Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک قاضی فدرال در منطقه «بروکلین» در شهر نیویورک با معلق کردن بخشی از فرمان اجرایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا علیه مهاجران مسلمان حکم داد پناهندگان و سایر شهروندانی که به موجب فرمان اجرایی ترامپ در فرودگاه های امریکا سرگردان هستند نبایستی به کشورشان بازگردانده شوند. به نوشته نیویورک تایمز، قاضی فدرال آمریکایی، علی رغم این، از صدور مجوز ورود این اتباع به داخل خاک آمریکا یا اظهارنظر درباره قانونی یا غیرقانونی بودن دستور ترامپ خودداری کرده است...

خواب «زمستانی» بورس...

خبر : یک قاضی فدرال در منطقه «بروکلین» در شهر نیویورک با معلق کردن بخشی از فرمان اجرایی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا علیه مهاجران مسلمان حکم داد پناهندگان و سایر شهروندانی که به موجب فرمان اجرایی ترامپ در فرودگاه های امریکا سرگردان هستند نبایستی به کشورشان بازگردانده شوند. به نوشته نیویورک تایمز، قاضی فدرال آمریکایی، علی رغم این، از صدور مجوز ورود این اتباع به داخل خاک آمریکا یا اظهارنظر درباره قانونی یا غیرقانونی بودن دستور ترامپ خودداری کرده است. اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا روز شنبه، پس از دریافت گزارش های متعدد از بازداشت و بازگرداندن اتباع هفت کشور هدف در فرمان ترامپ، شکایتی را در این مورد تقدیم این دادگاه کرده بود.  این سازمان حقوق بشری پیش بینی کرده حکم جدید بر وضعیت بین 100 تا 200 نفری که در فرودگاه های آمریکا بلاتکلیف هستند اثرخواهد گذاشت.  حکم قاضی «آن دانولی» پس از آن صادر شد که دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی اتباع هفت کشور مسلمان را از ورود به خاک آمریکا ممنوع کرد.  به دنبال دستور ترامپ، روز شنبه دست کم 12 پناهنده در فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک دستگیر شدند. صدها نفر با تجمع در این فرودگاه اعتراض خود را به سیاست های جدید ترامپ اعلام کردند.

خبر : دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرد. این اولین تماس تلفنی سران دو کشور بعد از انتقال قدرت در آمریکا است.  بنا بر اعلام کرملین، طرفین در مورد لزوم ایجاد روابط «سازنده، برابر و متقابل» بین دو کشور تأکید کرده‌اند. ترامپ و پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرده‌اند که باید یک «هماهنگی واقعی» برای نبرد با داعش بین دو کشور ایجاد شود. طرفین همچنین در مورد توافق هسته‌ای ایران، وضعیت شبه جزیره کره، مناقشه فلسطین، وضعیت اوکراین و مبارزه با تروریسم صحبت کرده‌اند. مسئله ارتباط ترامپ با پوتین از موضوعات جنجال‌برانگیز در جریان این دوره از انتخابات آمریکا بود. بسیاری از مخالفان ترامپ وی را به داشتن روابط نزدیک با مسکو متهم کرده و برخی او را آلت دست روسیه توصیف کرده‌اند. رکس تیلرسون گزینه ترامپ برای وزارت خارجه هم روابط بسیار نزدیکی با پوتین دارد و از او نشان دریافت کرده است. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که ترامپ در حال بررسی لغو فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه است. ترامپ امروز با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن هم تلفنی گفت‌وگو کرد.

