Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت ایران خودرو ، ابتدا روز شنبه ٧ اسفند از طریق کارگزاری حافظ ، اقدام به عرضه بیش از ٢٨٢ میلیون و ٢٧٩ هزار سهم "خسگتر" به قیمت پایه هر سهم ٧٠٠ تومان و به ارزش ١٠۵ میلیارد تومان می کند. در صورت فروش ، مالکیت ایران خودرو از سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو به ۵٨.٨٩ درصد کاهش خواهد یافت. سپس روز یکشنبه ٨ اسفند به وکالت از سرمایه گذاری سمند و از طریق کارگزاری نهایت نگر، ٢٩۶ میلیون و ۵۶٧ هزار و ٢٧٣ سهم "خودرو" را روانه میز می کند. ...

اخبار «مثبت» بازار «منفی»!

خبر : سازمان بورس درباره سرمایه گذاری حداقل ۵ درصدی صندوق های با درآمد ثابت، اطلاعیه جدیدی صادر کرد. در پی مصوبه ماه گذشته سازمان بورس مبنی بر الزام صندوق‎های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به سرمایه‌گذاری ۵ تا ۲۰ درصدی در سهام و...، این نهاد اطلاعیه جدیدی صادر کرد. دراین اطلاعیه که توسط راضیه صباغیان سرپرست اداره امور نهادهای مالی صادر شده به صندوق های با درآمد ثابت اعلام شده نسبت به تغییر نوع صندوق و اصلاح ترکیب دارایی ها اقدام شود.

وبملت : مدیرعامل بانک ملت از عرضه سهام شرکت ۹۵ میلیارد تومانی «به پرداخت» در هفته آینده و افزایش سود سال ۹۶ خبر داد. هادی اخلاقی درباره آخرین وضعیت شرکت 95 میلیارد تومانی «به پرداخت» که اولین شرکت تجارت‌الکترونیک ایران و 23 دنیا است به «ایبنا» گفت: سهام این شرکت هفته آینده در بورس عرضه اولیه می‌شود. با توجه به فعالیت این شرکت با دیگر شرکت‌های PSV، امید می‌رود ارزش واقعی شرکت در بازار سهام به نمایش گذاشته شود. وی افزود: با عرضه سهام این شرکت به تکلیف قانونی که بر عهده بانک گذاشته‌ شد، عمل شده است. البته این امر با توجه به این‌است که بانک می‌تواند از این طریق درآمدهایی را نیز کسب کند. به گفته این مقام مسوول، بانک ملت در چند روز گذشته سهام عمده خود را که مربوط به یکی از شرکت‌هایی است که ارتباطی به «کر بیزینس» بانک نداشته (‌فروشگاه رفاه‌) را واگذار کرده و از محل آن سود مناسبی کسب کرده است. اخلاقی افزود: گزارش عملکردی که بانک ملت ارائه کرده حاکی از این است که عملکرد بانک در حوزه بین‌الملل که کارمزد آفرین است در سال ۹۵ با رشد ۳۰۰ درصدی به نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل مواجه بوده است. وی افزود: تا امروز ۹ میلیارد دلار حجم عملیات ارزی این بانک در سال ۹۵ بوده است. اخلاقی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده پول که یکی از عوامل تعیین‌کننده سودآوری عملکرد بانک است نیز امسال به نسبت سال گذشته با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده و بر این اساس انتظار می‌رود که حاشیه سود بانک نیز افزایش داشته باشد. همچنین در 3 ماه گذشته رابطه بین سود حاصل از تسهیلات پرداختی و سود پرداخت‌شده به مشتریان بابت سپرده‌گذاری نزد بانک ملت در مسیر مثبت قرار گرفته است. اخلاقی با اشاره به‌پیش‌بینی سود ۱۰۲ ریالی برای هر سهم بانک ملت در سال ۹۵، خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت بانک ملت و استمرار این روند، این بانک با شرایط بهتری مواجه خواهد بود،سود پیش‌بینی شده بانک در سال ۹۶ روند افزایشی خواهد داشت. البته این موضوع بعد از بررسی‌های کارشناسی در ابتدای اسفندماه به مشتریان اعلام می‌شود.

خودرو – خگستر : در پی اعلام ایران خودرو مبنی بر قیمت پایه دو بلوک 16 و 14.11 درصدی گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو و بیمه پارسیان و سپس مزایده 2 درصد سهام خود ، زمان عرضه دو بلوک از سه بلوک فوق مشخص شد. به این ترتیب شرکت ایران خودرو ، ابتدا روز شنبه 7 اسفند از طریق کارگزاری حافظ ، اقدام به عرضه بیش از 282 میلیون و 279 هزار سهم "خسگتر" به قیمت پایه هر سهم 700 تومان و به ارزش 105 میلیارد تومان می کند. در صورت فروش ، مالکیت ایران خودرو از سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو به 58.89 درصد کاهش خواهد یافت. سپس روز یکشنبه 8 اسفند به وکالت از سرمایه گذاری سمند و از طریق کارگزاری نهایت نگر، 296 میلیون و 567 هزار و 273 سهم "خودرو" را روانه میز می کند. قیمت پایه هر سهم این بلوک نیز 380 تومان و ارزش آن بیش از 1.12 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. سرمایه گذاری سمند مالک 12.1 درصد ایران خودرو است. در این میان فعلا" زمانی برای عرضه 240 میلیون سهم "پارسیان" ( که قرار است به قیمت هر سهم 375 تومان واگذار شود) تعیین نشده که ناشی از لزوم اصلاحاتی در نامه ارسالی به بورس بوده و در صورتی که این مورد بر طرف شود ، با رعایت فاصله 10 روزه بین آگهی عرضه و زمان عرضه ، تاریخ دقیق نهایی آن مشخص خواهد شد.

