Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه اولین محصول مشترک تولیدی با شرکت سیتروئن فرانسه تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) خبر داد. به گزارش «ایسنا» مهدی جمالی در حاشیه مراسم آغاز طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده اظهار کرد: قرارداد با سیتروئن در مراحل نهایی است و به زودی نقل و انتقال سهام سایپا کاشان به این شرکت انجام خواهد گرفت. تا پایان سال ۲۰۱۷ اولین محصول مشترک تولیدی با سیتروئن عرضه خواهد شد. انتقال تمام خطوط تولید خودروهای برلیانس از سایپا به پارس خودرو با هدف تمرکز و مدیریت این برند و همچنین افزایش داخلی‌سازی به بیش از ۴۰ درصد صورت گرفت. تا پایان سال جاری دو محصول جدید فاینا اتوماتیک و فیس لیست فاینا عرضه خواهد شد.

شروع هفته «جدید»

خبر : در پی شکایت دادستان ایالت واشنگتن، قاضی فدرال سیاتل با صدور یک حکم قضایی فرمان اجرایی ترامپ در مورد مهاجرت را در سرتاسر کشور به حالت تعلیق درآورد. یک قاضی فدرال ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا را تعلیق کرد. «باب فرگوسن» دادستان واشنگتن جمعه شب (به وقت محلی) از دریافت مجوز تعلیق فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد محدودیت مهاجرت به این کشور خبر داد. این حکم پس از آن صادر شد که فرگوسن به همراه دادستان «مینسوتا» فرمان اجرایی ترامپ را خلاف قانون اساسی توصیف کرده و از دولت به دادگاه فدرال «سیاتل» شکایت کردند. به گفته فرگوسن، «جیمز روبرت» قاضی فدرال با پذیرش استدلال دو دادستان، حکم قضایی تعلیق موقت و سرتاسری فرمان دولت را صادر کرده است. هرچند به گفته دادستان واشنگتن حکم تعلیق بلافاصله لازم‌الاجرا است، اما هنوز جزئیات بیشتری در مورد اینکه مأموران مرزی به حکم دادگاه عمل می‌کنند یا نه منتشر نشده است. پیش از این هم چند قاضی در مناطق مختلف آمریکا علیه فرمان ترامپ رأی داده بودند، اما هیچ‌یک از این احکام کل کشور را در بر نگرفته و مختص همان منطقه خاص بود.

خبر : بیانیه وزارت خارجه درباره اقدام متقابل  در برابر تحریم‌های آمریکا : اقدام غیرقانونی دولت ایالات متحده آمریکا در افزودن افراد و مؤسسات جدید ایرانی و غیر ایرانی به فهرست تحریم‌های نامشروع، ناسازگار با تعهدات ایالات متحده و نیز مغایر روح و متن قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است./توسعه توانمندی های موشکی کشور،  که صرفا برای اهداف دفاعی و حمل تسلیحات متعارف طراحی شده و هیچگاه جز در دفاع مشروع بکار گرفته نخواهد شد./ هرگونه مداخله دیگران در این زمینه نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی می باشد./ جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه حضور و حمایت هوشمندانه ملت بزرگ ایران، با هر گونه اقدامی که منافع مردم ایران را هدف قرار داده باشد به صورت متناسب و متقابل برخورد خواهد کرد./ برای تحریم تعدادی از افراد و شرکت های آمریکایی که در ایجاد و کمک به گروه های افراطی تروریستی در منطقه نقش داشته و یا به کشتار و سرکوب مردم بی دفاع در منطقه کمک می کنند، اقدام خواهد شد. اسامی این افراد و شرکت ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

خساپا : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه اولین محصول مشترک تولیدی با شرکت سیتروئن فرانسه تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) خبر داد. به گزارش «ایسنا» مهدی جمالی در حاشیه مراسم آغاز طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده اظهار کرد: قرارداد با سیتروئن در مراحل نهایی است و به زودی نقل و انتقال سهام سایپا کاشان به این شرکت انجام خواهد گرفت. تا پایان سال ۲۰۱۷ اولین محصول مشترک تولیدی با سیتروئن عرضه خواهد شد. انتقال تمام خطوط تولید خودروهای برلیانس از سایپا به پارس خودرو با هدف تمرکز و مدیریت این برند و همچنین افزایش داخلی‌سازی به بیش از ۴۰ درصد صورت گرفت. تا پایان سال جاری دو محصول جدید فاینا اتوماتیک و فیس لیست فاینا عرضه خواهد شد.

خودرو : ایران خودرو قیمت پایه دو بلوک ۱۶ و 14.11 درصدی دو شرکت سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو و بیمه پارسیان را برای عرضه یکجا را اعلام کرد. به این ترتیب در زمانی که بعدا مشخص خواهد شد، بیش از 282 میلیون و 279 هزار سهم «خسگتر» به قیمت پایه هر سهم 375 تومان و 240 میلیون سهم «پارسیان» به قیمت هر سهم 700 تومان به‌صورت نقد واگذار شود. ارزش این دو بلوک 105 و 168 میلیارد تومان تعیین شده و در صورت انجام معامله، مالکیت ایران خودرو از سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو به 58.89 درصد کاهش خواهد یافت.

