین روز از دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس2017)به امضای شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر رسید.

تفاهم نامه هایی در راستای نمایشگاه ...

همکاری در موضوعات مرتبط با بازار سرمایه از طریق برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی، ارائه خدمات مشاوره ای و ترجمه کتاب های مرتبط با حوزه مالی از جمله محورهای این تفاهم نامه است. 

همچنین در مورد همکاری دانشگاهی با سازمان هم تفاهم نامه به منظور ایجاد مشارکت، گسترش و بهره گیری از توانایی های علمی، پژوهشی در موضوعات مربوط به بازار سرمایه و ارتباط بیشتر سازمان و دانشگاه بوده است.

در این تفاهم نامه استفاده از کلیه امکانات طرفین در دستور کار قرار گرفته است و در شش ماده تنظیم شده که اهم حوزه های آن فرهنگ سازی و آموزش در حوزه بازار سرمایه، پژوهش در عرصه بازارهای پولی و مالی و انتشار و تبادل کتب مختلف در بازارهای مالی است.

در جریان انعقاد این تفاهم نامه شاپور محمدی رییس سازمان بورس با اظهار امیدواری به این که چنین تفاهم نامه هایی بتواند امکان استفاده سازمان بورس از تخصص و دانش اساتید و دانشجویان دانشگاه الزهرا را فراهم کند،گفت: قبلا هم همکاری با دانشگاه ها وجود داشت اما چنین تفاهم نامه هایی شرایط همکاری را تسهیل می کند.

امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس امروز در نشست خبری فاینکس٢٠١٧گفت:سال٩٥در فرابورس ایران ٩٩ شرکت تقاضای پذیرش دادند که از این تعداد٢٦ شرکت پذیرش شد، ١٧ شرکت درج و ١٦ شرکت به عرضه اولیه رسید.

وی گفت که اولین آگهی انتشار اوراق اختیار معامله خرید شب گذشته در سایت فرابورس منتشر شد، بازار آپشن را این هفته برای سهام،ETFها و ابزار بدهی خواهیم داشت. این ابزارها به عمق بخشی کشف درست قیمت و نقدشوندگی بیشتر کمک خواهد کرد.

عرضه اولیه نباشد، بازار بزرگ نمی شود

هامونی در مورد عرضه های اولیه گفت که عرضه اولیه  در میان مدت و کوتاه مدت تاثیری در شاخص ندارد  اما در کوتاه مدت اثر گذار است و در مقاطع کوتاه مدت اثراتی خواهد داشت، در شرایط خاصی که عرضه اولیه متوقف شد این عرضه ها بازار را دستخوش تغییر می کرد، اما اگر عرضه اولیه کلا انجام نشود بازار بزرگ نمی شود و در کوتاه مدت و میان مدت حتی به ضرر بازار است.

امروز فین استارز هم درباره سرمایه گذاری جسورانه پنل تخصصی برگزار کرد.

رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی ایران هم در پنل فین استارز با بیان این که اکوسیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر و استارتاپ‌ها چند بازیگر دارد که شامل بانک‌ها و مراکز رشد می‌شود، اشاره کرد و افزود: البته در قالب برنامه سوم توسعه نیز چندین صندوق پژوهش فناوری و چندین شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی برای ورود به این حوزه ایجاد شد، اما استارتاپ‌های فعال در سال‌های اخیر با بازیگران حرفه‌ای مالی همکاری کرده و وارد این بازار شده‌اند. به گفته وی،هم اکنون نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه به عنوان حلقه واسط این صندوق‌ها به بورس، می‌تواند به عنوان حلقه مکمل عمل کند.

زرنوخی یکی از مشکلاتی که پیش از این بر سر راه استارتاپ‌ها وجود داشت را مشکل شفافیت مالی دانست و ادامه داد: اما در مدل تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه، کارآفرین‌ها به شیوه راحت‌تری فعالیت خواهند کرد و جذب سرمایه‌گذاری نیز تسهیل می‌شود؛ همچنین این نوع سرمایه‌گذاری‌ها، زمینه‌ای را فراهم کرده است که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بتوانند به شیوه راحت‌تری عملیات جذب سرمایه را انجام دهند.

حمایت از استارتاپ‌ها با پیوستن به بازار سرمایه

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت شناسا یکی دیگر از پنلیست‌های پنل سرمایه‌گذاری جسورانه با اشاره به این که پیش از این فعالان سرمایه‌گذار در حوزه استارتاپی و دانش‌بنیان، شاهد بودند که قانون تجارت حمایت جدی از آن‌ها ندارد، افزود: همچنین برای تامین مالی آن‌ها، مدل‌های روشنی وجود نداشت از این رو با همت فرابورس ایران ، ظرفیت‌سازی انجام شد و «شناسا» نیز از این ظرفیت برای ورود به بورس استفاده کرد.

ساجدی با بیان این که اکنون نحوه تعامل و تامین مالی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ‌های نوپا به شدت ریسک را کاهش می دهد،گفت: پول دولتی با نرخ بهره و سایر ملزومات وام‌گیری، به شرکتی که احتمال مرگ آن وجود دارد، وارد نمی‌شود؛ بنابراین اگر شرکت در مسیر سرمایه‌گذاری به سود برسد، در مرحله بلوغ آن می‌توان از نقدینگی حاصل از اخذ وام با نرخ ریسک بسیار پایین‌تر استفاده کرد.

