Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ادامه کاهش قیمت ها را باید چهره این بازار به شمار آورد اگرچه برخی از عرضه کنندگان برجسته هنوز هم قیمت های خود را با ثبات اعلام می کنند ولی روند کاهشی قیمت ها در این بازار هنوز هم ادامه دارد. هیچ تغییری در روند بازار حس نمی شود و همان ترس و نگرانی است که جهت اصلی نوسان قیمت ها را تعیین می کند. هنوز خوش بینی های خاصی را نمی توان به صراحت در روند قیمت ها مشاهده کرد و مواردی که در روزهای قبل شاهد آن بودیم ، باز هم در این بازار احساس می شود که نشان از عدم تغییر وضعیت این بازار است...

خوش خوشان پتروشیمی ها!

بورس24 :هرچند از شتاب رشد قیمت پلیمرها در بازار آزاد کاسته شده ، ولی هنوز شرایط کلی این بازار را باید بهتر از سایرین برشمرد اگرچه احتمال تغییر فاز در این بازار نیز چندان از دور از دهن نیست. در هر حال این بازار با التهاباتی نسبی رو به رو است که موجب شد تا دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی دست به قلم شود.

در هر حال نزدیکی به روزهای پایانی سال گوی بیشترین تأثیر را بر بازار پتروشیمی ها برجای گذاشته و به تحریک این بازار انجامیده اگرچه برتری تقاضا بر عرضه ها ، بیش از گذشته خودنمایی می کند. در بازار فولاد هنوز هم روال ضعیف پیشین ادامه داشته و شاهد ادامه یافتن افت قیمت ها هستیم هرچند که به نسبت روزهای گذشته ، تغییر چندانی در این بازار رخ نداده است.

ابلاغ دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی برای کنترل التهاب بازار/ یادآوری لغو فروش خارج از بورس

در پی التهات هفته های اخیر بازار محصولات پتروشیمی، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، امروز (دوشنبه 11 بهمن ماه 1395) طی نامه ای به مجتمع های پتروشیمی، ملغی شدن فروش خارج از بورس محصولات پتروشیمی در صورت 2 بار عرضه بدون معامله در بورس کالا را یادآوری کرد!

به گزارشاینپیادر متن نامه دفتر توسعه صنایع پایین دستی به مجتمع های پتروشیمی آمده است:

احتراما نظر به استعلام برخی شرکتها در موضوع فوق، باستحضار می رسد که مفاد تبصره مصوبه شماره ٦٠/٨٥٥١٤ مورخ ٩٣/٠٤/١٢ وازرت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر مجوز فروش خارج بورس کالا پس از ٢ بار عرضه بدون معامله در بورس کالا بر اساس مصوبه جلسه دویست و چهل و یکم مرکز ملی رقابت مورخ ٩٤/١١/٢٦ ملغی گردیده است. و امکان استناد نخواهد داشت.

لذا لازم است برای تدوین فهرست کالاهای غیر قابل فروش در بورس مجوز خاص برای فروش داخلی از این شورا اخذ گردد. ضمنا لازم به اضافه است که این مجوز فروش در خصوص محصولات off عرضه شده در تابلو فرعی مجددا به تایید کارگروه رسیده است اما نیازمند اعلام به کارگروه می باشد.

پس از توقف معاملات برای کدهای غیرمرتبط بهین یاب در مچینگ شاهد بودیم که التهابی نسبی در این بازار خودنمایی کرده و به افزایش قیمت ها منجر شده است. این در حالی است که همین رخداد ناچیز در شرایط فعلی به معضلی برای تأمین مواد اولیه برای صنایع کوچک و یا واحدهای صنفی تبدیل شده که جهش قیمتی یکی از خروجی های به شمار می آید.

همچون سایر روزهای دوشنبه ، باز هم معاملات جذابی در بورس کالای ایران برای داد و ستد پلیمرها به ثبت رسیده اگرچه هنوز نمی توان اظهارنظر قاطعی داشت زیرا چهره غالب این بازار در معاملات روز سه شنبه پلیمرها نمود عینی پیدا کرده و این حجم در کنار شرایط معاملات می تواند به بررسی دقیق تر این بازار کمک قابل توجهی داشته باشد.

