Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون توسعه مدیریت، منافع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای خودرو پراید و پژو ۴۰۵ وجود دارد و تا زمانی که خودرویی جایگزین آنها نشده است، تولید این دو خودرو ادامه دارد. محمدرضا فیاض روز گذشته در نشست خبری که با موضوع افتتاح طرح‌ها و برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار شد، در مورد توقف تولید پراید و پژو ۴٠۵ گفت: در تولید خودرو دو اصل یکی استاندارد و دیگری کشش بازار مطرح است. معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت...

«خ» ها سودای لیدری در سر دارند!

خبر : رئیس سازمان بورس در جلسه با اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس خواهان مساعدت این کمیسیون درباره سهامداران بانکی و کاهش نرخ سود بانکی شد و از تهیه لایحه ایی مهم برای ارایه به مجلس خبر داد.  عصر دیروز جلسه ایی با حضور اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس و هیات مدیره سازمان بورس و مدیران عامل بورس های اوراق بهادار تهران، کالا ، انرژی و فرابورس در سازمان بورس برگزار شد . در این جلسه شاپور محمدی بعد از ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بازار و اقدامات انجام شده و اظهارات اعضا کمیسیون ، خواهان مساعدت این کمیسیون درباره سهامداران بانکی شد و اعلام کرد: با توجه به کاهش نرخ تورم به 8 تا 9 درصد و عدم سازگاری با نرخ سود بانکی، کاهش سود بانکی یکی از خواسته های اساسی بازار سرمایه است. چرا این موضوع رقیب جدی بازار سهام شده است. وی همچنین درخواست کرد انتشار اوراق بدهی به گونه ای باشد که سازمان بورس مجبور به پذیرش همه این اوراق در بازار سرمایه نباشد. محمدی همچنین از تهیه لایحه ایی مهم برای بازار سرمایه جهت طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس با سرفصل هایی چون افزایش شفافیت و تضمین  نقدشوندگی با حداقل محدودیت ها ، مقابله با دستکاری از طریق قوانین و مواد مشخص، تعیین مسئولیت مدیران و حسابران و چارچوب رعایت شفافیت سازمان بورس، نحوه هماهنگی ارکان بازار و... خبر داد. محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی هم از این برنامه سازمان بورس حمایت و اعلام کرد این موضوع در قالب لایحه یا طرح در مجلس مطرح خواهد شد تا استفاده از ظرفیت های بالای بازار سرمایه در اقتصاد افزایش یابد. وی با بیان اینکه بازنگری در نقشه راه و تعریف جایگاه بورس و بازار سرمایه در اقتصاد کشور از جمله مطالبات مجلس از سازمان بورس است، عرضه نفت در بورس انرژِ را یکی از مهمترین اقدامات لازم دانست و به مدیران بازار سرمایه اعلام کرد به طور شفاف به وزیر صنعت گفته شود اجازه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا داده نمی شود.

خبر : با انتشار گزارش حسابرسی شده 6 ماهه بانک تجارت و سپس عملکرد 9 ماهه که با تحقق زیان 164 ریالی هر سهم همراه بود، قرار بوده وتجارت طی روزهای اخیر به بورس بازگردد اما تا به امروز خبری نشده است. در این رابطه پیگیری های بورس پرس از مسئولان حکایت از آن دارد که قرار است مدیران بانک تجارت نیز مانند بانک ملت ، در مورد اقدامات مربوط به تکالیف بانک مرکزی ، توضیحاتی دهد تا سازمان بورس هم همراه با انتشار این توضیحات ، مواضع خود را اعلام کند. این نامه و توضیحات بانک تجارت قرار هست امروز و یا فردا به سازمان بورس ارایه شود. در این صورت نامه شفاف سازی نهادناظر نیز منتشر می شود و سپس بانک تجارت بعد از کمتر از 7 ماه به تابلوی معاملات بازار سهام باز خواهد شد.