وبملت : مدیرعامل این بانک در یک نشست خبری به حرکت بانک ملت در مسیر پیشرفت اشاره کرد !! وی پس از شفاف ‌سازی درخصوص برخی اطلاعات نادرستی که در روزهای اخیر شنیده شد ، دستاوردهای ماه‌ های اخیر را برشمرد. تلاش برای حذف زیان در بخش درآمدهای مشاع ، افزایش چشمگیر گشایش ‌های اعتباری ، تبادلات ارزی و همچنین توسعه روابط بین‌المللی نسبت به سال گذشته ، حرکت به سمت درآمدهای کارمزد محور، تلاش برای فروش املاک و دارایی‌ های مازاد و کاهش گستردگی غیرمولد از مهم ‌ترین‌ برنامه‌ های محوری بانک ملت عنوان شد. در این میان به کاهش 1.7 درصدی بهای تمام‌ شده پول برای بانک نسبت به سال گذشته و همچنین تلاش روزافزون برای افزایش درآمدهای ارزی با افزایش حجم تبادلات شعب بین‌المللی بانک و همچنین تاسیس شعب جدید در کشورهای مختلف اشاره شد. به نظر با گشایش وبصادر و وتجارت ، کم کم از التهاب در این گروه کاسته شده و شاهد معاملات متعادل تری باشیم. گویا از بانک ها خواسته شده تا روز یکشنبه گزارش تایید شده مطالبات را ارائه کنند و بعد از آن مطالبات توسط دولت پرداخت خواهد شد. پرداخت بخشی از مطالبات در این دوران قحطی نقدینگیو رکود می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

وتجارت : دیروز در این گروه مدیرعامل بانک تجارت از ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارات وارده در زمان تحریم‌ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم با اعلام این خبر افزود: پس از اثبات حقانیت بانک تجارت و لغو تحریم‌های اعمال شده در مراجع قضایی اتحادیه اروپا، بانک تجارت با همکاری موسسات حسابرسی خبره بین‌المللی، فرآیند ارزیابی و برآورد خسارات وارده ناشی از تحریم‌ها را مطابق با استانداردها و رویه‌های بین‌المللی آغاز کرد.

پتروشیمی : در گروه پتروشیمی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از احداث یک واحد 7 هزار تنی آمونیاک و یک واحد 9 هزار تنی اوره از محل جمع‌آوری گازهای CO2 مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه همواره این شرکت در حفظ و حمایت از محیط زیست پیشگام بوده است، درخصوص پروژه جدید جمع‌آوری گازهای co2 در منطقه عسلویه، اظهار کرد: با همکاری و مشارکت شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان، یک واحد 7300 تنی آمونیاک و یک واحد 9 هزار تنی اوره با استفاده از گاز co2 در فاز دو عسلویه احداث خواهد شد که به همین منظور یک شرکت اروپایی برای عملیاتی کردن این طرح ابراز علاقه کرده است. وی درخصوص هدف از اجرای این طرح، گفت: هدف، تبدیل گازهای دی‌اکسیدکربن، هیدروژن و نیتروژن، ایجاد ارزش افزوده است. در حال حاضر به دنبال تخصیص زمین مناسب برای اجرای این طرح هستیم.

پالایشی : مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی از امضای دو قرارداد بهینه‌ سازی و بهبود فرآیند تولید پالایشگاه‌ های نفت بندرعباس و تهران در آینده ای نزدیک با دو شرکت معتبر نفتی ژاپن خبر داد. عباس کاظمی در تشریح مهمترین فرصت ‌های سرمایه گذاری در صنعت پالایش نفت ایران در دوران پسابرجام، گفت: اجرای طرح ‌های توسعه و بهینه سازی و کاهش ظرفیت تولید نفت کوره از مهمترین برنامه‌ های توسعه و بهینه سازی صنعت پالایش نفت کشور به شمار می رود. وی با تاکید بر اینکه تا افق چشم انداز باید سهم تولید نفت کوره در سبد محصولات نفتی کشور به حدود 10 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: بر این اساس و به منظور کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه ها تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌ های بین‌المللی به ویژه کره جنوبی و ژاپن انجام شده است.

خودرویی : در گروه خودرویی طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده توسط ایران‌خودرو وارد مرحله جدیدی شد. در این گروه همچنین وزیر صنعت از انعقاد قرارداد ایران خودرو با آلمانی‌ها و قرار‌داد سایپا با اتریشی‌ها برای طراحی موتورهای پیشرفته خبر داد و گفت: دولت به دنبال تصویب بسته حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی باشد.

