Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی طیب نیا در جلسه دیروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به وجود نوسانات همیشگی ارز در پاییز ، گفت: اینکه دولت به دنبال امنیتی کردن بازار و افزایش نرخ ارز برای کسب درآمد باشد، کذب محض است. هر دولت دارای عقل سیاسی می‌داند نباید در آستانه انتخابات نرخ ارز را افزایش دهد. وی افزود: معنی ندارد خرید و فروش ارز گوشه خیابان انجام شود و بانک‌ها از خرید و فروش ارز منتزع شوند. این مقام مسئول از...

«زنگ ها» به صدا در می آیند...

خبر : علی طیب نیا در جلسه دیروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به وجود نوسانات همیشگی ارز در پاییز ، گفت: اینکه دولت به دنبال امنیتی کردن بازار و افزایش نرخ ارز برای کسب درآمد باشد، کذب محض است. هر دولت دارای عقل سیاسی می‌داند نباید در آستانه انتخابات نرخ ارز را افزایش دهد. وی افزود: معنی ندارد خرید و فروش ارز گوشه خیابان انجام شود و بانک‌ها از خرید و فروش ارز منتزع شوند. این مقام مسئول از تشکیل کارگروهی درباره ماده 141 با حضور سازمان های حسابرسی، امور مالیاتی و بورس و بانک مرکزی و با مسئولیت اتاق بازرگانی خبر داد که قرار است طی مدت دو هفته، راهکاری برای حل مشکلات بنگاه‌ها ارایه دهد. طیب‌نیا در مورد تقاضای دریافت تسهیلات شرکت های مشمول ماده 141 توضیح داد: طبق قانون مالیات‌های مستقیم ، اضافه ارزش شامل مالیات نمی‌شود و به افزایش ناشی از مازاد تجدید ارزیابی مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، اما شرکتی که زیان داشته باشد، چه تکلیفی دارد؟ وی ادامه داد: در گذشته این امکان برای شرکت ها وجود داشت که در صورت افزایش سرمایه، مشمول ماده 141 نشده و امکان دریافت وام بانکی را داشتند اما الان مشکل این است که این پول مستقیم نمی‌تواند در حساب افزایش سرمایه لحاظ شود. بنابراین با بروز مشکل در صورت‌های مالی امکان دریافت وام بانکی منتفی می‌شود. این وزیر با بیان اینکه به همین دلیل باید به سمت استانداردهای حسابداری بین‌المللی برویم، خاطرنشان کرد: برای همه بانک‌ها و شرکت‌های بورسی بخشنامه ایی ارسال کردم که الزاماً باید صورت‌های مالی سال 95 را براساس استانداردهای بین‌المللی ارایه دهند. طیب‌نیا گفت: اگر شرکتی ناتوان باشد ما به‌زور نباید آن را نگه داریم، ورشکستگی عاملی است که ناتوان‌ها را به کنار می‌کشد، بنابراین ما هم به دنبال آن نیستیم که ناتوان‌ها را به‌زور سرپا نگه داریم، اما می‌دانیم که در مقطع فعلی مشکل تحریم‌ها به اقتصاد ما وارد شده و نرخ ارز هم تکانه‌های شدیدی داشته که شرایط را برای بنگاه‌های اقتصادی سخت کرده است.

پتروشیمی : حمید گرمابی نایب رییس کمیته پتروشیمی (زیرمجموعه کمیسیون صنایع و معادن) مجلس در واکنش به برخی تلاش ها برای عرضه نشدن محصولات پتروشیمی در بورس کالا به ایرنا گفت: زمان زیادی از مصوبه شورای رقابت درباره الزام پتروشیمی ها به عرضه محصولات در بورس کالا نگذشته اما دوباره شاهد برخی سنگ اندازی ها در این زمینه هستیم. وی با بیان این که بورس کالا، بازوی اجرایی دولت است و در بخش پتروشیمی براساس مصوبه شورای رقابت عمل می کند، افزود: شورای رقابت در مصوبه ای 10 ماده ای، پتروشیمی ها را ملزم به عرضه کامل محصولاتشان به منظور پوشش نیاز بازار داخلی کرد، اما متاسفانه همچنان شاهد عرضه بخشی از محصولات پتروشیمی در بازار آزاد هستیم. نایب رییس کمیته پتروشیمی مجلس ادامه داد: براساس تصمیم های فعالان صنعت پتروشیمی و شورای رقابت، کارگروه تنظیم بازار پتروشیمی تشکیل شده تا هرگونه مشکلی در روند داد وستد محصولات پتروشیمی در بازار شفاف بورس کالا، مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل شود. بر این اساس، فعالان صنعت پتروشیمی باید نقطه نظراتشان را در این کارگروه مطرح و پیگیری کنند. گرمابی با تاکید براینکه بورس کالا تنها مکانی است که می توان در آن روند معاملات و قیمت محصولات پتروشیمی را رصد کرد، گفت: بورس کالا یک فضای رقابتی و شفاف را در اختیار عرضه کنندگان و مصرف کنندگان قرار داده به گونه ای که هر لغزشی از سوی پتروشیمی ها در روند عرضه ها قابل مشاهده و پیگیری است. وی با اعلام اینکه پتروشیمی ها باید از طریق بورس، نیاز صنایع پایین دستی را تامین کنند تا خللی در روند تولید ایجاد نشود، گفت: نظارت کافی بر شیوه تعامل مجتمع های پتروشیمی بالادستی در مقابل صنایع پایین دستی که در بستر قابل رصد بورس انجام می شود، بهترین روش برای مدیریت بازار و چرخه تولید در کشور است. گرمابی افزود: بر اساس این سازوکار، پتروشیمی ها پس از تامین نیاز بازار داخل، می توانند محصولات خود را صادر کنند.

