Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

واحد شمارش دارایی های هر فرد، تعداد سهام از کل سهام منتشر شده شرکت است و به همین دلیل اگر شرکتی مثلا ١٠٠ میلیون سهم دارد، سهامدار ١ درصدی شرکت قاعدتا ١ میلیون برگه سهم آن را خواهد داشت و به همان نسبت در طرح ها سهیم خواهد شد و از سود آن استفاده خواهد کرد. کوچکترین واحد برای سرمایه گذاری سهام ، معادل ١ سهم است ، برای اوراق صندوق ها و سایر ابزار نیز حداقل مقدار خرید یا فروش می تواند متفاوت باشد. در حقیقت کوچک کردن واحد های سرمایه گذاری (سهم) در کنار عدم وجود محدودیت در مبلغ و زمان سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه، این بازار را به گزینه مناسبی برای طیف گوناگونی از سرمایه گذاران تبدیل کرده است...

چرا بورس؟

در یازدهمین مطلب آموزش بورس الفبای بازار سهام ( کار مشترک عصر ایران و بورس24 ) به این سوال پاسخ داده شده که چرا بهتر است سرمایه مازاد خود را در بورس سرمایه گذاری کنیم. پس موضوع این درس کوتاه این است: سرمایه گذاری در بورس
سرمایه گذاری در بازارهای مختلف همواره مورد مناقشه بوده است. مثلا اگر قصد سرمایه گذاری در ملک یا شراکت در پروژه خاصی را داشته باشید باید مبلغ قابل توجهی سرمایه گذاری کنید.
فرض کنید شما بخواهید بخشی از سرمایه گذاری در پروژه بزرگ ملی در صنعت فولاد، پتروشیمی یا حتی تولید کنندگان محصولات غذایی و دارویی شوید. این موضوع خارج از بازار سرمایه حتی به شرط داشتن سرمایه قابل توجه، به راحتی میسر نخواهد بود.اما فرض کنید فرد که وارد بازار سرمایه می شود می تواند با حداقل سرمایه، سهام شرکت مربوطه را خریداری کند و خود را در سود طرح های بزرگ و پروژه های ملی شریک کند. با این روش شما می توانید با حداقل مبلغ سرمایه گذاری کنید و اندازه مبلغ مربوطه از سود حاصل از سرمایه گذاری منتفع شوید. این مبلغ می تواند آن قدر افزایش یابد که شما به عنوان سهامدار حتی مالک بخش بزرگی از شرکت شده و وارد هیات مدیره آن شوید.


واحد شمارش دارایی های هر فرد، تعداد سهام از کل سهام منتشر شده شرکت است و به همین دلیل اگر شرکتی مثلا 100 میلیون سهم دارد، سهامدار 1 درصدی شرکت قاعدتا 1 میلیون برگه سهم آن را خواهد داشت و به همان نسبت در طرح ها سهیم خواهد شد و از سود آن استفاده خواهد کرد. کوچکترین واحد برای سرمایه گذاری سهام ، معادل 1 سهم است ، برای اوراق صندوق ها و سایر ابزار نیز حداقل مقدار خرید یا فروش می تواند متفاوت باشد. در حقیقت کوچک کردن واحد های سرمایه گذاری (سهم) در کنار عدم وجود محدودیت در مبلغ و زمان سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه ، این بازار را به گزینه مناسبی برای طیف گوناگونی از سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
بسیاری از افراد با تجربه بورس ترجیح می دهند در سهام شرکت های بزرگ و معتبر با دید بلند مدت سرمایه گذاری کنند چرا که در بلند مدت و با اضافه کردن سهام خود در آن شرکت، به نوعی هم دارایی خود را افزایش می دهند، هم سود نقدی دریافت می کنند و هم در طرح های توسعه و اتفاقات مثبت شریک خواهند شد که موجب رونق و توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد و این در حالی است که سرمایه گذاری مرحله ای و پلکانی در هیچ دارایی به این شکل امکان پذیر نخواهد بود.

درس قبل : از وام خرید سهام تا شرط داشتن دیپلم برای معامله آنلاین

درس بعد : استراتژی های معاملاتی در بورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24