Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ونالد ترامپ دستور خروج آمریکا را از معاهده موسوم به ترنس-پسیفیک صادر کرد. ترامپ در طول مبارزه های انتخاباتی وعده داده بود که در اولین روز ورود به کاخ سفید خواهان خروج آمریکا از توافق موسوم به توافق تجاری اقیانوس آرام خواهد شد. بر اساس این توافق که سال گذشته در میان ۱۲ کشور حاصل شد کشورهای عضو قادر می شوند که مبادلات تجاری خود را با تعرفه ای بسیار کمتر از تعرفه کنونی انجام دهند....

پس لرزه های «ترامپ»

خبر : سخنگوی وزارت خارجه کشور از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه فرانسه به تهران در ده فجر خبر داد تا رونمایی از قراردادهای خودروسازان ایرانی و فرانسوی قوت گیرد. بهرام قاسمی در خصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: به‌زودی سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران که مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است را خواهیم داشت. در این سفر که ظرف یک هفته تا 10 روز آینده است نشست کمیسیون دو کشور انجام می‌گیرد و مقدمات آن فراهم شده است. وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم به تفاهمات اقتصادی و سیاسی برسیم و در خصوص خاورمیانه و سوریه از دیدگاه‌های آنها مطلع شویم. براساس این گزارش، برخی صاحب نظران اعلام کرده اند در این سفر که مقارن با دهه فجر است ، یک تیم اقتصادی هم به تهران می آید تا قراردادهای مربوط به شرکت های ایران خودرو و سایپا با شرکت های پژو و رنو فرانسه رونمایی شود.

خبر : دونالد ترامپ دستور خروج آمریکا را از معاهده موسوم به ترنس-پسیفیک صادر کرد. ترامپ در طول مبارزه های انتخاباتی وعده داده بود که در اولین روز ورود به کاخ سفید خواهان خروج آمریکا از توافق موسوم به توافق تجاری اقیانوس آرام خواهد شد. بر اساس این توافق که سال گذشته در میان ۱۲ کشور حاصل شد کشورهای عضو قادر می شوند که مبادلات تجاری خود را با تعرفه ای بسیار کمتر از تعرفه کنونی انجام دهند. این پیمان هنوز رسما توسط کشورهای عضو اجرا نشده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از حامیان این توافق بود. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پیش تر گفته بود که این معاهده بدون آمریکا بی معنی خواهد بود و به همین دلیل مذاکره کردن غیرممکن می شود. از طرفی شماری از تحلیلگران می گویند که چین ممکن است بتواند خلاء ناشی از خروج آمریکا را پر کند. کشورهایی که شامل این پیمان می شوند از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن و استرالیا حدود ۴۰ درصد اقتصاد جهان را تشکیل می دهند. این پیمان منتقدانی در آمریکا و کشورهای دیگر داشته است که اعتقاد دارند اجرای آن فقط به نفع شرکتهای بزرگ و چندملیتی خواهد بود.

خبر : در پی انتشار گزارش های بانک های ملت، صادرات و تجارت و ارایه گزارش عملکرد حسابرسی شده 6 ماهه بانک ملت در کدال ، شاپور محمدی درباره روند بازگشایی نماد بانک ها و آخرین اقدامات صورت گرفته به ایبِنا گفت: ‌نماد یکی از بانک ها ( بانک ملت) طی هفته جاری بازگشایی خواهد شد. نماد دو بانک دیگر نیز هفته آینده باز خواهد شد. وی درباره بازگشایی نماد سایر بانک ها نیز اظهارداشت: عدم بازگشایی نماد بقیه بانک ها به دلیل نبود اطلاعات درست و یا نهایی نشدن حساب های این شرکت ها از سوی حسابداران آنها بوده که تاکنون به سازمان بورس اطلاعات موثقی ارائه نشده است. بنابراین سازمان بورس اقدامی برای بازگشایی نماد آن بانک ها انجام نداده است. محمدی درباره ابلاغیه سازمان بورس به سازمان ها و نهادهای غیردولتی برای شفاف سازی اطلاعات گفت: سازمان بورس به صورت مستمر پیگیر این موضوع است و ظرف مدت یکماه به آنها فرصت داده شد تا اطلاعات خود را افشا کنند. در غیر اینصورت صورتجلسه آنها ثبت نخواهد شد و ما به صورت مستمر روند بررسی و افشای اطلاعات آنها را دنبال می کنیم.

