Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت پلی اکریل گفت: سازمان بورس با افزایش ۶٢٧ درصدی سرمایه پلی اکریل از محل تجدید ارزیابی اموال موافقت کرده است. عباسعلی پورسیدی با اشاره به ٢ وام ١٠ میلیارد تومانی از سوی بانک های صنعت و معدن و ملی که با ضمانت دولت به این شرکت داده می شود، افزود: رسیدگی به این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می شود....

روزهای پایانی «سال»

خبر : مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از عملیاتی شدن سامانه پس از معاملات خبر داد و گفت: آغاز به کار این سامانه از شنبه، تحول بزرگی در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد. محمدرضا محسنی گفت: تغییر ساختار کد سهامداری و رفع محدودیت آن، امکان گفت‌وگوی مناسب، هیبرید کامل، تجمیع دارایی، داشبوردهای الکترونیک، تحول در تعامل با ثبت احوال و تخصصی‌سازی از ویژگی‌های برتر این سامانه است. وی با بیان اینکه پیش از این نقاط ضعف احتمالی این سامانه برطرف شده است، اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه جدید پس از معاملات (IRPT) کدهای معاملاتی از 8 به 10 رقم (3 رقم حرف و 7 رقم عدد) افزایش خواهد یافت. محسنی ادامه داد: همچنین مدل رجیستری هیبرید کامل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سامانه IRPT است که امکان بهره برداری از ظرفیت حداکثری موتور معاملات و ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده را به تمام ذی‌نفعان مهیا می‌کند. مدیر‌عامل سمات افزود: با راه‌اندازی رسمی سامانه جدید، سهام نزد کارگزار فریز می‌شود و کارگزار دیگری نمی‌تواند آن را به فروش برساند. محسنی ادامه داد: سیستم معاملات هیبریدی در دنیا معمول است و این سیستم برای نگهداری دارایی‌های مالی پس از معاملات استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، به دلیل آنکه سرمایه‌گذاران مجبور می‌شوند سهام خود را حتما از طریق کارگزاری‌هایی که به خریداری سهم پرداخته‌اند، به فروش برسانند، این امر باعث می‌شود که کارگزاری‌ها مدیریت ریسک انجام دهند. وی اظهار کرد: در مدل جدید، هر فردی به هر میزان سهم و از هر کارگزاری که می‌خواهد خریداری می‌کند اما این میزان سهام را صرفا از طریق کارگزاری‌هایی که سهام را خریداری کرده است، می‌تواند به فروش برساند؛ به این ترتیب دیگر سهامدار یک کارگزار ناظر ندارد و ممکن است یک سهامدار چند کارگزار ناظر داشته باشد. سامانه جدید پس از معاملات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پس از تجربه‏ سامانه‏ تسویه و پایاپای نت کلیر که از سال 1390 به‌صورت پیوسته مورد استفاده‏ کارگزاران قرار گرفته است، پیش از این به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود.

گروه خودرو : در گروه خودرویی ایران خودرو زمان عرضه بلوک ۷۰ درصدی فنرسازی خاور را مشخص کرد. ایران خودرو دیزل نیز دو بلوک ۶۰ و ۲۶درصدی لیزینگ خودرو غدیر و تولید محور خودرو را روانه میز فروش می‌کند. به این ترتیب، ایران خودرو به وکالت از گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو، بلوک 70 درصدی فنرسازی خاور را سه‌شنبه 24 اسفند روانه میز فروش می‌کند. این بلوک شامل بیش از 69 میلیون و 983 هزار سهم «خفنر» است که به قیمت هر سهم 4772 ریال و به ارزش پایه بیش از4/ 33 میلیارد تومان به‌صورت 30 درصد و باقی اقساط واگذار خواهد شد. در همان روز 24 اسفند، ایران‌خودرو دیزل نیز اقدام به عرضه 60 و 26 درصدی دو شرکت لیزینگ خودرو غدیر و تولید محور خودرو خواهد کرد. بلوک «والغدر» شامل 339 میلیون و 509هزار و 443 سهم است که به قیمت هر سهم 1940 ریال و بلوک «خمحور» مشتمل بر 110 میلیون سهم به قیمت 4045 ریال هستند که به‌صورت نقد توسط دو کارگزاری نهایت نگر و حافظ عرضه خواهند شد. در گروه خودرویی، مدیر خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن از احتمال راه‌اندازی خط تولید DS در ایران خبر داد و گفت: بعد از تاسیس شرکت ایکاپ که حاصل همکاری پژو با ایران خودرو است و خط تولید جدیدی که با همکاری سایپا و سیتروئن در کاشان راه‌اندازی خواهد شد، برند دی اس نیز که یک خودرو لوکس است از سوی یک شرکت‌ ایرانی به ایران وارد می‌شود. در گروه واسطه‌گری مالی امروز بلوک 8/ 49درصدی سرمایه‌گذاری ملی به روی تابلو خواهد رفت. این بلوک مهم را بانک تجارت در نرخ 4هزار و 253ریال به روی تابلو می‌برد.

شبریز : شرکت پالایش نفت تبریز در گزارش عملکرد 9ماهه خود، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 را مبلغ 348 ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرده است که حاکی از تعدیل 195 درصدی درآمد هر سهم نسبت به پیش‌بینی قبلی این شرکت است (سود قبلی شرکت 118ریال بود). پوشش 9ماهه این شرکت نیز (286ریال) معادل 82درصد بوده است.

