Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت مس در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی به سرعت رشد کرد و پیش بینی افزایش تقاضا یک عامل این افزایش بود. برای سال جاری میلادی، احتمال ..

پیش بینی متال بولتن در باره وضعیت بازار فلزات پایه

آلومینیوم. در ماه گذشته میلادی قیمت آلومینیوم رشد کرد و به بالاترین میزان از ماه می سال 2015 رسید اما برخی تحلیلگران معتقدند از نظر شاخص های بنیادی، رشد قیمت ها منطقی نبوده است. سال گذشته میلادی بازار آلومینیوم با کسری عرضه مواجه شد و به همین دلیل قیمت ها بیشترین رشد سالانه را در شش سال اخیر داشتند. سال گذشته رشد تولید آلومینیوم در چین به 1.4 درصد کاهش یافت و این عاملی برای کسری عرضه و رشد قیمت ها بود. امسال رشد عرضه در این کشور به 9 درصد افزایش خواهد یافت و در هند بر میزان تولید این فلز افزوده خواهد شد در نتیجه بازار بار دیگر با مازاد عرضه مواجه می شود و قیمت ها تحت فشار قرار خواهند گرفت. پیش بینی می شود امسال متوسط قیمت هر تن آلومینیوم 1630 دلار باشد. اگر نرخ تورم در اقتصادهای بزرگ بالا رود سرمایه گذاران برای حفاظت از دارایی های خود به سمت مواد خام حرکت می کنند و این عامل می تواند به افزایش قیمت ها منجر شود.

مس. قیمت مس در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی به سرعت رشد کرد و پیش بینی افزایش تقاضا یک عامل این افزایش بود. برای سال جاری میلادی، احتمال اعتصاب کارگران در برخی معادن بزرگ تولید مس می تواند به تداوم رشد قیمت ها کمک کند. پیش بینی می شود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی که اکنون در آن هستیم متوسط قیمت هر تن فلز سرخ 5900 دلار باشد. در سه ماهه دوم، این رقم به 5750 دلار کاهش می یابد. امسال کسری عرضه جهانی مس 77 هزار تن خواهد بود. اگر ارزش دلار کاهش یابد قیمت مس حمایت خواهد شد.

سرب. در نیمه دوم ماه پایانی سال قبل، قیمت سرب به سرعت کاهش یافت و به 1960 دلار در هر تن رسید. 15 دسامبر قیمت هر تن از این فلز پایه 2350 دلار بود. در ماه گذشته میلادی طی یازده روز قیمت ها 370 دلار افزایش یافت. عبور از سطح قیمت 2400 دلار راه را برای افزایش قیمت به سطح 2600 دلار هموار خواهد کرد. پیش بینی می شود در سه ماهه کنونی متوسط قیمت هر تن از این فلز 2125 دلار باشد. با توجه به توازن عرضه و تقاضا در بازار سرب، نمی توان انتظار داشت قیمت ها رشدی قابل ملاحظه داشته باشند.

نیکل. در پایان سال گذشته میلادی و اواسط ماه گذشته (ژانویه) قیمت نیکل به شدت کاهش یافت. اواسط ماه قبل قیمت هر تن نیکل به 9600 دلار رسید. البته قیمت ها اخیرا بار دیگر افزایش یافته است. سیاست صادراتی اندونزی در حوزه سنگ نیکل عامل نوسان های بزرگ در قیمت هاست. با توجه به اینکه دولت اندونزی اجازه صادرات محدود سنگ نیکل را صادر کرده احتمال کاهش دوباره قیمت ها وجود دارد.

بدین ترتیب پیش بینی می شود قیمت ها در سه ماهه کنونی در محدوده 11 هزار دلار در هر تن نوسان کند. این رقم 600 دلار پایین تر از پیش بینی قبلی است. البته افزایش تولید فولاد ضدزنگ که در تولید آن از نیکل استفاده می شود می تواند به رشد قیمت این فلز کمک کند.

روی. سال گذشته میلادی قیمت روی رشدی قابل ملاحظه داشت و برای سه ماهه کنونی انتظار می رود قیمت ها در محدوده های کنونی باقی بماند. انتظار می رود متوسط قیمت ها در سه ماهه کنونی 2750 دلار باشد. در گزارش قبلی، این رقم 2450 دلار پیش بینی شده بود. امسال نوسان قیمت روی بیشتر از سال قبل خواهد بود.

قلع. طی دو ماه اخیر قیمت هر تن قلع در محدوده 21 هزار دلار نوسان کرده و چنین الگوی قیمتی به افزایش یا کاهش قیمت ها منجر خواهد شد. البته احتمال اختلال های فصلی در تولید این فلز در آسیا سبب می شود قیمت ها در مسیر رشد حرکت کنند. پیش بینی می شود متوسط قیمت هر تن قلع در سه ماهه کنونی 22500 دلار باشد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24