Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ایران ترانسفو یکی از قدیمی ترین کارخانه های فعال در کشور است که به تولید انواع و اقسام ترانس مشغول است . ظرف ماه های اخیر، بحث های کارگری در بترانس ایجاد شده بود ، به بهانه حضور دکتر فتحی پور که ٨ سال ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را برعهده داشت و حالا به عنوان مدیر عامل ایران ترانسفو مشغول فعالیت است دیداری از این شرکت داشتیم . دیداری که حاوی خبرهای داغ و شنیدنی از ایران ترانسفو است . دکتر فتحی پور میزبان ما در این دیدار بود ، فردی که از بالاترین نقطه اقتصادی کشور با امیدهای زیادی به بترانس آمده است . در ادامه صحبت های دکتر فتحی پور در خصوص اوضاع این روزهای بترانس را مطالعه نمایید.

قراردادهای جذاب در یک قدمی ایران ترانسفو

بورس24 : ایران ترانسفو یکی از قدیمی ترین کارخانه های فعال در کشور است که به تولید انواع و اقسام ترانس مشغول است . ظرف ماه های اخیر، بحث های کارگری در بترانس ایجاد شده بود . به بهانه حضور دکتر فتحی پور که 8 سال ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را برعهده داشت و حالا به عنوان مدیر عامل ایران ترانسفو مشغول فعالیت است دیداری از این شرکت داشتیم . دیداری که حاوی خبرهای داغ و شنیدنی از ایران ترانسفو است . دکتر فتحی پور میزبان ما در این دیدار بود ، فردی که از بالاترین نقطه اقتصادی کشور با امیدهای زیادی به بترانس آمده است . در ادامه صحبت های دکتر فتحی پور در خصوص اوضاع این روزهای بترانس را مطالعه نمایید.

اعتراضات کارگری ختم به خیر شد

زمان ورود من به شرکت ، دچار برخی بحران ها از جمله اعتراض های کارگری بودیم که خیلی زود به سرانجام رسید و با کارگران هم پیمان شدیم تا دوباره مجموعه معظم ایران ترانسفو را بازسازی کنیم .

بترانس از این سه مسیر اوج می گیرد

تمام تمرکز خود را بر سه اصل اساسی قرار دادیم ، اول افزایش پر قدرت تولید و فروش ، دوم وصول مطالبات معوق شده و سوم بحث تسویه وام های دریافتی و برطرف کردن هزینه های مالی

هزینه های مالی را صفر می کنیم / تهاتر بدهی با طلب در دستور کار

بترانس از جمله شرکت هایی است که طلب بالایی از (شرکت های وابسته به) دولت دارد . این در حالی است که در حدود 980 میلیارد تومان بدهی به بانک ها داریم که هر ماه 18 میلیارد تومان هزینه مالی پرداخت می کنیم . میانگین سود وام هایی که اخذ شده است 21.17 درصد است .

طلب ایران ترانسفو از شرکت های توانیر ، برق منطقه ای ، مپنا و وزارت نفت در حدود 750 میلیارد تومان است . این در حالی است که تمام طلب ما به 900 میلیارد تومان می رسد .

از زمان ورود با انجام مکاتبات و جلسات پر شماری سعی در این داشتم که طلب ها را از دولت وصول کنیم . این اتفاق در ظرف 6 ماه آتی محقق خواهد شد . قرار بر آن شده تا ظرف 6 ماه آتی تمام طلبمان را در قالب اسناد خزانه اسلامی (اخزا ) دریافت کنیم .

پس از دریافت این اوراق به سرعت سعی بر صفر کردن هزینه های مالی داریم تا بهره پرداختی که ماهانه 18 میلیارد تومان است از بین برود .

حتی نقدینگی جذب شده از افزایش سرمایه اخیر را هم صرف بازپرداخت وام های دریافتی می کنیم تا هزینه مالی را به صفر برسانیم.

قراردادهای جذاب با کشورهای آفریقایی

مذاکراتی با کشورهای آفریقایی انجام دادیم که در حال نهایی شدن است ، در واقع تفاهم نامه امضا شده و روی بحث های فنی در حال مذاکره هستیم . این قرارداد به ارزش 300 میلیون دلار می تواند یک تا یک سال و نیم بخشی از تولیدات ما را به خود اختصاص دهد . ارزش این قرارداد تا 500 میلیون دلار قابلیت افزایش دارد . انتظار بر این است که ظرف یک تا دو ماه آینده این قرارداد نهایی شده و پیش پرداختی از طرف مقابل دریافت کنیم .

جوینت ونچر جذاب بترانس و زیمنس در شهر ری

مذاکرات با زیمنس هم در حال نهایی شدن است ، در ماه های اخیر برخی مسائل سیاسی برنامه هایمان را اندکی عقب انداخت اما با این حال قرار بر تاسیس شرکتی تحت لیسانس در شهر ری را داریم که مالکیت ایران ترانسفو در آن 51 و زیمنس 49 درصد  خواهد بود . این شرکت به تولید ترانس های سنگین و خشک می پردازد ، ترانس های قوی که مشتریان بسیاری را به سمت شرکت جدید گسیل می کند . با توجه به تعطیلات سال نو میلادی ، مذاکرات با اندکی فاصله پیگیری می شود و انتظار داریم تا پایان تعطیلات نوروزی سال 96 ، این کارخانه جدید در شهر ری راه اندازی شود .

سایر قراردادهای در دست بررسی

یک قرارداد داخلی 112 میلیارد تومانی داخلی هم وجود دارد که در هفته آتی پیش پرداخت دریافت و سفارش به مرور انجام خواهد شد .

در حال مذاکره با برخی کشورهای همجوار و آسیای میانه برای انعقاد چند قرارداد هستیم ، انعقاد این قراردادها سبب خواهد شد تا از رکود داخلی عبور کرده و بخش بالایی از تولیداتمان صرفا صادر شوند .

هدف قیمتی سهم تا پایان سال 96

سرمایه گذاران در سال 96 قطعا ، شرایط بهتری در معاملات ایران ترانسفو مشاهده خواهند کرد و پیش بینی می کنیم قیمت این سهم از 2 هزار تومان فراتر  برود . به سهامداران این قول را می دهیم که بترانس در سال آتی به مرحله ی شکوفایی برسد .

منبع خبر: حمید محمدی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24