Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در بازار آزاد پلیمرها شاهد ادامه کاهش قیمت ها هستیم که البته معاملات ضعیف روز سه شنبه در بورس کالا در کنار رشد عرضه برخی گریدهای پرمصرف همچون پلی اتیلن های سبک در برابر التهاب در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی و نساجی همچنین پلی اتیلن های ترفتالات بطری و ترفتالات نساجی ، دو گانگی ناموزونی را به بازار تزریق کرده است...

زیر این دلار سفت است؟؟

بورس24 :بازارهای کالایی در بیم و امید نوسان قیمت دلار ، ترجیح داده اند تا با اتخاذ رویکردی احتیاطی و البته جهت گیری کاهشی ، نظاره گر نرخ ها باشند تا شاید تغییری در رفتار بازار حاصل شود. کاهش قیمت ها در بازار پلیمرها ، حفظ جانب احتیاط و ثباتی شکننده در بازار فولاد و بیم و امید از نوسان قیمت های جهانی را می توان چهره مبهم بازارهای کالایی در روز چهارشنبه دانست. تا جهت گیری قیمت دلار مشخص نشود ، این شرایط ممکن است ادامه یابد هرچند که پتانسیل کاهش قیمت ها در بازار فولاد کمتر از بازار محصولات پتروشیمی و شیمیایی است. هم اکنون این نگرانی وجود دارد که شاهد مهاجرت سرمایه به سمت بازار ارز و یا بازار مواد غذایی باشیم که نگرانی ها را دو چندان خواهد ساخت. این حجم از تأثیرگذاری قیمت دلار بر بازارهای کالایی قطعاً جذاب نیست.

در بازارهای جهانی رشد قیمت ها بیش از چیزی که انتظار می رود در روزهای ابتدایی آغاز به کار بازارها خودنمایی می کند هرچند که ارائه آمارهایی مثبت از اقتصاد امریکا و اروپا به حمایت از بازارهای کالایی و سهام منجر شده و بهای نفت را نیز با رشدی نسبی همراه ساخته است. شاید مهمترین نکته در بازارهای جهانی را بتوان آغاز یک روند کاهشی جدید در بازار سنگ آهن به شمار آورد که در یکی از آمارها در وبسایت TradingEconomics افتی نزدیک به 3 درصد درج شده که بهتر است به این رخداد به عنوان یک خبر توجه کنیم و پایه تحلیل را بر این رخداد بنا نکنیم زیرا هنوز بهای سنگ آهن در سطوح نسبتاً قابل قبولی قرار داشته و دورنمای آن مشخص نیست اگرچه میل به کاهش دارد. به نظر می رسد شرایط بازار نفت بهتر از سایر بازارهای کالایی مهم باشد که موجب شده تا بهای نفت خام امریکا و برنت ، هر دو در بالاتر از 50 دلار در هر بشکه نوسان کرده که این احتمال را تقویت می کند که بتوان بهای 50 دلار را کف قیمت های نفت به شمار آورد. رخدادی که خود به تنهایی محرکی برای بازارهای جهانی محسوب می شود.

در خصوص بازار فلزات پایه باید با نگرانی بیشتری صحبت کرد زیرا برخی از فلزات در بورس های جهانی پس از یک فاز کاهش قیمت در نوسان هستند که ممکن است رشد قیمت هایی جدید را تجربه کرده و یا شاهد بازگشت مجدد قیمت ها باشیم. هرچند که این ادعا برای مخابره زودهنگام است ولی شاید آلومینیوم بیشترین پتانسیل کاهش قیمت را در بین فلزات پایه به خود اختصاص دهد زیرا افزایش موجودی انبارها با پیگیری روند کاهشی خود ، توأمان در حال نوسان است.

