Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر صنعت گفت: به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر، عرضه این محصول از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب انجام می‌شود. یدالله صادقی افزود: براساس تصمیمات جلسات کارگروه تنظیم بازار و به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر عرضه شکر از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب صورت می‌پذیرد.

«در لحظه» معامله نکن!

خبر : وزیرنفت با اعلام سرفصل های جلسه دیروز با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزودی به بهره‌برداری می رسد و بنزین خودکفا می‌شود. بیژن زنگنه در خصوص نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان وزارت نفت به خانه ملت گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اشراف کامل به نقاط قوت و ضعف در صنعت نفت و گاز داشتند و تذکراتی در این جلسه مطرح کردند که به آن رسیدگی می‌شود. وی ادامه داد: بحث های مختلفی در این جلسه در حوزه‌های اقتصاد کلان مرتبط با وزارت نفت، درآمد هدفمندی یارانه‌ها، درآمدهای نفتی، تأمین مالی اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز، مسائل مربوط به بورس انرژی، اقتصاد بخش نفت و ساماندهی پتروشیمی‌ها مطرح و مقرر شد نشست‌های تخصصی درحوزه اقتصاد کلان مرتبط با صنعت نفت و گاز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد. وزیر نفت با اشاره به پیگیری گازرسانی به مناطق دیگری ازکشور افزود:ان‌شاء الله به زودی پالایشگاه ستاره خلیج فارس مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و با انجام این مهم، کشور را در زمینه بنزین خودکفا خواهیم کرد. زنگنه ادامه داد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال راه‌اندازی است و تلاش می شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. البته ممکن است چند روزی تأخیر وجود داشته باشد اما درحال حاضر به صورت 3 شیفت فعالیت‌ها برای اتمام پروژه درحال انجام است.

خودرویی : دور تازه همکاری خودرویی رنو در ایران، یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال را شامل می شود. لورنس وَن دِن اَکر در مراسم رونمایی از خودروی رنو کولئوس در ایران گفت: ٥٠٠ طراح از ٣٠ کشور جهان در بخش طراحی شرکت خودروسازی رنو فعالیت می کنند که صنم ویزو بانوی ایرانی نیز در این گروه حضور دارد. رنو در کشورهای برزیل، رومانی، هند و کره جنوبی نیز مرکز طراحی دارد. وی درباره ایجاد مرکز طراحی در ایران گفت: پس از مطالعه درباره بازار ایران، درخصوص ایجاد مرکز طراحی در ایران تصمیم گیری می شود، یکی از دلایل سفرم به تهران، امکان سنجی برای این موضوع است اما اکنون برای پاسخ دادن به این پرسش زود است.

کگل : مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر درخصوص اجرای ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه یک توصیه مهم به نمایندگان مجلس و دولت کرد. ناصر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تاکنون همه پرداخت‌های خود را طبق قانون انجام داده و پرداخت یک درصد فروش طبق ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه را نیز انجام خواهد داد، افزود: ما حتی حاضریم دو درصد فروش خود را به خزانه واریز کنیم اما به شرط اینکه صندوقی ایجاد شود که تمام این مبالغ در آن واریز شده و این مبالغ صرف توسعه خود بخش معدن شود. وی گفت: بنابراین پیشنهاد ما این است که این درآمد به بخش بازگردد و صرف توسعه همین بخش شود.

بصبا : کمتر از 24ساعت بعد از اعلام عرضه اولیه نیروی جنوب غرب صبا، این عرضه اولیه لغو شد. در حالی که روز دوشنبه فرابورس اقدام به انتشار اطلاعیه عرضه اولیه شرکت نیروی جنوب غرب صبا کرده بود، صبح دیروز، سازمان بورس از تعلیق این عرضه اولیه و تمام عرضه‌های اولیه تا پایان سال جاری خبر داد. این تصمیم شتاب زده در گذشته نیز انجام و عدم تاثیر آن بر وضعیت بازار ثابت شده بود. در این باره محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در راستای حمایت از سهامداران و تقویت نقدینگی در گردش، هیچ عرضه اولیه سهامی تا قبل از نوروز 96 در بازار سهام انجام نخواهد شد. این در حالی است که عرضه‌های اولیه با ایجاد تنوع بخشی به بازار سرمایه و رشد آن نقش موثری در کارآیی بازار سرمایه ایفا می‌کند و بستن درهای بازار سرمایه روی متقاضیان ورود به معنای قبول عدم ظرفیت بازار سرمایه در برابر تقاضاهای موجود در صحنه اقتصاد کشور است.

