Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

احمدعلی عاملی به عنوان سهامدار عمده شرکت کنتورسازی ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیت این شرکت حاشیه دار و اقدامات صورت گرفته برای جبران خسارت سهامداران به فارس گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی به اشتباه مبنی بر تعطیل شدن کنتور سازی در استان قزوین منتشر شد اما در واقع برخی سالن‌های این کارخانه به دلیل مطالبات تامین اجتماعی پلمپ شده و به هیچ وجه تعطیلی برای این کارخانه در کار نبوده است. وی با بیان...

بازار با طعم «عرضه اولیه»

نمادهای متوقف : دیروز یک مقام مسوول با بیان اینکه نماد «مپنا» در صورت ارسال نامه شفاف‌سازی به سازمان بورس بازگشایی خواهد شد، گفت: نماد معاملاتی 3 بانک بورسی (پارسیان، صادرات و اقتصاد نوین) به محض ارائه اطلاعات جدید بازگشایی می‌شوند. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: با توجه به انتشار گزارش حسابرسی شده عملکردی در گروه مپنا، هم‌اکنون سازمان بورس در انتظار ارسال نامه شفاف‌سازی از سوی این ناشر است که به محض دریافت، نماد معاملاتی آن بازگشایی خواهد شد. حسن امیری به تداوم روند بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها در صورت انتشار گزارش شفاف‌سازی اشاره کرد و افزود: نماد معاملاتی بانک‌های صادرات، پارسیان و اقتصاد نوین در صورت افشای اطلاعات جدید و مستندات درخواستی سازمان بورس بلافاصله بازگشایی خواهند شد. بر این اساس تاکنون هیچ یک از بانک‌های مذکور اطلاعات مورد درخواست سازمان بورس را ارسال نکرده‌اند و بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را برای بازگشایی نمادها تعیین کرد.

خساپا : مهدی جمالی سرانجام به برخی ابهامات در مورد همکاری‌های خارجی این شرکت پاسخ داد تا مشخص شود نارنجی‌های جاده مخصوص با سیتروئن شراکت خواهند داشت، اما همکاری آنها با کیاموتورز کره منتفی است. یکی از ابهامات بزرگ در مورد سایپا، به مشارکت با سیتروئن فرانسه برمی‌گردد، شرکتی که هنوز مشخص نیست اصلا با سایپایی‌ها قراردادی امضا کرده یا نه. با وجود آنکه گمان می‌رفت سایپا و سیتروئن در جریان سفر کارلوس تاوارس مدیرعامل پژوسیتروئن به ایران، قرارداد مشارکت امضا کرده‌اند، گفته می‌شود دو شرکت با چالش‌هایی جدی بر سر همکاری مشترک مواجه اند. به گفته برخی منابع آگاه، ظاهرا سیتروئن چندان به‌دنبال انتقال فناوری نبوده و این موضوع به مانعی جدی بر سر راه شراکت با سایپا تبدیل شده است. آن‌طور که جمالی عنوان کرده، اولین محصول مشترک میان این دو خودروساز، اواخر سال 2017 میلادی (زمستان 97) راهی بازار داخل خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد: به‌زودی نقل‌و‌انتقال سهام سایپا کاشان به سیتروئن (به‌عنوان بخشی از قرارداد) انجام خواهد شد. جمالی در مورد کیاموتورز نیز عنوان کرد: همکاری با این شرکت با توجه به سیاست‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت مبنی‌بر الزام سرمایه‌گذاری در ایران، منتفی شده است.

خپارس : معاون مهندسی شرکت خودروسازی پارس خودرو اعلام کرد که خط‌تولید خودروی برلیانس H200 از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل شده است. به گزارش «ایرنا» شهریار طهماسبی در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید برلیانس در شرکت پارس خودرو افزود: خودروی برلیانس از 2 سال پیش تاکنون در بازار ایران حضور دارد و مشتریان نیز از آن استقبال کرده‌اند. وی به تصمیم مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در انتقال خط تولید برلیانس H200 با چهار محصول به پارس خودرو اشاره کرد و گفت: این مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و مراحل نصب آن اجرایی شد. طهماسبی همچنین به گسترش همکاری با شرکت برلیانس اشاره کرد و گفت: انجام تحقیق و توسعه مشترک، داخلی‌سازی قطعات، انجام توافقنامه برای تشکیل جوینت ونچر بین سایپا و برلیانس و تنوع‌بخشی به آپشن‌ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان از جمله این اقدامات است.