قند و شکر : دبیر انجمن قند و شکر گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده از واردات شکر می‌تواند در کاهش قیمت تاثیرگذار باشد و با توجه به اینکه مابه‌التفاوت قیمت شکر توسط دولت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، حذف این مالیات باعث کاهش بدهی دولت به کارخانه‌ها خواهد شد. بهمن دانایی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده شکر برای واردکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصول، اظهار کرد: قیمت شکر در کشور ما بر پایه نرخ مصوبی است که بر مبنای قیمت چغندرقند در شورای اقتصاد تعیین می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده بر این بخش اثرگذار نیست، اما قیمت شکر وارداتی را کمی کاهش می‌دهد. وی با تاکید بر اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده از واردات شکر می‌تواند در کاهش قیمت تاثیرگذار باشد، ادامه داد: برای شکر وارداتی به اندازه ۹ درصد مالیات پرداخت می‌شد که با حذف این تعرفه می‌توان شاهد کاهش قیمت شکر بود. دانایی ادامه داد: قیمت شکر دو بخش است. قیمت شکری که به دست مردم می‌رسد کمتر از قیمت واقعی آن است که دولت مابه‌التفاوت آن را می‌پردازد. اکنون که واردات شکر به تولیدکنندگان آن سپرده شده است اگر سود مازادی از حذف ۹ درصد مالیات شکر ایجاد شود بدهی دولت به کارخانه‌ها را کاهش می‌دهد. یعنی این مقدار به بیت‌المال بازگردانده می‌شود و به جیب دلال و واسطه نمی‌رود.

سیمان : قائم ‌مقام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و نایب رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور از توافق در خصوص برقراری مجدد صادرات سیمان ایران به کشور عراق خبر داد. این توافق در دیدار مرتضی لطفی با «راجح الموسوی» سفیر عراق در ایران به نمایندگی از سوی دولت عراق به‌ منظور برقراری مجدد صادرات سیمان ایران به کشور عراق صورت گرفت. به گفته مرتضی لطفی، طی این توافق کلیه مشکلات صادرات سیمان ایران به کشور عراق برطرف خواهد شد. نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این باره گفت: براساس توافق صورت گرفته با سفیر عراق در ایران مباحث مختلف در زمینه صادرات سیمان ایران به کشور عراق مطرح شده و در این باره توافق لازم حاصل شده است. نایب رییس شستا درباره مفاد توافق صورت گرفته توضیح داد: بر این اساس ضمن آزادسازی عرضه سیمان ایران به کشور عراق موارد دیگری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لطفی توضیح داد: مقرر شد تا شرکت بازرگانی مشترک بین ایران و عراق تاسیس شود. به گفته لطفی همچنین توافق شده تا فضای بازارچه‌ های مرزی در خاک کشور عراق توسعه یابد و امکان عرضه سیمان بهتر شود. نایب رییس شستا درباره سایر توافق‌ های صورت گرفته گفت: مقرر شد تا چرخه حمل و نقل بین ایران و عراق به‌ صورت مستقیم برقرار شود و کامیون‌ های ایرانی و عراقی امکان ارسال مستقیم سیمان را داشته باشند. از جمله دیگر توافق‌ های صورت گرفته الزام به تامین سیمان کشور عراق از ایران است. به گفته لطفی، طرف عراقی متعهد خواهد شد که سیمان و مواد اولیه این حوزه را از ایران تامین نماید. بنابراین گزارش، تاسیس شرکت حمل و نقل مشترک‌، برطرف کردن مشکل افزایش تعرفه‌ ها و هزینه‌های گمرگی‌، موضوع انتقال ارز و امور بانکی از دیگر موارد مورد بحث در این دیدار بود.

دابور : در گروه دارویی مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی دارو‌سازی ابوریحان صادر شد. «دابور» در نظر دارد سرمایه اسمی 14.4 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 28.8 میلیارد تومان برساند. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به 174میلیارد تومان و در فرابورس به 162میلیارد تومان بالغ شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24