Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این روزها بازار از دو جبهه ضربه می خورد. اولی جبهه سیاسی است. جایی که مرد مو نارنجی در امریکا بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده و یکی یکی به وعده های عجیب و غریب انتخاباتی خود جامعه عمل می پوشاند. البته وی هنوز سراغ برجام نرفته اما ...

صدای پای «تجارت» می آید!

آنچه گذشت...

در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با افت 334 واحدی کانال 78 هزار را هم از دست داد و در محدوده 77714 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای وبملت با 63 واحد ، فولاد با 39 واحد و فارس با 28 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.  ارزش معاملات خرد در دو بازار بورس و فرابورس رقمی در حدود 110 میلیارد تومان بود که نماد وبملت با رقمی حدود 14 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .

روز گذشته بورس تهران در حالی کار خود را دنبال کرد که ظاهرا همچنان در شوک بازگشایی وبملت و ریزش سنگین آن قرار دارد. جالب اینکه پس از داد و ستد 400 میلیون سهمی طی سه روز کاری گذشته ، همچنان سهم از فروشنده خالی نشده و فروشندگان حاضرند حتی در محدوده منفی کامل سهم خود را عرضه کنند. به هر حال تا بازگشایی تجارت و صادرات فشار روی نمادهای این گروه را خواهیم داشت. به نظر امروز تجارت بازگشایی می شود و طبق وعده های متولیان بازار صادرات هم باید تا پایان هفته به تابلو معاملات برگردد.

این روزها با توقف نمادهای شلیا و غاذر ، توجه بازار به نماد کماسه جلب شده است. سهمی که چند روزی است با حجم های سنگین و معاملات چشم نواز روند رو به رشد را تجربه می کند. روز گذشته سهم از محدوده منفی 3 تا صف خرید پیش رفت! به نظر می رسد برای خرید سهم کمی دیر شده اما اگر سهامدار شرکت هستید به نظر می رسد رشد سهم تا حوالی 320 تومان ادامه داشته باشد.

پیش بینی بازار امروز

کم کم به نیمه های بهمن می رسیم و هر چه پیش می رویم امید اهالی بازار به آغاز رالی صعودی در روزهای باقیمانده از سال کم رنگ تر می شود. تنها 35 روز کاری تا پایان سال 95 زمان باقی است و تا به اینجای کار ماحصل فعالیت سهامدارن در بورس زیان 3 درصدی بوده است! بماند که اگر طی این ماه ها معاملات بلوکی و شاخص سازی این زیان شاید دو رقمی می شد!!! البته ناگفته نماند که چند روزی است خبری از بلوک های عجیب و غریب در جهت حفظ شاخص نیست و تقریبا می توان گفت که این روزها شاخص واقعی واقعی است.

این روزها بازار از دو جبهه ضربه می خورد. اولی جبهه سیاسی است. جایی که مرد مو نارنجی در امریکا بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده و یکی یکی به وعده های عجیب و غریب انتخاباتی خود جامعه عمل می پوشاند. البته وی هنوز سراغ برجام نرفته اما عمده نگرانی ما این است یک روز از خواب بیدار شویم و در خبرها بخوانیم که دولت جدید امریکا زیر همه چیز زده!!! در این صورت واکنش بازار به شدت تند خواهد بود. تندتر از آن چیزی که اکنون روی تابلو می بینید. مورد بعدی مربوط به رویدادهای درون بازاری یا واضح تر بگوییم بانکی ها می شود. چند ماهی بود که نمادهای بانکی در بازار حاشیه ساز بودند و حالا با بازگشایی ملت یکی یکی در صدد بازگشت به تابلو معاملات هستند. ببینید عزیزان بانک ها روی هم بیش از 10 درصد از ارزش بازار را تشکیل می دهند و بعد از گروه پتروشیمی و فلزات اساسی بزرگترین گروه در بورس تهران هستند. طبیعی است زمانی که این گروه دچار مشکل می شوند روی شاخص فشار می آید و وقتی شاخص هر روز 200 – 300 واحد و گاها بیشتر منفی می خورد ، جو منفی به کلیت بازار سرایت می کند.

برای امروز احتمالا بازگشایی تجارت را خواهیم داشت. برخی می گویند مپنا هم امروز بازگشایی می شود که به نظر ما بعید است تجارت و مپنا را همزمان بازگشایی کنند. به نظر می رسد با این قیمتی که بانک ملت روی تابلو دارد تجارت نهایتا 50 – 60 تومان بازگشایی شود و اگر این اتفاق بیفتد امروز شاخص کل می تواند بیش از 500 واحد منفی باشد! البته برخی بر این باورند که با خبرهای رسیده از گروه خودرویی این احتمال وجود دارد که امروز زیر خودرویی ها بزنند و فضا را کمی تلطیف کنند!

واچ لیست

چند روزی است که نماد معاملاتی شفارس با افزایش محسوس تقاضا و رشد قیمتی سهم همراه بوده است. در نمودار تعدیل شده سقف قیمتی سهم حوالی 300 تومان می باشد. به عبارتی دیگر طی ماه های اخیر ارزش هر سهم شرکت تقریبا به نصف رسیده است. در حال حاضر پس از ثبت کف قیمتی 130 تومان به نظر می رسد روند نزولی قیمت خاتمه یافته است. منفی های احتمالی شفارس را زیر نظر داشته باشید. با توجه به جریان نقدینگی شکل گرفته در سهم به نظر می رسد حوالی 150 تومان سطح مناسبی برای خرید سهم می باشد. انتظار می رود در کوتاه مدت شاهد رشد قیمت تا محدوده 190 تومان باشیم. حد ضرر این تحلیل روی 140 تومان قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24