Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نکته مهم دیگر این است که در دو هفته اخیر قیمت طلا و فلزات اساسی رشد کرده و احتمال دارد در هفته جاری ..در نهایت روز جمعه، هم داده های مهم از اقتصاد چین ..

این هفته خرید و فروش جرات فراوان می خواهد!

هفته پیش رو یکی از پررویدادترین هفته های سال جاری میلادی است زیرا از یک سو اجلاس اقتصاد جهان از امروز شروع می شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر روز جمعه مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ برگزار می شود و او سخنرانی خواهد کرد. همچنین برخی داده های مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد. بدین ترتیب تنها آندسته از سرمایه گذاران که اشراف کامل به بازار دارند جرات می کنند به خرید و فروش بالا دست بزنند. نکته مهم دیگر این است که در دو هفته اخیر قیمت طلا و فلزات اساسی رشد کرده و احتمال دارد در هفته جاری شاهد اصلاح قیمت ها باشیم. احتمال های مختلفی در باره تحولات بازارهای مختلف در هفته پیش رو مطرح شده و به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران با احتیاط رفتار خواهند کرد. محتوای سخنرانی روز جمعه ترامپ اهمیت بالایی دارد زیرا اگر او بر اجرای برنامه های حمایتی تاکید کند بازارهای مالی رونق بیشتری پیدا خواهند کرد و قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت. تا روز جمعه گزارش هایی که از احلاس اقتصاد جهان منتشر می شود نیز بر بازارها تاثیر خواهد داشت. در نهایت روز جمعه، هم داده های مهم از اقتصاد چین منتشر می شود و هم بیانیه پایانی اجلاس اقتصاد جهان منتشر خواهد شد.

رشد قیمت ها بعید است

امروز دوشنبه در آغاز معاملات هفته در بازارهای جهان، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا اندکی افزایش یافته و به ترتیب به 55.6 دلار و 52.6 دلار در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت در سطوح کنونی به مقاومت مستحکم برخورد کرده و تا وقتی محرک جدید برای رشد قیمت ها ایجاد نشود نباید انتظار داشت تحول مثبت در بازار این ماده خام رخ دهد. هفته پیش با آنکه عربستان و روسیه تاکید کردند به برنامه کاهش عرضه نفت پایبند هستند قیمت ها کاهش پیدا کرد. حتی کاهش ارزش دلار نیز نتوانست به رشد قیمت نفت کمک کند. تحلیلگران می گویند پیش بینی افزایش عرضه از سوی برخی کشورها بویژه آمریکا و نیز احتمال رشد کند تقاضا برای نفت از سوی چین دو مانع مهم بر سر راه رشد قیمت نفت هستند. در هفته پیش رو، تغییرات ارزش دلار یک عامل موثر بر قیمت نفت است. بعید است نوسان قیمت ها در هفته جاری زیاد باشد. کارشناسان پیش بینی کرده اند قیمت ها برای مدتی در سطوح کنونی نوسان می کند مگر آنکه خبری غیرمنتظره در بازار منتشر شود. برخی تحلیلگران معتقدند تاثیر برنامه کاهش عرضه گذاشته شده و حتی اگر ثابت شود این برنامه به درستی در حال اجراست قیمت ها خیلی بالا نخواهد رفت. نهادهای تحلیلگر پیش بینی کرده اند اواسط سال جاری میلادی تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار خواهد شد. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت آمریکا در یک هفته اخیر نشان داده شده است:

احتمال اصلاح قیمت ها

امروز قیمت طلا با رشد محدود به 1203 دلار در هر اونس رسیده است. به نظر می رسد شرایط برای افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو فراهم باشد زیرا از یک سو پیش بینی شده ارزش دلار کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر در باره برنامه های اقتصادی دولت ترامپ تردیدها رفع نشده و این عاملی برای جذابیت طلاست. در سال جاری میلادی قیمت طلا رشد کرده البته میزان افزایش در مقایسه با کاهش شدید قیمت ها در دو ماه پایانی سال قبل بسیار ناچیز است. این هفته گزارش های مهم از اقتصاد آمریکا منتشر می شود و انتظار می رود داده ها مثبت باشد اما سرمایه گذاران عمدتا به تحولات کلان سیاسی و اقتصادی توجه نشان می دهند. اجلاس پنج روزه اقتصاد جهان در داووس سوییس، یک عامل جدید است که بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. دیدگاه هایی که شرکت کنندگان در این اجلاس در باره وضعیت جهان بیان می کنند می تواند زمینه را برای تغییراتی در قیمت فلز زرد فراهم کند. در هفته های اخیر، نهادهای تحلیلگر وضعیت بازار طلا در سال جاری میلادی را پیش بینی کرده اند اما واقعیت این است که برای اظهارنظر در این باره باید ابتدا ابهام های موجود رفع شود. برای مثال، مسیر حرکت اقتصادی دولت جدید آمریکا یک عامل بسیار مهم است که بر قیمت طلا تاثیر دارد. هنوز مشخص نیست ترامپ چه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و وزرای کلیدی دولت جدید، چه سیاست هایی دارند. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس نقره در یک هفته اخیر نشان داده شده است:

انتظار و دیگر هیچ!

