Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل پارسان با اعلام خرید ۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند از سوی کنسرسیوم ۳ نفره به ارزش ۸۲۷ میلیارد تومان، توضیحاتی درباره آثار مالی خرید مالکیت ۲۰ درصدی آن داد. مرتضی عزیزی گفت: پارسان مالک ٢٠درصد سهام پتروشیمی دماوند شده است و به دلیل تنفس پیش بینی شده در پرداخت وجه خرید و همچنین عدم تکمیل این طرح....

«نبض بازار» این گونه می تپد...

خبر : «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا را امضا کرد.بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

پارسان : مدیرعامل پارسان با اعلام خرید ۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند از سوی کنسرسیوم ۳ نفره به ارزش ۸۲۷ میلیارد تومان، توضیحاتی درباره آثار مالی خرید مالکیت ۲۰ درصدی آن داد.  مرتضی عزیزی گفت: پارسان مالک 20درصد سهام پتروشیمی دماوند شده است و به دلیل تنفس پیش بینی شده در پرداخت وجه خرید و همچنین عدم تکمیل این طرح، درآمدی در این شرکت شناسایی نخواهد شد. با توجه به خرید کنسرسیومی پتروشیمی دماوند انتظار می‌رود هلدینگ خلیج فارس نیز در این خرید مشارکت داشته باشد.

ونفت : افخم زروانی، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز پنجشنبه (هفتم بهمن‌ماه) از پروژه در حال اجرایی ذخیره‌سازی نفت قشم و مخازن در حال ساخت در این جزیره بازدید کرد. رئیس صندوق‌ها در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به راهبرد ظرفیت‌سازی برای تولید بیشتر نفت خام و افزایش توان کشور در این حوزه، ساخت مخازن در جنوب کشور برای انتقال و نگهداری نفت خام و در نهایت صادرات ضروری است. از این رو، پروژه در دست اقدام در زمینه مخازن نفتی و ذخیره‌سازی با اهمیت است. زروانی افزود: این پروژه به کوشش شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم در حال اجراست که خوشبختانه به‌تازگی روند کار و تکمیل آن در جبهه‌های مختلف شتاب گرفته است. در این بازدید، مدیرعامل شرکت یادشده و سایر مسئولان پروژه نیز حضور دارند.

حکشتی : در گروه حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی شاهد افتتاح برنامه بانکرینگ این شرکت در جزیره قشم بود. در این مراسم ‌مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم‌اکنون درآمد دلالان نفتی به 1.5 میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی است که می‌توان با استفاده از ایجاد ارزش‌افزوده و فروش در زمان و موقعیت بهتر، درآمدهای نفتی خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهیم. محمد سعیدی بیان کرد : برای بهره‌گیری از توان انرژی در کشور، برنامه افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی تا ۵۰۰ هزار تن در فازهای ۵۰ هزار تنی را در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار داده‌ایم.

مرقام : امیر‌حسین فتاحی، مدیر عامل شرکت ایران ارقام در نامه‌ای درخصوص افزایش قیمت سهام شرکت در بورس شفاف‌سازی کرد. در متن این نامه از قول مدیرعامل شرکت ایران ارقام به اداره نظارت بر ناشران بورسی آمده است: در پاسخ به نامه 5 بهمن ماه سال جاری اداره نظارت بر ناشران بورسی درخصوص افزایش قیمت سهام این شرکت در بورس به اطلاع می‌رساند هیچ گونه تغییری در عملیات شرکت صورت نگرفته و پیش‌بینی تا این لحظه به قوت خود باقی است.

غفارس : رئیس هیات‌مدیره شرکت پگاه‌فارس فروش بیشتر و افزایش فروش محصولات بر قیمت را دلیل اصلی افزایش پیش‌بینی سود در عملکرد شرکت طی نیمه اول سال عنوان کرد. احسان معلمی با اشاره به اینکه محصولات جدید باعث شده که ارزش سبد کالایی ما افزایش یابد، افزود: پیش‌بینی سود هر سهم امسال با 28 درصد تعدیل مثبت از 470 ریال به 600 ریال افزایش یافت. وی با اشاره به برنامه‌های صادراتی شرکت ادامه داد: پگاه فارس در کشورهای عمان، افغانستان و عراق حضور داشته و ورود به بازار روسیه از برنامه‌های جدید شرکت است و صادرات 100 تن شیر خشک به روسیه را انجام داده‌ایم. وی همچنین با اشاره به تولید محصولات جدید در پگاه‌فارس تاکید کرد: پگاه‌فارس با تاکید بر حفظ سلامت افراد جامعه تولید محصولات سلامت را در دستور کار دارد و تنها شرکتی هستیم که با تولید کره‌اسپرید، دغدغه سلامتی افراد را برطرف کردیم. معلمی با اشاره به موفقیت‌‌های پگاه‌فارس در بخش محصولات پودری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشور، واردات کامل شیر‌خشک دامی بود که به‌صورت ویتامینه و غنی‌شده مخصوص گوساله است؛ در این‌خصوص با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طرح‌های توسعه‌ای توانستیم شیر‌خشک دامی را در پگاه فارس تولید کنیم و روند صادرات را هم برای این محصولات در پیش گرفته‌ایم. رئیس هیات‌مدیره شرکت پگاه فارس با اشاره به رتبه‌بندی مناسب این شرکت میان صنایع لبنی افزود: پگاه فارس از بین 1021 شرکت در مرکز رتبه‌بندی آمار ایران به‌عنوان اولین شرکت در صنایع لبنی گواهی‌نامه زرین تک‌ستاره را دریافت کرد. وی با اشاره به اهمیت این رتبه‌بندی‌ها برای حضور در بازارهای جهانی گفت: همچنین در کل صنایع غذایی با امتیاز ویژه رتبه سوم را کسب کرده‌ایم که می‌تواند کسب روادید بین کشورها را برای ما آسان کند.

