Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سود خالص وهور در سال ٩۴ در حدود ٧۴ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال ٩۵ به حدود ٨١ میلیارد تومان افزایش داشته است. روند سود سازی مجموعه طی سالیان با توجه به استراتژی های موجود افزایشی بوده است وسال ٩٣ سود وهور ١٨٣ ریال، سال ٩۴این رقم به ٣٢٣ ریال و سال٩۵ سود وهور به٣۵٢ ریال و برای سال ٩۶ بر مبنای پیش بینی محتاطانه ای که انجام شده است ٣۶٠ ریال در نظر گرفته شده است...

تقسیم سود ١٠٠ درصدی در مجمع «وهور»

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور برای سال مالی منتهی به 95.9.30 در روز سه شنبه مورخ 95.12.17 ساعت ۱۰صبح در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی به ریاست جناب آقای عسگری و نظارت جناب آقای بابالوئیان و جناب آقای بهزادی پور با حضور 97% سهامداران این شرکت تشکیل شد.

سود تقسیمی پیشنهادی این شرکت با رضایت سهامداران مجمع برای هرسهم 350ریال تقسیم شد که با توجه به جدول زمانبندی این شرکت توزیع خواهد شد.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

حسنعلی تقی زاده مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هوردر خصوص عملکرد و برنامه های هیئت مدیره در مجمع عادی سالانه این شرکت گفت: امید تابان هور در زمینه نیروگاهی سرمایه گذاری می کند و با یک بررسی کارشناسی به این نتیجه خواهیم رسید که صنعت برق در ایران و دنیا رو به پیشرفت است و از نظر درآمد زایی آینده دارد.با توجه به این موضوع که در هر کشوری افزایش جمعیت در افزایش برق مصرفی موثر است و پیشرفت صنعت و تکنولوژی مصرف برق را افزایش خواهد داد.

وی گفت: در مجموعه وهور ،پروژه ها و زیر مجموعه ها به دو دسته تقسیم می شود یا احداث نیروگاه یا توسعه نیروگاه های قبلی. هر یک از این دو فرآیند دو پیش شرط دارد. اول این که منابع ارزان قیمت در اختیار باشد، چرا که پول در ایران گران تمام می شود،بنابراین وام های ارزی ارزان تر تمام می شود.شرط دوم قراردادهای ECA است که بر اساس این قرارداد تا 5 سال سوخت مجانی و خرید برق تضمینی است و تقریبا 50 درصد از هزینه ها بر اساس این قرارداد پوشش داده خواهد شد.

تقی زاده ادامه داد: در مورد توسعه نیروگاه از گاز به سیکل ترکیبی بحث منابع ارزان مطرح است و قرارداد بیع متقابل که با وزارت نیرو منعقد می شود و به میزان سوخت صرفه جویی شده سوخت رایگان به نیروگاه ها تخصیص داده می شود.

وی گفت: در تلاش بودیم تا این شروط در تمام پروژه ها اتفاق بیفتد. خوشبختانه توانستیم قرارداد نیروگاه سیرجان را که قرارداد ECA نداشت با تلاش های بسیار منعقد کنیم که موفقیت بزرگی به حساب می آید.

تقی زاده در خصوص طرح ها و پروژه های آینده گفت: در تلاش هستیم تا واحد گازی نیروگاه هریس تا ابتدای سال 97 در مدار وارد شود. نیروگاه هریس 235 میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ 5 درصد و قرارداد ECA دارد.

پروژه کاسپین که نیروگاه کوچکی است را در برنامه داریم تا 96 وارد مدار شود و فرآیند های گشایش LC قرارداد EPC و ... انجام شده است.

برای شروع پروژه واحد بخار نیروگاه سمنان هم برای اخذ منابع ارزان در تلاش هستیم و با توجه به محدودیت های صندوق توسعه ملی برنامه مذاکره فاینانس با کره را دنبال می کنیم.برنامه افزایش تولید نیروگاه ارومیه تا 1400 مگاوات هم در دستور کار است.در تلاش هستیم تا واحد بخار نیروگاه سیرجان تا پایان سال 96 به مدار وارد شود.

وی ادامه داد: برای ورود به نیروگاه زاهدان در حال بررسی و امکان سنجی هستیم همچنین برای بالا بردن سهم خود در سیرجان هم، بررسی و امکان سنجی در حال انجام است.

به گفته او،تمام نیروگاه ها برای سال 95 افت درآمد داشتند و این امر هم دلیل دارد. از سال 93 تا کنون نرخ آمادگی نیروگاه ها افزایش نداشته است و طبق قانون آمادگی در سال 93 با قیمت 185 ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده است که این میزان تا سال 95 باید به 243 ریال می رسید. اما همچنان با قیمت سال 93 معامله می شود. از طرفی از سال 93 هزینه های تولید برق افزایشی بوده است و به طور متوسط سالانه 20 تا 25 درصد هزینه های جاری افزایش داشته است .

وی گفت : خوشبختانه نرخ سوخت در این مدت افزایش نداشته است و تا زمانی که نرخ سوخت افزایش نداشته باشد آسیبی مجموعه را تهدید نمی کند و در مورد قیمت فروش آمادگی خلاف قانون رخ داده است که از طریق مجاری قانون در حال پیگیری است.

تقی زاده ادامه داد: برای وصول مطالبات در مجموعه با مشکل روبرو نیستیم و تقریبا تمام مطالبات را از طریق ساز وکارهایی که برنامه ریزی کرده ایم دریافت می کنیم.

تقی زاده در خصوص افزایش سرمایه وهور گفت: فرآیند های لازم در خصوص افزایش سرمایه وهور صورت گرفته است و منتظر مجوز سازمان بورس به منظور افزایش سرمایه هستیم که این مساله هم تا ماه های آتی عملیاتی خواهد شد.

سرمایه شرکت بر اساس مصوبه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده از 230میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی در مورد سود مجموعه گفت: سود خالص وهور در سال 94 در حدود 74 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال 95 به حدود 81 میلیارد تومان افزایش داشته است. روند سود سازی مجموعه طی سالیان با توجه به استراتژی های موجود افزایشی بوده است وسال 93 سود وهور 183 ریال، سال 94این رقم به 323 ریال و سال95 سود وهور به352 ریال و برای سال 96 بر مبنای پیش بینی محتاطانه ای که انجام شده است 360 ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین در ادامه مجمع به سوال تمامی حضار به خوبی پاسخ داده شد و پس از تایید صورت های مالی با توافق جمع سود تقسیم نقدی 350 ریال اعلام گردید و در پایان مجمع اعضای هیأت مدیره نیز انتخاب شدند.

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

منبع خبر: به سفارش مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24