Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه صادرات سیمان ایران طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است، از مذاکره با سازمان توسعه تجارت برای اختصاص یارانه یک تا ۳ دلاری حمل دریایی هر تن سیمان صادراتی در سال آینده خبر داد.

بازگشت به کانال ٧۶ هزار!

سنگ آهن : رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن از توافق اولیه بزرگان این صنعت با مقامات دولتی جهت واقعی شدن فرآورده های سنگ آهنی خبر داد. ی گفت : در این جلسه انجمن سنگ آهن ایران پیشنهاد قیمت گذاری سنگ آهن از طریق بورس کالای ایران که قبلا مطرح شده بود را مجدادا ارائه داد. وی توضیح داد: در پی تعامل مشترک انجمن سنگ آهن و شرکت بورس کالای ایران، طی تفاهم نامه ای، فرمولی برای قیمت گذاری سنگ آهن تعیین شد. این فرمول بر مبنای قیمت های جهانی تنظیم شده است که در آن هزینه های حمل و نقل داخلی ،از قیمت مشخص شده تحویل درب معدن سنگ آهن کم می شود.

فولاد : وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد تعرفه واردات فراورده های فولادی از کشورهای تایوان و ترکیه و ژاپن را افزایش می‌دهد. طبق این گزارش تعرفه فولاد وارداتی از ژاپن با بیشترین نرخ و تعرفه های محصولات وارداتی از ترکیه با کمترین نرخ رشد روبرو می شود. طبق این قانون تازه تعرفه واردات فولاد از کشور تایوان به ۲۹.۴۷ درصد افزایش خواهد یافت در حالیکه هم اکنون تعرفه واردات فولاد از کشور تایوان برابر با ۳.۴۸ درصد است. دولت جدید امریکا تعرفه واردات فراورده های فولادی از ژاپن را به ۲۰۹.۴۶ درصد افزایش داده است.

پتروشیمی : علی محمد بساق زاده در مورد تامین خوراک مجموعه‌های پتروشیمی از طریق گازهای همراه نفت گفت: در پساتحریم با افزایش صادرات نفت، تولید گازهای همراه نفت نیز افزایش یافت و پتروشیمی های بندر امام ، پارس و مارون توانستند خوراک بیشتری دریافت کنند که به افزایش تولید آنها کمک کرد.

وخاور : بانک خاورمیانه که با سرمایه 500 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد، طی روزهای آینده شاهد عرضه عمده از سوی یک سهامدار حقوقی خواهد بود. براساس این گزارش، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان در نظر دارد شنبه آینده 21 اسفند، 1.6 درصد سهام "وخاور" شامل 80 میلیون سهم را به قیمت پایه هر سهم 250 تومان در بورس عرضه کند. این بلوک 20 میلیارد تومانی به صورت نقد توسط کارگزاری بانک خاورمیانه روانه میز فروش خواهد شد.

دی/دماوند : بانک دی که از 30 تیر سال جاری تاکنون دوران توقف نماد را پشت سر می گذارد، از برنامه عرضه 25 درصد از سهام تیروگاه دماوند خبر داده که بزرگترین نیروگاه خاورمیانه بشمار می رود. براساس این گزارش، 24 اسفند سال گذشته عرضه اولیه ۷ درصد سهام شرکت نیروی برق دماوند به قیمت 7400 تومانی هر سهم از سوی بانک دی در فرابورس انجام شد و خرداد سال جاری هم  مرحله اول افزایش سرمایه 1000 درصدی ، با 500 درصد از محل سود انباشته اعمال و طی آن سرمایه اسمی به 276 میلیارد تومان رسید. با این اوصاف بانک دی در آخرین روزهای سال جاری و در روزشنبه 28 اسفند 690 میلیون سهم "دماوند" را به قیمت پایه هر سهم 2174 تومان و به ارزش 1.5 هزار میلیارد تومان عرضه می کند. در صورت انجام این معامله، سهم بانک دی از این نیروگاه از 96 به 71 درصد کاهش خواهد یافت. این بانک اولین سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 278 ریال پیش بینی کرده بود اما طی سه اول سال نه تنها ریالی از این سود را محقق نکرده بلکه از زیان 351 ریالی خبر داده است.

خراسان : شرکت پتروشیمی خراسان نخستین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 را یک هزار و 130 ریال اعلام کرده است که نسبت به EPS سال جاری معادل 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد. «خراسان» سود خالص در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را مبلغ 2 هزار و 23 میلیارد و 382 میلیون ریال برآورد کرده است. یادآوری می‌شود سود خالص این شرکت فرابورسی در سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، مبلغ یک هزار و 833 میلیارد و 600 میلیون ریال و سود به ازای هر سهم یک هزار و 24 ریال اعلام شده است.

سیمان : دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه صادرات سیمان ایران طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است، از مذاکره با سازمان توسعه تجارت برای اختصاص یارانه یک تا ۳ دلاری حمل دریایی هر تن سیمان صادراتی در سال آینده خبر داد. افزود: طی 11 ماهه امسال، سهم سیمان ایران در بازار عراق به 43 درصد و سهم کلینکر به 34 درصد رسید و این در حالی است که در سال گذشته سیمان ایران سهم 56 درصدی را در بازار سیمان عراق دارا بود. شیخان پیش‌بینی کرد: سال آینده بازار عراق برای سیمان صادراتی ایران کوچک شود و شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی صادرات سیمان به عراق در مقایسه با سال جاری باشیم. در گروه فلزی مدیرعامل فولادمبارکه با اعلام تولید 7/ 5 میلیون تن فولاد در واحدهای فولادی صبا، هرمزگان و مبارکه، بازار داخلی را اولین اولویت دانست و از کاهش حدود 300 هزار تنی صادرات برای تامین نیاز بازار داخلی خبر داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24