Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در بازار آزاد محصولات پتروشیمی باز هم شاهد ادامه کاهش قیمت ها هستیم تا سومین هفته افت قیمت رسماً کلید خورده باشد. این در حالی است که فاجعه پلاسکو هم دلیل دیگری برای ادامه افت نرخ ها به شمار رفته همچنین اعلام کاهشی قیمت های پایه در بورس کالا نیز در کنار ضعف نقدینگی و رکود تقاضای مؤثر ، سومین دلیل برای افت نرخ ها محسوب می شود تا این بار رکود زمستانی با شتابی وحشتناک خودنمایی کرده باشد...

افت قیمتی پتروشیمی ها

بورس24 :کاهش قیمت های پایه محصولات پتروشیمی به تبعیت از افت بهای دلار باعث شد تا پس از فاجعه پلاسکو ، یک جو کاهشی دیگر نیز به این بازار تزریق شود تا در نهایت منتظر باشیم تا در هفته جاری قیمت پلیمرها کاهش بیشتری را تجربه کند. در بازار فولاد نیز شاهد ثبات نسبی قیمت ها هستیم هرچند که تمایل بازار هنوز هم به سمت افت قیمت هاست. بازار فولاد منتظر جرقه های قیمتی از سمت بهای ارز است تا شاید بتواند زودتر از رونق فصبل در روزهای پایانی سال جنب و جوش از دست رفته خود را باز یابد. هنوز هم مهمترین خبر در بازارهای کالایی رکود است.

بازار پتروشیمی:

در بازار آزاد محصولات پتروشیمی باز هم شاهد ادامه کاهش قیمت ها هستیم تا سومین هفته افت قیمت رسماً کلید خورده باشد. این در حالی است که فاجعه پلاسکو هم دلیل دیگری برای ادامه افت نرخ ها به شمار رفته همچنین اعلام کاهشی قیمت های پایه در بورس کالا نیز در کنار ضعف نقدینگی و رکود تقاضای مؤثر ، سومین دلیل برای افت نرخ ها محسوب می شود تا این بار رکود زمستانی با شتابی وحشتناک خودنمایی کرده باشد. این شرایط در کنار دورنمای مبهم قیمت دلار نشان می دهد که باید منتظر معاملاتی ضعیف در بورس کالا برای کالاهای پلیمری باشیم تا سناریوی رکود فصلی ، این بار در چندمین پرده خود تجربه شود. به نظر می رسد خوش بینی به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بتواند اوضاع این بازار را تغییر دهد زیرا دلیلی برای حمایت از بازار به چشم نمی خورد. این در حالی است که احتمال افزایش قیمت دلار هرچند که بسیار ضعیف است ، شاید بتواند امیدی ناچیز را به بازار تزریق کرده ولی نگاه ها چندان هم به این سیگنال شکننده معطوف نشده است. باید چهره واقعی بازار را در معاملات روزهای دوشنبه و سه شنبه در بورس کالا و بازار آزاد رصد کرد تا سیگنال ها و نگرانی های موجود رنگ و بویی واقعی تر به خود بگیرد اگرچه ممکن است ضعف معاملات هفته های اخیر بتواند دلیلی برای رشد تقاضا و بهبود حجم معاملات به شمار رود. با توجه به تمامی این حجم از اما و اگرها باز هم به احتمال قوی ، هفته ای ضعیف همراه با کاهش قیمت ها تجربه خواهد شد که استارت آن پس از رکود بازار آزاد ، این بار از افت قیمت های پایه آغاز شده است.

با توجه به انتظار برای اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا ، روز یکشنبه غالب معاملات در این گروه کالایی با رونقی ناچیز همراه شد زیرا بازار منتظر عرضه های جدید با قیمت های پایه جدید است تا بتواند از این روند قیمتی ، مواد اولیه مورد نیاز خود را با بهایی کمتر تأمین کرده تا تولیدات نهایی آن نیز با نرخ هایی ارزان تر تولید شود. اوج اهمییت معاملات را می توان در روزهای پیش رو مشاهده کرد. پلی استایرن انبساطی نسوز و پلی استایرن معمولی کالاهایی بودند که به رغم عرضه و همچنین با توجه به افزایش قیمت های پایه باز هم مورد معامله قرار نگرفتند.

