Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در سال های اخیر استفاده از معاملات بر خط به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در این سامانه که کارگزاری در اختیار مشتریانش قرار می دهد، امکان خرید و فروش بدون ارتباط مستقیم با کارگزار فراهم شده است و تنوع امکانات در این سامانه ها، کارگزاران را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است...

از وام خرید سهام تا شرط داشتن دیپلم برای معامله آنلاین!

بورس24 : در دهمین مطلب آموزشی الفبای بازار سهام بورس ( کار مشترک عصر ایران و بورس24 ) به چگونگی معاملات آنلاین بورس می پردازیم.
جالب است بدانید که در بازار سهام بورس ، برای معامله به صورت برخط یا همان آنلاین شرط داشتن حداقل مدرک دیپلم در نظر گرفته شده است.
معامله در بورس به واسطه کارگزاران صورت خواهد گرفت و نحوه سفارش دادن برای خرید یا فروش می تواند به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی صورت گیرد ضمن آن که کارگزاران به سرمایه گذاران دسترسی ویژه ای تحت عنوان معاملات بر خط نیز خواهند داد و توسط آن سرمایه گذاران بدون واسطه، مستقیما اقدام به سفارش گذاری در سهام مورد نظر می کنند که البته پیش نیاز آن آشنایی ابتدایی با نحوه سفارش گذاری و شرایط بازار است.


شرایط معامله برای افراد یکسان است و با ارائه مدرک حداقل دیپلم به سرمایه گذاران امکان دسترسی به سامانه آنلاین یا معاملات بر خط داده می شود. معاملات اوراق بهادار در بازار بورس ایران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 12:30 ظهر انجام می شود و سفارش گذاری در این بازه میسر خواهد بود.
در سال های اخیر استفاده از معاملات بر خط به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در این سامانه که کارگزاری در اختیار مشتریانش قرار می دهد، امکان خرید و فروش بدون ارتباط مستقیم با کارگزار فراهم شده است و تنوع امکانات در این سامانه ها، کارگزاران را نسبت به یکدیگر متمایز کرده است.
همچنین در اکثر این سامانه ها امکان واریز و دریافت وجه به حساب کارگزاری بورس برای شارژ حساب و خرید و فروش به صورت الکترونیکی فراهم است تا لازمه انجام معاملات به یک کامپیوتر متصل به اینترنت ختم شود. حتی اخیرا سامانه های ویژه گوشی های هوشمند نیز در دسترس مشتریان قرار گرفته است که با تلفن همراه متصل به اینترنت نیز امکان معامله فراهم شود.
در چنین شرایطی مشتریان با توجه به گردش و مبلغ خرید و فروش در یک بازه معین می توانند از کارگزاری تقاضای اعتبار یا وام نیز کنند و کارگزار با توجه به اعتبارات در دسترس و گردش سرمایه اقدام به اعطای اعتبار می نماید که البته این موضوع به هیچ عنوان از خدمات معمول و همیشگی کارگزاری ها نبوده و نرخ بهره های آن نیز بسته به کارگزار متفاوت خواهد بود.

درس قبل : به کارگزار مراجعه کنید.

درس بعد : چرا بورس؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24