برخی از مهمترین معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی اتیلن سنگین بادی BL3

پتروشیمی مارون

نقدی

39,565

39,834

330

550

330

پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C

نوید زرشیمی

نقدی

40,226

42,347

504

1491

504

پلی اتیلن سبک خطی 0209AA

پتروشیمی شازند

نقدی

41,288

42,190

500

1300

500

پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518

پتروشیمی جم

نقدی

38,739

38,942

2002

2618

2002

پلی اتیلن سنگین فیلم HF5110

پتروشیمی آریا ساسول

نقدی

39,574

40,050

880

1452

880

پلی پروپیلن فیلم HP525J

پتروشیمی مارون

نقدی

35,460

35,460

968

880

880

پلی پروپیلن نساجی ZH550J

نوید زرشیمی

نقدی

35,099

38,608

756

4389

756

پلی اتیلن سنگین دورانی 3840UA

پتروشیمی شازند

نقدی

40,289

40,289

500

520

320

پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX3

پتروشیمی شازند

نقدی

40,053

43,495

2500

6080

2500

پلی پروپیلن نساجی CR380

پتروشیمی پلی نار

نقدی

36,363

37,267

400

660

400

پلی پروپیلن نساجی 1102L

پتروشیمی رجال

نقدی

35,099

38,608

110

1342

110

پلی پروپیلن نساجی Z30S

پتروشیمی شازند

نقدی

35,099

38,608

300

10080

300

پلی پروپیلن نساجی RG1102XK

پتروشیمی رجال

نقدی

35,099

38,608

210

1449

210

پلی پروپیلن نساجی SF060

پتروشیمی پلی نار

نقدی

35,099

38,608

441

7308

441

پلی پروپیلن شیمیایی MR230C

پتروشیمی مارون

نقدی

40,226

41,864

1518

3432

1518

بازار فولاد:

ادامه کاهش قیمت ها را باید چهره این بازار به شمار آورد اگرچه برخی از عرضه کنندگان برجسته هنوز هم قیمت های خود را با ثبات اعلام می کنند ولی روند کاهشی قیمت ها در این بازار هنوز هم ادامه دارد. هیچ تغییری در روند بازار حس نمی شود و همان ترس و نگرانی است که جهت اصلی نوسان قیمت ها را تعیین می کند. هنوز خوش بینی های خاصی را نمی توان به صراحت در روند قیمت ها مشاهده کرد و مواردی که در روزهای قبل شاهد آن بودیم ، باز هم در این بازار احساس می شود که نشان از عدم تغییر وضعیت این بازار است.

آشفتگی بازار شمش در پی فروش غیر رسمی شرکت ها

فروش غیررسمی و بدون فاکتور برخی شرکت ها، موجب آشفتگی بازار شمش شده و به حلقه های پیشین و پسین ذوب نیز سرایت کرده است. بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان طی یادداشتی به چیلان به بررسی تاثیر فروش غیر رسمی بر واحدها اشاره کرده است. در ادامه یادداشت معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان را می خوانید:

اختلاف قیمت فروش بین واحدهای تولیدکننده شمش با توجه به کیفیت و هزینه های حمل به طور منطقی بایستی یک تا ۱.۵ درصد باشد اما فروش غیررسمی و بدون فاکتور برخی شرکت ها، اختلاف حداقل ۹ درصدی بین قیمت فروش این واحدها و سایر تولیدکنندگان را به وجود آورده است که این مسئله موجب آشفتگی بازار شمش شده و به حلقه های پیشین و پسین ذوب نیز سرایت می کند.

این مسئله بارها شنیده شده اما هیچ گاه به طور شفاف اعلام نشده است. جای سوال دارد که دولت چگونه از حق خود می گذرد؟ و چطور اداره مالیاتی که مدعی است بر روی این موضوع حساس دارد تاکنون جلوی این موضوع را نگرفته است در حالی که دست یافتن به اعداد و ارقام تولید و فروش به راحتی قابل کشف است؟

امیدواریم سازمان امور مالیاتی و انجمن تولیدکنندگان فولاد با جدیت پیگیر این موضوع باشند چرا که اگر این مسئله حل شود رقابت منفی بین تولیدکنندگان حذف می شود و فروش عادلانه ای در شمش شکل خواهد گرفت. بنابراین راهکار قانونی مقابله با این معضل، فروش رسمی و با فاکتور و رعایت مقررات توسط تمامی تولیدکنندگان است.

