Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در این حمله هفتاد موشک کروز تام هاوک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص شلیک شده است. این حمله نزدیک حمص صورت گرفته است. گفته می شود که این پایگاه هوایی همان پایگاه هوایی است که حمله شیمیایی این هفته از آنجا صورت گرفته بود. تعداد موشک های شلیک شده پنجاه یا بیشتر اعلام شده است. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایگاه هوایی الشعیرات به خان شیخون حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است...

سایه ناآرامی های منطقه بر سر «بورس تهران»

آنچه گذشت...

در پایان معاملات روز کاری گذشته شاخص کل  42 واحد افزایش یافت و در محدوده 77,689 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای شتران با 27 واحد، شبندر با 15 واحد و شبریز با 15 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. در سمت مقابل رمپنا با 34 واحد ، آپ و همراه هر کدام با 15 واحد تا حدودی از بار مثبت شاخص کاستند.  ارزش معاملات خرد در دو بازار بورس و فرابورس رقمی در حدود 135 میلیارد تومان بود که تا حدودی از محدوده حداقلی خود فاصله گرفت و فعالان بازار را به روزهای آتی امیدوار کرد. نماد شپاکسا با رقمی حدود 6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشت.

بورس تهران این روزها در حالی کار خود را دنبال می کند که از یک سو در نمادهای بزرگ و شاخص ساز خبری نیست و از دیگر سو فعالان بازار نظاره گر رشد قیمتی در نمادهای کوچک هستند. به گونه ای که از ابتدای سال و تنها در 8 روز کاری شاخص هم وزن رشدی در حدود 4 درصد را تجربه کرده است! اما روز کاری گذشته به واسطه مخابره اخبار مثبت در مورد خودروسازان و همچنین رشد بهای جهانی نفت خام و برخی کامودیتی ها ، بازار پویاتری را شاهد بودیم و به عبارتی دیگر رگه هایی از نقدینگی در معاملات گروه هایی چون خودرویی ، پالایشی و حتی فلزی شاهد بودیم. بارها در مقالات مختلف گفتیم که اگر بازار بخواهد روند بگیرد ، ارزش معاملات خرد باید به محدوده 200 – 250 میلیارد تومان برسد و با اعداد و ارقام فعلی بازی بازار سهام نمی توان ادامه دار باشد!!! با این حال با توجه به رشد 20 درصدی ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه شنبه ، باید معاملات روزهای پیش روی را با وسواس بیشتری رصد کرد. چرا که در صورت ادامه دار بودن این روند می توان به آغاز رالی صعودی بازار پیش از انتخابات و فصل مجامع امیدوار شد. هر چند برخی تحلیل گران بر این باورند که به احتمال قوی این بار پیش از انتخابات ریاست جمهوری بازی خاصی را در بازار نخواهیم داشت!

در گروه خودروئی انتشار گزارش ماهانه تولید و فروش خکاوه باعث تشکیل صف خرید در این نماد شد. این شرکت با فروش خارق العاده در اسفند ماه معادل 90% بودجه سال 95 را پوشش داد. شرکت در اسفند ماه  2474 میلیارد ریال  فروش داشته که جمع  فروش شرکت به  5893 میلیارد ریال  رسیده است هر چند بودجه شرکت 6530 میلیارد ریال بوده. علی ایحال رقم مناسب فروش در اسفند ماه باعث شد تا همزمان با قرارگیری قیمت در محدوده کف کانال و سطوح حمایتی شاهد افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید در این نماد باشیم. هر چند تحلیل گران نموداری به روند شکل گرفته امیدوارند با این حال باید توجه داشت که خکاوه یکی از نمادهای پرریسک در گروه خودرویی است.

