Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت نوکیا هیچ اشتباهی نداشت.آن ها هیچ کار خطایی انجام ندادند اما جهان به سرعت در حال تغییر است.ضعف آن ها در عدم یادگیری،رشد و تغییر مداوم و سریع بود.آن ها به این خاطر که یادگیری مداوم را فراموش کردند نه تنها شانس خود برای رسیدن به موفقیت را از دست دادند بلکه شانس بقا را نیز از دست دادند...

پشت پرده سقوط نوکیا

حکم به برکناری رئیس جمهور کره جنوبی به دلیل امتیازاتی که یکی از دوستان وی از شرکت سامسونگ دریافت کرده بود. برای جامعه فعلی ما کمی غریب به نظر می رسد.اتهامی که هرگز احتمال مشارکت ، دست داشتن و حتی اطلاع رئیس جمهور برکنار شده در آن در هیچ دادگاهی بررسی نشده بود.این اتفاق به ویژه قرار گرفتن نام سامسونگ یکی از بزرگترین برندهای کره جنوبی انگیزه ای شد تا نگاهی به سابقه افت یکی دیگر از برندهای صاحب نام کره ای و رقبائی که زمانی حداقل در بازار موبایل بسیار جلوتر از سامسونگ بود و مدتهاست قافیه رقابت را به طور کامل به شریک هموطن خود واگذار کرده است بیندازیم.

نوکیا سازمانی که یادگیرنده نبود:

شرکت نوکیا یکی از قدرتمندترین شرکت های دنیا و بزرگترین تولیدکننده گوشی های تلفن همراه در جهان بود که اخیرا پس از کاهش 99 درصدی ارزش سهامش توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد.در طول برگزاری نشست خبری اعلام فروش این شرکت به مایکروسافت رییس این شرکت گفت :ما بهترین تیم مدیریتی و اجرایی را در اختیار داشتیم،ما هیچ اقدام اشتباهی انجام ندادیم،سخت تلاش کردیم اما علی رغم همه این ها،شکست خوردیم.

از اوایل سال 1990 تا سال 2012 نوکیا یکی از قدرتمندترین کمپانی های دنیا و بزرگترین تولیدکننده گوشی های تلفن همراه در جهان با در اختیار داشتن 80 درصد سهم بازار بود.قیمت هر سهم این شرکت 42 دلار و ارزش این شرکت 250 میلیارد یورو بود.نوکیا یک شرکت فوق العاده قوی با مدیرانی کار بلد و حرفه ای بودکه کارشان را به خوبی انجام می دادند.اما متاسفانه امروزه به خوبی کار کردن و حفظ وضع موجود برای موفقیت کافی نیست.

رهبران نوکیا به دنبال یادگیری مداوم و تغییر و نوآوری سریع نبودند.آنها نتوانستند تغییرات مداوم و سریع صنعت تلفن همراه را که به واسطه شرکت های سامسونگ و اپل آورده شدند را پیش بینی کنند.شرکت های اپل و سامسونگ تا چندسال قبل هرگز گوشی موبایل تولید نمی کردند اما آن ها شرکت های یادگیرنده ای بودند و مدام به دنبال یادگیری،تغییر و نوآوری می گشتند.خیلی سریع آیفون و گلکسی گوشی های نوکیا را در بازار کنار زده و سهم قابل توجهی از بازار گوشی های تلفن همراه را به خود اختصاص دادند.از سال 2011 تا 2013 نوکیا از رتبه اول بازار به رتبه دهم سقوط کرد.سهم بازار 80 درصدی نوکیا به 3 درصد رسید.ارزش هر سهم نوکیا از 42 دلار به به 2.5 دلار کاهش پیدا کرد.هزاران کارمند سخت کوش نوکیا از کار برکنار شدند.ارزش شرکت نوکیا با کاهشی 99 درصدی از 250 میلیارد یورو به 3.79 میلیارد یورو رسید.

شرکت نوکیا هیچ اشتباهی نداشت.آن ها هیچ کار خطایی انجام ندادند اما جهان به سرعت در حال تغییر است.ضعف آن ها در عدم یادگیری،رشد و تغییر مداوم و سریع بود.آن ها به این خاطر که یادگیری مداوم را فراموش کردند نه تنها شانس خود برای رسیدن به موفقیت را از دست دادند بلکه شانس بقا را نیز از دست دادند.

امروزه اگر به دنبال رشد و پیشرفت نباشید و از موفقیت امروز خود راضی بوده و به دنبال حفظ وضع فعلی باشید شکست خواهید خورد.نوکیا به واسطه موفقیت چشمگیری که داشت شکست خورد.آن ها قربانی موفقیت خود شدند.

اگر شما از وضع خود راضی باشید و به جای آموزش های جدید و یادگیری مداوم به دنبال حفظ وضع کنونی بوده و از یادگیری و آموزش دست بکشید قطعا قربانی خواهید شد.

منبع خبر: برگرفته از کانال اختصاصی رسول دشتی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24