Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ساینا هم پس از رشد ٣۵ درصدی در روزهای اخیر ، شفاف سازی داد. علی صفوی نژاد مدیرعامل این شرکت در نامه ای که روی خروجی کدال قرار گرفته اعلام کرده که تغییر خاصی در تولید و فروش شرکت اتفاق نیفتاده و EPS اعلامی شرکت همچنان به قوت خود باقی است.

«در لحظه» معامله نکن!

خبر : رئیس سازمان بورس در واکنش به خبر انتشار ٨٥٠٠ میلیارد تومان اوراق خزانه جدید عنوان کرد این اوراق، خارج از بورس و برای تسویه بدهی پیمانکاران منتشر می‌شود. شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتشار٨٥٠٠ میلیارد تومان اوراق خزانه گفت: این اوراق در بازار سرمایه پذیرش نخواهد شد. محمدی با بیان اینکه اوراق خزانه جدید، خارج از بورس و برای تسویه بدهی پیمانکاران منتشر می‌شود، گفت: اولویت ما بازار سهام و تامین مالی بخش خصوصی است. بر همین اساس نمی‌توان به مقوله شرکت‌ها و بازار سهام بی‌توجه بود. در همین راستا باید بازار بدهی کنترل شود.

رمپنا : در حالی که نماد مپنا همچنان متوقف است، پنجمین تفاهم‌‎‎نامه و قرارداد محرمانگی بین شرکت ملی مناطق نفت‌‌خیز جنوب و گروه مپنا برای توسعه سه میدان نفتی کرنج، پارسی و رگ سفید امضا شد. به گزارش ملی نفت ایران، این تفاهم ‎‌نامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه سه میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی)، پارسی (مخزن آسماری) و رگ سفید (مخازن آسماری، بنگستان و خامی)، روز سه‌شنبه سوم اسفندماه بین حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌‎خیز جنوب و عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا در اهواز امضا و مبادله شد. تفاهم‌نامه مزبور بر اساس مدل قراردادی پیشنهادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران منعقد شد. طی این تفاهم‌نامه گروه مپنا متعهد شده است، در مدت زمان حداکثر 6 ماه طرح پیشنهادی خود را برای توسعه این میادین ارائه کند. شرکت ملی مناطق نفت ‎خیز جنوب، تاکنون برای توسعه 4 میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان با شرکت‌های پرگس، شلمبرژه، توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا و شرکت توسعه انرژی نفت نوین کیش (تنکو) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

پالایشی : هیات وزیران در جلسه هفته گذشته خود به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده 34 قانون اجرای سیاست‌ های اصل 44 قانون اساسی در حالی 20 درصد سهام 7 شرکت پالایشگاهی را از سبد سهام عدالت خارج کرد که سازمان خصوصی سازی تا چند روز دیگر صورتحساب مشمولین سهام عدالت را برای اطلاع آنها از میزان اقساط تسویه شده از محل سود سالیانه این سهام اعلام خواهد کرد. این گزارش می‌ افزاید: شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس شرکت هایی هستند که طبق مصوبه هیات وزیران نام آنها از فهرست‌ شرکت‌ های تخصیص داده شده به طرح توزیع سهام عدالت خارج شده است. همچنین در این مصوبه آمده است که 10 درصد از سهام شرکت پالایش نفت تهران بابت سهام ترجیحی، کشف قیمت و تدریجی در بورس منظور و درصد درج شده در ردیف 14 جدول بند 1 مصوبه شماره 128 ستاد مرکزی سهام عدالت به این میزان اصلاح شود.

قرار است 36 درصد سهام پالایش نفت امام خمینی و 9 درصد سهام شرکت پالایش آبادان بابت سهام جایگزین این 7 پالایشگاه در سبد سهام عدالت شود که بر این اساس با توجه به ارائه صورتحساب مشمولین سهام عدالت از 14 اسفند ماه و نیز فراهم آمدن مقدمات آزادسازی سهام عدالت این پرسش پیش می ‌آید که از چه زمانی جایگزینی این دو پالایشگاه بجای 7 پالایشگاه حذف شده از سبد سهام عدالت انجام می‌شود. به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی از زمان این مصوبه ، فرایند اجرایی خروج 20 درصد سهام 7 پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از سهام عدالت شروع شده و تا پایان سال نهایی می شود. همچنین بخش مربوط به جایگزینی 36 درصد سهام پالایشگاه امام خمینی شازند اراک و 9 درصد سهام پالایشگاه آبادان نیز در اوایل سال آینده عملیاتی می شود و مصوبه تخصیص 10 درصد سهام پالایشگاه تهران بابت سهام ترجیحی، کشف قیمت و عرضه تدریجی در بورس هم انجام و منظور شده است.

