Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پس از ارسال نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت به امارات، دومین محموله این پالایشگاه به مقصد ژاپن صادر شد؛ حجم این محموله، حدود ٢٨٠ هزار بشکه است.

در لحظه با «کدال»

خبر :  رئیس کل بانک مرکزی که در هفته اخیر همراه رئیس جمهور عازم عمان شده بود، نتایج مذاکرات این سفر را تشریح و اعلام کرد که ایران منابع بلوکه شده‌ای در عمان ندارد.  رئیس کل بانک مرکزی با همتای عمانی خود  درباره برقراری مکانیزم حساب مخصوص برای تسویه مبادلات فی مابین با پول‌های ملی دو کشور و اتصال سوئیچ ملیِ کارت‌های بانکی تبادل نظر داشته است. رئیس شورای پول و اعتبار  این را هم گفت که در نشست پیش رو، بانک‌های تجاری از هر دو طرف حضور خواهند داشت و مذاکرات لازم را برای شروع و گسترش همکاری انجام خواهند داد.

بانکی : یک کارشناس بازار سهام گفت : پیش بینی می شود که در سال های آینده صنعت بانک از حالت ویژه ای که در حال حاضر گریبانگیر آن است بیرون آید، به خصوص این که در گام اول سخت گیری های بانک مرکزی در صورت های مالی بانک ها بسیار جدی شده است. مدیر امور اعضای کانون کارگزاران یکی از بزرگ ترین مشکلات صنعت بانکی در ایران را میزان مطالبات معوق دانست.

وبصادر : یک مقام مسئول اعلام کرد: بانک صادرات برخلاف دیگر بانک ها ، همه تکالیف مدنظر بانک مرکزی ( ذخیره و زیان حدود 3 هزار میلیارد تومانی ) را در صورت های مالی لحاظ کرده تا آخرین وضعیت حال و آینده آن برای همگان ، شفاف و روشن باشد. وی ادامه داد: بر همین اساس ، گزارش 6 ماهه حسابرسی شده مشکلی برای ارایه ندارد و قرار است طی هفته جاری در کدال منتشر شود. همچنین درآمد تعدیل شده تا هفته آینده نهایی و ارایه خواهد شد. این مقام مسئول در برابر این سئوال که اولین درآمد سال مالی 96 چه زمانی ارایه خواهد شد و آیا "وبصادر" قبل از پایان سال جاری به بورس باز خواهد گشت یا خیر ؟ توضیح داد: ارایه بودجه 96 منوط به نهایی شدن گزارش عملکرد 6 ماهه شده و بانک صادرات پیش از پایان سال اقدام به انتشار آن در کدال خواهد کرد. وی ادامه داد: برای بازگشایی نماد هم نمی توان قول نیمه اول اسفند را داد اما تلاش می شود این رویداد در نیمه دوم اسفند و تا قبل از پایان سال جاری نهایی شود. به گفته وی ، بانک صادرات حدود دو هفته پیش آگهی مزایده برخی دارایی ها را منتشر کرده تا در صورت فروش ، درآمد ناشی از آن را در صورت های مالی لحاظ کند.

کگل – کچاد : مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تکذیب بدهی 2000 میلیارد تومانی گل گهر و چادرملو به دولت خبر داد: در فکر تولید 500 هزار تن فولاد آلیاژی در مجموعه گل گهر هستیم. وی گفت حمایت بانک سپه، شرکت سرمایه گذاری امید و صندوق بازنشستگی فولاد باعث شده بتوانیم طرح های خود را اجرا کنیم.

ذوب : جبارعلی ذاکری با اشاره به پیگیری‌ها برای استفاده از ریل ملی در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل به تسنیم گفت: ظرف چند ماه گذشته دولت و  وزارت راه مذاکرات مستمری را با هندی‌ها برای تامین فاینانس ریل تولیدی ذوب‌آهن انجام داده‌اند. وی ادامه داد: براین اساس مذاکراتی که به نتیجه رسیده، هند شمش مورد نیاز تولید ریلی ملی را در ذوب‌آهن اصفهان و از محل منابع فاینانس تامین می‌کند که به این ترتیب ریل UIC60 با کیفیت برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شود. این مقام مسئول با بیان این‌که در فرایند تولید ریل از شمش نیز دولت منابع مورد نیاز را از طریق فاینانس متقبل شده‌اند، افزود: در مرحله اول 100 هزار تن ریل مطابق توافق با تامین مالی بانک مرکزی هند و یکی از بانک‌های ایرانی تولید می‌شود.ذاکری با بیان این‌که حُسن توافق با هندی‌ها در این است که بدون پرداخت نقدینگی از اعتبارات این کشور برای تولید ریلی ملی استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان برای تولید ریل خود را تجهیز کرده که امیدواریم کیفیت تولید ریلی داخلی قابل قبول باشد چرا که هنوز تولیدات داخلی آزمایش نشده‌اند. وی انتقال فناوری تولید ریلی را یکی دیگر از مزیت‌های توافق با هندی‌ ها اعلام کرد و گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده تولید ریل ملی از 2 ماه آینده آغاز می‌شود.مبلغ فاینانس تامین شده از سوی دولت هند برای تولید ریلی ملی در مرحله اول 100 میلیون دلار است.