سنگ آهن : بر‌اساس گزارش منتشر شده از عملکرد کامودیتی‌های فلزات پایه در سال ۲۰۱۶، سنگ‌آهن با ۸۱ درصد رشد در این شاخص در رده اول قرار دارد و بعد از آن نیز فلز روی با 65.7  درصد افزایش جایگاه دوم را در بازار کامودیتی در بخش فلزات پایه به خود اختصاص داده است. همچنین در این رده‌بندی نیکل، آلومینیوم و مس به ترتیب شاهد رشد 17.3، 17.3 و 17.1 درصد بودند. این نمادها در رده‌های هفتم تا نهم قرار داد. در حالی که بخش اورانیوم با 41.6 درصد و زغال‌سنگ با 7.7درصد در عملکرد کامودیتی خود با کاهش مواجه شدند. آمار فوق مانند دیگر آماری که از بازار سنگ‌آهن می‌رسد، همگی حکایت از اوضاع رو به سامان این روزهای سنگ‌آهن دارد. در حقیقت می‌توان گفت با جهشی که در بازار جهانی سنگ‌آهن و رشد تقاضا به وجود آمد و قیمت سنگ‌آهن را از مرز ۸۰دلار گذراند، باعث شد بسیاری از معادن کوچک و متوسط در داخل ایران نیز که به دلیلی رکود جهانی سال‌های قبل به تعطیلی کشیده شده بودند، فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. ثبت رکوردی بیش از ۸۰ دلار برای سنگ‌آهن در ماه جاری در سال‌های اخیر بی‌نظیر بود و بارقه‌های امید را در دل معدنکاران روشن کرد تا حداقل حاشیه امنی به دست بیاورند و مطمئن باشند قیمت‌ها دوباره تا حدود ۳۰ دلار افت نخواهد داشت. با این حال شاید این امیدواری‌ها تداوم چندانی نداشته باشد. وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا پیش‌بینی کرد، قیمت هر تن سنگ‌آهن تا سال ۲۰۱۸ به 46.7 دلار می‌رسد که تقریبا نصف قیمت کنونی یعنی ۸۰ دلار است. این دستگاه دولتی استرالیایی معتقد است روند رشد تقاضا در سال‌های آینده ادامه پیدا نمی‌کند. در گروه بانکی پس از چند ماه جنجال بر سر زیان دهی بانک‌ها آخرین تحولات صورت‌های مالی بانک‌ها نشان از کاهش چشمگیر زیان و حتی در مورد بانک ملت تحقق سود دارد.

ومعادن : معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص ایجاد صندوق بازارگردان برای این سهم گفت: برای حمایت از سهام شرکت و زیر مجموعه ها در اقدامی تازه اقدام به ایجاد یک صندوق بازار گردان کردیم تا بتوانیم بیش از پیش از سهام شرکت اصلی و زیر مجموعه حمایت کنیم. علی اکبری گفت: تا به حال اقدام به ایجاد چنین صندوقی نکرده بودیم، اما شاهد این امر هستیم که قیمت های فعلی برای سهام شرکت و زیر مجموعه واقعا در خور پتانسیل ها و ارزش ذاتی آن نیست. شرکت های گل گهر، چادر ملو، صبا نور و شرکت اصلی ومعادن در حال حاضر با توجه به حجم دارایی ها، ان ای وی و ارزش افزوده ای که در سال 96 به دلیل توسعه و تکمیل پروژه ها در آن ها ایجاد خواهد شد در این جایگاه قرار ندارند و بررسی این شرایط نشان دهنده نیاز شدید سهام شرکت ها به یک حامی قدرتمند است که خوشبختانه مقدمات آن را ایجاد کردیم. وی ادامه داد: عمده طرح های توسعه ای زیر مجموعه ها که منجر به تکمیل زنجیره تولید و افزایش ظرفیت تولید آنها خواهد شد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و نتایج مثبت این توسعه ها در سال آتی به بار خواهد نشست. علی اکبری گفت: با توجه به رشد قابل توجه قیمت ها در بازار جهانی در صورتی که قیمت ها رشد نداشته باشند و در همین سطوح هم بمانند افزایش ظرفیت تولید شرکت ها قطعا شرایط بسیار مطلوبی را برای این شرکت ها بوجود خواهد آورد.

