Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ٢٢۵,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ ریال به مبلغ ۶٧۵,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و تکمیل طرح های توسعه ای، اصلاح ساختارمالی شرکت و تامین سرمایه در گردش که در تاریخ ١٣٩۵/١١/٢٠ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

اینجا «بورس تهران» ، خانه ای رو آب...

پتروشیمی : معاون وزیر صنعت آخرین وضعیت بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی و تجاری سازی تولید پروپیلن از متانول را اعلام کرد و از مذاکره با 8 بانک خارجی برای پوشش بیمه ای و فاینانس و یوزانس خبر داد.  مرضیه شاهدایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط لوله اتیلن غرب کشور که بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی است، کاملا اجرایی شده اما اجرای آن در برخی انشعابات تا پایان سال نهایی می شود. با این اوصاف انتظار می ورد خط لوله اتیلن از عسلویه تا میاندوآب و مهاباد تا پایان سال جاری تکمیل و راه اندازی  شود. وی با بیان اینکه با همکاری شرکت های دانش بنیان، برای نخستین بار فناوری تولید پروپیلن از متانول محقق شده ، ادامه داد: طرح تولید پروپیلن از متانول طبق مجوز وزارت اقتصاد اجرایی خواهد شد که مسئولیت اجرای آن به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی واگذار شده است. به گفته تجاری سازی این طرح مهم با سرمایه گذاری خارجی و مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می شود و تاکنون 322 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. این مقام مسئول با اعلام نیاز 23 میلیارد دلاری برای تکمیل توسعه صنعت پتروشیمی تا 5 سال آینده، ادامه داد: در این رابطه مذاکرات متعددی با شرکت های خارجی انجام شده و با برخی چون توتال ، شل و شرکت هایی از ژاپن، اسپانیا، آلمان و کره جنوبی هم به تفاهم نامه رسیده است. BASF آلمان نیز برای سرمایه گذاری 4 تا 4.6 میلیارد دلاری در حال بررسی با شریک ایرانی است. شاهدایی از مذاکره با 3 بانک آلمانی، 4 بانک و موسسه ژاپنی و یک بانک انگلیسی - دانمارکی برای پوشش بیمه ای و فاینانس و یوزانس خبر داد.

وپست: روز چهارشنبه اعلام شد که از میان چهار بانک پاسارگاد، صادرات، پست بانک و اقتصاد‌نوین، نماد «وپست» احتمالا زودتر از بقیه بازگشایی می‌شود. در همین زمینه خسرو فرحی، مدیرعامل «وپست» گفت: صورت‌های مالی بانک در تیرماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ارائه و تایید آن گرفته شده است. در چند روز گذشته سازمان بورس یک گزارش پیش‌بینی درآمد و سهم حسابرسی‌شده 6 ماهه خواسته که کارهای آن تا پایان هفته انجام می‌شود.

سنگ آهن : معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بر آزادسازی قیمت گندله و کنسانتره آهن تاکید کرد و گفت: بنا داریم یک فرمول قیمت گذاری برای این صنعت پیشنهاد دهیم تا دغدغه چندین و چند ساله صنعت سنگ آهن برطرف شود. حسن امیری با اعلام این خبر که سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیر موضوع و دغدغه سهامداران مبنی بر حق انتفاع و حقوق دولتی معادن است اظهار داشت: با توجه به اهمیت صنعت سنگ آهن در بازار سرمایه، برای رفع مشکلات این صنعت، بنا داریم که یک فرمول قیمت گذاری مانند پالایشی ها و خوراک پتروشیمی ها را نیز برای این صنعت پیشنهاد دهیم تا به این ترتیب دغدغه چندین و چند ساله صنعت سنگ آهن برطرف شود. امیری افزود: در واقع تلاش می شود تا بحث حق انتفاع معادن نیز از یک فرمول مشخص تابعیت کند و دغدغه ارزان فروشی وجود نداشته باشد. وی با بیان این که در حال نهایی کردن این فرمول هستیم ادامه داد: در واقع هدف بر این است که با نهایی کردن این طرح، پس از مدل سازی آن ، صنعت سنگ آهن را رقابت پذیر کنیم. این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر این پرسش که آیا این فرمول در بودجه 96 اجرایی خواهد شد گفت : ما تمام تلاش خود را برای اجرایی و کاربردی کردن این فرمول به کار بسته ایم اما با توجه به مدت زمان موجود، این فرمول به بودجه 96 نخواهد رسید. بر این اساس در سال 96 مساله کاهش حق انتفاع معادن را در قالب دیگری دنبال می کنیم.