تاپیکو : پس از ارسال نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت به امارات، دومین محموله این پالایشگاه به مقصد ژاپن صادر شد؛ حجم این محموله، حدود ٢٨٠ هزار بشکه است.با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان ۹۵) و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود. تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی هستند. ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه است.

خکاوه : مهندس تنهاپور مدیرعامل شرکت سایپادیزل،نیز با بیان گزارشی از تولید خودروهای تجاری در این شرکت گفت: با توجه به ارتباطات مناسب و همکاری مستمر با شرکای اروپایی مطرح نظیر ولوو سوئد و رنو فرانسه،در سال آتی شاهد شرایط مناسب و روشنی در سایپادیزل خواهیم بود. مهندس صالحی نیا نیز پس از توضیحات ارائه شده،روند تولید و فروش خودروهای تجاری را در سایپادیزل موفق خواند و افزود: استقبال مردم و پیش فروش بیش از ٢٣٠٠ دستگاه از خودروهای ولوو در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و پیش بینی افزایش این آمار در سال آتی؛ نویدبخش دگرگونی و تغییرات قابل ملاحظه در بازار خودروهای سنگین است.معاون امور صنایع وزیر صنعت؛ معدن و تجارت گفت: وضعیت تولید و عرضه خودروهای تجاری در سایپادیزل نویدبخش آینده ای روشن است.

سصوفی : سیمان صوفیان درحالی پیش از این و مرداد امسال سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با تعدیل خیره کننده 683 درصدی همراه کرده بود که در اولین پیش بینی سود سال مالی آینده هم خبرساز شد و در بین شرکت هایی که اقدام به اعلام این متغیر (اولین درآمد هر سهم سال مالی آینده ) کرده اند، رکورد تازه ای به ثبت رساند .براساس این گزارش، "سصوفی" با سرمایه 55 میلیارد تومانی که درآمد هر سهم سال مالی جاری را 3 ریال اعلام کرده بود ، اولین درآمد هر سهم سال مالی 96 را با رشد کم سابقه 12 هزار و 667 درصدی ، 383 ریال پیش بینی کرد و با توقف نماد روبرو شد. بررسی های از دلایل این تعدیل شگفت انگیز نشان می دهد تولید و فروش سیمان از یک میلیون و 360 هزار و 556 تن عملکرد سال جاری به 1.5 میلیون تن در سال 96 افزایش یافته و متوسط نرخ فروش فله ای و پاکتی تیپ 2 برای سال 96 به ترتیب 110 . 125 هزار تومان و سیمان فله ای و پاکتی صادراتی 67 و 80 هزار تومان لحاظ شده است. علاوه بر این هزینه اضافه کاری نیروی انسانی بر اساس نامه ارسالی به سیمان تأمین متناسب با افزایش حقوق با 10 درصد افزایش نسبت به سال 95 لحاظ شده و پاداش های پرداختی با توجه به کاهش 33 درصدی در سال 95 با 15 درصد افزایش لحاظ شده است.همچنین پاداش افزایش تولید با توجه به عدم احتساب هزینه ای در سال 95 و انتقال به سال 96 و با احتساب پاداش تولید سال آینده ، معادل 6 میلیارد تومان محاسبه شده است.

لبنی : رئیس ستاد اقتصادی ایران و عراق با بیان مشکلاتی که در زمینه صادرات لبنیات ایران به عراق وجود دارد گفت: ایران حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات لبنیات به عراق دارد که در این حوزه ۳۲۰ شرکت لبنی حضور دارند که برخی شرکت ها برند و هویت صادرات لبنیات ما به عراق را زیر سوال می برند.احدی همچنین تصریح کرد که اگر به دنبال توسعه روابط پایدار با عراق هستیم باید به دنبال مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با عراق باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24