Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دولت استرالیا پیش‌بینی کرد قیمت هر تن سنگ‌آهن تا سال ۲۰۱۸ به ٧/ ۴۶ دلار می‌رسد که تقریبا نصف قیمت کنونی ۸۰ دلار است. به گزارش «ایسنا» قیمت کنونی سنگ‌آهن با افزایش تقاضا از سوی چین مورد حمایت قرار گرفته است؛ اما وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد: بعید است روند رشد تقاضا در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

«در لحظه» معامله نکن!

معدنی : دولت استرالیا پیش‌بینی کرد قیمت هر تن سنگ‌آهن تا سال ۲۰۱۸ به 7/ 46 دلار می‌رسد که تقریبا نصف قیمت کنونی ۸۰ دلار است. به گزارش «ایسنا» قیمت کنونی سنگ‌آهن با افزایش تقاضا از سوی چین مورد حمایت قرار گرفته است؛ اما وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد: بعید است روند رشد تقاضا در سال‌های آینده ادامه پیدا کند. این وزارتخانه همچنین پیش‌بینی خود از حجم صادرات سنگ‌آهن را 2 درصد کاهش داد و آن‌را 2/ 832 میلیون تن برای سال مالی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرد. استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده سنگ‌آهن جهان است و ارزش سهام شرکت‌های معدنی بزرگ این کشور به دنبال انتشار این پیش‌بینی کاهش پیدا کرد. براساس گزارش بی‌بی سی، وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا سال گذشته پیش‌بینی کرده بود قیمت هر تن سنگ‌آهن به 1/ 44 دلار کاهش خواهد یافت؛ اما افزایش تقاضا از سوی چین کمک کرد قیمت این کالا به بالای ۸۰ دلار صعود کند. شرکت «آر بی‌سی کپیتال مارکتس» اخیرا پیش‌بینی کرده است قیمت سنگ‌آهن پس از افزایش در سال ۲۰۱۶، امسال دچار عقب‌نشینی می‌شود. مورگان استنلی سنگ‌آهن را میان سه فلزی قرار داد که کمترین رشد قیمت را خواهند داشت و بانک بارکلیز پیش‌بینی کرده است. قیمت سنگ‌آهن تا سه ماه سوم سال جاری که رشد بازار املاک چین کند می‌شود، به پایین ۵۰ دلار در هر تن سقوط خواهد کرد.

پتروشیمی : معاون وزیر نفت از افتتاح و راه‌اندازی ۵ طرح جدید پتروشیمی مربوط به پتروشیمی پردیس و 4 شرکت خبر داد. مرضیه شاهدایی با بیان اینکه پنج طرح پتروشیمی در دهه فجر و سه طرح جدید دیگر پتروشیمیایی، ابتدای سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند و به بهره‌برداری رسمی خواهند رسید، گفت: بر این اساس، فاز دوم پتروشیمی کاویان به ظرفیت یک میلیون تن، فاز دوم پتروشیمی مروارید به ظرفیت ٥٥٠ هزار تن، پتروشیمی انتخاب به ظرفیت ٢٥٠ هزار تن و پتروشیمی تخت‌جمشید به ظرفیت ٢٥٠ هزارتن، آماده افتتاح رسمی در دهه فجر هستند. وی با بیان اینکه فاز دوم پتروشیمی پردیس ( که در بورس حضور دارد) با ظرفیت یک میلیون تن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: همچنین سه واحد از طرح پتروشیمی بوشهر، متانول مرجان و واحد نخست مخازن نیز در اوایل سال آینده،  آماده افتتاح خواهند شد. شاهدایی با اعلام اینکه ٦٤ میلیون تن ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی، تا ٥ سال آینده به بیش از ١٠٠ میلیون تن خواهد رسید، تاکید کرد: انتظار داریم تا پایان امسال ظرفیت تولید به ٥٠ میلیون تن برسد. وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، حدود ١٠ میلیون تن محصولات مختلف پتروشیمی به ارزش حدود ٩ میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

شبریز : پالایشگاه تبریز که پیش از این سود ۵۵۷ ریالی به جای زیان ۳۵۷ ریالی سال گذشته، اعلام کرده بود، روز دوشنبه با توقف نماد عملا سود خود را به شدت کاهش داد تا فضای احتیاط بیش‌از پیش در فضای معاملات بازار رخنه کند. براساس گزارش منتشرشده «شبریز» سود خودرا 96ریال اعلام کرده و در 6ماه 13ریال زیان محقق کرده است.

