Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به این ترتیب مقرر شده ١۴ اسفند بیش از ٣ میلیارد و ۴٨۶ میلیون سهم سرمایه گذاری ملی به قیمت پایه هر سهم ۴٢۵٣ ریال روانه میز فروش شود.

رشد «لاک پشتی» شاخص بورس

وتجارت – ونیکی : در حالی طی روزهای گذشته زمزمه های واگذاری بلوکی قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی توسط بانک تجارت به میان آمده بود که این بانک زمان و شرایط واگذاری 49.8 درصد سهام "ونیکی" را اعلام کرد. به این ترتیب مقرر شده 14 اسفند بیش از 3 میلیارد و 486 میلیون سهم سرمایه گذاری ملی به قیمت پایه هر سهم 4253 ریال روانه میز فروش شود. در همین راستا حسن قالیباف اصل از انتشار نامه شفاف سازی بانک تجارت در مورد شائبه شرایط واگذاری معامله بلوکی "ونیکی" در اسرع وقت خبر داد و به فارس گفت: بر اساس مدارک ارائه شده، مطالبات سود سهام بانک تجارت و نرخ سود 15 درصدی اقساط 5 ساله در قیمت پایه تعیین شده محاسبه نشده و جزء ثمن معامله نیست.وی گفت: در نحوه واگذاری این دارایی موارد بطور سهوی عنوان شده و بر این اساس مقرر شده بانک تجارت با انتشار نامه شفاف سازی ضمن اعلام محاسبات جداگانه قیمت پایه پیشنهاد شده بر اینکه مطالبات سود سهام جزء ثمن معامله نیست تاکید کند.

وبصادر : مدیرعامل بانک صادرات در نامه‌ای به سهامداران، درباره واگذاری سال گذشته توسعه نیشکر، دلایل زیاندهی و برنامه‌های آینده را اعلام کرد تا بازگشایی نماد این بانک نزدیک‌تر باشد. بانک صادرات درحالی با ارائه پیش‌بینی درآمد حسابرسی نشده عملکرد 6 و 9 ماهه، باید گزارش حسابرسی شده 6 ماهه را هم برای بازگشایی نماد منتشر کند. این بانک برای سال مالی جاری 16 تومان سود برای هر سهم (حدود 924 میلیارد تومان) پیش‌بینی کرده بود؛ اما در عملکرد 6 ماهه برای هر سهم 47 تومان زیان (معادل 7/ 2 هزار میلیارد تومان) پیش‌بینی کرد. این زیان در گزارش 9 ماهه بیشتر و به 753 ریال بالغ شده است.

فخوز : مدیر عامل فولاد خوزستان از فسخ معامله 5/ 28 درصدی سهام سنگ آهن مرکزی ایران با فولاد خوزستان خبر داد. مدیر عامل فولاد خوزستان در نامه‌ای به سازمان بورس اوراق بهادار عنوان کرده، از زمان انجام معامله خرید سهام، ثبت مالکیت سهام در دفتر سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به نام خریداران توسط سازمان خصوصی‌سازی و به تبع آن اعمال مدیریت به تناسب درصد مالکیت فراهم نشده است.محمد‌رضا مدرس‌خیابانی عنوان کرد: «به واسطه مکاتبات و پیگیری‌های متعدد جهت تعیین تکلیف معامله یاد‌شده، هیات وزیران به موجب مصوبه شماره 17382/ ت 51434 هـ مورخ 15 اردیبهشت 95 و شماره 73851/ ت 53448 هـ مورخ 18شهریور سال جاری مقرر کرد سهام یاد شده با همان شرایط به سازمان تامین اجتماعی منتقل شود.»به گفته وی، علاوه بر موضوع فوق در بودجه سال 1395 کل کشور، ردیف جمعی و خرجی به منظور تهاتر ثمن نقدی معامله در ازای طلب سود سهام عدالت پیش‌بینی شده است. به موجب نامه شماره 4/ 26388 مورخ 27بهمن سال جاری سازمان خصوصی‌سازی، قرارداد انتقال سهام به سازمان تامین اجتماعی دریافت که مراتب در راستای رعایت ماده 13 دستور‌العمل افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اطلاع ایفاد می‌شود. فولاد خوزستان با شرکت در عرضه سهام سنگ آهن مرکزی در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 93که سازمان خصوصی‌سازی از طریق بازار سوم فرابورس روی میز فروش گذاشته بود، توانست با پرداخت حصه نقدی این دارایی در 12 خرداد ماه همان سال بلوک 28 و نیم درصدی سهام کارخانه سنگ آهن مرکزی ایران را به مالکیت خود درآورد.بعد از این واگذاری گفته می‌شود فولاد خوزستان برای حضور در ترکیب هیات مدیره با سنگ اندازی بسیاری مواجه بوده است. عبدالمجید شریفی در هنگام تملک سهام مدیریتی سنگ‌آهن مرکزی، هدف از خرید این دارایی را «تحقق برنامه استراتژیک برای تامین پایدار مواد اولیه» فولاد خوزستان اعلام کرده بود.