بازار پتروشیمی:

در بازار آزاد پلیمرها شاهد ادامه کاهش قیمت ها هستیم که البته معاملات ضعیف روز سه شنبه در بورس کالا در کنار رشد عرضه برخی گریدهای پرمصرف همچون پلی اتیلن های سبک در برابر التهاب در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی و نساجی همچنین پلی اتیلن های ترفتالات بطری و ترفتالات نساجی ، دو گانگی ناموزونی را به بازار تزریق کرده است. همین موارد در کنار پایین بودن حجم معاملات هفتگی در رینگ پلیمرهای بورس کالا به همراه رفت و برگشت قیمت دلار ، نگرانی ها از افت قیمت های پایه را تقویت کرده که ناخودآگاه به کاهش نرخ در بازار آزاد نیز منجر شده همچنین جذابیت خرید را به شدت کاهش می دهد. با توجه به این موارد باید منتظر ادامه کاهش قیمت ها در بازار آزاد باشیم ولی این افت نرخ چندان هم طولانی مدت نخواهد بود.

در معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا شاهد بودیم که به صورت کلی حجم عرضه ها افزایش یافت هرچند که برای برخی از ترکیبات ، شاهد خودنمایی جدی تقاضا نبودیم تا جایی که بسیاری از کالاها با رقابت چندانی رو به رو نشد. به عنوان مثال دی اتانول آمین ، استایرن منومر و بسیاری از ترکیبات الکلی با بی میلی خریداران همراه شد هرچند که بسیاری از عرضه ها حتی مورد معامله قرار نگرفت. ویژگی های فنی صنایع مصرف کننده ، قیمت های بالای موجود در کنار معاملات نسبتاً مطلوب هفته های قبل در کنار انتظار اعلام قیمت های پایه در هفته پیش رو را می توان از دلایل کم رمقی معاملات به شمار آورد. بالابودن قیمت ها در شرایط فعلی را باید جدی گرفت زیرا در کنار افزایش حجم عرضه برخی کالاهای خاص ، جذاب ، پرتقاضا و بازار پسند همچون سود کاستیک ، حجم محدودی از عرضه ها مورد داد و ستد قرار گرفته که دقیقاً نشان دهنده عقب نشینی خریداران و افت تولید در صنایع مصرف کننده است. از این نکته نیز نمی توان غافل شد که با افزایش حجم عرضه ها در این کالا و کالاهای مشابه ، جذابیت واسطه گری به شدت محدود شده و بخشی از عقب نشینی تقاضا به دلیل بی رونقی واسطه گری و سفته بازی است.

برخی از مهمترین معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

الکیل بنزن خطی

پتروشیمی بیستون

نقدی

40,130

40,130

2000

1200

1200

کریستال ملامین

پتروشیمی ارومیه

نقدی

44,646

49,110

70

720

70

کریستال ملامین

پتروشیمی خراسان

نقدی

44,646

49,110

300

4150

300

اسید استیک

پتروشیمی فن آوران

سلف

14,150

15,565

851

3519

851

اوره صنعتی

پتروشیمی خراسان

نقدی

8,948

8,948

1500

1140

1140

اسید ترفتالیک

پتروشیمی تندگویان

نقدی

25,996

25,996

150

150

150

سود کاستیک

پتروشیمی اروند

نقدی

6,678

6,678

15000

3100

3100

استایرن منومر

پتروشیمی پارس

نقدی

44,142

44,142

3504

1344

792

بنزن

ذوب آهن اصفهان

سلف

9,900

10,890

200

1290

200

بنزن

پتروشیمی بندرامام

نقدی

28,824

28,824

700

1240

700

دی اتیل هگزانول

پتروشیمی شازند

سلف

30,636

41,281

1100

1980

1100

منومر وینیل استات

پتروشیمی شازند

سلف

28,500

28,618

550

6226

550

دی اتیلن گلایکول

پتروشیمی شازند

نقدی

28,796

28,796

110

132

110

ارتوزایلن

پتروشیمی برزویه

سلف

29,033

29,033

1000

1040

1000

شنبه: روز پرترافیک عرضه‌های رینگ داخلی در بورس انرژی

در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (چهارشنبه 15 دی ماه 95)، بازار برق شاهد معامله 1,740 قرارداد معادل 14,360 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 4 میلیارد و 720 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 95/11/15 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 95/10/19، 95/10/20 و 95/10/21 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز گردید.