هزینه های نامساعد بودن فضای کسب و کار فولادسازان جبران شود

می بایست عوامل بالابرنده بهای تمام شده در اقتصاد فولاد ایران نظیر بهره های بانکی و هزینه های نیروی انسانی تحمیلی و هزینه های ناشی از نامساعد بودن فضای و کسب و کار برای تولیدکنندگان فولاد کشور جبران شود.

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار فولاد در کشور به «چیلان» گفت: می بایست عوامل بالابرنده بهای تمام شده در اقتصاد فولاد ایران نظیر بهره های بانکی و هزینه های نیروی انسانی تحمیلی و هزینه های ناشی از نامساعد بودن فضای و کسب و کار برای تولیدکنندگان فولاد کشور جبران شود تا آنان بتوانند در مقایسه با رقبای بین المللی خود حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی با اشاره به پتانسیل های صنعت فولاد ایران اضافه کرد: بر اساس برآوردهای حاصل از وضعیت تقاضا در کشورهای همسایه، پتانسیل صادراتی ایران در زنجیره فولاد به بیش از ۱۵ میلیون تن می رسد که حداقل نیمی از آن در سال های آتی و با به بهره برداری رسیدن طرح های در حال احداث، به صادرات آهن اسفنجی به کشورهایی نظیر ترکیه اختصاص می یابد. لذا برای به فعلیت رسیدن این پتانسیل عظیم، ارائه مشوق های صادراتی از سوی دولت محترم یک ضرورت انکار ناپذیر است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وضعیت رقابتی تولیدکنندگان فولاد ایران در سطح منطقه و جهان را نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: رقبای کارخانجات صادرکننده فولاد ایران، علاوه بر پایین بودن نرخ تامین مالی و برخورداری از مزایای فضای مساعد اقتصادی که بهای تمام شده آنان را کاهش می دهد، گاها تا ۳۰ درصد هم مشوق صادراتی دریافت می کنند!

خلیفه سلطانی خاطر نشان کرد: نگاهی به روند واردات و صادرات فولاد ایران در ۱۰ سال گذشته نشان می دهد که صنعت فولاد کشور به گونه ای توسعه یافته که ایران از دومین کشور واردکننده خالص دنیا به جایگاهی رسیده است که در سال ۹۴ تراز تجاری فولاد آن تقریبا صفر شده و در سال جاری قطعا به یک کشور صادرکننده فولاد تبدیل خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که رشد اقتصادی کشور در سال های اخیر متوقف بوده و صنعت و اقتصاد کشور در رکود به سر می برده است.

چرا فولادی ها به فروش تهاتری روی آوردند؟

عدم تعریف پروژه های عمرانی، سیاست های انقباضی حاکم بر نظام بانکی و حتی کاهش قیمت نفت و تامین بخشی از درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی موجب شده که برخی صنایع از جمله فولادی ها به تهاتر روی بیاورند.

افشین کاتوزیان، مدیر فروش آهن و فولاد ارفع در گفت و گو با چیلان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که عدم تعریف پروژه های عمرانی و سیاست های انقباضی حاکم بر نظام بانکی، گردش پول را کند کرده و حتی کاهش قیمت نفت و تامین بخشی از درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی، سیاست های انقباضی را تشدید کرده است.

وی افزود: این عوامل موجب می شود که برخی صنایع از جمله فولادی ها به تهاتر روی بیاورند و این تهاتر چون پایبند بر اصول اقتصادی نبوده و فنی هم نیست، بازار را از دست عرضه کننده مستقیم خارج می سازد و سبب ضرردهی آن بنگاه و همچنین بی ثباتی و آشفتگی بازار می شود و کسب و کار سایر واحدهای تولیدی همکار را مختل می سازد.

کاتوزیان تاکید کرد: یکی از راهکارهای کنترل بازار فولاد و دورساختن تولیدکنندگان از سم فروش تهاتری، حمایت های دولتی از قبیل تعریف طرح های عمرانی، تزریق سرمایه در گردش و تسهیل در بازپرداخت بدهی شرکت ها است. همچنین خود بنگاه های تولیدکننده هم باید با کارآیی در مدیریت نقدینگی، تامین سرمایه در گردش خود را تسهیل کنند چنانکه ما در آهن و فولاد ارفع تولید را به ظرفیت رساندیم و درنتیجه قیمت تمام شده محصول را کاهش دادیم و در نهایت با عرضه سریع تر محصول در بازار، سرمایه در گردش را به موقع به مجموعه تزریق کردیم و سعی کرده ایم از سرمایه سهامداران خود صیانت کنیم.