مواد پلیمری ارزانی را لمس کردند

مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۱۹ دی و ۳ بهمن ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند که در این بین کاهش دو درصدی بهای دلار نسبت به دو هفته قبل در افت قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین کاهش قیمت متعلق به پلی اتیلن های سبک فیلم با ۲.۵ درصد افت نسبت به دو هفته اخیر است، این کالاها از ۴ هزار و ۷۰۹ به رقم ۴ هزار و ۵۹۰ تومان رسید.

در رتبه دوم کاهش قیمت ها پی وی سی ها با ۲.۴ درصد افت نسبت به دو هفته قبل قرار دارند، به این ترتیب گرید ۷۰ و ۵۷ به میزان ۹۰ تومان، گرید ۶۰ هم ۸۶ تومان و گرید ۶۵ به میزان ۸۲ تومان نسبت به دو هفته قبل کاهش قیمت داشتند.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالاتگرید بطری و پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز نسبت به دو هفته قبل ۲.۲ درصد ارزان شدند، به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری ۷۸۱ به میزان ۸۵ تومان و گرید ۸۲۱ نیز ۸۹ تومان ارزان شدند.

پلی پروپیلن های نساجی هم از قیمت ۳ هزار و ۵۹۱ تومان به ۳ هزار و ۵۰۹ تومان رسیده است، پلی پروپیلن های شیمیایی هم از ۴ هزار و ۱۱۶ به ۴ هزار و ۲۲ تومان رسید.

در همین حال قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سنگین بادی نیز نسبت به دو هفته گذشته ۲ درصد کاهش نرخ داشتند. پلی اتیلن سنگین فیلم ۸۱ تومان و پلی اتیلن سنگین بادی هم ۸۷ تومان ارزان شد.

همچنین در گروه پلی اتیلن ها هم، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین تزریقی و پلی اتیلن سنگین دورانی هم با کاهش ۱.۸ تا ۱.۴ درصدی نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند.

کمترین کاهش قیمت نیز متعلق به پلی اتیلن های ترفتالات نساجی وSBبا ۰.۷ درصد کاهش نسبت به دو هفته قبل بوده است. این کالاها به ترتیب ۲۵ و ۲۶۶ تومان نسبت به دو هفته اخیر ارزان شدند.

در همین حال پلی استایرن های معمولی و مقاوم وABSبا افزایش قیمت روبه رو شدند، پلی استایرن معمولی ۰.۵ و پلی استایرن مقاوم هم ۰.۸ درصد گران شدند. همچنینABSهم ۱.۹ درصد افزایش قیمت داشت و به ۷ هزار و ۵۱۲۲ تومان رسید.

گفتنی است، دلار به عنوان یکی از مولفه های اصلی در فرمول قیمت گذاری محصولات پتروشیمی، از ۳۸۸۹ تومان دو هفته گذشته به ۳۸۰۰ تومان رسید که این موضوع قیمت محصولات پتروشیمی از جمله مواد پلیمری را تحت تاثیر قرار داد؛ قیمت پایه محصولات پتروشیمی به منظور معامله در بورس کالای ایران، هر دو هفته یکبار از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود.

افت و خیز قیمت پایه محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۹ دی و ۳ بهمن نشان می دهد که این کالاها با افت و خیز روبه رو شده اند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق بنزن با ۹.۱ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته است، این کالا از ۳ هزار و ۱۲۳ به ۳ هزار و ۴۰۸ تومان رسیده است.

در رتبه دوم افزایش قیمت ها اوره صنعتی با ۷.۸ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر قرار دارد، این کالا از ۸۳۵ تومان به ۹۰۰ تومان رسیده است. همچنین در رده سوم بیشترین افزایش قیمت ها نیز استایرن منومر با ۵.۱ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر قرار دارد. این کالا از ۴ هزار و ۳۸۳ تومان به ۴ هزار و ۶۰۸ تومان رسیده است.

اوره پریل هم ۴.۵ درصد نسبت به دو هفته اخیر رشد قیمت داشته است، این کالا از ۹۲۱ تومان به ۹۶۴ تومان رسیده است.

در همین حال پارازایلین، زایلین مخطوط، آروماتیک سنگین، دی اتیل هگزانول و متانول نیز نسبت به دو هفته قبل روندی افزایشی داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی هم ایزوبوتانول با ۵.۱ درصد کاهش قیمت در صدر بیشترین افت قیمت ها قرار دارد، پس از آن اسیداستیک با ۴.۲ درصد کاهش قیمت در رتبه دوم و نرمال بوتانول با ۳.۶ درصد افت در رتبه سوم قرار گرفته است. این کالاها به ترتیب ۱۲۹، ۵۸ و ۹۷ تومان نسبت به دو هفته گذشته ارزان شدند.