خودرو : هاشم یکه‌زارع در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران گفت: اسفندماه قرارداد همکاری با شرکت طراحی خودروی ایتالیایی – آلمانی برای تولید پلتفرم ملی در ایران و قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل نهایی می شود. این قرارداد مهم‌ترین قرارداد تاریخ صنعت خودروی ایران برای تولید پلتفرم ملی خواهد داد. وی با اشاره به هدف کسب رتبه پنجم تولید خودرو در آسیا تا سال 1404 ، ادامه داد: تا آن زمان سال، ایران‌خودرو سالانه 1.8 میلیون دستگاه تولید خواهد کرد. در این میان 84 درصد از تولیدخودرو در ایران و کشورهای همسایه با جمعیت 575 میلیون نفری ، متعلق به ایران خواهد بود. این مقام مسئول با بیان اینکه خودروهای جهان در سال 2025 به 1.8 میلیارد دستگاه خواهند رسید، افزود: درحالی طی سال جاری تولید خودرو با افزایش 40 درصدی روبرو شده که تاکنون حدود 21.2 میلیون دستگاه عرضه شده است. به گفته یکه زارع، طی سال میلادی 2016، ارزش تولید داخلی صنعت خودرو و گردش خدمات پس از فروش ، حدود 20 و 14 میلیارد دلار برآورده شده است.

خساپا : مهدی جمالی گفت : درسال گذشته تولید مجموعه سایپا حدود 370 هزاردستگاه خودرو بود که پیش بینی می شود تا پایان امسال این رقم به 600 هزاردستگاه رسد. وی به بیان اینکه گام بعدی ارائه محصولات جدید بر اساس دو مگا پلتفرم اصلی طراحی شده در این مجموعه و ارائه سالانه یک خودرو جدید به بازار است،افزود: با این هدف محصول پلتفرم ایکس 200 این شرکت بر اساس مدل 212 اواخر سال جاری و حد اکثر اوایل سال آینده وارد بازار می ‌شود. جمالی با اشاره سیاست گذاری خوب دولت تدبیر و امید برای توسعه اقتصادی در کشور و رونق تولید خودرو گفت: سیاست گذاری وزارت صنعت، معدن وتجارت و حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و مجموعه های دیگر سبب رشد تولید در گروه خودرو سازی سایپا در سال 95 شده است. مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا همچنین گفت: سیاست گذاری بسیار خوبی نیز در مشارکت خارجی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید انجام شده است که نمونه آن را در سایپا کاشان طراحی کردیم و برای اولین بار در تاریخ کشور یک شرکت خارجی 50 درصد یک شرکت داخلی را خریداری می کند و متعهد می شود 30 درصد محصولات تولیدی را به خارج صادر کند و این تدبیر می تواند آینده خوبی را برای صنعت خودرو سازی کشور رقم بزند.

خکاوه : در نماد خکاوه ، سایپا بلوک 56.7 درصدی این شرکت را برای فروش آگهی کرده است. قرار است 18 اسفند ، یک میلیارد و 494 میلیون و 978 هزار سهم خکاوه به قیمت پایه هر سهم 20 تومان توسط کارگزاری سپهر باستان در بازار اول معاملات بورس عرضه شود. طبق صورت های مالی 31 شهریور 95 ، خریدار باید نسبت به پرداخت مطالبات بیش از 249 میلیارد تومانی به سایپا تعهد دهد. هچنین علاوه بر تغییر نام طی 6 ماه و حذف نام سایپا از این شرکت، خریدار باید بعد از قطعی شدن معامله و انتقال سهام ، حداکثر طی یک سال باید نسبت به جایگزینی تضامین 2.6 هزار میلیارد تومانی سایپا اقدام کند.

اپرداز : در این نماد انفورماتیکی هم شفاف سازی داشتیم. مدیرعامل این شرکت در یک نامه و خطاب به بورس اعلام کرده که تاکنون تغییری در فرآیند کسب سود و به تبع آن پیش‌بینی درآمد هر سهم اعلام شده اخیر ایجاد نشده است و در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیتی بلافاصله مراتب از طریق کدال منتشر خواهد شد.

حپارسا : اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره درخصوص افزایش سرمایه را روی سامانه کدال منتشر کرد. طبق این اطلاعیه «حپارسا» افزایش سرمایه 150 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی را در برنامه کاری خود دارد که در صورت موافقت سازمان و تصویب در مجمع عملیاتی خواهد شد.

ساینا : ساینا هم پس از رشد 35 درصدی در روزهای اخیر ، شفاف سازی داد. علی صفوی نژاد مدیرعامل این شرکت در نامه ای که روی خروجی کدال قرار گرفته اعلام کرده که تغییر خاصی در تولید و فروش شرکت اتفاق نیفتاده و EPS اعلامی شرکت همچنان به قوت خود باقی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24