اصفهانی گزارشگر بازار فولاد در برخی از کانال های تلگرامی در خصوص وضعیت بازار فولاد عنوان داشت:

در خصوص بازار غیر رسمی تیرآهن ذوبی اصفهان در " انبار تهران " و " انبار اصفهان " امروز در برخی مبادی کاهش شاخه‌ای 1 الی 2 هزار تومانی سایزهای 14 تا 18 شنیده شد؛ همچنین سایز 30 هم امروز در ادامه کاهش سایزهای سنگین که دیروز حادث شد؛ کاهش حدود شاخه ای 5 هزار تومان در انبار تهران و حدود شاخه ای 30 هزار تومان در انبار اصفهان شنیده شد. نرخ این محصولات از " خط کارخانه " توسط برخی مبادی دیگر ثابت شنیده شد.

- نورد فولاد یزد؛ آریان فولاد؛ جهان فولاد غرب و فولاد ناب تبریز امروز انواع تیرآهن تولیدی خود را ثابت اعلام کردند.

در حوزه ناودانی و نبشی هم امروز تغییرات خاصی دیده نشد و بنا بر رصد بازار این حوزه و گزارش ارسالی اقنا، به غیر از نورد ماهان که امروز کمی در نرخ محصولات پیشنهادی خود کاهش قیمت داشت ( حدود 10 الی 20 تومان) بقیه مبادی از جمله آریان فولاد؛ فولاد ناب تبریز؛ شکفته مشهد؛ جاوید؛ نستا و فراد ، نرخ محصولات خود را ثابت اعلام کردند.

در حوزه میلگرد هم روند کاهش قیمت همچنان در برخی از مبادی، امروز هم ادامه داشت و بطوریکه در ضمیمه گزارش مشاهده میشود حدود نیمی از مبادی این حوزه کم و بیش کاهش قیمت را امروز لحاظ کردند. این کاهش ها در حالی ادامه دارد که در برخی از مبادی شنیده ها حکایت از ورود به کانال نرخ 1400 تومانی است که بنظر نگران کننده میرسد؛ هر چقدر از نمودار نرمال قیمت فاصله بگیریم احتمال نوسانات غیر متعارف نرخ در صورت تغییر شرایط بازار بیشتر خواهد شد. درست است که کاهش قیمت ها تا کنون و در این سیکل منفی بصورت تدریجی و در بلند مدت لحاظ شده است؛ اما تجربه نشان داده که با ادامه روند کاهشی و فاصله گرفتن از محور نرمال قیمتها، شرایط هم شکننده تر شده و در صورت تغییر شرایط موجود به هر بهانه ممکن، ورود به سیکل افزایشی با شتاب و در فاصله زمانی کوتاه خواهد بود که این شکست قیمتی و حرکت غیر خازنی در برگشت احتمالی برای بازار نامطلوب بوده و دارای تبعات حاشیه‌ای خواهد بود.

از بازار شمش هم امروز خبرها و گزارشات رسیده حکایت از ادامه روند کاهشی در این حوزه داشته و بطوریکه در گزارش نرخ باکس مشاهده میشود، کاهش 10 الی 20 تومانی در بیشتر مبادی این حوزه به چشم می‌خورد. مسئله دیگری که این روزها در این حوزه جلب توجه می نمایند ورود نرخ شمش در اکثر مبادی این حوزه به کانال 1200 تومان است که تقریبا از ابتدای سال تا کنون به این شکل سابقه نداشته است

بازار ورق امروز مقارن با عرضه کالا در بورس کالای ایران بازگشایی گردید؛ در حالیکه ورق گرم و قلع اندود این واحد تولیدی با همان قیمت پایه در بورس کالا مورد استقبال قرار گفت اما تقاضای ورق سرد و قلع اندود و تختال SM هر در نرخ پایه و کمتر از میزان عرضه شده مورد معامله واقع گردید اما از استقبال خوبی برخوردار نبود. در بازار ورق اما امروز تغییرات خاصی دیده نشد و روند عرضه و تقاضای امروز، حکایت از معاملات توافقی و در برخی از مبادی کمی کاهشی داشت.