در گروه پالایشی هم به واسطه رشد بهای جهانی نفت خام نوسانات مثبتی داشتیم. در این گروه شبندر برای چهارمین بار ظرف یکسال اخیر در حال حرکت به سمت باند مقاومتی 530 – 550 تومان می باشد. سطحی که از اهمیت بسزایی برای این نماد برخوردار است و قطعا با رسیدن قیمت به محدوده ذکر شده شاهد تشدید عرضه ها خواهیم بود و برای عبور از آن نیاز به حجم های بالا و انرژی مضاعف می باشد. با این حال چنانچه قیمت بتواند ظرف روزهای آینده از این محدوده عبور کند شاهد شکل گیری رالی جدیدی در این نماد خواهیم بود.

در گروه کاشی و سرامیک روند رو به رشد کترام همچنان ادامه دارد. البته پیغام ناظر مبنی بر توجه کافی نسبت به اطلاعات واقعی و گزارشهای مالی منتشره شرکت نیز در نوع خود جالب توجه بود! زمزمه هایی از احتمال توقف نماد برای شفاف سازی در صورت ادامه داشتن روند فعلی به گوش می رسد. اما روز چهارشنبه تحلیل نموداری کساوه روی خروجی سایت قرار گرفت. طی معاملات روز چهارشنبه این نماد با صف خرید سنگینی همراه شد. حالا محدوده 320 تومان مهمترین مقاومت پیش روی سهم است که در صورت گذر از آن راه برای رشد قیمتی سهم تا حوالی 500 تومان هموار می شود.

حواشی بازار

* قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه ارتش آمریکا بامداد روز گذشته یک پایگاه هوایی سوریه را مورد هدف قرار داد، به بالاترین سطح 5 ماهه گذشته افزایش یافت. در این حمله هفتاد موشک کروز تام هاوک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص شلیک شده است. این حمله نزدیک حمص صورت گرفته است. گفته می شود که این پایگاه هوایی همان پایگاه هوایی است که حمله شیمیایی این هفته از آنجا صورت گرفته بود. تعداد موشک های شلیک شده پنجاه  یا بیشتر اعلام شده است. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایگاه هوایی الشعیرات به خان شیخون حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است. با توجه به بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی (فرار سرمایه ها از بازارهای سهام و جاری شدن به سوی محل امن)، در این شرایط، سرمایه ها بطور سنتی به طلا به دلیل دارا بودن ویژگی دارایی مطمئن (Safe haven) روانه می شود. امروز آمارهای اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) که یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی ایالات متحده است اعلام می شود.

*دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در باره حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی در استان حمص سوریه گفت: این اقدام واشنگتن به روابط روسیه و آمریکا که در وضع ناگواری قرار دارد، ضربه ای سخت می زند. خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان پسکوف نوشت: نکته اصلی این است که رئیس جمهوری روسیه معتقد است، این اقدام آمریکا ما را به هدف نهایی مبارزه با تروریسم نزدیک نمی کند و برعکس مانع جدی در مسیر ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه و مقابله موثر با این پدیده شرور است. وی افزود: این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دوره مبارزات انتخاباتی، مقابله با تروریسم را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود اعلام کرده بود.

*بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملین و قربانیان آن محکوم می نماید و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند. وی افزود: ما ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به "پایگاه هوایی الشعیرات" در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، معتقدیم که اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در "خان شیخون" در ادلب که زمان بندی، عاملین و منتفعینِ از آن کاملا در پرده ای از ابهام قرار دارد به تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.

*رئیس جمهوری در واکنش توئیتری به تهاجم موشکی آمریکا به سوریه جهانیان را به مخالفت با این گونه سیاست ها فرا خواند.  دکتر حسن روحانی در پیام توئیتری خود با اشاره به حادثه خان شیخون سوریه و استفاده از سلاح های شیمیایی در این منطقه آورده است: حادثه خان شیخون سوریه تکان دهنده و به شدت محکوم و برای مردم ایران که سال ها قربانی سلاح شیمیایی بوده اند، یادآور فاجعه سردشت است. روحانی همچنین با اشاره به تجاوز آمریکا به سوریه تاکید کرد: حمله تجاوزکارانه به شعیرات سوریه به معنای تقویت افراط و ترور در منطقه و بی قانونی و بی نظمی در جهان و کاملا محکوم است. روحانی همچنین در این پیام تصریح کرد: جهانیان را به مخالفت با این گونه سیاست ها که نتایج مخرب برای منطقه و جهان دارد، فرا می خوانم.

