Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی طیب نیا عنوان کرد: ‌لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که یکی دیگر از قوانین مادر است به تصویب نهایی رسیده و به زودی با توجه به پشت ‌سر گذاشتن مراحل آزمایشی ابلاغ خواهد شد....

بازار تحت تاثیر «کدال»

خبر : دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با حضور در مقابل کنگره فدرال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد. ترامپ: اکنون قدرت را نه از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهوری دیگر، یا حزبی به حزبی دیگر، بلکه از واشنگتن دی‌سی به شما مردم منتقل می‌کنیم./ ترامپ:سالهاست به ارتش دیگران کمک کرده‌ایم،امااجازه داده‌ایم ارتش خودمان تضعیف شود.ازمرزهای دیگران دفاع کرده‌ایم ومرزهای خود را رها کرده‌ایم.از امروز به بعد،فقط آمریکا در وهله اول است./ ترامپ: ما یک شعار ساده خواهیم داشت: آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن. ما ائتلافهای قدیمی را تقویت کرده و ائتلاف‌های جدیدی می‌سازیم.ما جهان متمدن را علیه افراط‌گرایی اسلامی متحد کرده و آن را نابود میکنیم./ جمله پایانی ترامپ: دیگر نادیده گرفته نخواهید شد. دوباره آمریکا را قدرتمند خواهیم کرد، دوباره آمریکا را ثروتمند خواهیم کرد، دوباره آمریکا را بزرگ خواهیم کرد./ سقوط سه بازار بزرگ بورس (نزدک، داو جونز و S&P) پس از تحلیف رسمی ترامپ نفت  اندکی مثبت  و بالای 55 دلار است  مس و روی هم  کمی مثبت هستند.

بانک-بیمه-لیزینگ : وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه لایحه اصلاح نظام بانکی در واقع اصلاح یکی از قوانین مادر و حساس کشور است اظهار داشت: هر گونه‌ تغییر در این قانون باید با کارشناسی دقیق صورت گیرد. به همین خاطر با توجه به جلسات هیات دولت مشخص شد این لایحه هنوز به اصلاح نیاز دارد و یک کارگروه ویژه در حال بررسی بیشتر این لایحه ‌است. علی طیب نیا عنوان کرد: ‌لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که یکی دیگر از قوانین مادر است به تصویب نهایی رسیده و به زودی با توجه به پشت ‌سر گذاشتن مراحل آزمایشی ابلاغ خواهد شد. ساده سازی، تسهیل و رفع برخی از مشکلات ایجاد شده رویکرد این قانون خواهد بود. وی با اشاره به نسبت مطالبات غیر جاری بر کل مطالبات دولت گفت: این نسبت، نسبت به سال ۱۳۹۲ کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است و مطالبات غیر جاری که در ابتدای دولت ۱۴ درصد بود امروز به۱۲.۲ درصد رسیده است و همچنان روندی کاهنده دارد. وی افزود: فشاری دوجانبه بر دولت برای وصول مطالبات مالی وجود دارد. از طرفی نمایندگان مجلس و بدنه دولت تدبیر و امید اعتقاد به مدارا با طلبکارانی دارد که ناشی از سال‌ های تحریم غیرفعال شده‌اند و از طرفی بخشی از مسئولین برای وصول مطالبات حتی به قیمت تملیک واحدهای صنعتی فشار می‌آورند. وزیر اقتصاد تاکید کرد: بدهکاران دولتی باید به دو دسته تقسیم شوند. دسته‌ای افراد خوش حساب که در سایه مشکلات ملی دچار ورشکستگی هستند و دسته‌ای دیگر افرادی که به علت‌های دیگری از پرداختن مطالبات سرباز می‌زنند.

خودرو : شرکت ایران خودرو با تعدیل مثبت 56 درصدی سود هر سهم خود را از 78 ریال به 122 ریال افزایش داد. این شرکت در 9 ماهه 63 ریال معادل 52 درصد از بودجه جدید خود را پوشش داده است. با توجه به اینکه تعدیل شرکت کمتر از 50 ریال است قاعدتا نماد شرکت نباید متوقف شود.

خساپا : این شرکت در جدیدترین گزارشی که منتشر کرده ، با تعدیل مثبت 4 درصدی سود هر سهم خود را از 102 ریالی به 106 ریال افزایش داده و در دوره 9 ماهه 19 ریال معادل 18 درصد از سود خود را کنار گذاشت. پیش بینی افزایش 4 درصدی مبلغ فروش ناشی از افزایش تیراژ تولید و فروش در ازای رشد 3 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته ، از مهمترین دلایل تعدیل مثبت در این نماد است. نکته مهم اینجاست که سایپا نرخ ارز برای واردات مواد اولیه را در سطوح 31.105 ریالی پیش بینی نموده است.