امروز در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در کلیه نمادهای فعال 1,100 قرارداد با ارزش بیش از 2 میلیارد و 834 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالای گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام در رینگ بین الملل (محموله های دریایی کوچک) عرضه گردید که کل معاملات صورت گرفته و عرضه‌های مازاد معادل 50 تن به ارزش قریب به 541 میلیارد و 750 میلیون ریال بود.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز در بورس انرژی ایران به 8 میلیارد و 96 میلیون ریال بالغ گردید.

در جلسه معاملاتی آتی (شنبه 18 دی‌ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، می‌توان به عرضه کالاهای آیزوفید، حلال 402 و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز، قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند، گاز پروپان، بوتان و گاز مایع صنعتی پتروشمیمی بندر امام و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

بازار فولاد

در بازار فولاد شاهد بودیم که در روز چهارشنبه به نسبت روز سه شنبه ثبات بیشتری در بازار حاکم بود که در کنار رفت و برگشت محدود بهای دلار در بازار آزاد و همچنین عدم خودنمایی رخدادی خاص ، نشان دهنده افزایش زیرپوستی تحرک در بازار فولاد است زیرا سیگنال هایی در نهایت از بازار حمایت کرده هرچند این حمایت ناچیز و مقطعی باشد. این در حالی است که شنیده ها حکایت از برخی حمایت ها از بازار دارد اگرچه این موارد تنها می تواند ثباتی نسبی را در بازار ایجاد کرده همچنین در برابر افت قیمت ها موضع گیری کند. از طرف دیگر به تازگی برخی از بازارهای جهانی بازگشایی شده هرچند که هنوز خروجی های مشخصی از روند قیمتی در بازارهای بین المللی دیده نشده اگرچه میل بازار نفت به رشد قیمت ها ، نیز می تواند تا حدودی از بازار فولاد حمایت کند.

در صورتی که بازار خود را برای افزایش قیمت ها آماده کند، این انتظار منطقی خواهد بود که حجم تحرک در بازار شمش افزایش یافته همچنین قیمت ها به سمت رشدی هرچند محدود خیز بردارد که هنوز شاهد چنین رخدادی نیستیم. این در حالی است که بهای میلگرد قزوین در روز چهارشنبه ثابت اعلام شده که با توجه به مواردی که در روز گذشته به آن اشاره کردیم ، می تواند سیگنال مهمی تلقی شده که دقیقاً نشان دهنده توجه بیشتر به واقعیت های بازار و امیدواری به حفظ سطوح قیمتی فعلی و حتی آماده سازی برای افزایش قیمت ها به شمار می رود.

هنوز برای اعلام رشد قیمت ها در کوتاه مدت شاید زود باشد هرچند که باید باز هم به نوسان قیمت دلار توجه داشته باشیم همچنین نگرانی از عقب نشینی مجدد تقاضا در روزهای سرد سال و یا تردید از کاهش قیمت های جهانی می تواند ابهام و تردید را در خصوص دستور افزایش نرخ تقویت کند. با توجه به موارد فوق می توان این گونه انتظار داشت که سیگنال های منفی در بازار فولاد پس از مدتی کاهش نرخ ، محدود شده و از این پس ثبات قیمتی و تثبیت بازار می تواند چهره مهمی در برابر معاملات تلقی شود. با توجه به شرایط فعلی در بازار و همچنین تجربیات قبل در کنار اخبار و شنیده ها از برگزاری مجدد جلسات و البته ایجاد زمینه برای رشد مجدد قیمت ها ، ممکن است شاهد تغییر فاز بازار باشیم.