همچنین اورتوزایلین، گاز پروپان، گاز بوتان،LPG، کریستال ملامین، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک نیز روندی نزولی داشتند.

کمترین افت قیمت نیز در گروه محصولات شیمیایی متعلق به سودمایع با ۰.۵ درصد است، این کالا از ۶۵۵ به ۶۵۲ تومان رسیده است.

دلار هم در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی با افت ۲ درصدی روبه رو شد، قیمت دلار از ۳ هزار و ۸۸۹ تومان به ۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

برخی از مهمترین معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی استایرن انبساطی نسوز SE1000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

60,000

-

100

0

0

پلی استایرن انبساطی نسوز SE500

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

60,000

-

50

0

0

پلی استایرن انبساطی نسوز SE2000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

60,000

--

100

0

0

پلی استایرن انبساطی نسوز SE5000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

52,000

-

100

0

0

پلی استایرن انبساطی نسوز SE3000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

60,000

-

100

0

0

پلی استایرن معمولی MP08

محب پلیمر قم

نقدی

49,950

-

100

0

0

پلی استایرن انبساطی نسوز SE4000

بانیار پلیمر گنبد

نقدی

60,000

-

100

0

0

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG641

پتروشیمی تندگویان

نقدی

35,229

35,229

814

814

814

استایرن بوتادین رابر روشن 1502

پتروشیمی بندرامام

نقدی (مچینگ)

85,662

85,662

0

42

42

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG645

پتروشیمی تندگویان

نقدی

35,229

35,229

176

176

176

پلی اتیلن ترفتالات نساجی Super Bright TG641

پتروشیمی تندگویان

نقدی

36,645

36,645

418

374

374

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG781

پتروشیمی تندگویان

نقدی

39,030

39,030

110

77

77

بازار فولاد:

ادامه کاهش قیمت ها هنوز هم مشاهده می شود ولی همان گونه که روز گذشته نیز به آن اشاره کردیم ، از یک سو از شتاب کاهش قیمت ها کاسته شده و از سوی دیگر برخی از فروشندگان با عدم اعلام گسترده قیمتی و یا با محدودکردن حجم فروش خود تلاش کردند تا در برابر روند کاهشی قیمت ها موضع گیری کنند. این رویکرد اگرچه بارها تجربه شده و گاهی نتیجه مثبت داده است ، ولی باز هم نمی تواند در برابر روند غالب در بازار مقاومت کند. این در حالی است که رکود تقاضا نه در این بازار به تنهایی بلکه در بسیاری از بازارهای کالایی مشاهده شده و نگرانی از عمیق تر شدن آن را برجسته می سازد. این در حالی است که قیمت های اعلامی در کف بازار و برای تحویل از انبار از اواسط هفته گذشته تاکنون ثابت بوده که نکته مهمی به شمار رفته و از امکان بهبود آرام تقاضا با ورود به بهمن ماه خبر می دهد.

به نظر می رسد در ماه جاری شرایط بازار فولاد به صورت بنیادین تغییر کند یعنی با افزایش تقاضا ، این بازار به خودی خود تغییر جهت داده و به سمت بهبود حجم معاملات متمایل شود. این رویکرد احتمالی در شرایطی اهمییت بیشتری پیدا خواهد کرد که بدنه تصمیم سازی در بازار فولاد در خصوص حمایت از قیمت ها اقدامی انجام نداده که ویژگی مهم و معتبری به شمار می آید زیرا این پتانسیل اجرایی هم اکنون در بدنه تصمیم سازی بازار فولاد نهفته است. به نظر می رسد آرام آرام بازار برای تغییر فاز خود را آماده کند ولی شواهد متقنی از این امر تاکنون مشاهده نشده ولی هفته جاری می توان این شواهد را به آرامی رصد کرد. هنوز بازار برای تغییر فاز آماده نشده بنابراین بهتر است تحلیل بازار را در هفته آینده با دقت بیشتری تعقیب کنیم.