خپارس : پارس خودرو در گزارش جدید خود به ازای هر سهم 7 ریال سود پیش بینی کرده که در 9 ماهه بالاخره از زیان خارج شد و بدون هیچ گونه سود و زیال 9 ماهه اول سال را به پایان رساند! مقدار فروش شرکت در ٩  ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  ٢٠٠ درصد رشد داشته و بدهی های بانکی شرکت نیز رو به کاهش است. این شرکت با اضافه کردن محصولات جدید، خصوصا ساندرو و برلیانس توانست در تولید و فروش جهش قابل توجهی انجام دهد.

پتروشیمی : به دلیل فروش خوراکِ محصولات پتروشیمی به قیمتهای بین المللی توسط وزارت نفت، با توافق گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادرات کلیه فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ها و پتروشیمی‌های مرجع بلا مانع شد. صادرات فرآورده‌های نفتی بر اساس ارائه مجوزهای خوشنامی، به دو گونه صورت می‌گیرد. شرکتهایی که دارای این مجوزها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند با ارائه تعهد مناسب می‌توانند با تحویل نمونهِ محموله "بدون معطلی" فرآورده نفتی خود را از کشور خارج کنند. سایر شرکتها که این مجوز را کسب نکرده‌اند، بایست یا تضمین مناسب را فراهم کرده یا  بعد از فرآیند تایید محتویات محموله توسط کارگروه فنی اداره استاندارد، اقدام به صادرات فراورده نفتی خود کنند. اما در تازه‌ترین توافق بین گمرک ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه فروش خوراکِ مورد نیاز این محصولات به قیمت های بین المللی از طرف وزارت نفت، از این پس صادرات کلیه محصولات و  فرآورده‌های  واحدهای مرجع پتروشیمی با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

شرانل : این شرکت در گزارش ٩ ماهه موفق به پوشش سود حدود ٦١ درصدی بودجه خود شد و ١١١ تومان از ١٨٣ تومان سود پیش بینی شده را پوشش داد. شرکت در سه ماهه اول سال 64 میلیارد تومان از سود عملیاتی خود را پوشش داد. این رقم در سه ماهه دوم به 75 میلیارد تومان و در سه ماهه سوم به 88 میلیارد تومان رسید. این مهم نشان می دهد که روند سودآوری شرکت در حال بهبود است و با توجه به روند کاهشی هزینه های مالی و هزینه های اداری، به نظر میرسد که سود پیش بینی شده، پوشش داده خواهد شد.  شرکت از محل فروش ساختمان پاسداران و شرکت زیر مجموعه خود "روانکاوان احیای سپاهان" توانایی شناسایی سود غیر عملیاتی ٧٠ تومانی به ازای هر سهم را دارد که این رقم هنوز وارد بودجه نشده است.

آکنتور : محمدعلی شیری زاده با اشاره به جلسه امروز مراجع قاضی و بازداشت مدیر مدیرعامل شرکت کنتورسازی با قرار وثیقه 500 میلیارد تومانی به سنا گفت: بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد و سازمان بورس با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد تا سهامداران به حقوق خود برسند. وی با بیان اینکه این پرونده به شکل ویژه و با سرعت زیاد پیگیری می شود، تصریح کرد: دادسرایی که مسوول پیگیری این پرونده است از اهمیت آن مطلع و با جدیت پیگر آن است. به گفته این مقام مسئول، سازمان بورس شهریور امسال به دلیل تخلفات مدیران کنتورسازی موضوع را طی شکواییه به مراجع قضایی اعلام کرد. طی پیگیری های لازم و ارائه مستندات جلساتی با مراجع قضایی برگزار و توضیحات لازم داده شد. شیری زاده با بیان اینکه علاوه بر مدیران شرکت، اقامه دعوی برای حسابرس و شکواییه ای از طرف سهامداران و با امضای نمایندگان سهامداران ثبت و تنظیم شده، گفت: از حسابرس نسبت به تخلفات از وظایفی که داشته شکایت شده و قبل از اقدامات قضایی از حیث انضباطی فعالیت حسابرس به تعلیق در آمده است. وی خودداری از ارائه اطلاعات، عدم رعایت ماده 16 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف در تهیه صورت های مالی را 4 عنوان شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

قند و شکر : گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد واردات و عرضه شکر خام از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است. متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است: ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۴۱۲۷/۲۶۷/ص مورخ ۹۵/۱۰/۱۸ دفتر کل فنی و اعتراضات مودیان معاونت مالیات بر ارزش افزوده و ضمائم مربوطه، بدینوسیله اعلام می دارد واردات و عرضه شکر خام معاف از مالیات بر ارزش افزوده می باشد، لذا شایسته است با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، حسب مورد اقدام گردد.