ارفع : شرکت فولاد ارفع اعلام کرد: هیات‌‌مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ بیش از 2 هزار و 994میلیارد ریال به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برای بهبود سرمایه در گردش، باز پرداخت تسهیلات مالی و حفظ سطح فعلی تولید اقدام کند. در صورت موافقت سازمان و تصویب هیات‌‌مدیره افزایش سرمایه فوق انجام خواهد شد.

انفورماتیک : مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه بانکی شتاب و شاپرک به ثبت رسیده است، گفت: فعلا خبری از مسترکارت نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، ناصرحکیمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه احتمال رسیدن حجم تراکنش‌های بانکی به ۲۰۰ میلیون در روز وجود دارد، گفت: تراکنش‌های بانکی نسبت به گذشته رو‌به‌افزایش است و در حال حاضر (نزدیک شدن به ایام پایانی سال) ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایان اسفندماه ۲۰درصد به حجم تراکنش‌ها افزوده شود. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی وضعیت شبکه‌های پرداخت را پایدار و مناسب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت شبکه‌های پرداخت، پایدار است و درصد تراکنش‌های موفق از ۹۰ درصد سال‌های گذشته به 8/ 99 درصد رسیده است. ضمن آنکه فرآیند بهبود مستمر در کاربری خودپردازها وجود دارد و هر سال از میزان تراکنش‌های ناموفق کاسته می‌شود. وی با بیان اینکه سال گذشته بانک مرکزی تمهید موقتی درخصوص افزایش سقف برداشت از خودپردازها به‌منظور تسهیل مردم در دسترسی به وجه نقد اندیشید و اجرا کرد، افزود: در سال جاری نیز به بانک‌هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده می‌شود از ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ الی ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهند. وی همچنین درخصوص مسترکارت و ویزاکارت نیز گفت: مسترکارت مشمول تحریم‌های اولیه و یک طرفه بوده و باید موانع موجود در رابطه با آن حل و فصل شود، بنابراین فعلا اتصالی وجود ندارد و سرویسی از سوی آن ارائه نمی‌شود؛ البته ایران مذاکراتی با شبکه‌های بین‌المللی غیرآمریکایی داشته و به نظر می‌رسد سال آینده به نتایجی برسد و اتصالاتی برقرار شود.

شپلی : مدیرعامل شرکت پلی اکریل گفت: سازمان بورس با افزایش 627 درصدی سرمایه پلی اکریل از محل تجدید ارزیابی اموال موافقت کرده است. عباسعلی پورسیدی با اشاره به 2 وام 10 میلیارد تومانی از سوی بانک های صنعت و معدن و ملی که با ضمانت دولت به این شرکت داده می شود، افزود: رسیدگی به این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می شود. پورسیدی اضافه کرد: همچنین 25 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید اکریلیک (آکرو نیتریل) در نظر گرفته شده و مقرر است اعتبار لازم به شرکت برای بازگشایی اعتبار اسنادی (LC) داده شود. این عضو هیات اجرایی شپلی خاطرنشان کرد : خوشبختانه پلی اکریل به سمت اصلاح ساختار اداری و اقتصادی حرکت کرده و از طریق انجام این اصلاحات و تامین منابع مالی برای راه اندازی خطوط تولید اکریلیک 1 و 2 ، از ظرفیت همه کارکنان شرکت استفاده خواهد شد. پورسیدی با بیان اینکه کارخانه پلی اکریل دارای مجموعه اکریلیک یک، شامل یک خط تولید از یک شرکت آمریکایی و مجموعه اکریلیک دو شامل دو خط تولید از یک شرکت ایتالیایی و در مجموع 3 خط تولید الیاف اکریلیک است، ادامه داد: پلی اکریل، یک برند و سرمایه ملی است. اگر سهامداران این شرکت در صدد باشند که این شرکت تعطیل شود دولت ، این اجازه را نمی دهد. وی خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی شرکت پلی اکریل در صورت تمدید معافیت مالیاتی شرکت، در تلاش است که افزایش سرمایه در بورس را در سال آینده به 1185 درصد برساند، زیرا نتیجه این امر که همان افزایش سرمایه باشد خروج شرکت از ماده 141 و امکان اخذ تسهیلات از بانک ها و تامین مالی شرکت است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر علت تعطیلی 4 شرکت تابعه شرکت پلی اکریل، ادامه داد: این شرکت ها عملا هیچ فعالیتی نداشتند و در واقع شرکت های کاغذی بودند و به همین علت برای کاهش هزینه های مازاد، تصمیم به منحل کردن آن ها گرفتیم. این عضو هیات اجرایی شرکت پلی اکریل با بیان اینکه میزان دیون این شرکت تا آذر 94 حدود 400 میلیارد تومان است، گفت : هم چنین دارایی و اموال تجدید شده این شرکت حدود 700 میلیارد تومان است.

غگل : گلوکوزان آماده افزایش سرمایه 163درصدی شده است. این شرکت درحالی آبان‌ماه برنامه افزایش سرمایه 163درصدی از محل مطالبات و آورده سهامداران را اعلام کرده بود که طبق مصوبه 26 دی هیات‌مدیره، در نظر دارد علاوه بر مطالبات و آورده سهامداران، از محل اندوخته طرح و توسعه، افزایش سرمایه دهد.به این ترتیب در صورت صدور مجوز قانونی سازمان بورس، سرمایه 6/ 7 میلیارد تومانی «غگل» به 20 میلیارد تومان خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی و جبران کمبود نقدینگی و جبران مخارج سرمایه‌ای خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24