Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اعلام اینکه خبرهای خوب خودرویی در راه است، گفت: در دو هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه است و به‌طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام خواهد رسید. وی با بیان اینکه بسیاری از قراردادهای خودرویی در مقطع تصمیم‌گیری نهایی قرار دارد، افزود: در چهارمین همایش امسال صنعت خودرو ۴٠٠ شرکت خارجی حضور دارند، همچنین فرانسه با یک هیات‌ ١٠٠ نفره به این همایش می‌آید. غیر از فرانسه کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین هم حضور دارند.

کانال ٧٧ هزار را پس می گیریم؟!
 
خودرویی : سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اعلام اینکه خبرهای خوب خودرویی در راه است، گفت: در دو هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه است و به‌طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام خواهد رسید. وی با بیان اینکه بسیاری از قراردادهای خودرویی در مقطع تصمیم‌گیری نهایی قرار دارد، افزود: در چهارمین همایش امسال صنعت خودرو 400 شرکت خارجی حضور دارند، همچنین فرانسه با یک هیات‌ 100 نفره به این همایش می‌آید. غیر از فرانسه کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین هم حضور دارند.

خساپا : دبیر چهارمین همایش صنعت خودروی ایران درخصوص نتایج مذاکرات سیتروئن با شرکت سایپا گفت: این موضوع هنوز با جدیت درحال پیگیری است و امیدواریم به زودی نتایج آن اعلام شود. قربانی با تاکید براینکه قطعه‌سازان داخلی برای گسترش همکاری‌های خود با خودروسازان فرانسوی درحال مذاکره هستند، افزود: برخی از این قطعه‌سازان مذاکرات خود را نهایی کرده‌اند اما به دلایلی آن را رسانه‌ای نمی‌کنند، ولی در مجموع به اعتقاد من روند مذاکرات قطعه‌سازان با شرکای فرانسوی با سرعت بیشتری همراه است و در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

خکاوه : در این سهم بحث حضور یک هیات اقتصادی سوئد در روز 23 بهمن ماه را داریم. گفته می شود این هیات به منظور توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری به اتاق ایران بازارگانی می آیند. وزیر امور اروپایی و تجارت سوئد، سرپرستی این هیات را به عهده دارد. این دومین بار است که پس از امضای توافق هسته ای ایران وقدرت های بزرگ، هیات اقتصادی سوئد به ایران می آید. همایش تجاری ایران و سوئد با حضور فعالان بخش خصوصی ایران و هیات سوئدی از بخش های صنایع خودرو، کامیون سازی، بسته بندی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی مواد، بانکی و سرمایه گذاری با سخنرانی ریاست اتاق ایران و وزیز تجارت سوئد، در اتاق ایران برگزار خواهد شد. شنیده ها حاکی از فروش بلوک سایپا دیزل به شرکت ولوو می باشد.

وبصادر : یک مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که علت عدم ارایه اطلاعات بانک صادرات به سازمان بورس برای بازگشایی نماد چیست؟ توضیح داد: واقعیت این است که این بانک با سرمایه بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی، برای سال مالی جاری 16 تومان سود برای هر سهم (حدود 924 میلیارد تومان) پیش بینی کرده اما طبق تکلیف بانک مرکزی، در پایان شهریور به زیان 47 تومانی ( معادل 2.7 هزار میلیارد تومان) رسیده و در گزارش 9 ماهه نیز بیشتر شده است. وی ادامه داد: این وضعیت ناخوشایند ناشی از واقعیت های اقتصاد و نامعلوم بودن 30 هزار میلیارد تومان اختلاف بین سپرده 100 میلیارد تومانی و تسهیلات 70 هزار میلیارد تومانی و در اصل ناشی از رویه ها و تصمیمات دولت در باره بانک ها است. این مقام مسئول در برابر این پرسش که با این اوصاف ، بانک صادرات چه زمانی اطلاعات مورد نیاز سازمان بورس را ارایه می دهد تا نماد "وبصادر" بعد از دو بانک ملت و تجارت و سپری شدن حدود 7 ماه از توقف ، باز شود؟ به بورس پرس گفت: با پیگیری های روزانه سازمان بورس، مقرر شده این بانک در هفته جاری گزارش حسابرسی شده 6 ماهه و عملکرد 9 ماهه را همراه با توضیحات لازم در کدال منتشر کند. وی ادامه داد: همچنین به احتمال زیاد ، بانک صادرات اولین درآمد سال مالی آینده را نیز همراه با امید ارایه می کند تا تصویر روشن تری به نمایش گذاشته شود.