یکی از کمترین قیمت میلگرد در بازار تهران - ریال بر هر کیلوگرم

 

نوع کالا

کارخانه تولیدی

یکشنبه

درصد تغییر

 

میلگرد 8 آجدار A2

قزوین

15,800

0.00

 

میلگرد 10 آجدار A2

قزوین

15,100

0.00

 

میلگرد 12 آجدار A2

قزوین

15,100

0.00

 

میلگرد 14 آجدار A3

فولاد نیشابور

17,000

0.00

 

میلگرد 16 آجدار A3

فولاد نیشابور

17,000

0.00

 

میلگرد 18 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,700

0.00

 

میلگرد 20 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,700

0.00

 

میلگرد 22 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,700

0.00

 

میلگرد 25 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,700

0.00

 

تیرآهن شاخه 14

ذوب آهن اصفهان

2,920,000

0.00

 

تیرآهن شاخه 16

ذوب آهن اصفهان

3,560,000

0.00

 

تیرآهن شاخه 18

ذوب آهن اصفهان

4,200,000

0.00

 

تیرآهن شاخه 20

ذوب آهن اصفهان

6,650,000

0.30

 

تیرآهن شاخه 22

ذوب آهن اصفهان

7,400,000

0.00

 

تیرآهن شاخه 24

ذوب آهن اصفهان

8,930,000

0.00

 

تیرآهن شاخه 27

ذوب آهن اصفهان

10,400,000

0.00

 

این قیمت ها قطعی و برخی از نرخ های پایین تر نیز اعلام شده است.

فعالان صنعت فولاد در انتظار بهبود تقاضا باشند

پانزدهمین نشست هم اندیشی تولیدکنندگان شمش روز گذشته 2 بهمن ماه برگزار شد و یاد و خاطره شهدای حادثه پلاسکو با ذکر فاتحه ای برای آنان گرامی داشته شد.

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با خبرنگار چیلان درخصوص نتایج این جلسه گفت: در این جلسه جمع بندی کلی بر روی وضعیت بازار انجام شد و با توجه به اینکه طبق روال سال های گذشته احتمال اینکه تقاضا در ماه های بهمن و اسفند افزایشی باشد زیاد است، از این رو تصمیم گیری شد که رصد بازار تا جلسه آینده ادامه یابد تا با توجه به اینکه قیمت ها به کف رسیده است، آمادگی افزایش نرخ در هفته های آتی را داشته باشیم.

احرامیان این را نیز گفت که طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در هفته جاری قیمت ها تغییر زیادی را مشاهده نخواهد کرد.

سید رضا شهرستانی، عضو دیگر هیئت مدیره انجمن فولاد هم در این باره گفت: بهبود تقاضا در بازار در دو ماه پایانی سال اتفاق خواهد افتاد و می توان به این مسئله امیدوار بود.

وی به شرکت های فولادی این توصیه را نیز داشت که امسال را هرطور که می توانند پشت سر بگذارند چون سال آینده وضعیت بازار بهبود خواهد یافت و آمادگی رشد قیمت ها را داشته باشند

اصفهانی گزارشگر بازار فولاد در برخی از کانال های تلگرامی در خصوص وضعیت بازار فولاد عنوان داشت: در خصوص بازار تیرآهن ذوبی اصفهان از " انبار تهران " و " انبار اصفهان " شنیده شد در بازار غیر رسمی در برخی از مبادی سایز 27 شاخه‌ای با 2 الی 4 هزار توام با کاهش و سایز 12 شاخه ای 1 تا 3 هزار توام با افزایش قیمت اعلام شده است و این در حالی است که از برخی دیگر از مبادی این محصول ثابت شنیده شد. همچنین این محصول از " خط کارخانه " توسط برخی از همین مبادی تقریبا ثابت شنیده شد.

- جهان فولاد غرب انواع تیرآهن 14 تولیدی خود را امروز ثابت اعلام کرد.

- یکی از نمایندگان رسمی فروش تیرآهن 12 تا 16 ذوب آهن اصفهان " از خط کارخانه " امروز نرخ اعلامی این محصول را ثابت اعلام کرد.

- نورد فولاد یزد انواع تیرآهن تولیدی خود را امروز توسط برخی از نمایندگان رسمی فروش ثابت اعلام کرد.

- فولاد ناب تبریز انواع تیرآهن تولیدی خود را امروز کیلویی 30 تومان کاهش قیمت داده است.