برخی از مشاهدات صورت گرفته این قسمت از بازار شامل موارد زیر بودند :

- یکی از نمایندگان رسمی فروش ورق سیاه مجتمع گیلان نرخ انواع ورق 30 تا 65 میلیمتر را امروز ثابت اعلام کرد.

- انواع ورق کاویان توسط یکی از نمایندگان رسمی فروش امروز ثابت شنیده شد.

- برخی از انواع ورق روغنی فولاد مبارکه در " انبار تهران " امروز ثابت شنیده شد.

- ورق سیاه روس 2 میلیمتر از " انبار تهران " توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز توام با 20 تومان کاهش قیمت شنیده شد.

- انواع ورق سیاه فولاد مبارکه از " انبار اصفهان " امروز توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش با کمی کاهش قیمت در برخی از اقلام این کالا ( 5 الی 10 تومان ) شنیده شد.

- ورق 2 میل سیاه فولاد مبارکه و سبا از " اصفهان " توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز با اندکی کاهش قیمت ( حدود 10 تومان ) شنیده شد.

- انواع ورق سیاه فولاد مبارکه از " انبار تهران " توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز ثابت و توافقی شنیده شد.

- انواع ورق سیاه اکسین از 8 تا 40 میل در " انبار تهران " توسط برخی مبادی غیر رسمی فروش امروز تقریبا ثابت شنیده شد.

- ورق مجتمع گیلان ( 8و 10 میل) توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز توام با 5 الی 10 تومان کاهش قیمت شنیده شد.

- ورق 2 میل سیاه چین از " انبار تهران " توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز ثابت شنیده شد.

- در برخی از انواع ورق روغنی روس در بندر به نسبت اواخر هفته گذشته اعلام شده توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش کاهش 10 الی 30 تومانی مشاهده می شود.

- انواع ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان اواخر هفته گذشته تا کنون اعلام شده توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش ثابت شنیده شد.

در حوزه قوطی و پروفیل هم امروز به تبع بازار ورق روند معاملات بیشتر توافقی و در برخی از مبادی توام با کاهش قیمت رصد گردید؛ هر چند بیشتر مبادی این حوزه امروز در برابر کاهش رسمی قیمت پیشنهادی محصولات خود مقاومت نشان دادند، اما با توجه به شنیده ها، تخفیفات ویژه، امروز در بیشتر این مبادی هنگام خرید لحاظ میشد و بطور کلی در نرخ میانگین مبادی این حوزه کمی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به چشم می خورد.

گزارش تغییرات نرخ امروز مبادی تولیدکننده قوطی و پروفیل بر مبنای قوطی ضخامت ۲ میلیمتر، امروز شامل موارد زیر بود :

- یزد : ثابت

- نورد میلاد یزد : ثابت

- جهان : ثابت

- صابری : ثابت

- تهران شرق : ثابت

- صدرا : ثابت

- علویجه : 20 -

- نیکان : 15 -

- اصفهان : ثابت

- یاران : ثابت

- کیان پرشیا : ثابت

- مشهد : 10 -

- گل نرده : ثابت

- آریا افق پاسارگاد : 10 -

- آدنیس : 20 -

- ساوه : ثابت

- پترو فولاد : ثابت

رصد امروز بازار میلگرد شامل موارد زیر بود :

فولاد آلیاژی ایران ( یزد ) : انواع میلگرد ساده وآجدار توسط یکی از نمایندگان رسمی فروش : ثابت

کویر کاشان : کلیه محصولات خود را ثابت اعلام کرد.