پیش بینی بازار امروز

امروز شنبه 19 فروردین ماه 1396 ، هفته جدید را در حالی آغاز می کنیم که همه چیز تحت تاثیر حمله موشکی امریکا به سوریه و در پی آن نوسانات بازارهای جهانی قرار دارد. بامداد روز جمعه آمریکا با 70 موشک تام هاوک به پایگاه هوایی شیرات سوریه حمله کرد که در نتیجه آن 20 جنگنده سوخو- میگ سوری در این حمله نابود شد. در پی این حمله قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در 5 ماه اخیر رسید. هر چند با انتشار خبری مبنی بر ادامه دار نبودن این حملات ، طلا مسیر پیموده شده را تا حدودی برگشت! اما قیمت نفت نرم و آهسته همچنان رو به بالا در حال حرکت است. تحلیل گران تکنیکی بر این باورند که قیمت نفت برنت دریای شمال داخل یک مثلث پایان قطری در حال حرکت است و می تواند تا حوالی 57 – 58 دلار پیشروی کند. با این حال اگر سناریو مذکور درست باشد پس از آن یک اصلاح در روند قیمتی نفت خواهیم داشت.

برای بازار امروز از یک سو روند شکل گرفته از معاملات روز چهارشنبه را داریم که با تحرکات نسبی در گروه خودرویی – پالایشی و حتی برخی از فلزاتی همراه شد. همچنین ارزش معاملات خرد از محدوده حداقلی خود فاصله گرفت. از دیگر سو جو روانی ناشی از حمله هوایی امریکا به خاک سوریه را داریم که قاعدتا بر روند معاملات می تواند تاثیر داشته باشد و ریسک گریزها و نوسان گیران ممکن است عرضه هایی را در بازار داشته باشند. پیش بینی می شود امروز بازار کار خود را تحت تاثیر احساسات سهامداران عجول با افزایش عرضه ها و عقب نشینی نسبی در قیمت ها آغاز کند. با این حال توصیه می کنیم در نیمه اول تایم معاملاتی صرفا نظاره گر باشید ، چرا که انتظار داریم هیجان بازار خیلی زود تخلیه شود و از نیمه دوم تایم معاملاتی بازار به روال عادی خود بازگردد.

واچ لیست

فسرب : طی 3 – 4 ماه گذشته و همگام با کند شدن آهنگ صعودی بهای جهانی فلزات در بازارهای جهانی ، شاهد تشدید عرضه ها و افت ارزش سهام شرکت ملی سرب و روی ایران بودیم. به گونه ای که حتی در مقطعی ارزش هر سهم شرکت بیش از 36 درصد افت را نشان می داد! در حال حاضر قیمت سهم در آستانه لمس خط روند صعودی 1.5 ساله خود قرار دارد. از دیگر سو با توجه به شکل گیری واگرایی مثبت در اسیلاتور rsi احتمال شکل گیری پترن هارمونیک Gartely دور از ذهن نمی باشد. روی هم رفته خرید سهم حوالی 250 – 255 تومان می تواند یک گزینه پرریسک اما توام با بازدهی مناسب باشد. پیش بینی می شود ظرف 1 – 2 ماه آینده شاهد رشد قیمتی سهم حداقل تا حوالی 340 تومان باشیم. در صورت تثبیت قیمت پایانی سهم زیر 240 تومان تحلیل فوق از درجه اعتبار ساقط است.

"واچ لیست" فردا را شما پیشنهاد دهید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24