رصد قیمت ها در روزهای اخیر نشان می دهد که از آغاز افت نرخ ها ، شاید چهارشنبه اولین روزی بود که غالب بدنه بازار قیمت های پیشنهادی خود را با ثبات اعلام کرده هرچند که جرقه های رشد قیمتی ناچیز بوده. این در حالی است که در روزهای اخیر جرقه های رشد قیمتی بیشتری ملاحظه شده بود که در نهایت شاید بتوان از همین روند قیمتی دو نکته را استخراج کرد یکی آن که بازار به انتظار افزایش قیمت ها را داشته و همچنین پتانسیل این نیز وجود دارد که کاهش قیمت های بیشتر ، متوقف شده باشد هرچند که این موارد تنها احتمال است. به نظر می رسد بازار سر در گمی پیشین را نداشته و امیدواری به ثبات افزایش یافته اگرچه بازار فولاد نیم نگاهی نیز به نوسان قیمت دلار دارد. به نظر می رسد هم اکنون اوضاع به نسبت گذشته برای رشد قیمت ها به تبعیت از افزایش قیمت دلار فراهم تر باشد ولی باز هم این یک احتمال است. به نظر می رسد در صورت جهش مجدد بهای ارز و تجربه دلار بالای 4000 تومان ، بازار فولاد انرژی لازم را برای رشد قیمت ها بدست آورده و می تواند مسیر جدیدی را آغاز کند مگر آن ها اوضاع دیگری در بازار رخ دهد. هم اکنون نمی توان به صراحت عنوان داشت که بدنه تصمیم سازی در بازار فولاد چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت بنابراین باید تنها به اما و اگرها اشاره کرد همچنین اظهارنظر قاطع نیز چندان منطقی نیست.

در ادامه باید باز هم به بازار شمش اشاره کرد زیرا روند کاهشی محدودی در این بازار ملاحظه می شود. این در حالی است که بهای شمش غالباً از قیمت میلگرد تبعیت می کند ولی افت قیمت شمش را می توان مورد توجه قرار داد و این احتمال را مطرح کرد که بدنه کلی در بازار فولاد هنوز هم برای رشد قیمت ها آماده نشده هرچند که در صورت خرید شمش مورد نیاز توسط تولیدکنندگان برتر نوردی ، هم اکنون انبارهای آن ها برای تولید کافی است و می توانند رشد قیمت ها را استارت بزنند. این نکته را نیز می توان در نظر گرفت که شاید برخی منتظر افزایش مجدد قیمت دلار هستند تا به کمک این ابزار خود را برای رشد قیمت فولاد آماده کرده و بازار نیز این رویکرد قیمتی را بپذیرد. با توجه به این موارد شاید بهتر باشد تا منتظر اعلام قیمت دلار در بازار آزاد برای روز شنبه باشیم تا داده های بیشتری برای تحلیل دقیق تر در دسترس باشد.

یکی از کمترین قیمت میلگرد در بازار تهران - ریال بر هر کیلوگرم

 

نوع کالا

کارخانه تولیدی

سه شنبه

چهارشنبه

 

میلگرد 8 آجدار A2

قزوین

16,000

16,000

 

میلگرد 10 آجدار A2

قزوین

15,300

15,300

 

میلگرد 12 آجدار A2

قزوین

15,300

15,300

 

میلگرد 14 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,800

 

میلگرد 16 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,800

 

میلگرد 18 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,800

 

میلگرد 20 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,800

 

میلگرد 22 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,800

 

میلگرد 25 آجدار A3

فولاد نیشابور

16,900

16,900

 

تیرآهن شاخه 14

ذوب آهن اصفهان

2,940,000

2,920,000

 

تیرآهن شاخه 16

ذوب آهن اصفهان

3,600,000

3,600,000

 

تیرآهن شاخه 18

ذوب آهن اصفهان

4,320,000

4,300,000

 

تیرآهن شاخه 20

ذوب آهن اصفهان

6,650,000

6,640,000

 

تیرآهن شاخه 22

ذوب آهن اصفهان

7,400,000

7,400,000

 

تیرآهن شاخه 24

ذوب آهن اصفهان

8,900,000

8,900,000

 

تیرآهن شاخه 27

ذوب آهن اصفهان

10,350,000

10,380,000

 

باز هم این نرخ ها چندان هم قابل استناد نیست به عنوان مثال در برخی از لیست های فروش بهای میلگردهای قزوین 10 تومان بالاتر و میلگرد نیشابور 10 تومان پایین تر درج شده است.