آذر فولاد امین تیکمه داش : ثابت

فولاد کاوه تیکمه داش : ثابت

پرشین فولاد : ثابت

مجتمع فولاد ایوان : ثابت

فولاد آذر چلیک تبریز : ثابت

فولاد سپهر ایرانیان : ثابت

نورد فولاد گلستان : ثابت

فولاد خراسان : برخی مبادی رسمی فروش : ثابت

فولاد البرز ایرانیان : برخی مبادی رسمی فروش : ثابت

صبا فولاد زاگرس شهرکرد : ثابت

صنایع فولاد کرمان ( بردسیر ) : ثابت

فولاد معراج کردکوی : ثابت

صدر فولاد لرستان : ثابت

فولاد شاهرود : ثابت

مجتمع ذوب آهن ونورد کرمان : ثابت

فولاد درپاد تبریز : ثابت

گروه ملی اهواز : انواع کلاف از انبار : ثابت

سیما فولاد جهان : ثابت

مجتمع فولاد صنعت بناب : ثابت

ذوب فولاد ایزد خواست جنوب : ثابت

فولاد هیربد : انواع میلگرد : 10 تومان کاهش قیمت

فولاد قزوین و پارس آرمان : 20 تومان کاهش قیمت

فولاد پرند : محصولات A2 ثابت و محصولات A3 حدود 10 تومان کاهش قیمت

مجتمع فولاد خرم آباد : محصولات A2 ثابت و محصولات A3 حدود 20 تومان افزایش قیمت

فولاد آناهیتا گیلان : 10 تومان کاهش قیمت؛ مجددا اصلاح و 30 تومان دیگر کاهش قیمت

فولاد ابهر : 10 الی 20 تومان کاهش قیمت

مجتمع فولاد نیک صدرای توس : 20 تومان کاهش قیمت

فولاد شمس سپهر : 20 تومان کاهش قیمت

فولاد کوثر اهواز : برخی از نمایندگان رسمی فروش : انواع محصولات کلاف و شاخه 10 الی 50 تومان افزایش قیمت.

مجتمع فولاد ظفر بناب : 10 تومان کاهش قیمت

بافق یزد : برخی مبادی غیر رسمی فروش : 10 تومان کاهش قیمت؛ مبادی رسمی 20 تومان کاهش قیمت

آریا ذوب : برخی مبادی غیر رسمی فروش : 10 تومان کاهش قیمت

پولاد نورد شیراز : برخی از اقلام حدود 20 تومان کاهش قیمت و برخی دیگر ثابت

نورد فولاد گیلان ( حسن رود ) : 15 تومان کاهش قیمت

ذوب آهن اصفهان : انواع میلگرد : برخی مبادی غیر رسمی فروش : 15 تومان کاهش قیمت

فولاد اردبیل از انبار رشت : برخی مبادی غیر رسمی فروش : 30 تومان کاهش قیمت

فولاد امیرکبیر خزر : به غیر از سایز 10 الباقی 50 تومان کاهش قیمت

فولاد حدید سیرجان : 20 تومان کاهش قیمت

یکی از نمایندگان رسمی فروش میلگرد 6.5 کلاف ساده نطنز برخی از انواع این میلگرد را امروز 30 تومان کاهش داد.

فولاد خراسان : برخی مبادی غیر رسمی فروش امروز 10 تومان کاهش قیمت

نورد فولاد یزد : میلگرد 12 حدود 20 تومان و بقیه میلگرد های A3 حدود 40 تومان کاهش قیمت؛ میلگرد های BS حدود 30 تومان کاهش قیمت

بورس انرژی: عرضه گازمایع‌های پالایش نفت آبادان، شازند و لاوان طی روزهای آتی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی

در جریان معاملات روز جاری (دوشنبه 11 بهمن ماه 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نفتای سبک، حلال 410 و 402 پالایش نفت شیراز، پنتان پالایش نفت کرمانشاه، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 9,483 تن به ارزش بیش از 151 میلیارد و 373 میلیون ریال بود.

در جلسه معاملاتی آتی (سه شنبه 12 بهمن ماه 95) کالاهای نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، برش سنگین پتروشیمی جم، متانول پتروشیمی شیراز و فن‌آوران و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

همچنین طل جلسات کاری آتی در این هفته و هفته آینده، بازار فیزیکی در رینگ بین‌الملل میزبان عرضه‌های گاز مایع خواهد بود. در آخرین جلسه کاری هفته جاری (چهارشنبه 13 بهمن 95)، گاز مایع پالایش نفت آبادان و پالایش نفت شازند هر یک به حجم 1000 تن و به مقصد افغانستان عرضه خواهند شد. همچنین در نخستین روز کاری هفته آینده (شنبه 16 بهمن 95)، 2200 تن گاز مایع پالایش نفت لاوان (عرضه توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران) با مقصد آزاد عرضه خواهد شد. کارگزاران و خریداران علاقه‌مند به شرکت در این عرضه‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط هر عرضه، به سایت بورس انرژی ایران به نشانیwww.irenex.irبخش بازار/اطلاعیه‌های عرضه‌ در بازار فیزیکی و اطلاعیه عرضه‌های رینگ بین‌الملل مورخ روزهای فوق مراجعه کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24