خودرو : در گروه خودرو روز گذشته گزارش آمار تولید و فروش محصولات شرکت ایران خودرو در دوره یک ماه منتهی به آذر ماه 1395 اعلام شد. «گروه پژو» در صدر فروش یک ماهه و فروش تجمعی 10 ماهه منتهی به 30 آذر 1395 شرکت ایران خودرو قرار گرفت.شرکت ایران خودرو با سرمایه 15 هزار و 300 میلیارد ریال، در دوره یک ماهه منتهی به دی 1395، مبلغ 19 هزار و 360 میلیارد و 190میلیون ریال فروش محصولات داشت. همچنین فروش تجمعی 10 ماهه «خودرو» از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری، مبلغ 148 هزار و 121 میلیارد و 881 میلیون ریال اعلام شد.

ارفع : شرکت آهن و فولاد ارفع در دوره منتهی به 30 اسفند ماه سال جاری، سود هر سهم را مبلغ 241 ریال پیش‌بینی و اعلام کرد که طی دوره 9 ماهه این سال مالی با تحقق 224 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 93 درصد از پیش‌بینی هایش را پوشش داده است.

گروه سیمانی : در پی مصوبه هیات دولت مبنی بر انعقاد قرارداد تسهیلات مالی برای خرید ۲ میلیون تن سیمان، سهام شرکت‌های این گروه با رشد قیمت روبه‌رو‌ شدند. کمیسیون عمران مجلس نیز مصوب کرد، بافت فرسوده 10 هزار روستا نوسازی شود که به حدود 12 میلیون تن سیمان نیاز است.در جلسه دیروز هیات دولت که با هدف اقدامات لازم برای تسریع در حل و فصل حادثه ساختمان پلاسکو و با حضور روحانی برگزار شد، وزیر کشور مامور شد ضمن شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در تهران نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای ‏ایمن‌سازی اقدام کند.براساس این گزارش، همچنین با توجه به رکود موجود در بازار سیمان در کشور و رفع مشکل سیمان مازاد و تسریع در تکمیل ‏پروژه‌های عمرانی، با پیشنهاد وزارت راه مبنی بر انعقاد قرارداد تسهیلات مالی برای خرید 2 میلیون تن سیمان برای اجرا و ‏تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی موافقت شد.

ساروم : سیمان ارومیه نیز درحالی از 28 دی به دلیل بررسی بیشتر اطلاعات، با توقف نماد روبه‌رو‌ است که برنامه افزایش سرمایه 75 درصدی را اعلام کرد تا در صورت دریافت مجوز سازمان بورس، سرمایه 40 میلیارد تومانی را از محل آورده نقدی سهامداران به 70 میلیارد تومان برساند.

حسینا : حسینا در گزارش جدیدی که منتشر نموده ، سود هر هر سهم خود را از سطوح 750 ریالی به 786 ریال افزایش داده است. در بخش درآمد، سود عملیاتی THC از 322 میلیارد ریال به 357 میلیارد ریال افزایش یافته است. در مجموع سینا سالانه حدود 1.2میلیون TEU فعالیت کانتینری با متوسط 130دلار برای هر کانتینر و سهم 40 درصدی در شهید رجایی و 70 درصدی در سایر بنادر دارد. همچنین خدمات انبارداری که بخش سودآور این صنعت است در اختیار شرکت می باشد با این وجود سینا درآمدهایی به نسبت کمتر شناسایی و محقق می کند ! حسینا احتمالا تعدیل مثبت فعلی را هم برای جذاب کردن حق تقدم های استفاده نشده به بازار ارسال کرده اما در هر حال واقعیت این است سایر اطلاعات نشان می دهد درآمد ترمینال 2 بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24