گزارش بازار فولاد به نقل از برخی کانال های تلگرامی

اصفهانی از کارشناسان بازار فولاد معتقد است: بازار میلگرد امروز از ثبات بیشتری نسبت به روز قبل برخوردار بود؛ بطوریکه کاهش قیمت ها کمتر و مبادی با اعلام نرخ ثابت از شمار بیشتری به نسبت دیروز برخوردار بودند. از بازار قراضه هم بنا بر رصد سامانه نرخ باکس، قیمت ها حکایت از کاهش 10 الی 30 تومانی در بازار امروز دارد. نرخ قراضه و آهن اسفنجی از حیث اینکه مواد اولیه و اصلی در ساخت شمش به روش احیای پاتیلی (کوره های القایی و قوس الکتریکی ) را تشکیل میدهد، از اهمیت خاصی در بازار تولیدکنندگان شمش این حوزه برخوردار است. از حوزه شمش هم شنیده ها حاکی از ثبات و کاهش جزئی در برخی از مبادی بوده و در کل تغییرات محسوس و قابل توجه ای در این حوزه شنیده نشد و به اذعان برخی از فعالان این حوزه، بازار این کالای ویژه امروز بیشتر توافقی بود.

برخی از تغییرات این حوزه شامل موارد زیر بود:

فولاد کویر کاشان : کلیه محصولات نسبت به آخر وقت دیروز در سامانه رسمی این تولیدی ثابت اعلام شده است.

فولاد قزوین و پارس آرمان : ثابت

فولاد آذر چلیک تبریز : برخی مبادی غیر رسمی ثابت

فولاد آلیاژی ایران (یزد) : کلیه میلگرد های ساده و آجدار : ثابت

فولاد آناهیتا گیلان : ثابت

فولاد معراج کردکوی : ثابت

فولاد ابهر : ثابت

فولاد شمس سپهر : ثابت

فولاد نیک صدرای توس : ثابت

نورد فولاد گلستان : ثابت

آریان فولاد : ثابت

آذر فولاد امین تیکمه داش : ثابت

صنایع فولاد کرمان (بردسیر) : ثابت

مجتمع فولاد خرم آباد : ثابت

درپاد تبریز : ثابت

صبا فولاد زاگرس شهرکرد : ثابت

صدر فولاد لرستان : ثابت و توافقی

صنایع فولاد کاوه تیکمه داش : ثابت

مجتمع فولاد ارگ تبریز : ثابت

مجتمع نورد فولاد گیلان ( حسن رود) : ثابت

سیما فولاد جهان : ثابت

نورد فولاد یزد : انواع میلگرد : ثابت

فولاد آذربایجان : ثابت

میلگرد کلاف 6.5 تا 10 ساده در بنادر شمالی توسط برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش امروز ثابت اعلام شده است.

فولاد سپهر ایرانیان : سایز ۸ حدود ۱۵ تومان افزایش و بقیه ثابت

فولاد بافق یزد : برخی مبادی غیر رسمی اندکی (کمتر از 5 تومان ) کاهش قیمت؛ برخی مبادی رسمی فروش برخی سایزها 5 تومان افزایش قیمت

فولاد شاهرود : 10 تومان کاهش قیمت

مجتمع فولاد ظفر بناب : در مجموع اندکی (3 تومان) کاهش قیمت

مجتمع فولاد صنعت بناب : نسبت به تاریخ سیزدهم (2 روز پیش) : 10 تومان کاهش قیمت

ذوب آهن اصفهان : انواع میلگرد : برخی از نمایندگان رسمی فروش : 10 تومان افزایش قیمت

آریا ذوب : برخی مبادی 10 تومان کاهش قیمت

پرشین فولاد : 10 تومان کاهش قیمت

گروه ملی اهواز : انواع کلاف : ثابت؛ میانه روز 10 تومان افزایش قیمت

فولاد امیرکبیر خزر : برخی مبادی غیر رسمی فروش حدود 10 الی 20 تومان کاهش قیمت

مدتی است میلگرد اردبیل توسط برخی از فروشندگان غیر رسمی از انبار رشت پیشنهاد می شود که امروز حدود 10 الی 20 تومان با کاهش قیمت اعلام شده است.