سیمان : در گروه سیمانی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به درخواست عراقی‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت با ایران گفت: کمیته مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شده تا طی جلسات مستمر دوماهه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در حوزه‌های تولیدی پیگیری شود. به گزارش خبرگزاری فارس، یحیی آل‌اسحاق در نشست خبری همایش بزرگ سالانه تجاری ایران و عراق با بیان اینکه مساله ایران و عراق در حوزه‌های مختلف و به ویژه اقتصادی بسیار مهم است، گفت: روابط اقتصادی دو کشور نیازمند ساماندهی دقیق و همه‌جانبه است. آل‌اسحاق با اشاره به وضعیت امیدوارکننده رفع ناامنی‌ها در کشور عراق بیان کرد: بر اساس آخرین آمار عراق بعد از چین و امارات سومین طرف تجاری ما در دنیا است که اگر وضعیت تجاری ما در بازار عراق سازماندهی شود، حداقل این بازار در 10 تا 15 سال آینده یکی از بازارهای مهم در حوزه خدمات فنی و مهندسی برای ما خواهد بود. وی افزود: یکی از اقلام عمده صادراتی ما به کشور عراق سیمان بود و حتی واحد تولید سیمان ایلام برای تولید و صادرات به این کشور راه‌اندازی شد. با این حال در شرایط فعلی با توجه به طرح‌های حمایتی عراق از تولید سیمان در داخل، صادرات سیمان به عراق متوقف شده است. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به حضور فرانسوی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید سیمان در کشور عراق گفت: برای توسعه روابط تجاری با این کشور چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری نداریم.

وآیند : بانک آینده که بهمن سال گذشته اقدام به افزایش 100 درصدی کرده بود، در‌صدد اعمال مرحله دوم افزایش سرمایه است تا 3 هزار میلیارد تومانی شود. طبق مصوبات مجمع فوق‌العاده 27 بهمن سال گذشته «وآیند»، سرمایه این بانک در مرحله اول و از محل مطالبات آورده نقدی و سهامداران، از 800 به  1.6 هزار میلیاردتومان رسیده است. مرحله دوم هم برای دو سال به هیات‌مدیره تفویض شده تا سرمایه آن به 3 هزار میلیارد تومان برسد. به این ترتیب، مدیران این بانک با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و رعایت الزامات و مقررات بانک مرکزی، در‌صدد اعمال افزایش سرمایه 87.5 درصدی هستند تا هم‌جهت با ماموریت اصلی با ایفای نقش در جهت افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی، سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک حرکت کنند.

قند و شکر : معاون وزیر صنعت گفت: به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر، عرضه این محصول از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب انجام می‌شود.  یدالله صادقی افزود: براساس تصمیمات جلسات کارگروه تنظیم بازار و به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر عرضه شکر از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب صورت می‌پذیرد. وی اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران و انجمن صنفی کارخانه‌های قندوشکر آمادگی خود را برای همکاری با  مصرف‌کنندگان عمده (صنف و صنعت) شکر اعلام نمودند و با همکاری این دو مرکز  شکر را می توان با قیمت‌های مناسب فراهم کرد. وی گفت: براین اساس، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله درب کارخانه  ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله درب مغازه ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال، حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی درب مغازه ۲۹ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی درب معازه ۳۲ هزار ریال است.

شسینا : در گروه شیمیایی شرکت کوچک صنایع شیمیایی سینا دلایل افزایش ۲۷۶ درصدی سود هر سهم خود برای سال مالی ۹۶ را اعلام کرد و آماده بازگشایی نماد شد. در این رابطه احسان‌اله بیات، مدیرعامل این شرکت رشد قیمت فروش محصولات متعاقب افزایش بهای متانول و آمونیاک را عمده‌ترین دلیل افزایش سود این شرکت اعلام کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24