آسیا. امروز شاخص ها در برخی بازارهای مالی آسیا کاهش یافته اند. از امروز اجلاس پنج روزه اقتصاد جهان آغاز می شود و قرار است شرکت کنندگان در این نشست در باره وضعیت اقتصاد جهان و ریسک هایی که رونق آن را تهدید می کند گفتگو کنند. سخنرانی رییس جمهور چین در این اجلاس بر بازارهای مالی آسیا تاثیر خواهد داشت اما تحلیلگران معتقدند سرمایه گذاران منتظر داده های جدید از اقتصاد این کشور و نیز رفع ابهام ها درباره سیاست های اقتصادی و تجاری دولت جدید آمریکا هستند. مشخص شدن این موضوعات به زمانی طولانی نیاز دارد.

اروپا. در هفته پیش رو، چند عامل بر بازارهای مالی اروپا تاثیر خواهد گذاشت. نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، داده های اقتصادی از انگلستان و مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ که روز جمعه انجام خواهد شد برخی از مهمترین این عوامل هستند. سرمایه گذاران اروپایی در هفته های اخیر با امید به بهبود شرایط اقتصادی در آمریکا و تداوم حمایت های بانک مرکزی اروپا، فعالیت بیشتری در بازارهای مالی داشته اند. آنها امیدوار هستند ترامپ به وعده هایی که درباره رونق اقتصاد آمریکا داده عمل کند.

آمریکا. امروز بازارهای آمریکا تعطیل هستند اما از فردا گزارش هایی از اقتصاد این کشور منتشر خواهد شد. همچنین روز جمعه دولت جدید آمریکا فعالیت خود را آغاز می کند و فعالان بازار مالی امیدوار هستند او در سخنرانی خود ابهام های موجود را رفع کند. این هفته همچنین برخی از شرکت های بزرگ بورسی در آمریکا گزارش عملکرد سه ماهه خود را منتشر می کنند. با توجه به تعدد عوامل موثر بر بازار مالی انتظار می رود هفته ای پررویداد پیش روی سرمایه گذاران باشد. کارشناسان معتقدند اگر ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود بر اجرای برنامه های حمایتی تاکید کند وضعیت بازارهای مالی بهتر خواهد شد. در زیر نمودار تغییرات شاخص اف تی اس ایی در یک هفته اخیر نشان داده شده است:

پیش بینی ثبات در قیمت ها

امروز قیمت فلزات پایه اندکی کاهش یافته و قیمت مس در محدوده 5900 دلار در نوسان است. احتمال رشد قیمت فلزات پایه در هفته پیش رو زیاد نیست زیرا با آنکه پیش بینی شده ارزش دلار کاهش یابد و این عامل به رشد قیمت ها کمک می کند اما افزایش قیمت ها در هفته گذشته قابل ملاحظه بوده و لازم است بازار استراحت کند. همچنین در باره تاثیر برنامه های حمایتی دولت جدید آمریکا بر مصرف فلزات پایه تردیدهایی وجود دارد. این هفته روز جمعه، هم اخبار مهم از اقتصاد چین منتشر می شود و هم دولت ترامپ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. پیش بینی شده نوسان ارزش دلار بیشتر خواهد شد و این به معنای تغییرات بزرگ تر در قیمت فلزات پایه است. از سوی دیگر از امروز اجلاس سالانه اقتصاد جهان در داووس سوییس آغاز می شود و قرار است در این اجلاس رییس جمهور چین سخنرانی کند. انتظار می رود او درباره افق اقتصاد کشورش و برنامه هایی که از سوی دولت اجرا خواهد شد سخن بگوید. محتوای سخنان رییس جمهور چین تاثیری بزرگ بر بازار فلزات پایه خواهد داشت. هفته پیش عملکرد بازار این فلزات مثبت بود البته بخشی از رشد قیمت ها حاصل کاهش ارزش دلار است و اگر ارزش دلار رشد کند فشارهایی بر بازار فلزات پایه وارد خواهد شد. در باره ادامه یافتن روند بهبود شرایط اقتصادی در چین اطمینان وجود دارد اما بعید است تقاضا برای فلزات پایه خیلی افزایش یابد. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن نیکل در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

شاید عملکرد دلار منفی باشد

امروز ارزش دلار در برابر یورو 0.2 درصد و در برابر پوند 1.3 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران برای هفته پیش رو پیش بینی کرده اند ارزش دلار کاهش خواهد یافت و بعید نیست چنین شود زیرا ابهام ها در باره برنامه های دونالد ترامپ در حوزه کمک به رونق اقتصاد آمریکا رفع نشده و سرمایه گذاران امیدوار هستند او در سخنرانی خود در روز جمعه این ابهام ها را رفع کند. تا روز جمعه برخی گزارش های مهم از اقتصاد آمریکا منتشر می شود که انتظار می رود مثبت باشد. این هفته همچنین شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا نشست دارد و پیش بینی شده در این نشست بر آمادگی بانک مرکزی برای حمایت از اقتصاد منطقه یورو تاکید خواهد شد اما بعید است تدابیر جدیدی برای این منظور اتخاذ شود. در دو ماه اخیر، یک عامل اصلی رشد شاخص دلار پیش بینی افزایش نرخ رشد اقتصاد آمریکا و بالا رفتن نرخ های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور بوده است. البته در چند روز گذشته شاخص دلار کاهش یافته است. اصلاح بازار پس از رشد شدید دو ماه گذشته و ابهام در باره تاثیر برنامه های حمایتی ترامپ، دو دلیل این کاهش هستند. در زیر نمودار تغییرات نسبت پوند به دلار در یک هفته اخیر نشان داده شده است:

تقویم اقتصاد جهان

امروز گزارش هایی از اقتصاد چین، انگلستان، ایتالیا و منطقه یورو منتشر می شود. در زیر جدول این گزارش ها به ترتیب انتشار نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24