ذوب آهن اصفهان : انواع میلگرد : برخی از نمایندگان غیر رسمی فروش : 10 الی 30 تومان کاهش قیمت

فولاد نطنز : انواع کلاف 6.5 ساده اعلام شده توسط برخی از نمایندگان رسمی فروش این تولیدی : نوع 1008 و 1006 آن 25 تومان کاهش قیمت و نوع usd7 و s2 حدود 10 تومان کاهش قیمت

بازار ورق علیرغم انتظار برخی از فعالان این حوزه مبنی بر افزایش قیمت به دلیل نوسانات چند روز اخیر حوالجات ارزی و بخصوص دلار؛ همچنان ثابت و توافقی شنیده شد. در این رابطه برخی دیگر از فعالان این حوزه؛ وجود کالای انباری، افزایش عرضه از مبادی متعدد در ماه اخیر، جو روانی ناشی از خبر کاهش تعرفه واردات ورق، سرمای هوا و کاهش ساخت و ساز؛ جو حاکم حاصل از خبرهای نه چندان خوب در حوزه مسکن و بالاخره وعده دولتمردان مبنی بر کنترل نرخ ارز، را از علل اصلی ثبات در این حوزه میدانند.

- نماینده رسمی فروش محصولات فولاد کاویان امروز انواع ورق سیاه این شرکت را ثابت اعلام کرد.

- ورق 2 میل سیاه روس در "انبار تهران"؛ توسط برخی از نمایندگان فروش امروز صرفنظر از کمی تعدیل قیمت تقریبا ثابت اعلام شده است.

- ورق سیاه فولاد مبارکه در " انبار تهران" توسط برخی از نمایندگان فروش امروز در برخی سایزها توام با 10 الی 20 تومان کاهش قیمت شنیده شد.

- ورق اکسین توسط برخی از نمایندگان فروش این تولیدی در انبار اهواز ثابت و توافقی شنیده شد.

- ورق سیاه فولاد مبارکه از " خط کارخانه " توسط برخی از نمایندگان فروش، امروز ثابت و توافقی شنیده شد.

- ورق سیاه 2 میل چینی در انبار تهران توسط برخی از نمایندگان فروش امروز ثابت اعلام شد.

در حوزه قوطی و پروفیل هم با توجه به وضعیت بازار توافقی و ثبات نسبی در حوزه ورق؛ امروز شاهد تغییرات خاصی به جز تعدیل قیمت در تعداد انگشت شماری از مبادی این حوزه نبوده و در کل ثابت و توافقی شنیده شد.

در خصوص تیرآهن ذوبی اصفهان در " انبار تهران" برخی مبادی سایزهای 14 تا 18 را ثابت و برخی دیگر کمی (حدود 1 یا 2 هزار تومان به ازای هر شاخه) با کاهش قیمت اعلام کرده اند. همچنین سایز 24 امروز در اکثر این مبادی با کاهش 2 تا 4 هزار تومان به ازای هر شاخه مواجه شده و این در حالی است که تیرآهن 27 در این مبادی، کمی با افزایش قیمت (حدود 4 تا 6 هزار تومان) اعلام شد. همچنین تیرآهن ذوبی اصفهان در " انبار اصفهان" هم تقریبا وضعیتی مشابه انبار تهران ولی با دامنه تغییرات کمتر داشت. همچنین از " خط کارخانه" هم این محصول توسط برخی از نمایندگان فروش امروز تقریبا ثابت و بدون تغییرات محسوس شنیده شد.

- جهان فولاد غرب انواع تیرآهن 14 تولیدی خود را با 20 الی 30 تومان کاهش قیمت اعلام کرد.

- نورد فولاد یزد انواع تیرآهن تولیدی خود را امروز ثابت اعلام کرد.

در حالی که اکثر مبادی حوزه ناودانی و نبشی در ابتدای روز، نرخ محصولات خود را ثابت اعلام کرده بودند؛ طبق معمول خط شکن حوزه ناودانی و نبشی؛ فولاد شکفته مشهد بنا بر گزارش اقنا، امروز قیمت انواع نبشی تولیدی خود را حدود 50 تا 70 تومان توام با کاهش قیمت اعلام کرد که پیرو آن تعداد انگشت شماری دیگری از این مبادی هم نرخ پیشنهادی محصولاتشان با کاهش قیمت توام شد.

- فولاد ناب تبریز کلیه محصولات خود را امروز ثابت اعلام کرد.

- فولاد شکفته مشهد، امروز انواع نبشی تولیدی خود را 50 تا 70 تومان کاهش داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24