امروز در حوزه ناودانی و نبشی دو جهت گیری مختلف گزارش شده است؛ بنا بر اعلام اقنا در حالیکه برخی از مبادی از جمله فولاد شکفته مشهد نرخ محصولات خود را ثابت اعلام کرده، برخی دیگر از مبادی از همین حوزه همانند آریان فولاد و یا فولاد ناب تبریز، نرخ محصولات خود را توام با کاهش قیمت اعلام کردند.

- فولاد ناب تبریز انواع نبشی و ناودانی تولیدی خود را امروز 10 الی 30 تومان توام با کاهش قیمت اعلام کرده است.

- آریان فولاد برخی از انواع نبشی تولیدی خود را امروز توام با 20 تومان کاهش قیمت اعلام کرد.

- صبا فولاد منظومه اصفهان : 10 تومان کاهش قیمت

- فولاد فراد ناودانی 8 و 10 و فولاد نستا نبشی 3و4 تولیدی خود را امروز ثابت اعلام کردند.

در حوزه میلگرد امروز شاهد تغییرات کمتری به نسبت روز قبل بودیم و تنها برخی از مبادی که فاصله به نسبت بیشتری با مرز 1600 تومان و نزدیک به کانال 1500 داشتند، کمی نرخ اعلامی محصولات خود را تعدیل کردند و این شاید به دلیل ثبات امروز نرخ شمش باشد؛ دامنه قیمتی شمش 1300 تا 1350 تومان ( بنا بر گزارش نرخ باکس)، میلگرد 1500 الی 1550 تومانی را که مورد انتظار بازار است، طلب مینماید، و این در حالی است که نرخ پیشنهادی برخی از مبادی در حال حاضر و با در نظر گرفتن برخی تخفیفات به سقف این دامنه نزدیک است. نویسنده معتقد است هرگونه کاهش ( و یا به احتمال بسیار ضعیف افزایش ) قیمت شتاب زده در این برهه زمانی و با توجه به اینکه هر چقدر که به روزهای پایانی سال نزدیک تر میشویم، ممکن است نظم طبیعی تقاضای هر چند ضعیف بازار را بر هم زده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شرایط را برای موج سازی دیگری ( هر چند خیلی گذرا ) فراهم نماید که به صلاح کل بازیگران زنجیره فولاد نخواهد بود. لذا پیشنهاد نویسنده حفظ ثبات و در صورت نیاز به تغییر، با شیب بسیار ملایم در برهه زمانی کنونی است. چرا که مخاطبین ما امروزه نبض بازار را به خوبی می شناسند و در صورت هر گونه تغییر هیجانی وارد حالت "انتظار برای ثبات" می شود که در کل و به خصوص در این بازه زمانی به صلاح بازار عرضه و تقاضا نخواهد بود.

برخی از تغییرات صورت گرفته امروز بازار میلگرد شامل موارد زیر بود :

فولاد قزوین و پارس آرمان : ثابت

فولاد خراسان : برخی مبادی رسمی فروش : ثابت

فولاد البرز ایرانیان : برخی مبادی رسمی فروش : ثابت

فولاد بافق یزد : برخی مبادی رسمی فروش : ثابت

فولاد کویر کاشان : کلیه محصولات ثابت

فولاد خراسان : برخی مبادی غیر رسمی فروش : ثابت

فولاد معراج کردکوی : ثابت

یکی از نمایندگان رسمی فروش میلگرد ذوب آهن اصفهان امروز نرخ اعلامی محصولات این شرکت را ثابت اعلام نمود.

فولاد آریا ذوب : برخی مبادی غیر رسمی فروش : ثابت

مجتمع فولاد خرم آباد : ثابت

فولاد آناهیتا گیلان : ثابت

مجتمع فولاد ایوان : ثابت

میلگرد ذوب آهن اصفهان توسط برخی از مبادی غیر رسمی از " انبار اصفهان " ثابت شنیده شد.

