Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در مجموع باید گفت فضای معاملات از آنچه در حدود دو ماه قبل بود که برخی از سهامداران درصدی به حمایت و جمع کردن سهام خود مشغول بودند ، کاملا فاصله گرفته است و کدهای بیشتری در سمت خرید دیده می شوند .

پایان مسئولیت محدود ، کارگزاری ها رو می آیند!

بورس24 : با نگاهی به روند معاملات اسفند ماه مشخص می شود برتری ارزش معاملات اخزا نسبت به معاملات سهام ، در ماه پایانی سال هم ادامه دارد . از طرفی نمادهای متوقف در حال بازگشت به کوران معاملات هستند ، روز چهارشنبه با معامله شدن 366 نماد ، بیشترین تعداد (حق تقدم و سهام) در طول اسفند ماه معامله شد.

علی رغم بازگشت بخشی از نمادهای متوقف ارزش معاملات در همان ارقام نزدیک به 150 میلیارد تومان باقی مانده است .

با وجود عدم تغییر محسوس ارزش معاملات ، بودجه های ارائه شده از طرف شرکت ها و گزارش های اخیر سبب شده ، سبدهای سهام هوشمند تغییرات را شروع کرده و جابجایی سهام در آنها به وضوح قابل مشاهده است .

در مجموع باید گفت فضای معاملات از آنچه در حدود دو ماه قبل بود که برخی از سهامداران درصدی به حمایت و جمع کردن سهام خود مشغول بودند ، کاملا فاصله گرفته است و کدهای بیشتری در سمت خرید دیده می شوند .

پایان مسئولیت محدود ، کارگزاری ها رو می آیند !

در شماره قبل به سهام آذرآب حدود 300 تومانی اشاره کردیم ، سهمی که در روز چهارشنبه با صف خرید معاملات را به پایان رساند . نکته قابل توجه معاملات فاذر در روز سه شنبه خروج سه کد درصدی شرکت توسعه اندیش فخار (سهامی خاص) ، شرکت توسعه تجارت سروش آریانا (با مسئولیت محدود ) و شرکت آهنگ رشد زائر (سهامی خاص) از ترکیب سهامداران درصدی فاذر و ورود کارگزاری بانک ملی ایران به ترکیب سهامداران درصدی صنایع آذرآب بود .( ورود کارگزاری بانک ملی در روز سه شنبه ماحصل معامله بلوکی فاذر با شرکت توسعه تجارت سروش آریانا با مسئولیت محدود بود. )

در معاملات روز چهارشنبه 11 اسفند ، 4 معامله بلوکی در فاذر انجام شد ، که طی 3 معامله بلوکی از این 4 معامله ،  سه کد شرکت کشاورزی زراعت کاران سپهر (با مسئولیت محدود ) ، شرکت کشاورزی کشت کاران کیهان (با مسئولیت محدود ) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد تمام سهام خود را در فاذر به حساب کار گزاری بهمن زدند و به این ترتیب پای یک کارگزاری دیگر به ترکیب سهامداران درصدی فاذر باز شد .

تکرار الگوی ورود کدهای کارگزاری و خروج کد های سهامداران درصدی با مسئولیت محدود ، برای افرادی که پیگیر مسائل حاشیه ای فاذر هستند می تواند دارای مفهوم باشد . به نظر پیام واضح این الگو کاهش محسوس عرضه در کوتاه مدت خواهد بود .

گفتنی است ،چهارمین معامله بلوکی فاذر در روز چهارشنبه هم تکرار الگوی خرید یک کارگزار از مسئولیت محدود است که طی آن ، بلوک 9 میلیون و 200 هزار سهمی آذرآب از شرکت آرمان پاک اندیش فردا (با مسئولیت محدود ) به صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی منتقل شده است .

با احتساب صف خرید روز چهارشنبه 11 اسفند ، زیان سهامداران فاذر از ابتدای سال 95 تاکنون به 39 درصد تقلیل پیدا کرده است.

 بازخوانی معاملات روز چهارشنبه 11 اسفند در چند تصویر:

به رغم افزایش قابل ملاحظه تعداد نمادهای معامله شده ، ارزش معاملات روز چهارشنبه با افت 10 درصدی نسبت به روز قبل پیگیری شد .

 ارزش معاملات سهام و حق تقدم در حالی به 165 میلیارد تومان رسید که اوراق تامین مالی با ثبت بیش از 317 میلیارد تومان ارزش ، در حدود 2 برابر معاملات سهام ارزش داشت .

7 معامله بلوکی در روز چهارشنبه ثبت شدند که پرارزش ترین آنها متعلق به بیمه ملت با 26 میلیارد و 300 میلیون تومان بود .

با فعال شدن کدهای مشخص در ارفع این سهم معاملات پر ارزشی را پشت سر می گذارد ، این تک سهم 7 درصد ارزش معاملات روز چهارشنبه را از آن خود کرد. وآیند و فاذر هم دو تک سهم دیگر بودند که مجموعا 10 درصد از ارزش معاملات چهارشنبه را در اختیار داشتند . این 3 نماد در حالی 17 درصد ارزش معاملات را در اختیار داشتند که 346 نماد دیگر تنها مالک 49 درصد ارزش معاملات بودند .

به لطف معاملات پر ارزش ارفع ، فلزات اساسی صدر نشین ارزش معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه بود. بانکی ها با بازگشایی های اخیرشان که روی قیمت های جالبی انجام شد ، به محل زد و خورد سهامداران تبدیل شده اند و به این واسطه ارزش مناسبی به نام خود ثبت می کنند . خودرویی ها هم بدون حضور ایران خودرو ارزش نه چندان قابل توجه 14 میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کردند .

برای مشاهده جدول کامل معاملات سهامداران درصدی روی لینک و یا تصویر زیر کلیک نمایید.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


بی پولی !

بی پولی !

نکته قابل توجه معاملات روزهای اخیر تغییرات عمده در پورتفولیوی سهامدارا...

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24