پتروشیمی (اوره) : با وجود انتظار بازار برای تغییر قیمت‌ها مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران با اشاره به اینکه نرخ انواع کود برای سال آینده تغییر نخواهد داشت، قیمت انواع کودهای پرمصرف را اعلام کرد. یزدان سیف دیروز در نشست خبری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم با اعلام اینکه نرخ انواع کودهای کشاورزی در سال آینده تغییری نخواهد داشت، اظهار کرد: قیمت هر کیسه کود 50 کیلوگرمی دی آمونیوم فسفات در روستا 109 هزار تومان بود که نرخ این محصول به 100 هزار تومان کاهش یافته و با این نرخ در سال آینده عرضه خواهد شد. وی با اشاره به نرخ سایر کودها برای سال آینده گفت: هر کیسه کود 50 کیلوگرم سوپر‌فسفات ساده نیز در سال آینده 24 هزار تومان خواهد بود و نوع سوپر فسفات تریپل آن در کیسه‌های 50 کیلوگرمی و تحویل در روستا 55 هزار تومان است. وی یادآور شد: به زودی با همکاری پتروشیمی شیراز کود نیترات آمونیوم وارد چرخه مصرف خواهیم کرد. مدیر‌عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران، همچنین گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خصوصی‌سازی ایران صددرصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بخش خصوصی با پیش‌پرداخت ۱۰ درصد واگذار می‌شود.

معدنی : در گروه معدنی دو شرکت بورسی چادرملو و گل گهر بابت حق انتفاع سال گذشته، ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بدهی دارند. گزارش تفریغ بودجه سال 94 حاکی از این است که شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و گل‌گهر بابت حق انتفاع، مجموعا مبلغ دو هـزار و 13 میلیارد تومان بدهکار هستند که تمهیـدات لازم جهت تسویه بدهی مذکور به عمل آمده است.

فملی : مدیرعامل ملی مس از بهره‌برداری ۵ پروژه این شرکت بورسی توسط رئیس‌جمهور در هفته آینده خبر داد. احمد مرادعلیزاده از بهره‌برداری 5 پروژه شرکت ملی مس در هفته و با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و به «ایسنا» گفت: این پروژه‌ها شامل کارخانه ذوب سرچشمه، پالایشگاه خاتون آباد، نیروگاه سیرجان، کارخانه تولید مواد ناریه در سرچشمه و بازسازی و نوسازی پالایشگاه سرچشمه و چند پروژه نوسازی و بازسازی است. وی درباره وضعیت آلایندگی و احداث کارخانه‌های اسید توضیح داد: ظرف سه سال گذشته و همین‌طور از سنوات قبل از آن، سرمایه‌گذاری‌هایی شده که میزان غبار و گازهایی که در منطقه آلاینده است، الان به حد استانداردهای بین‌المللی رسیده است. مرادعلیزاده تصریح کرد: آن چیزی که اصل مسأله را حل می‌کند، ایجاد کارخانه‌های اسید است. ایجاد کارخانه‌های اسید در خاتون‌آباد حدود ۱۶درصد و در سرچشمه بیش از ۵۰درصد پیشرفت دارد و کار با سرعت پیش می‌رود.

