Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذاران بر نتیجه این دیدار تمرکز کرده اند و انتظار دارند ابهام هایی که در ماه های اخیر وجود داشته و سبب نگرانی شدید فعالان ..

سرمایه گذاران گوش به زنگ رویدادهای سه روز آینده

روز گذشته شاخص های مالی در بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا، قیمت نفت، ارزش دلار در برابر یورو و قیمت سنگ آهن کاهش یافت و هر یک از این کاهش ها به دلیل خاص خود رخ داد. طی روزهای آینده چند عامل مهم بر عملکرد بازارها و رفتار سرمایه گذاران تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

فردا گزارش نشست ماه پیش کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود. در آن نشست، نرخ های بهره برای سومین بار در یک دهه اخیر بالا برده شد اما در بیانیه پایانی نشست پیش بینی شد امسال 2 بار دیگر نرخ ها بالا برده خواهد شد بدین معنا که برنامه افزایش نرخ ها تدریجی اجرا می شود. همچنین پیش بینی شد سال آینده میلادی 3 بار نرخ های بهره بالا برده می شود.

سرمایه گذاران انتظار داشتند امسال 3 بار دیگر نرخ ها بالا برده شود در نتیجه با انتشار بیانیه نشست، ارزش دلار کاهش و قیمت طلا رشد کرد. فردا گزارش نشست ماه پیش که انتظار می رود حاوی دیدگاه اعضاء کمیته درباره روند افزایش نرخ های بهره باشد در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و پیش بینی شده نوسان ارزش دلار و قیمت طلا بیشتر شود.

فردا همچنین گزارش هایی از وضعیت بخش خدمات در اقتصادهای بزرگ اروپایی و آمریکا در ماه گذشته میلادی، منتشر می شود البته تاثیر این گزارش ها بزرگ نیست.

روز پنجشنبه گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل منتشر می شود. گزارش های هفتگی از وضعیت بازار کار، همواره مثبت بوده و نشان داده اوضاع بازار رو به بهبود است. انتظار می رود این هفته نیز محتوای گزارش امیدبخش باشد. بهبود مستمر وضعیت بازار کار یک شرط بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ های بهره است و هر گونه گزارش مثبت به رشد ارزش دلار منجر می شود.

اما روز پنجشنبه رویدادی بسیار مهم تر رخ خواهد داد. روز پنجشنبه رییس جمهور چین برای سفری دو روزه و گفتگو با دونالد ترامپ، به آمریکا می رود و این مهمترین دیدار ترامپ با یک رهبر سیاسی در ماه های اخیر است. واقعیت این است که هیچ ارتباطی در جهان مهمتر از ارتباط چین و آمریکا نیست و همین اهمیت سبب می شود دیدار دو رییس جمهور در پایان هفته جاری تاثیری بزرگ و پایدار بر بازارهای مختلف و نیز شرایط سیاسی و اقتصادی در آسیا داشته باشد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند دو رییس جمهور درباره طیفی از موضوعات از جمله روابط تجاری، تعرفه های گمرکی، نرخ برابری ارزها، اقدامات اخیر کره شمالی و .. گفتگو کنند.

سرمایه گذاران بر نتیجه این دیدار تمرکز کرده اند و انتظار دارند ابهام هایی که در ماه های اخیر وجود داشته و سبب نگرانی شدید فعالان بازارهای مختلف شده از میان برود. وعده های ترامپ در باره افزایش شدید تعرفه واردات کالاهای چینی به آمریکا و احتمال بروز تنش های تجاری بین دو کشور که بزرگ ترین اقتصادهای جهان هستند سبب شده سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها با احتیاط رفتار کنند.

ترامپ چین را به پایین نگه داشتن مصنوعی ارزش یوان در برابر دلار متهم کرده و برخی تحلیلگران معتقدند اگر مواضع ترامپ در قبال چین تعدیل نشود هر گونه تنش در روابط دو طرف به زیان اقتصاد هر دو کشور تمام خواهد شد. مازاد تجاری چین در روابط با آمریکا سال گذشته میلادی 347 میلیارد دلار بود و ارزش کلی مبادلات تجاری دو کشور بیش از پانصد میلیارد دلار است. روز جمعه نتیجه دیدار دو رییس جمهور مشخص خواهد شد.

روز جمعه همچنین گزارش دوم وزارت کار آمریکا منتشر می شود. در این گزارش وضعیت بازار کار در ماه گذشته اعلام خواهد شد. پیش بینی شده در ماه گذشته میلادی 180 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا ایجاد شده باشد و نرخ بیکاری در سطح 4.7 درصد ثابت باقی مانده باشد.

محتوای گزارش وزارت کار بر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در باره زمان افزایش مجدد نرخ های بهره تاثیر خواهد گذاشت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24