Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بر اساس مصوبه هیئت دولت برای حمایت از صنعت سیمان، وزارت راه مجاز به خرید ۲ میلیون تن سیمان شد. بر اساس مصوبه هیئت دولت، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با هدف حمایت از صنعت سیمان وزارت راه مجاز به خرید دو میلیون تن سیمان شد....

«کدال» موتور بازار را گرم می کند؟!

خبر : رئیس کمیسیون عمران مجلس از ارجاع استیضاح وزیر راه به صحن علنی مجلس به دلیل عدم حضور در کمیسیون متبوع و عدم پاسخ به سوالات نمایندگان استیضاح کننده خبر داد. محمدرضا رضایی کوچی از ارجاع استیضاح عباس آخوندی به صحن علنی مجلس خبر داد و به خانه ملت گفت: جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس با دستورکار بررسی درخواست استیضاح وزیر راه برگزار شد که متاسفانه وی در این نشست حضور نیافت و نمایندگان استیضاح کننده به دلیل عدم حضور وزیر خواستار ارجاع استیضاح به صحن علنی شدند. وی افزود : نمایندگان عدم حضور آخوندی برای پاسخگویی به سوالات پیرامون استیضاح را اهانت به ساحت مجلس می دانند و به همین دلیل خواستار ارجاع استیضاح به صحن علنی شده تا وزیر با حضور در صحن علنی به سوال های آن ها پاسخ دهد. رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:نظر کمیسیون عمران کمک به وزارت راه برای حل مشکلات بود،آخوندی باید به احترام نماینده ها و خانواده های داغدار حادثه قطار سمنان- مشهد درکمیسیون عمران حضور می یافت.

گروه خودرویی : وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه به تهران می آید و حدود 60 شرکت در جلسه سه شنبه، قراردادهای بیشتری را از جمله قراردادهای ایران خودرو و سایپا با شرکت های پژو و رنو امضا خواهند کرد. در پی اعلام هفته پیش سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، رویترز اعلام کرد ژان مارک آیرو به همراه یک هیئت تجاری ، دوشنبه جاری به تهران سفر می کند تا بار دیگر بر تعهد اروپا به اجرای برجام که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تهدید کرده آن را پاره خواهد کرد تاکید کند. حدود 50 تا 60 شرکت فرانسوی در نشست مجمع اقتصادی ایران و فرانسه که روز سه شنبه برگزار می شود شرکت و قراردادهای بیشتری را امضا خواهند کرد. برخی صاحب نظران اعلام کرده اند در این سفر که مقارن با دهه فجر است ، قراردادهای مربوط به شرکت های ایران خودرو و سایپا با شرکت های پژو و رنو فرانسه رونمایی خواهد شد. سایت رسمی وزارت امورخارجه فرانسه هم، هدف از این سفر را که به همراه هیئتی متشکل از بیش از 60 شرکت فرانسوی انجام می شود، علاوه بر ملاقات با مقام های ایرانی و حضور در اولین کمیته مشترک اقتصادی فرانسه و ایران، امضا توافق نامه هایی بین طرفین دانست و از گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه های آموزش و پژوهش خبرداد.

خودرو : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نزدیک بودن انعقاد قرارداد جدید همکاری با شرکت بنز خبر داد. هاشم یکه ‌زارع در حاشیه مراسم نوسازی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اظهار کرد: تاکنون 3 قرارداد همکاری بین ایران خودرو و شرکت بنز منعقد شده و دو قرارداد جدید نیز در مرحله ارزیابی و نهایی شدن است. وی با بیان اینکه قرارداد ساخت موتور 3 سیلندر نیز منعقد شده است، خاطرنشان کرد: خودروی 2008 به عنوان اولین محصول مشترک ایران ‌خودرو و پژو اسفند ماه امسال به تولید خواهد رسید. یکه زارع ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید 3 خودروی 308 – 208 و 2008 در همکاری با پژو نزدیک به 500 میلیون دلار است. وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 100 میلیون یورو در این پروژه سرمایه‌ گذاری شده که 50 میلیون یوروی آن از سوی شرکت پژو و 50 میلیون یوروی آن از سوی ایران خودرو تامین شده است.