آکنتور : احمدعلی عاملی به عنوان سهامدار عمده شرکت کنتورسازی ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیت این شرکت حاشیه دار و اقدامات صورت گرفته برای جبران خسارت سهامداران به فارس گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی به اشتباه مبنی بر تعطیل شدن کنتور سازی در استان قزوین منتشر شد اما در واقع برخی سالن‌های این کارخانه به دلیل مطالبات تامین اجتماعی پلمپ شده و به هیچ وجه تعطیلی برای این کارخانه در کار نبوده است. وی با بیان اینکه پیشتر قرار بود در ازای تقسیط این بدهی و صدور چک مدت دار رضایت سازمان تامین اجتماعی تامین شود، گفت: به دلیل تاخیر در این وعده طی روزهای اخیر برخی سالن‌های شرکت پلمپ شده که بزودی با ترخیص مواد اولیه شرکت از گمرک بندرعباس شامل بردهای الکتریکی تک فاز و سه فاز و پرداخت وجه 500 میلیون تومانی ترخیص و همچنین تودیع چک ها به سازمان تامین اجتماعی ، این سالن ها فک پلمپ و دوباره به مدار تولید باز خواهند گشت. این سهامدار عمده با بیان اینکه از زمان واگذاری کنتورسازی از سوی سازمان خصوصی سازی تاکنون هیچ یک از کارکنان آن تعدیل نیرو  نشده‌اند ، گفت: هم اکنون برای کارکنان چند سالن پلمپ شده، مرخصی با حقوق در نظر گرفته شده و با توجه به شرایط نامطلوب کسب و کار و نزدیک بودن شب‌های عید، تودیع و یا بیکار شدن کارگران روا نیست. وی با بیان اینکه دفتر مرکزی این شرکت در خیابان استاد نجات الهی تهران به دلیل بدهی مالیاتی پلمب شده و در بازداشت سازمان مالیاتی قرار گرفته، عنوان کرد: در صورت تودیع چند قطعه چک به سازمان مالیاتی مشکل پلمپ این شرکت نیز برطرف خواهد شد. رییس هیات مدیره کنتور سازی از ادامه مذاکرات با 3 خریدار برای واگذاری سهام کنترلی "آکنتور" با هماهنگی و نظارت سازمان بورس خبر داد و افزود: این مذاکرات منتفی نشده و با هدف جبران ضرر و زیان سهامداران و حل مشکلات آنها به هر قیمتی و کسب رضایت آنها ادامه دارد . در این زمینه برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع سهامداران با موافقت سازمان بورس مواجه نشد اما می‌توان در این زمینه از گزینه‌های مختلفی همچون واگذاری سهام به سهامداران نیز استفاده کرد. عاملی با انتقاد از برخی بد عهدی‌ها در زمان انعقاد قرارداد صندوق های فروشگاهی گفت: در زمانی که مجری طرح نصب صندوق های فروشگاهی از سوی اتاق اصناف معرفی و قرار داد بسته شد هیچ گاه عنوان نشد که هنوز آیین‌نامه‌ای برای اجرای این موضوع از سوی دولت یا مجلس نیامده است. در این صورت اگر قرار بود تا زمان امضای قرار داد نصب صندوق‌ها این آیین نامه ابلاغ نشود پس چرا اساساً چنین طرحی اعلام و فراخوان شد؟ وی در پاسخ به پرسش آیا با توجه به شکایت سازمان بورس و بازداشت مدیر عامل کنتور سازی و همچنین سلب صلاحیت از حسابرس این شرکت در راستای صیانت از حقوق سهامداران صورت گرفته، گفت: در خصوص جزییات مسائل مالی و فنی اظهار نظری نمی‌توان کرد اما در مجموع سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر همواره به دنبال حفظ حقوق سهامداران خرد بوده و در راستای صیانت از منافع سهامداران بطور حتم اقدامات صورت گرفته درست بوده است.

سیمان : قائم‌ مقام شرکت سرمایه ‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و نایب رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور از توافق در خصوص برقراری مجدد صادرات سیمان ایران به کشور عراق خبر داد. این توافق در دیدار مرتضی لطفی با «راجح الموسوی» سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سوی دولت عراق به‌ منظور برقراری مجدد صادرات سیمان ایران به کشور عراق صورت گرفت. به گفته مرتضی لطفی، طی این توافق کلیه مشکلات صادرات سیمان ایران به کشور عراق برطرف خواهد شد. نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این باره گفت:  براساس توافق صورت گرفته با سفیر عراق در ایران مباحث مختلف در زمینه صادرات سیمان ایران به کشور عراق مطرح شده و در این باره توافق لازم حاصل شده است. نایب رییس شستا درباره مفاد توافق صورت گرفته توضیح داد: بر این اساس ضمن آزادسازی عرضه سیمان ایران به کشور عراق موارد دیگری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لطفی توضیح داد: مقرر شد تا شرکت بازرگانی مشترک بین ایران و عراق تاسیس شود. این 2 خبر نشان می دهد که شرکت های سیمانی برای سال 96 قابلیت های بیشتری خواهند داشت و عملا باید گفت که کف سود شرکت ها همین اعدادی است که در سال جاری محقق خواهد شد و انتظار می رود سود سیمانی ها برای سال آتی افزایشی باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24