وی پیشنهاد کرد که به افراد در مراحل پایین تحصیلاتی نیز آموزش کارآفرینی داده شود تا بتوانند از شکوفایی ذهنی خود در مسیر ثروت‌سازی استفاده کنند.

توسعه سرمایه گذاری جسورانه با فرهنگ‌سازی

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان یکی دیگر از پنلیست‌ها بود که بزرگ‌ترین دلیل عدم ورود صندوق‌های جسورانه به طرح‌های نوآورانه را این موضوع دانست که ما فرهنگ غنی تلاش برای سرمایه‌گذاری در نهادهای مالی را ایجاد نکرده‌ایم؛ از سوی دیگر تعریف مشترک از صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار سرمایه وجود ندارد بنابراین باید در این تعریف به نتیجه واحدی برسیم.

به گفته خواجه نصیری مشکل دیگر در این حوزه به اساسنامه سازمان بورس مربوط است که مبنی بر نتیجه‌گیری طی 4 تا 7 سال است که این موضوع سرمایه‌گذاری در این حوزه را با محدودیت جدی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به این که ورود به بازار سرمایه برای تامین مالی این استارتاپ‌ها نیاز به انگیزه بزرگ شدن دارد، گفت که این انگیزه با فرهنگ‌سازی به دست می‌آید این در حالی است که فرهنگ‌سازی در این حوزه به طور کامل شکل نگرفته است.

2 بیمارستان بورسی می شود/رایتل در راه بورس

اسمائیل درگاهی، سرپرست پذیرش بورس تهران  هم در خصوص پذیرش ها و عرضه های بورس  در حاشیه این نمایشگاه  توضیحاتی داد و گفت: برنامه پذیرش 20شرکت جدید در دستور کار است و شرکت های انباشته سال های قبل  هم به این 20شرکت اضافه می شوند و حدودا 40شرکت برای سال 96  باید عرضه شوند.

وی در ادامه توضیح داد که 20شرکت جدید در فاز بازاریابی و مذاکره هستند که شرکت ملی نفتکش جزء این شرکت ها است. در حوزه آی تی  نیز شرکت هایی برنامه ورود به بورس را دارند. رایتل هم از شرکت هایی است که برنامه عرضه دارد. حتی  ایرانسل هم برنامه عرضه داشت اما به دلیل این که سهامدار خارجی دارد ،باید طرف خارجی را متقائد نماید، از شرکت های پذیرش شده  در بورس شرکت های وب است .

وی افزد: به نظر می رسد که دامنه مربوط به صنایع بورس باید متنوع شوند و در حوزه سلامت هم وارد بورس شوند صحبت هایی هم با بیمارستان آتیه و بهمن شده است. صنعت هتلداری کاندید خوبی برای ورود به بورس است که در این حوزه نیز کاری نشده است.

درگاهی گفت که شرکت به پرداخت ملت و فولاد کاه جنوب کیش نزدیک ترین شرکت ها به عرضه هستند. تامین سرمایه امید هم از جمله شرکت هایی است که به زودی عرضه می شوند.

فولادی که می خواهد لیدر بماند/ همه از ما تبعیت کنند!

در ادامه این نمایشگاه از بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه درخصوص  ورود سنگ آهن به بورس کالا پرسیدیم که گفت: کالایی را در بورس معامله می کنند که تقاضاکننده داشته باشد.  سنگ آهنی که مورد نیاز فولاد کشور است متقاضی خود را دارد و این خریداران 25میلیون تن تولید را از سنگ آهنی ها خریداری می کنند.

سبحانی همچنین گفت که فولاد در بورس کالا معامله می شود و سایر کالاهای وابسته آن تحت قیمت گذاری این محصول است و  از قیمت فولاد تبعیت کنند. چه دلیلی دارد که سه مصرف کننده مهم خوزستان، مبارکه و ذوب آهن در بورس کالا خریداری کنند.

در حاشیه...

امروز در نمایشگاه شاهد حضور دانش آموزان از تمام سنین بودیم که از غرفه ها بازدید می کردند و به نوعی فرهنگ سهامداری را می آموختند. خدا کند فقط به آن ها واقعا فرهنگ سهامداری آموزش داده شود و ما در آینده شاید جوان هایی بدتر از نوسان گیران و متاسفانه سفته بازان امروز نباشیم.

غرفه بورس24

غرفه پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 امروز شاهد حضور مخاطبان گرامی بود.

در این روز حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با حضور در غرفه این رسانه از تلاش های بورس24 برای توسعه بازار سرمایه قدردانی کرد.افزون براین،علی محمد بد مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر هم میهمان بورس24 در نمایشگاه بورس بود.این مدیر سیمانی از عبور نرخ های ماده خاکستری از قیمت های 4 سال گذشته خبر داد و گفت:علاوه بر حذف تخفیفات چند درصدی هم روی نرخ ها رفته و این یعنی افزایش نرخ واقعی.

او از بازیگران صنعت سیمان خواست با پایان رقابت منفی برای فروش روی صادرات سیمان از طریق بورس کالا به صورت منسجم  آماده شوند و در راستای به دست آوردن مجدد بازار صادراتی سیمان در عراق حرکت کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24