آپ : شرکت آسان پرداخت پرشین که دیروز با استناد به نامه بانک مرکزی از ادامه بسترهای تراکنش های موبایلی موسوم به USSD خبر داده بود، که سود هر سهم سال مالی جاری بیشتر کرد. براساس این گزارش، "آپ" 100 میلیاردتومانی درحالی سود هرسهم سال مالی اسفند جاری 1760 ریال پیش بینی کرده که امروز این متغیر مهم را با 14 درصد افزایش ، 2003 ریال پیش بینی کرد. این شرکت علت افزایش سود سال مالی آینده نسبت به سود جاری را لحاظ کردن درآمد حاصل از درگاه ussd با توجه به عدم اجرای ممنوعیت تراکنشی اعلام کرده است.

فولادی : در گروه فولادی، فولادسازان بزرگ کشور در ۱۰ ماه امسال بیش از 4/ 4 میلیون تن فولاد صادر کردند که ۴۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. فولادسازان همچنین در دی ماه صادرات را به ۲۸۳ هزار تن نزدیک کردند که البته ۲۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. در این میان شرکت فولاد هرمزگان بهترین عملکرد را در صادرات داشته است. این شرکت درحالی که در دی ماه صادرات نداشته است، همچنان در رتبه اول صادرکنندگان برتر کشور در 10 ماه ابتدای سال قرار دارد. در مجموع ۱۰ ماهه امسال این شرکت ۸۱۲ هزار تن اسلب صادر کرده است. بعد از فولاد هرمزگان، فولاد خراسان با صادرات نزدیک به ۵۵ هزار تن میلگرد در رتبه دوم برترین صادرکننده از لحاظ افزایش حجم صادرات قرار دارد.

کرمانشا : مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی درخصوص علت توقف تولید «کرماشا» و عدم تاثیر این موضوع بر EPS این شرکت شفاف‌سازی کرد. شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با انتشار نامه‌ای درخصوص توقف تولید به علت افت فشار گاز و محدودیت مصرف ناشی از برودت هوا توضیحاتی ارائه داد. در نامه ارسالی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به اداره نظارت بر ناشران بورسی آمده است: در پی برودت هوا و در نتیجه افت فشار گاز در سطح استان کرمانشاه و بنا به دستور شرکت گاز استان و به منظور تامین گاز مشترکان خانگی واحد آمونیاک و اوره از سرویس خارج شدند. بر‌اساس این گزارش، متعاقبا واحد تعمیرات شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه از توقف تولید پیش آمده استفاده و اقدام به انجام تعمیرات قسمتی از ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی کرد. در پایان این نامه یادآوری شده است که توقف فوق منجر به تعدیل منفی و با اهمیتی در EPS شرکت نخواهد شد.

فلامی : سرمایه‌گذاری توسعه ملی دیروز نتوانست بلوک 53/ 8 درصدی شرکت کوچک بورسی لامیران را بفروشد. سرمایه‌گذاری توسعه ملی دیروز طبق اعلام قبلی اقدام به عرضه بلوک 53/ 8 درصدی شرکت کوچک و 6 میلیارد تومانی لامیران کرد؛ اما کسی حاضر به خرید آن نشد. این بلوک شامل 5 میلیون و 116 هزار و 215 سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 3549 ریال و به ارزش 1/ 18 میلیارد تومان، به‌صورت یکجا، نقد یا شرایطی، در بازار دوم معاملات بورس روانه میز فروش شده بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24