مجتمع نیک صدرای توس : ثابت

فولاد پرشین : ثابت

نورد فولاد یزد : انواع میلگرد : ثابت

فولاد پرند : ثابت

کیان کاشان : ثابت

ذوب آهن و نورد کرمان : ثابت

صنایع فولاد کرمان ( بردسیر ) : ثابت

پولاد نورد شیراز : ثابت

فولاد نورد گلستان : ثابت

آذر فولاد امین تیکمه داش : ثابت

فولاد آذر چلیک تبریز : ثابت

مجتمع فولاد صنعت بناب : ثابت

آریان فولاد : انواع میلگرد : ثابت

صنایع فولاد کاوه تیکمه داش : ثابت

فولاد شمس سپهر : ثابت

فولاد درپاد تبریز : ثابت

سیما فولاد جهان : ثابت

فولاد آلیاژی ایران ( یزد ) : انواع میلگرد ساده وآجدار : ثابت

فولاد سپهرایرانیان : 10 تومان کاهش قیمت

فولاد کوثر اهواز : از انبار اهواز : برخی مبادی رسمی فروش : 10 تومان کاهش قیمت

فولاد ابهر : برخی از سایزها 10 تومان کاهش قیمت

ذوب آهن اصفهان : انواع میلگرد از " خط کارخانه " : برخی مبادی غیر رسمی فروش : 5 تا 10 تومان کاهش قیمت

نورد فولاد گیلان ( حسن رود ) : 5 تومان کاهش قیمت

فولاد ارگ تبریز : 20 تومان کاهش قیمت

صبا فولاد زاگرس شهرکرد : 30 تومان کاهش قیمت

فولاد البرز تاکستان : 10 تومان کاهش قیمت

فولاد نطنز : برخی از انواع کلاف 6.5 ساده این شرکت توسط یکی از نمایندگان رسمی فروش این واحد تولیدی توام با 10 تومان کاهش قیمت شنیده شد.

فولاد آذربایجان : برخی مبادی غیر رسمی فروش 5 تومان کاهش قیمت

فولاد صدر لرستان : برخی از مبادی غیر رسمی فروش : 15 تا 25 تومان کاهش قیمت.

بورس انرژی:

عرضه گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران

در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (یکشنبه 3 بهمن ماه 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 8،004 تن به ارزش قریب به 113 میلیارد و 333 میلیون ریال بود.

در جلسه معاملاتی آتی (دوشنبه 4 بهمن ماه 95) کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، حلال 402 و حلال 410 پالایش نفت شیراز، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، حلال 410 پالایش نفت آبادان، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

از نکات مهم عرضه‌های فردا می‌توان به شروع عرضه فرآورده‌های پالایشگاهی در بهمن ماه اشاره نمود. همچنین گفتنی رینگ بین‌الملل در آخرین روز هفته جاری (06/11/95) پس از گذشت بیش از یک ماه میزبان عرضه گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد افغانستان و پاکستان خواهد بود. خریداران و کارگزاران علاقه‌مند به شرکت در این عرضه می‌توانند با مراجعه به سایت بورس انرژی ایران، از قسمت بازارها/اطلاعیه‌های عرضه در بازار فیزیکی/اطلاعیه عرضه در رینگ بین‌الملل مورخ 06/11/95 اطلاعات لازم از شرایط عرضه را مشاهده نمایند.

ارزانی سکه در بازار آتی/ ۱۴هزار قراداد منعقد شد

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۱۴هزار و ۳۱۸ قرارداد و ارزش یک هزار و ۹۱۲ میلیارد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران » ، تعطیلی بازارهای جهانی در کنار کاهش بهای دلار در بازار داخلی موجب ریزش بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، کاهش ۰/۲۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان افت ۰/۱۹ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۰۹درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله و افت ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۴۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۲درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

بازار سکه نقدی نیز اولین روز هفته را به دنبال ریزش نرخ ارز با روند نزولی پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند حادثه ساختمان پلاسکو و سکوت بازار ارز چهار راه اتانبول موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا و ارز، به این صورت است که هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱۵ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۹۸ و ۳۱۷ هزار تومان قیمت دارند و دلار آمریکا ۳۸۰۰ تومان داد و ستد شد.

۳۳۴ قرارداد آپشن سکه منعقد شد

بررسی معاملات روز گذشته قرارداد اختیار سکه در بورس کالا بیانگر آن است که در معاملات اختیار خرید اسفند ۱۸۷ قرارداد و همچنین در اختیار فروش این سررسید ۱۴۷ قرارداد منعقد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران » ، نگاهی به جزییات قرارداد اختیار خرید سکه در سررسید اسفند ماه نشان می دهد که در قیمت اعمال یک میلیون ۱۲۵ هزار تومان ۱ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان ۳۰ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵هزار تومان ۹۳ قرارداد منعقد شد.

همچنین در معاملات قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند ماه در قیمت اعمال یک میلیون ۱۲۵ هزار تومان ۱۳۵ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱۱ قرارداد منعقد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24