ومعادن : گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 27,944,770,000,000 ریال به مبلغ 31,835,241,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر که در تاریخ 1395/11/10 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده

شبریز : مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: برای نخستین بار در صنعت پالایش نفت کشور، فرآورده‌های نفتی مایع (بنزین و نفت گاز) این شرکت با برند پالایشگاه تبریز وارد بازار می‌شود. به گزارش «ایرنا» غلامرضا باقری دیزج افزود: بر اساس سیاست‌های دولت و توسعه خصوصی‌سازی، خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پالایشگاه‌ها واگذار می‌شود. وی اضافه کرد: از این رو نیاز است که شرکت‌های پالایش نفت برای دریافت برند حیطه فعالیت خود اقدام کنند و پالایشگاه تبریز نخستین شرکت دریافت‌کننده این برند در کشور است. باقری تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پالایشگاه تبریز با کسب حد نصاب لازم واجد شرایط دریافت مجوز فعالیت در قالب شرکت زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی (برند) شده است. مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نفت گاز تولیدی این شرکت که 45 درصد فرآورده‌های تولیدی آن را تشکیل می‌دهد از شهریور ماه سال آینده با استاندارد یورو چهار و یورو پنج تولید خواهد شد.

گروه پتروشیمی : معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره آزاد سازی نرخ کودهای کشاورزی گفت: از مجموع 8 رقم کود شیمیایی که در میان کشاورزان توزیع می شود تاکنون یک نوع کود آزادسازی شده و این برنامه ریزی وجود دارد کود اوره نیز در صورت مهیا بودن شرایط آزاد شود. وی تصریح کرد : مسئولیت تامین کود کشاورزی نیز باید از دولت به بخش خصوصی واگذار شود. در این راستا یک نوع کود شیمیایی تحت عنوان “سولفات پتاسیم” آزادسازی و به بخش خصوصی واگذار شده است. کشاورز با اشاره به نیاز کشور به کود های شمیایی گفت : نیاز مصرفی بخش کشاورزی کشور به کود سولفات پتاسیم بین 200 تا 250 هزار تن در قالب گرانول، مایع و پودری است. کشاورز با اشاره به اینکه کود اوره 60 تا 70 درصد مصرف کود کشور را برعهده دارد تصریح کرد: مصرف سالیانه کود اوره بیش از یک میلیون و 400هزار تن در دستور کار است که البته این مهم به ثبات قیمت جهانی این محصول نیز بستگی دارد.

گروه بانکی : رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه ای به مدیرعامل تمام بانک های دولتی و خصوصی، شرایط جدید ممنوع خروجی بدهکاران بانکی را اعلام کرد. براساس نامه سیف، مدیران بانک ها می توانند درخواست ممنوع خروجی اشخاص حقیقی با بدهی 300 میلیون تومان و اشخاص حقوقی با بدهی 500 میلیون تومان و یا بالاتر که فاقد وثایق ارزنده و کافی از جمله اموال غیر منقول (ملک) و یا اموال منقول (سپرده و یا سایر وثایق قابل قبول) باشند را تقاضا کنند. درخواست ممنوع خروجی برای ضامنین امکان پذیر نمی باشد.

بانک سرمایه : در گروه بانکی در حالی که معامله‌گران در انتظار بازگشایی نمادهای متوقف هستند، خبرهای تکمیلی در مورد بانک سرمایه حکایت از وضعیت بغرنج این بانک دارد. محمدرضا خانی در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه منکر تخلفاتی که در بانک سرمایه طی دوره‌های گذشته انجام شده نمی‌شویم، اظهار کرد: تخلفی که در این بانک صورت گرفته با همکاری بدهکاران کلان و برخی همکاران بانک که عموما بازنشستگان سایر بانک‌ها در بانک سرمایه حضور داشتند، شکل گرفته است. مدیرعامل بانک سرمایه تعداد بدهکاران کلان این بانک را 31 نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام و تصریح کرد: بدهی این افراد از 200 میلیارد تومان آغاز و به 1200 میلیارد تومان ختم می‌شود. خانی ادغام بانک ملت و سرمایه را تکذیب کرد و افزود: همان طور که مدیرعامل بانک ملت نیز روز گذشته اعلام کرد، قرار نیست هیچ ادغامی صورت گیرد. زمانی ادغام صورت می‌گیرد که بانک از نظر عملکرد منابع دچار ضعف شدید باشد و بنابراین هیچ ادغامی برای بانک سرمایه متصور نیستیم. وی مجموعه بدهی بدهکاران بانک سرمایه را نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان آن جریمه تاخیر است، تصریح کرد: از دیدگاه تخصصی چند نوع مطالبات اعم از سررسید گذشته، معوق، مشکوک‌الوصول تسهیلات، مشکوک‌الوصول ضمانت‌نامه‌ها به اضافه وجه التزام داریم.