ایران خودرو : ایران خودرو اقدام به انتشار آگهی مزایده دو بلوک گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و بیمه پارسیان و همچنین 2 درصد سهام خود کرده است. براساس این گزارش، در آگهی مزایده اعلام شد سرمایه‌گذاری سمند که مالک 1. 12 درصد ایران خودرو است، اقدام به فروش 2 درصد معادل 296میلیون و 567 هزار و 273 سهم «خودرو» خواهد کرد. قیمت پایه هر سهم این بلوک نیز 380تومان و ارزش آن بیش از 12. 1 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. قرار است مزایده بلوک‌های 16 و 11. 14 درصدی خسگتر، پارسیان به همراه بلوک 2 درصدی خودرو، اواخر بهمن یا اوایل اسفند انجام شود اما زمان عرضه سهام از سوی بورس مشخص خواهد شد.

خساپا : معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا زمان ثبت نام خودرو "ساندرو استپ وی" را اعلام کرد و گفت: تحویل خودرو از فروردین تا تیرماه 96 است. رضا تقی زاده گفت: به منظور افزایش تقاضا و استقبال مشتریان، سایپا اقدام به ثبت نام خودرو "ساندرواستپ وی" از هفته آینده خواهد کرد.   وی افزود: ساندرو استپ وی یکی از پرطرفدارترین تولیدات داخلی این شرکت و از امکاناتی نظیر موتور پرقدرت، گیربکس اتوماتیک و ... برخوردار است . با توجه به استقبال گسترده مشتریان در ثبت نام های  قبلی و تقاضای مکرر مشتریان و نظر به برنامه ریزی های صورت پذیرفته در خصوص تولید این خودرو در سال 96، فروش این محصول از 24 بهمن ماه ساعت 11 صبح آغاز خواهد شد. این مقام مسئول ضمن بیان تحویل به موقع تعهدات تمامی محصولات سایپا در سال 95 از جمله ساندرو استپ وی ادامه داد: تحویل خودرو از فروردین تا تیرماه 96 است که بدلیل دسترسی و توزیع مناسبتر مشتریان در سطح کشور هر نمایندگی دارای ظرفیت مشخص ثبت نام بوده و هر مشتری با یک کد ملی مجاز به ثبت نام تنها یک دستگاه خودرو است که پس از تکمیل ظرفیت ثبت نامی، شرایط فروش مربوطه بسته خواهد شد.

بمپنا : در گروه برقی، هیات وزیران در جلسه 17 بهمن ماه 1395 به پیشنهاد شماره 75905/ 57 مورخ 6مرداد ماه 1395 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند پ ماده 2 و ماده 3 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394 تصویب کرد، مطالبات یک نهاد عمومی و ۶ شرکت بخش خصوصی از دولت با مطالبات همان بخش با سازمان‌های امور دارایی و خصوصی‌سازی تهاتر شود. براساس این مصوبه مطالبات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا، تولید برق سنندج مپنا، پرشیان فولاد،گهر‌انرژی سیرجان،تولید نیروی جنوب شرق صبا و تولید نیروی برق دماوند از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امورمالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی به مبلغ 492 میلیارد و 446 میلیون و 347 هزار و 357 تومان و 6 ریال تهاتر می‌شود.

شرانل : مدیرعامل شرکت نفت ایرانول گفت: بازسازی کامل کارخانه تولید روغن ایرانول آبادان پس از ۳۶ سال همزمان با سوم خرداد سال آینده در سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت ایرانول، عیسی اسحاقی گفت: فاز اول بازسازی کارخانه تولید روغن ایرانول آبادان پس از 35 سال در سوم خرداد امسال آغاز می‌شود و فاز دوم و بازسازی کامل در سوم خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تولید انواع روانکار، روغن دریایی، موتوری، دیزلی، صنعتی و... انجام می‌شود. وی همچنین از موافقت هیات‌مدیره شرکت نفت ایرانول برای تولید روغن گروه 2 و 3 برای اولین‌بار با جذب سرمایه گذار خارجی در آبادان خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاران هفته آینده برای انجام مذاکره نهایی به ایران می‌آیند.

دلقما : گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 225,000,000,000 ریال به مبلغ 675,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و تکمیل طرح های توسعه ای، اصلاح ساختارمالی شرکت و تامین سرمایه در گردش که در تاریخ 1395/11/20 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

ونیرو : در گروه واسطه‌گری، سرمایه‌گذاری توسعه ملی روز چهارشنبه بلوک 42.7 درصد سرمایه‌گذاری نیرو را به سرمایه‌گذاری ایران واگذار کرد. این بلوک شامل 171 میلیون و 164 هزار و 579 سهم «ونیرو» بود که به قیمت پایه هر سهم 1855 ریال و به ارزش 6/ 31میلیارد تومان، از سوی کارگزاری حافظ برای شرکت سرمایه‌گذاری خریداری شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24