خودرویی : معاون توسعه مدیریت، منافع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای خودرو پراید و پژو ۴۰۵ وجود دارد و تا زمانی که خودرویی جایگزین آنها نشده است، تولید این دو خودرو ادامه دارد. محمدرضا فیاض روز گذشته در نشست خبری که با موضوع افتتاح طرح‌ها و برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار شد، در مورد توقف تولید پراید و پژو 405 گفت: در تولید خودرو دو اصل یکی استاندارد و دیگری کشش بازار مطرح است. معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: پژو 405 استانداردهای فعلی خودروی ایرانی را دارد و بازار هم نسبت به استفاده از آن تمایل نشان می‌دهد و تا زمانی که خودروی با این کلاس جایگزین نشده، نباید مردم را از آن محروم کرد. وی تصریح کرد: بنابراین به محض اینکه دو خودرو با استانداردهای مناسب جایگزین پراید و پژو 405 شود، ما آن را جایگزین می‌کنیم. فیاض گفت: بنابراین تولید دو خودرو پراید و پژو 405 ادامه می‌یابد.

خچرخش : شرکت چرخشگر از عدم تغییر سود برآوردی خود در بودجه سال مالی 95 خبر داده است. حسن وفادار مدیرعامل این شرکت در این شفاف‌سازی با تاکید بر اینکه «‌برنامه سال 95 با سود هر سهم به مبلغ 24 ریال به قوت خود باقی است»، عنوان کرده است: شرکت مصمم است برنامه فوق را در سال جاری محقق کند و در صورت تعدیل و تغییرات جدید در پیش‌بینی سال مالی 1395 در اسرع وقت اطلاع رسانی لازم از طریق سامانه سازمان بورس انجام خواهد شد. وی افزود: نتایج واقعی احتمالا متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود، زیرا موارد پیش‌بینی شده اغلب به گونه‌ای مورد انتظار رخ نمی‌دهد و تفاوت‌های حاصل می‌تواند با اهمیت باشد.

بانکی : در تحولات مهم دیگر بازار دیروز معامله‌گران شاهد اعلام برنامه دولت برای پرداخت برخی مطالبات بانک‌ها بودند.بر‌اساس این مصوبه بانک ملی ایران ۸ هزار میلیارد ریال، سپه ۷ هزار میلیارد ریال، کشاورزی، صنعت و معدن ۴ هزار میلیارد ریال، صادرات ایران ۲۵ هزار میلیارد ریال، تجارت ۳۲ هزار میلیارد ریال، ملت 2/ 17 هزار میلیارد ریال و رفاه کارگران 2/ 5 هزار میلیارد ریال از مطالبات خود از دولت را دریافت خواهند کرد. سازمان برنامه و بودجه با مصوبه هیات وزیران اجازه یافت تا از محل حساب مازاد بانک مرکزی بخشی از بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل را حداکثر تا سقف یکصد و چهل و شش هزار و دویست میلیارد ریال تسویه کند. حسن روحانی تصویب نامه هیات وزیران برای تسویه بخشی از بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل را حداکثر تا سقف یکصد و چهل و شش هزار و دویست میلیارد ریال از محل حساب مازاد دارایی‌های خارجی ایران نزد بانک مرکزی برای اجرا ابلاغ کرد.