درازک : پروژه اصلاح GMP بخش جامدات داروهای انسانی شرکت لابراتوارهای رازک همزمان با دهه فجر به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد. رئیس هیات‌مدیره لابراتوارهای رازک با بیان این مطلب گفت: 70درصد تولیدات محصولات انسانی شرکت به بخش جامدات اختصاص دارد، از این رو پروژه اصلاح GMP، بخش جامدات را در ابتدا اجرا کردیم و همین برنامه را برای دو بخش دیگر (نیمه جامدات و مایعات) در سال آینده عملیاتی خواهیم کرد. وی درخصوص مزایای اجرای پروژه GMP خاطرنشان کرد: میزان صادرات شرکت در حال حاضر مورد رضایت ما نیست؛ اگرچه به‌صورت سنتی به عراق و افغانستان صادرات داریم. وی با اشاره به اینکه در مورد صادرات دارو باید محصول را در کشور مقصد ثبت کنیم، تصریح کرد: برای این منظور باید سازمان‌های متولی در کشور مقصد GMP ما را تایید کنند، بنابراین با اجرای پروژه اصلاح GMP می‌توانیم از این مرحله عبور کرده تا به صادرات منطقی و مستمر در سال‌های آینده دست یابیم. صالحانی در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه اصلاحGMP در لابراتوارهای رازک ادامه دارد، تصریح کرد: در دو بخش نیمه جامدات و مایعات نیز باید پروژه اصلاح GMP انجام شود که هزینه آن از محل تبدیل سرمایه‌گذاری راکد و واگذاری آن صورت می‌گیرد. وی در این خصوص تصریح کرد: لابراتوارهای رازک سهامدار 5/ 49 درصدی شرکت زاگرس فارمد پارس است و شرکت در مقطعی که بخواهد نقدینگی مورد نظر را تامین کند اقدام به واگذاری سهام زاگرس فارمد خواهد کرد. وی با اشاره به تغییرات رخ داده در بودجه پیش‌بینی شده شرکت گفت: تغییرات انجام شده بابت انتقال درآمد غیرعملیاتی سال جاری به سال 96 بوده است. صالحانی خاطرنشان کرد: بر این اساس بودجه امسال تعدیل و سود هر سهم 1646 ریال پیش‌بینی شده که طی دوره 9ماهه معادل 73 درصد آن محقق شده است. وی در مورد درآمد حاصل از فروش لابراتوارهای رازک نیز تاکید کرد: با توجه به توقف‌های تولید ناشی از اجرای پروژه در بخش انسانی بودجه، فروش امسال مبلغ دو هزار و 431 میلیارد و 829 میلیون ریال پیش‌بینی می‌شود. رئیس هیات‌مدیره لابراتوارهای رازک با بیان اینکه قیمت تمام شده رازک از نسبت مناسب و مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بودجه اولیه نسبت بهای تمام شده به فروش، معادل سال 1394 برابر 50 درصد پیش‌بینی شد که براساس عملکرد 9 ماهه این نسبت به 45 درصد کاهش یافته است. صالحانی در مورد افزایش نرخ ارز نیز تاکید کرد: وزارت بهداشت متولی اعلام نرخ محصولات دارویی است و از آنجا که اعمال تغییر نرخ، مستلزم طی شدن فرآیندهایی است نوسانات نرخ ارز (با لحاظ کردن شرایط موجودی شرکت‌ها) موجب وارد آمدن ضرر و زیان برای تولیدکننده می‌شود، بنابراین ثبات نرخ ارز (همراه با تک‌نرخی بودن) حالت مطلوب برای شرایط کنونی است. رئیس هیات‌مدیره لابراتوارهای رازک درخصوص بودجه سال آینده تاکید کرد: پیش‌بینی بودجه سال 1396 مستلزم مشخص شدن مبانی محاسبات مانند نرخ ارز، وضعیت بازار، چگونگی واردات و... است که هنوز مشخص نشده است.

کاشی و سرامیک : مصطفی گودرزی رئیس اتحادیه کاشی و سرامیک با اشاره به مصوبه ابلاغ شده اخیر انجمن کاشی و سرامیک و اثر آن بر قیمت مواد اولیه به پایگاه تحلیلی خبری وبورس گفت: با توجه به اینکه میزان تولیدات داخلی محصولات کاشی و سرامیک بسیار کم ارزیابی می شود؛ بنابراین مواد اولیه نیز قدرت افزایش قیمت ندارند. وی افزود: هم اکنون کالاهایی همچون رنگ و لعاب وارداتی بوده و بیش از پنج سال می شود که قیمت آنها به دلیل پایین بودن نرخ تولید، افزایش پیدا نکرده است. رئیس اتحادیه کاشی و سرامیک اعلام کرد: برخی معتقدند افزایش 20 درصدی محصولات می تواند بر سطح کیفیت محصولات اثر مثبت داشته باشد؛ ولی باید اذعان داشت که این نکته نمی تواند اثر چندانی بر ارتقاء کیفیت محصولات کاشی و سرامیک داشته باشد. گودرزی یادآور شد: کیفیت و میزان حجم محصولات کاشی و سرامیک ایرانی در سطح جهانی رتبه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده است؛ ولی هیچ جایگاهی از منظر صادرات نداریم. وی گفت: اگر عراق نباشد؛ ایران به هیچ کشوری  دیگر کاشی و سرامیک صادر نمی کند. بنابراین وقتی فروش خارجی نداشته باشم و قیمت نیز افزایش پیدا کند، نمی توان افزایش کیفیت را انتظار داشت. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24