Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شاپور محمدی به سرمایه گذاران توصیه کرد استراتژی های سرمایه گذاری را بر اساس تحلیل و روندهای بلند مدت و خرید و فروش ها را بر اساس ظرفیت های دائمی و بلند مدت شرکت ها تنظیم کنند . قاعدتا نوساناتی که در کوتاه مدت وجود دارد، با توجه به فرصت های خوب سودآوری شرکت های ایرانی در بلند مدت جبران خواهد شد و امیدواریم که در افق های بلندمدت تر سرمایه گذاران به سودهای خوبی دست یابند.

فروشندگان «بی تاب» و اخبار «داغ»

خبر : شاپور محمدی به سرمایه گذاران توصیه کرد استراتژی های سرمایه گذاری را بر اساس تحلیل و روندهای بلند مدت و خرید و فروش ها را بر اساس ظرفیت های دائمی و بلند مدت شرکت ها تنظیم کنند . قاعدتا نوساناتی که در کوتاه مدت وجود دارد، با توجه به فرصت های خوب سودآوری شرکت های ایرانی در بلند مدت جبران خواهد شد و امیدواریم که در افق های بلندمدت تر سرمایه گذاران به سودهای خوبی دست یابند.

تاپیکو : شرکت ملی نفت این محموله ٢٨٠ هزار بشکه ای نفتا را صادر کرد. دومین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در حال بارگیری برای صادرات است. پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت کنار پالایشگاه کنونی بندرعباس در حال ساخت است. خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از 485 کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تامین می شود. با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (با عدد اکتان 95) و 14 میلیون لیتر گازوییل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود. تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد در برنامه این واحد پالایشی است. ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه نزدیک به 11 میلیون بشکه برآورد می شود. ساخت این پالایشگاه با 700 هکتار مساحت از سال 1385 آغاز شد و در صورت تامین به موقع منابع مالی تا پایان سال 1396 به بهره‌برداری می رسد.

فخوز : معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان اظهار داشت : شرکت فولاد خوزستان با استفاده از مزیت رقابتی صادراتی خود امکان فروش داخل بخشی از ظرفیت های استفاده نشده شمش فولاد کارخانجات کوچک تر را در شرایط رکودی فعلی فراهم نمود. در فولاد خوزستان به این دلیل استراتژی صادرات دنبال می شود که از کاهش تولید جلوگیری گردد. فولاد خوزستان این سیاست را دنبال می کند و صادرات ما 40 درصد از تولیداتمان را شامل می شود. در همین راستا برنامه ما این است که تا پایان سال نزدیک به 2 میلیون تن صادرات داشته باشیم. لازم به ذکر است، فولاد خوزستان در 9 ماهه نخست امسال یک میلیون و 408 هزار تن صادرات بلوم، بیلت و اسلب صادر کرد که رشد 48 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که این رقم بیش ترین حجم صادرات در میان فولادسازان کشور بوده است.

اخابر : در نماد مخابرات سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای که در سایت کدال منتشر شد، به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که درخواست انتقال سهام شرکت مخابرات ایران به نام دولت جمهوری اسلامی ایران کان لم یکن اعلام می‌شود. در متن این نامه که به امضای مدیرکل دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی رسیده، خطاب به معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است: با توجه به ایفای تعهدات از سوی شرکت توسعه اعتماد مبین به‌عنوان خریدار سهام شرکت مخابرات، درخواست انتقال سهام شرکت مخابرات ایران به نام دولت جمهوری اسلامی ایران کان لم یکن اعلام می‌شود.

بانکی : در گروه بانکی رئیس کانون بانک‌های خصوصی گفت: نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال یکی از علل کمبود نقدینگی بانک‌ها است. کورش پرویزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به توقف یا کاهش شدید پرداخت تسهیلات در بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، اظهار کرد: هم‌اکنون وضع بانک‌ها شبیه هم است و تفاوت زیادی با هم ندارند.

خودرویی : در گروه خودرویی دیروز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور خبر داد. داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاه‌های کِشنده با عمر بالا گفت: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، شرکت نفت ملزم است از محل صرفه‌جویی سوخت برای نوسازی ناوگان استفاده کند.از دو سال قبل رایزنی‌ها با شرکت نفت در این زمینه آغاز شد و در این مراسم، اولین قرارداد بین شرکت صنعتی ماموت، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان راهداری امضا می‌شود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بر اساس این قرارداد ۶۵ هزار دستگاه کِشنده بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی سوخت، نوسازی می‌شود و 2 میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به‌طور متوسط در این قرارداد هزینه می‌شود و به تبع آن ۴۲ هزار دلار برای هر دستگاه در طول دوره 5 تا 6 سال پرداخت می‌شود. به گفته کشاورزیان ایران متعهد شده است در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد و یکی از این اقدامات، پروژه نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین کشور است و بر همین اساس شرکت لیزینگ ماموت با سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای و همچنین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همکاری می‌کند. گفته می‌شود شرکت ماموت برای تحقق این برنامه در صدد خرید سهام یکی از شرکت‌های خودروساز سنگین بورسی است.

آپ : در گروه انفورماتیک مدیرعامل آپ درباره پوشش ۸۲ درصدی سود در عملکرد ۹ ماهه، صادقانه‌ترین متغیر در ارائه اطلاعات قابل اتکا در مورد تراکنش‌های موبایلی را افشای درآمدهای محقق شده در گزارش‌های ماهانه دانست. حامد منصوری مدیرعامل آپ در پاسخ به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و در مورد پوشش 82 درصدی سود در عملکرد 9ماهه، صادقانه‌ترین بیان در ارائه اطلاعات قابل اتکا در مورد تراکنش‌های موبایلی (USSD) را افشای درآمدهای محقق شده در گزارش‌های ماهانه اعلام کرد.

فاراک : رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح آخرین وضعیت گفت: تخلف ۸ هزار میلیارد تومانی فقط مربوط به بانک سرمایه بوده و علاوه بر آن، سه شرکت ماشین سازی اراک ، بیمه معلم و ساختمان سازی معلم نیز باید تحت بررسی قرار گیرند. وی بیان کرد : صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از 6 گروه صنعتی دارد که هر گروه نیز برای خود هلدینگ هایی دارد از جمله در حوزه بانک، بانک سرمایه، بیمه معلم و در بخش انرژی نیز بیش از ۱۰ پتروشیمی را داریم که همه این ها به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و بررسی این زنجیره تا به آخر، حتما زمان زیادی می گیرد. این مقام مسئول با اشاره به بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان تخلفات این صندوق اظهار داشت: علاوه بر شهاب الدین غندالی، افراد دیگری نیز از مدیران صندوق بازداشت شده اند که جرم آنها آشکار است . در این رابطه با دستگاه قضایی ارتباط داریم. کوچکی نژاد تاکید کرد: تلاش می کنیم ابعاد دیگر پرونده را نیز بررسی و پیگیری کنیم تا این ماجرا ریشه کن شود چرا که این ماجرا برای فرهنگیان نگران کننده است که این صندوق به جای آنکه کمک کار آنها باشد از پول آنها سوءاستفاده کرده است. علاوه بر پیگیری دقیق مفاسد این صندوق، تلاش می کنیم تا با اصلاح اساسنامه این صندوق جلوی تکرار این مفاسد را بگیریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24