حسیر : در گروه حمل‌ونقل‌ امروز چهارشنبه نماد ریل سیرکوثر در بازار به روش ثبت سفارش عرضه اولیه خواهد شد. براین اساس 47 میلیون و 182 هزار و 31 سهم شرکت ریل سیر کوثر در نماد «حسیر» روز چهارشنبه این هفته در فرابورس عرضه می‌شود. قیمت تعیین شده برای این شرکت 190تا 209تومان خواهد بود. ابوالقاسم سعیدی، نایب رئیس هیات مدیره ویکی از کارشناسان صنعت ریلی درخصوص فعالیت اصلی این شرکت که حمل و نقل بار و مسافردر حوزه ریلی است، توضیح داد: این شرکت در سال 82 تاسیس و به ثبت رسیده است. در سال 84 با خرید 27 دستگاه واگن مسافربری به فعالیت حمل‌ونقل‌ مسافری ورود کرد و 100 درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی است. وی ادامه داد: این ناوگان در حال حاضر با داشتن 37 واگن مسافری و 134 دستگاه واگن مخزن‌دار مخصوص حمل مواد سوختی مشغول به فعالیت در این عرصه است. وی درخصوص اقدامات و حمایت‌هایی که راه‌آهن از بخش خصوصی انجام داده، بیان کرد: با دقت به این موضوع که قیمت بلیت از ابتدا تا هم‌اکنون 8 برابر شده و همچنین واگن‌های جدید این شرکت، در تعرفه‌های راه آهن نیز اتفاقات خوبی افتاده و این امکان فراهم شده با بهتر شدن تعرفه‌ها شرکت نیز به سوددهی در بازار برسد. راه آهن در جهت ترغیب بخش خصوصی قراردادی 30 ساله با این شرکت منعقد کرده که 10 سال آن سپری شده است. هزینه و نرخ خدماتی که از راه آهن در این قرارداد گرفته می‌شود، ثابت است تا شرکت بتواند هم در بخش بار و هم در بخش مسافر به فعالیت خود ادامه دهد و کمکی برای افزایش سهم بازار باشد. وی بیان کرد: پیش‌بینی سود این شرکت برای سال 95 مبلغ 175 ریال به ازای هر سهم است که در 6ماه اول سال مبلغ 103 ریال یعنی 66 درصد، پوشش داده شده است؛ ضمن اینکه نسبت بهای تمام شده، حاشیه سود خالص و ناخالص هر سهم نیز تفاوتی نسبت به سال‌های قبل نداشته است.

مداران : در گروه انفورماتیک به دنبال افت قیمت داده‌پردازی ایران این شرکت در گزارش شفاف‌سازی خاطر‌نشان کرد: در مقطع زمانی فعلی اطلاعات افشا نشده‌ای که تاثیر منفی در پیش‌بینی سود اعلام شده قبلی این شرکت داشته باشد، وجود ندارد. اتفاق جالبی بود و اگر اشتباه نکرده باشیم جزو معدود دفعاتی که در روند منفی شفاف سازی می شود!

لازما : در گروه لوازم خانگی شرکت آزمایش بعد از مصوبه 27 بهمن سال گذشته، پیگیر افزایش سرمایه 914 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها شده، اما تا به حال قادر به دریافت مجوز قانونی سازمان بورس نشده است. این موضوع موجب شد تا مدیران «لازما» برای وزیر صنعت نامه نوشته و رونوشت آن را به وزیر اقتصاد دهند تا شاید با مساعدت‌هایی، موفق به حل این مشکل شوند.

منبع خبر: سازمان خبری- تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24