فخوز : آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت فولاد خوزستان/ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1394/11/28  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 8,000,000 میلیون ریال به‌مبلغ 14,472,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 6120000 میلیون ریال ، از محل سود انباشته مبلغ 352000 میلیون ریال ، ) در تاریخ 1395/10/27 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

فملی : مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امروز شرکت مس به اعتبار بین المللی سال ‌های 1380 و 1381 رسیده است، گفت: در فروش سال آینده اکنون  150 میلیون یورو پیش دریافت می کنیم که کار کم‌ نظیری است. مراد علیزاده تصریح کرد: پس از برجام فروش کالاهای تولیدی رونق گرفته و توانستیم کل وام ‌های دریافتی خود را بپردازیم. مدیرعامل ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه شرکت به 5.000 میلیارد تومان رسیده و هیچ قرضی نداریم و از لحاظ سودآوری جزء 10 شرکت برتر کشور هستیم. (لازم به ذکر است نماد فملی جهت تعدیل مثبت عایدی متوقف است)

ذوب : در پی مجوز افزایش سرمایه ۳۲۲ درصدی ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که شنبه توسط سازمان بورس صادر شد، این شرکت زمان این رویداد مهم و مجمع فوق العاده را ساعت 10 روز دوشنبه 11 بهمن اعلام کرد که در تالار همایش شفق واقع در اصفهان تشکیل خواهد شد. ذوب که از قبل شروع معاملات شنبه با توقف نماد روبرو شده می تواند سرمایه اسمی را از 786 میلیارد تومان کنونی به بیش از 3.318 هزار میلیارد تومان برساند.

به پرداخت ملت : بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک کشور برای ورود به بازار سهام آماده می شود. "به پرداخت ملت" به عنوان یکی از 12 شرکت دارای مجوز PSP نام برد که نزدیک به ۲۵ درصد حجم تعداد تراکنش کل کشور و در حدود یک سوم مبلغ تراکنش کل کشور را در اختیار دارد. مدیر عامل بانک ملت با توجه به سرمایه 95 میلیارد تومانی شرکت "به پرداخت ملت"، سود سال 95 آن را 120 میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: این شرکت در فعالیت های خود، تمام ظرفیت هایش را به کار نگرفته و تنها به ارایه خدمات به بانک پرداخته است. بر این اساس فعالیت های توسعه ای این شرکت مبنی بر ارایه سرویس به دیگر بانک ها و ارایه دیگر دیگر خدمات پس از عرضه سهام در بازار سرمایه آغاز خواهد شد.

غاذر : در گروه غذایی توضیح کوتاه مدیرعامل پیاذر در مورد پیش‌بینی سود هم مانع از ادامه رشد ۹۱درصدی قیمت این سهم نشد. سید‌عزیز سیدی در‌باره پیش‌بینی سود هر سهم و روند قیمتی سهم در روزهای اخیر اعلام کرد که هیچ اتفاقی در شرکت رخ نداده است.

کشرق : علی نصیری در خصوص علت توقف نماد معاملاتی "کشرق" اظهار داشت: علت توقف نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود اعلام افزایش نرخ محصولات ذغال سنگ ایران و تعدیل صورت های مالی شرکت بر اساس نرخ های جدید می باشد. وی گفت خوشبختانه چهارشنبه هفته گذشته این موضوع تصویب شد و در حال حاضر نیز گزارشات "کشرق" با در نظر گرفتن افزایش 25 درصدی قیمت پایه ذغالسنگ در حال تهیه و تنظیم می باشد. این مقام مسئول گفت: شرکت شمال شرق شاهرود سال های 94 و 95 را با ظرفیت کامل فعالیت نکرده و این امر موجب افزایش تولید محصولات شرکت در سال 96 می شود که استارت آن از اسفند سال جاری زده خواهد شد. به طور کل در سال 95 میزان تولید شرکت حدود 45 هزار تن می باشد که این عدد برای سال 96 به بیش از 130 هزار تن برنامه ریزی شده و با این توصیف شرایط برای سال آینده "کشرق" بسیار متفاوت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24