ایران خودرو : ایمان احتشام معاون خودرویی شرکت تام ایران خودرو، با اعلام اتمام آزمایش های لازم، به ایکوپرس گفت: با انجام‌ آزمایش راه‌اندازی سرد خط بدنه پژو 2008 از سوی کارشناسان تام ایران‌خودرو، این خط آماده راه‌اندازی و انجام آزمایش های گرم شد.  وی افزود: در حال تنظیمات نهایی هستیم تا تولید گرم نیز با حضور کارشناسان تام و ایکاپ انجام شود. به گفته این مقام مسئول شرکت تام ، پروژه خط بدنه پژو 2008 را در یک مناقصه بین‌المللی که با حضور برخی شرکت‌های چینی و اروپایی برگزار شد، برنده شد. احتشام بیان کرد: تمامی مراحل فرآیند، طراحی چیدمان خط، جیگ و فیکسچر و سیستم‌های انتقال که عمده تجهیزات خط تولید محسوب می‌شود، از سوی کارشناسان تام به انجام رسیده است. وی اظهار امیدورای کرد بقیه کارهای خط تولید و راه‌اندازی نهایی، طی روزهای آینده و در بهمن‌ماه به انجام برسد. براساس این گزارش، پژو2008 یکی از سه محصولی است که طبق قرارداد امضا شده بین ایران خودرو و پژو ،در شرکت مشترک ایکاپ تولید و به بازار ایران عرضه خواهد شد. این خودرو که محصولی شاسی‌بلند و گران‌قیمت به‌شمار می‌رود، احتمالا اسفند ماه روانه بازار می‌شود.

وپارس : بانک پارسیان که برنامه افزایش سرمایه حدود ۱۱۰ درصدی ( از 2.37 به 5 هزار میلیارد تومان و از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته) را اعلام کرده و ایران خودرو هم در صدد واگذاری 33 درصد سهام آن در زمان نامعلومی است، گزارش عملکرد 6 ماهه داد و باید در انتظار گزارش حسابرس و همچنین عملکرد 9 ماهه در روزهای بود. وپارس که از 12 آبان تاکنون با توقف نماد روبرو است، در برابر پیش بینی سود 120 ریالی هر سهم، در نیمه اول سال 430 ریال زیان شناسایی کرده که با توجه به ثبت افرایش سرمایه 50 درصدی و با لحاظ مردن سرمایه جدید، نسبت به مدت مشابه سال قبل زیان هر سهم 975 درصد افزایش یافته و از سوی دیگر زیان خالص هر سهم نیز هزار و 509 درصد افزایش داشته است .

برکت : روز یکشنبه مورخ 17 بهمن ماه تعداد 340میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت گروه دارویی برکت متعلق به شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر به‌عنوان پانصدوششمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نماد برکت به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد. قیمت این عرضه در محدوده 220 الی 242 تومان می باشد و سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد 20000 سهم می باشد.

پالایشی : مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران از روشن شدن نخستین کوره بنزین‌سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس همزمان با آغاز دهه مبارک فجر خبر داد. به گزارش «ایرنا» عباس کاظمی چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ما امیدواریم امسال مرحله نخست واحد بنزین‌سازی این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد. کاظمی بیان کرد: با بهره‌برداری از مرحله نخست بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال و همچنین بهره‎برداری از طرح جدید پالایشگاه بندرعباس، تولید بنزین یورو ٤ از ٣٥ درصد کنونی به دو برابر خواهد رسید. معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ادامه داد: واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس چندی پیش راه‌اندازی شد و هم اکنون نفتا در این واحد تولید می‎شود و نخستین محموله آن نیز صادر شد. سه مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور با ظرفیت تولید روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شرانل : مدیرعامل ایرانول که برنامه افزایش سرمایه۱۵۰ درصدی دارد از افتتاح پایانه صادراتی در بندرامام خمینی و تولید محصول جدید با همکاری برندخارجی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اقدامات و وضعیت فروش را اعلام کرد. عیسی اسحاقی گفت: ظرف ماه‌های آینده مخازن 25 هزار تنی ایرانول در ماهشهر افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این پایانه صادراتی، بازار صادرات محصولات را به منظور کسب سود بیشتر می‌توان مدیریت کرد.وی از تولید روغن دریایی در آینده‌ای نزدیک با همکاری یک برند خارجی در ایران خبر داد و افزود: در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده و به دنبال اجرایی شدن آن، برای نخستین بار در کشور از سوی یک شرکت معتبر تولید روغن دریایی خارجی در ایران صورت می‌گیرد. همچنین پیشنهاد یک شرکت خارجی را برای جذب سرمایه‌گذاری و تولید روغن‌های گروه 2 و 3 در آبادان دریافت کرده و موافقت هیات‌مدیره را برای آن گرفته‌ایم. این مقام مسوول به برخی از پروژه‌ها و برنامه‌ها طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین‌ پروژه‌هایی که در این مدت صورت گرفته می‌توان به تعمیرات اساسی (اورهال) واحدهای پی دی‌ای تار و هایدروفینیشینگ پس از 18 سال و واحد فورفورال پس از 9 سال، توسعه و نوسازی روغن‌سازی پالایشگاه آبادان در بخش بلندینگ بریم پس از 35 سال اشاره کرد. اسحاقی، ترخیص 4 فیلتر پروژه تولید واکس کم روغن پس از 3 سال، راه‌اندازی انبارهای جدید و کاهش هزینه‌های جاری و تعیین تکلیف و تحویل کارخانه حشره‌کش پرکنی پس از 10 سال را از دیگر اقدامات انجام شده معرفی کرد. به گفته وی «شرانل» سال گذشته با فروش 610 هزار تن، رکورد فروش مقداری را شکسته و در 10 ماه سال جاری قادر به کاهش چشمگیر خام فروشی و فروش 480 هزار تنی شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24