خکاوه : آن لینده در حاشیه نشست هیات نمایندگان سوئد با رئیس ایدرو به روابط طولانی و مستحکم ایران و سوئد اشاره کرد و به صدا و سیما گفت : شرکت های بزرگ و معتبری مثل اریکسون ، دانسکه بانک همچنین شرکت های خودروسازی ولوو و اسکانیا برای مذاکره با همتایان ایرانی خود همراه هیات به ایران آمده اند. وی ادامه داد : شرکت های سوئدی زیادی علاقه مند به همکاری با همتایان ایرانی هستند و برنامه های درازمدتی برای همکاری با ایران دارند.این شرکت ها در این سفر مذاکراتی را با بانک مرکزی دارند و بسیار امیدوارند این مشکلات برطرف شود تا بتوانند کار را به سرعت شروع کنند. رئیس هیئت نمایندگان سوئد گفت :انتقال فناوری همزمان با آغاز همکاری میان شرکت های دو کشور منتقل خواهد شد ضمن اینکه ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می ایند و اشتغال زایی برای ایرانی ها بیشتر خواهد شد. لینده با اشاره به حوزه های همکاری میان ایران و سوئد گفت : در حوزه های وسیعی شامل خودرو ، صنایع ریلی ، بهداشت و انرژی های نوین کار خواهیم کرد و با توجه به دستاوردهای بزرگی که ما در بحث انرژی های نو داریم ، راهکارهای فراوانی در بحث فاینانس و مسائل مالی برای کار مشترک پیدا کرده ایم. ایران از بازارهای بزرگ ، بکر و نوظهور است که نمی توان اهمیت ان را نادیده گرفت ، از همین رو حضور هیات نمایندگان سوئد در ایران افتخار بزرگی برای ما است. وی ایران را بزرگترین بازار صادرات سوئد در خاورمیانه تا قبل از اعمال تحریم ها عنوان کرد و افزود : اکنون با برداشته شدن تحریم ها فرصت های جدیدی ایجاد شده و تصمیم ما برای افتتاح دفتر تجاری در ایران بیانگر اهداف ما برای همکاری در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه در آینده است. لینده با بیان اینکه سوئد از پیشگامان نوآوری در دنیاست ، گفت : سوئد از نظر فناوری دیجیتال یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد و شرکت ها و بنگاه های دولتی ما دانش گسترده ای در زمینه های محیط زیست ، انرژی ، حمل و نقل ، بهداشت و درمان ، آی سی تی ، آموزش و پژوهش ارائه می کنند، امروز در حضور وزیر صنعت ایران چند تفاهمنامه (ام او یو) با شرکت های ایرانی امضا خواهیم کرد .

هپکو : در گروه تجهیزات با ادامه مشکلات کارگران هپکو دیروز وزیر صنعت در خبری مبهم از امکان واگذاری هپکو به سایپا خبر داد.وزیر صنعت با بیان اینکه مشکلات هپکو خاص و پیچیده است، گفت: مقرر شده ساپیا سریعا این شرکت را تکمیل و در اوایل سال آینده شاهد آغاز فرآیند تولید آن باشیم. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه مساله هپکو در وزارت صنعت در حال پیگیری است، گفت: مشکلات هپکو خاص و پیچیده است و در رابطه با این شرکت طی جلسه‌ای ویژه گزارشی به دولت ارائه شده که امید است با آخرین مزایده‌ای که در سازمان خصوصی‌سازی اتفاق افتاده، گروهی که اهلیت دارند مدیریت و مالکیت این شرکت را در دست گیرند. وی اظهار کرد: این واحد صنعتی بسیار نمونه و دارای فعالیت خوبی بود، اما طی چند ماه اخیر بی‌توجهی مالکان سبب رهاسازی آن شده که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم. نعمت‌زاده گفت: مقرر شده ساپیا سریعا این شرکت را تکمیل کند و اوایل سال آینده شاهد آغاز فرآیند تولید آن باشیم تا به‌عنوان یکی از واحدهای تولیدی خوب استان مرکزی به فعالیت بپردازد. واگذاری هپکو به سایپا می‌تواند فشار نقدینگی قابل ملاحظه‌ای را برای راه‌اندازی این واحد و پرداخت حقوق و دستمزد برای سایپا به همراه بیاورد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24