گروه انبوه سازی : مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن از رشد 9 درصدی معاملات مسکن از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: ‌رشد منفی صدور پروانه ‌های ساختمانی متوقف شد. علی چگنی با اشاره به این ‌که وضعیت بازار مسکن مجموعه ای از تولید، تقاضا، قیمت، معاملات خرید و فروش و اجاره است، اما عده ‌ای گمان می ‌کنند بازار مسکن فقط شامل خرید و فروش می‌ شود، اظهار کرد: در ارائه آمار بازار مسکن، تولید، تقاضا، عرضه، خرید و فروش و اجاره همگی دخیل هستند و توجه صرف به یکی از ابعاد یا شاخص‌ های این بخش به منظور ارزیابی وضعیت بازار می‌ تواند گمراه کننده باشد. وی با یادآوری اینکه بازار مسکن جدا از مجموعه شاخص ‌های اقتصادکلان نیست، افزود: فرآیند تولید مسکن از زمان صدور پروانه تا احداث و بهره‌برداری مدت زمانی 2 تا 3 سال زمان می ‌برد. بنابراین افرادی که 3 سال گذشته در ساختمان سرمایه‌ گذاری کرده ‌اند، نتیجه سرمایه‌ گذاری خود را تازه بعد از 3 سال که ساختمان نهایی و تکمیل شده، می‌ بینند. شاخص معرف این وضعیت تعداد واحدهای تکمیل شده است که در حال‌ حاضر بر اساس آمار ارایه شده نشان می ‌دهد بازار از حالت رکود خارج شده و شاخص های پیشران حاکی از مثبت شدن این روند است. وی با اعلام این ‌که رشد منفی صدور پروانه‌ های ساختمانی متوقف شده که این شاخص ‌های پیش‌نگر نشان‌ دهنده ، پیش رونق در بازار معاملات مسکن است، تصریح کرد:‌ در جلسات فراوانی که با کارشناسان بانک مرکزی داشته ‌ایم این اتفاق نظر وجود دارد که علامت ‌های پیش ‌رونق در بخش مسکن در حال مشاهده هستند. مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان این ‌که از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه میزان معاملات مسکن در مقایسه با مدت مشابه حدود 9 درصد افزایش یافته است، گفت: علاقه ‌ای به افزایش قیمت ‌ها در بازار مسکن نداریم، اما باید در بازار تعادل برقرار باشد. تعادل در بازار نیز به این معنی است که اگرتغییرات قیمت کالایی در بازار خیلی کمتر از تورم باشد، سرمایه‌ گذار برای تولید پا پیش نمی ‌گذارد، چون متحمل ضرر خواهد شد. چگنی با اشاره به این‌ که همه شاخص ‌های پیش‌نگر حاکی از آن است که بازار مسکن در حال گذر از شرایط رکودی است، افزود: طبیعتا برای کمک به رونق این بخش، به صورت عام از تقاضا حمایت خواهد شد، به عبارتی توانمندسازی بخش تقاضا بایستی صورت پذیرد. بدین معنا که در وهله اول امکان اخذ تسهیلات برای متقاضیان فراهم آید و همزمان از بخش تولید حمایت شود. وی در عین حال با بیان این ‌که در جاهایی که مازاد تولید داریم، سیاست ساخت دنبال نمی ‌شود، تصریح کرد: در بافت ‌ناکارآمد شهری و در مناطقی برای گروه‌ های کم‌درآمد برنامه ‌هایی درحال تدوین است، تا هم از حوزه‌ های تقاضا و هم از حوزه ‌های عرضه و تولید حمایت شود و بتوانیم از این طریق نیز جهش و تحرک در بافت ناکارآمد را انجام دهیم و رونق را تسهیل نماییم.

سیمان : بر اساس مصوبه هیئت دولت برای حمایت از صنعت سیمان، وزارت راه مجاز به خرید ۲ میلیون تن سیمان شد.  بر اساس مصوبه هیئت دولت، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با هدف حمایت از صنعت سیمان وزارت راه مجاز به خرید دو میلیون تن سیمان شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24