حریل : در گروه حمل‌ونقل «حریل» در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 1395.12.30 شرکت را مبلغ 48 ریال اعلام کرد که نسبت به پیش‌بینی قبلی با افزایش 26 درصدی همراه بوده است. شرکت در 9 ماه 45 ریال سود ساخته و توانسته 94 درصد از سود پیش‌بینی شده خود را پوشش دهد. برخی از دلایل این تعدیل مثبت شامل افزایش 32 درصدی فروش به دلیل استفاده موقتی از ناوگان استیجاری به علت عدم به‌کار‌گیری ناوگان جدید بر اساس اولین پیش‌بینی بوده که عمدتا در سه ماه سوم سال 1395 روی داده است.

سیمان : محمد اتابک با اعلام موافقت وزیر صنعت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا به ایسنا گفت: به این ترتیب هیچ مشکلی برای عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا وجود ندارد و تنها شرکت های سیمانی باید آمادگی و زمان عرضه را اعلام کنند. وی اظهار داشت: به نظر می رسد برای آغاز عرضه ها در بورس، بهتر است تولیدکنندگان عرضه ها را به صورت موردی آغاز کنند تا در طول زمان اگر حتی کوچکترین مشکلی نیز مشاهده شد سریعا آن را بر طرف کنیم. به گفته اتابک، برای ورود به بورس کالا باید به گونه ای عمل کنیم که بازتابی مثبت در بازار سیمان داشته باشد و سایر تولید کنندگان نیز برای ورود به این بازار شفاف تشویق شوند  بنابراین اگر مرحله به مرحله پیش برویم و از نظر آموزشی و تبلیغاتی خوب عمل کنیم نتیجه بهتری را دریافت خواهیم کرد. وی گفت: از آنجا که با مازاد سیمان در بازار داخلی رو به رو هستیم، صادرات این محصول از طریق بورس کالا می تواند نقش بسزایی در تنظیم بازار داخلی و بهبود اوضاع شرکت های سیمانی داشته باشد. این مقام مسئول افزود: در بورس کالا نیز در گذشته برای صادرات سیمان موفق بوده ایم بنابراین برای کشف قیمت عادلانه، منطقی‌ترین راه عرضه در بورس کالاست چراکه بورس ماهیت رقابتی و شفاف دارد و قطعا این استراتژی‌ صنعت سیمان، کمک به سزایی در تنظیم بازار خواهد کرد. اتابک به صادرات سیمان به عراق اشاره کرد و گفت: در رابطه با صادرات سیمان به عراق نیز اقداماتی صورت گرفته و معاون وزیر صنعت همراه با دبیر انجمن صنعت سیمان سفری به عراق داشتند که طی مذاکراتی با مسئولان عراقی مقرر شد بعد از بهبود اوضاع داخلی عراق، صادرات سیمان به این کشور مجدد از سر گرفته شود. وی با بیان این که سیمان چه در دوران رونق و چه در رکود به حمایت نیاز دارد، گفت: اگر چه بورس کالای ایران بستر را برای شفاف سازی قیمت و رشد صادرات سیمان مهیا کرده اما سیمان به عنوان یک صنعت استراتژیک در هر مرحله ای نیاز به حمایت دولت دارد و بی اعتنایی به این صنعت عواقب خوبی برای اقتصاد به دنبال نخواهد داشت.

ثاباد : معاون فنی شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران در خصوص وضعیت فعالیت های این شرکت گفت: در پروژه کوه سنگی شرکت3 فاز تعریف شده است که فاز 1 و 2 به بهره برداری رسیده است. همچنین در فاز سوم این پروژه، 70 درصد از کار انجام شده و پیش بینی ما مبنی بر این است که تا پایان سال 96، بهره برداری از این فاز نیز انجام شود. او افزود: در فاز سوم کوه سنگی یک مرکز تجاری به ارزش 7 میلیارد تومان و یک برج اقاومتی در نظر گرفته شده است که بخش اقامتی به طور توسط سرمایه گذار تامین مالی می شود. او همچنین در خصوص پروژه گلوگاه که یک پروژه توریستی در منطقه گوگاه استان گلستان است گفت: بر خلاف شایعات، آب دریا در این منطقه خشک نشده است و فقط اندکی عقب نشینی داشته است. هم اکنون این پروژه در 8 فاز در حال پیگیری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24