حتاید : مدیرعامل شرکت تایدواتر حضور و بازگشت شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی را اتفاقی مهم دانست و گفت: در صورت تداوم این ارتباطات بین‌المللی می ‌توان علاوه بر تامین نیازهای داخلی، انتظار دسترسی به فناوری‌ های خارجی را نیز داشت. مهدی اعتصام با اعلام این مطلب افزود: شرکت تایدواتر با توجه به سابقه حدود 50 سال در ارائه خدمات تخصصی در حوزه بنادر و دریایی ( لایروبی و سالویج و هدایت کشتی‌ ها ، کنترل چراغ‌ های دریایی و… ) تامین کننده کلیه نیازهای داخلی در مدیریت بنادر است و برای دسترسی به تکنولوژی ‌های روز دنیا و به‌ روز کردن دانش، تخصص و تجهیزات خود توانایی مشارکت با شرکت‌های معتبر بین‌المللی را دارد. اعتصام تاکید کرد: در حال‌ حاضر شرکت ‌های داخلی توانمندی خوبی در اکثر حوزه‌ های تخصصی و مدیریتی و تجهیزات دارند و اگر اعتماد بیشتری به آنها شود می‌ توانند خلأها و کمبودهای خود و کشور را با سرمایه‌ گذاری مناسب و مشارکت با شرکت ‌های معتبر و توانمند خارجی رفع کنند. وی بهره‌ گیری از توان فنی و مالی شرکای خارجی را اقدام مهمی برای توسعه فعالیت خود دانست و گفت: با توجه به محدودیت شدید منابع مالی ( ریالی و ارزی‌ ) و نقدینگی در کشور و ضرورت اجرای طرح‌ های توسعه‌ ای و جلوگیری از اتلاف زمان و از دست دادن فرصت ‌ها، اکثر شرکت‌ های داخلی در اولویت اول نیازمند منابع مالی و تامین آن با شرایط مناسب از سوی شرکای خارجی هستند و در اولویت بعد تجهیزات تخصصی و دارای تکنولوژی روز در حوزه بنادر که در کشور به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم قابل تامین نیست. مدیرعامل تایدواتر ضمن ارزیابی فرصت پیش ‌آمده در مورد حضور شرکت ‌های معتبر بین‌المللی در ایران اظهار کرد: فرصت‌ های حضور شرکت‌ های خارجی در ایران باید نقش مکمل شرکت‌ های ایرانی را ایفا کند. نه اینکه نقش جایگزینی و حذف آنها را داشته باشد. از نظر قوانین داخلی کشور آن شرکت ‌ها حداکثر می‌ توانند تا 49 درصد در شرکت ‌های مشترک مشارکت کنند یا در صورت حضور آنها در پروژه‌ها باید حداکثر استفاده از توان داخلی صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه محوریت باید با شرکت ‌های ایرانی باشد، ادامه داد: نیازهای تخصصی و فنی و تکنولوژیک و تجهیزاتی و مالی که در داخل کشور قابل ‌تامین نیست باید از سوی شرکت‌ های خارجی پشتیبانی و حمایت شود که شکل و روش این پشتیبانی ‌ها هم صرفا با تامین و خرید مستقیم نباید باشد، بلکه باید با انتقال واقعی و حقیقی تکنولوژی و یا با مشارکت با شرکت‌ های واجد صلاحیت داخلی یا با سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد و اگر این موارد ممکن نبود خرید مستقیم صورت گیرد.

سیمان : عبدالرضا شیخان درخصوص مصوبه هیئت دولت که براساس آن وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از صنعت سیمان 2 میلیون تن سیمان از کارخانجات خریداری می‌ کند ، اظهار داشت: از مرداد ماه امسال پیگیر اجرایی شدن این موضوع بودیم که خوشبختانه به تصویب هیأت دولت رسید. وی با اعلام اینکه قرار شده تأمین مالی این طرح به صورت ال سی داخلی توسط بانک مسکن انجام شود، افزود: براساس توافقات به عمل آمده با وزارت راه پول کارخانجات در اسرع وقت پرداخت می‌شود و نسیه ای نخواهد بود. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه امیدواریم با خرید این میزان سیمان از کارخانجات تا حدودی رونق به این صنعت برگردد، گفت: بعد از این موضوع پیگیر جاده های بتنی هم خواهیم شد چرا که این طرح هم نیازمند سیمان بوده و می‌ تواند بازار راکد خرید و فروش سیمان را از بین ببرد. شیخان درخصوص بازار صادارتی کارخانجات سیمان هم اضافه کرد: اخیراً تقاضایی از طرف کشور سوریه برای خرید سیمان ایران داشته‌ ایم که این مورد هم می تواند تحرک خوبی در بازار صادراتی سیمان داشته باشد. همچنین در مذاکرات انجام شده با سفیر عراق صحبت هایی مبنی بر لغو ممنوعیت صادرات سیمان ایران به این کشور هم مطرح شده است.

شپاس : کشتی ٣۴ هزار تنی حمل قیر برای اولین بار در ایران و در بندر امام خمینی (ره) روز گذشته پهلو گرفت. این محموله که متعلق به شرکت گلف پتروکم امارات است به مقصد چین، بندرامام را ترک کرد. با توجه به اینکه شپاس ظرفیت خالی زیادی دارد، افزایش میزان فروش و صادرات اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

همراه : 110هزار میلیارد ریال در 5سال اخیر برای توسعه شبکه سرمایه گذاری شد/ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با اعلام اینکه 110 هزار میلیارد ریال در پنج سال اخیر برای توسعه شبکه همراه سرمایه گذاری شده است، گفت: با توجه به این سرمایه گذاری های انجام شده، بزودی همه سایت های همراه اول در کشور نوسازی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24