ارفع : مدیرعامل ارفع گفت : با روندی که پیش گرفته ‌ایم بی‌شک سال آینده به ظرفیت اسمی 800 هزار تن خواهیم رسید. برنامه تولید برای امسال 750 هزار تن است که 6 ماهه اول به دلیل برخی مسائل عقب افتادیم اما در 6 ماهه دوم سال در حال ثبت رکورد تولید هستیم. میزان تولید آهن و فولاد ارفع در سال 95 قطعا بیش از 700 هزار تن است و سال آینده می ‌توان رسیدن به ظرفیت اسمی را هدف ‌گذاری کرد. بازار با نوسان همراه و است و قیمت ‌ها چندان ثابت نیست اما خوشبختانه ما در بازار فروش داریم. بطورکلی تولید ما در حداکثر مقدار و فروش هم متناسب با آن انجام می ‌شود. درباره طرح ‌های توسعه ‌ای شرایط ارفع به صورتی است که 800 هزار تن ظرفیت اسمی را در اختیار دارد اما می ‌تواند این رقم را با انجام برخی اقدامات کم‌هزینه تا 1 میلیون تن افزایش دهد و سپس افزایش ظرفیت را برای بیش از 1 میلیون تن در دستور کار قرار دهیم.

خساپا : مهدی جمالی گفت: با توجه به استراتژی صنعت خودرو برای تولید 3 میلیون دستگاه تا سال 1404، سایپا پرس یکی از شرکت های استراتژیک در کل صنعت خودروسازی کشور و از فرصت های گروه سایپا خواهد بود. وی در بازدید از خطوط تولید سایپا پرس گفت: پرس کاری، نخستین مرحله و بنیان خودرو سازی است و با توجه به سیاست های دولت در حذف روند تولید به صورت CKD در صنعت خودرو داخلی این اهمیت بیشتر از قبل نمود دارد.مدیرعامل سایپا افزود: علاوه بر این، آزاد شدن ارز برای خودروهایی که کمتر از 20 درصد داخلی سازی دارند و تاکید دولت در مقوله داخلی سازی خودرو، حتما به توان شرکت سایپا پرس به عنوان یکی از شرکت های با توانمندی بالای در فرآیند داخلی سازی به شدت احساس نیاز می شود، از این رو آینده درخشانی را برای سایپا پرس مد نظر داریم.جمالی گفت : دولت در مقوله داخلی سازی پافشاری دارد و این اصرار با توجه به وجود نیروی جوان در کشور ضروری است ،با این همه نیروی جوان نباید صرفا مونتاژ کننده خودروهای خارجی باشیم و این سیاست دولت شایسته تقدیر است.وی تاکید کرد: یکی از شرکت های استراتژیک سایپا که باید توسعه یابد سایپا پرس است و با تلاش مدیران، کارکنان و کارگران توسعه این شرکت در اولویت گروه خودرو سازی سایپا قرار دارد. با توجه به افزایش50 درصدی تولید سایپا و برنامه افزایش 20 درصدی آن برای سال آینده ، ضرورت توسعه سایپا پرس مضاعف است.باید در ساختار ها و نحوه جابجایی محصولات در درون گروه سایپا اصلاحاتی صورت گیرد تا بهره وری افزایش یابد.جمالی تاکید کرد : باید از همه پتانسیل های سایپا پرس استفاده کنیم به همین خاطر تصمیم گرفته شد شرکت های پرسی گروه سایپا در سایپاپرس ادغام شوند.این شرکت توانمندی رشد در صنعت خودرو را دارد تا نقش کلیدی خود را ایفا کند.می توانیم با تغییرات محدودی ساختار این شرکت را اصلاح کنیم تا به بهره وری مطلوب برسد. علاوه بر این سایپا پرس حتما باید از زیان خارج شود و به سوددهی برسد و همچنین ظرفیت های تولید آن افزایش یابد.

کاصفا : سعید محمد علیزاده درباره علت حذف شرکت صنایع کاشی اصفهان (کاصفا) اظهار داشت: هیات پذیرش اوراق بهادار در سال 93 به علت عدم رعایت الزامات مفاد دستورالعمل پذیرش از جمله حداقل سرمایه، حداقل نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی­ها، شمولیت ماده 141 قانون تجارت و ... رای به لغو پذیرش شرکت مذکور داد. لکن شرکت به استناد مفاد دستورالعمل پذیرش از هیات مدیره سازمان درخواست اعطای فرصت جهت برطرف نمودن موارد نقض دستورالعمل پذیرش کرد. وی ادامه داد: علی رغم سپری شدن حدودا 2 سال از تاریخ ارسال نامه شرکت، اقدام عملی جهت رفع موارد فوق بعمل نیامد. به گونه ای که تاکنون صورت های مالی حسابرسی شده سال های مالی 93 و 94 ارسال نشده و مجامع عمومی عادی سالیانه آن ها نیز برگزار نگردیده است. لذا موضوع لغو پذیرش شرکت مجددا در هیات پذیرش مطرح و با تصمیم هیات مذکور مقرر شد نماد شرکت از فهرست شرکت های بورس حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شود تا در آن بازار ، برای سهامداران امکان معامله فراهم شود.

کنیلو : علیزاده در مورد دیگر نماد متوقف قدیمی یعنی کاشی نیلو (کنیلو) هم که از 28 دی 94 تاکنون دور از بورس است، توضیح داد: مطابق آخرین صورت های مالی حسابرسی شده شرکت (دوره 6 ماهه منتهی به 31/06/94) حسابرس نسبت به صورت های مالی مذکور گزارش عدم اظهار نظر صادر نموده است. همچنین تا مقطع فعلی مجمع عمومی عادی سال مالی 94 شرکت برگزار نشده و مانند شرکت صنایع کاشی اصفهان دارای مغایرات متعددی با الزامات دستورالعمل پذیرش می باشد. در خصوص شرکت اخیر نیز در آینده ایی نزدیک تصمیم گیری خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24