Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت دالیم کره جنوبی از توافق با ایران برای اجرای پروژه توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به ارزش ١.٩ میلیارد دلار خبر داد. شرکت دالیم کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد توانسته است به قرارداد بزرگی برای اجرای یک پروژه نفتی در ایران دست یابد. این شرکت در بیانیه خود...

نبض بازار این گونه می تپد...

بازارهای جهانی : مس/جدیدترین گزارش موسسه مطالعات بین المللی مس نشان می دهد که تولید جهانی معادن مس در 9 ماهه نخست سال 2016 شاهد رشد 6 رصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است که عمدتا به دلیل افزایش 44 درصدی(530هزار تن) تولید معادن پرو در دو سال اخیر اعلام شده است. 

روی/به رغم اینکه بورس لندن دیروز شاهد افت قیمت فلز روی بود، اما گزارش موسسه بی ام آی- فِچ BMI-Fitch، حاکی از چشم انداز بسیار مثبت فلز روی تا سال 2020 میلادی است. طبق گزارش موسسه بی ام آی- فِچ، رشد عرضه و تقاضای جهانی فلز روی تا سال 2020 به ترتیب 6.8 درصد (سالانه 1.7 درصد) و 8 درصد (سالانه2 درصد) خواهد بود. 

زغال_سنگ/مرکز ملی آمار چین اعلام کرد روند افزایشی تولید زغالسنگ چین ،رشد قیمت این ماده معدنی را متوقف کرد. طبق این گزارش میانگین تولید روزانه زغالسنگ خام این کشور در ماه نوامبر به بالاترین میزان در سال 2016 رسید.

پالایشی : روند صعودی قیمت نفت نکته مهمی در این گروه میباشد از سوی دیگر نرخ دلار نیز در تعیین نرخ گذاری این گروه موثر است . اعتقاد داریم با توجه به رشد قیمت نفت میتوان انتظار داشت که کرک اسپرد (فاصله بهای یک بشکه محصول تولیدی پالایشگاهی و یک بشکه نفت خام دریافتی یا به عبارتی سود نا خالص) افزایشی باشد از دیگر سو ، شیفت تولیدات این گروه از محصولات زیان دهی نظیر نفت کوره به فرآورد ه های با ارزش افزوده بالاتر میتواند رفته رفته شرایط این گروه را بهبود بخشد. در حال حاضر از منظر روند معاملات ، شرایط گروه چندان مساعد نیست اما با توجه به تغییر رفتار نفت پیشنهاد میشود این گروه و تحولات آن را زیر نظر داشته باشید تا فرصت مناسب برای ورود مهیا شود

شپنا : شرکت دالیم کره جنوبی از توافق با ایران برای اجرای پروژه توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان به ارزش 1.9 میلیارد دلار خبر داد. شرکت دالیم کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد توانسته است به قرارداد بزرگی برای اجرای یک پروژه نفتی در ایران دست یابد. این شرکت در بیانیه خود ارزش قرارداد منعقده با ایران را 1.9 میلیارد دلار اعلام کرده است که بر‌اساس آن تاسیسات پالایشگاه نفت اصفهان را به روز و بهینه‌سازی خواهد کرد.

خودرویی : رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به افزایش تولیدات گروه خودروسازی سایپا در میان خودروسازان داخلی گفت : آنچه واضح و مبرهن است این میزان تولید خودرو در سایپا، یک رکورد بی نظیر در بین خودروسازان بوده و این مهم نشان از عزم تیم مدیریتی برای ایجاد یک تحول چشم گیر در گروه خودروسازی سایپا و در نهایت صنعت قطعه و خودروسازی کشور دارد . وی با اشاره به معرفی و تولید 2 محصول اتوماتیک جهت ارائه به بازار در سال جاری توسط گروه سایپا گفت : این موضوع نشان از دور اندیشی مدیران ارشد این گروه، بالاخص دکتر جمالی مدیریت ارشد این گروه خودروساز دارد. رضائی با اشاره به رشد 53 درصدی تولید در گروه خودروسازی سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت:  این امر بیانگر وجود یک برنامه هدفمند و تحول در ساختار مالی و مدیریتی گروه بزرگ خودروسازی سایپا است. وی گفت : در کنار افزایش بی سابقه تولید ، تقویت و ارتقاء زنجیره تامین در حوزه توسعه و تنوع محصول نیز مبین جهت گیری این گروه به سمت تبدیل شدن به یک خودروساز جهانی است. رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به برنامه های حوزه توسعه محصول، به ایجاد سیاست VenderTo Vendor توسط سازندگان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در این استراتژی علاوه بر ارتقاء سطح کیفی پروژه های جدید، توان طراحی سازندگان داخلی نیز تقویت می شود.

خساپا : شرکت سایپا گزارش 6 ماهه حسابرسی شده خود را منتشر کرد. البته تغییر و تحولی در گزارش شرکت نداشتیم و بر همان سود 102 ریالی و پوشش 13 درصدی تاکید شد. با این گزارش نماد یک گام دیگر به بازگشایی و تابلو معاملات نزدیک تر شد. گفته می شود سهم طی هفته جاری به تابلو معاملات باز می گردد.

خپارس : صحبت های جمالی مدیرعامل سایپا در رابطه با نماد پارس خودرو قابل تامل بود. وی گفت :  پارس خودرو برای سال جاری توان تحقق سود 20 میلیارد تومانی و برای سال 96 سود 200 میلیارد تومان را دارد! با این شرایط و در صورتی که وعده های مدیران شرکت عملی شود ، خپارس برای سال جاری 10 ریال و برای سال 96 در حدود 100 ریال سود خواهد داشت. به لحاظ نموداری هم محدوده 84 – 85 تومان سطح حمایتی مهمی در پیش روی قیمت می باشد.

فولاد : دکتر سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه تا پایان سال جاری به 10.3 میلیون تن افزایش خواهد یافت تصریح کرد: مقرر شده است این ظرفیت با پیشبینی های انجام شده تا سال 1404 به 25 میلیون تن برسد. وی گفت: در راستای سیاست های فولاد مبارکه، سرمایه گذاری لازم در جهت تکمیل زنجیره تولید و اجرای توسعه های افقی برای تحقق این اهداف و همچنین ارتقاء کیفیت محصولات به عنوان راهبرد اصلی فولاد مبارکه در دستور کار شرکت قرار داده شده است به همین منظور به زودی با راه اندازی واحد ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه که جزء یکی از طرح های توسعه شرکت می باشد، 1.8 میلیون تن به ظرفیت فولاد مبارکه اضافه خواهد شد و ظرفیت مجتمع به 7.2 میلیون تن ارتقاء می یابد، و با راه اندازی طرح توسعه سبا تا پایان امسال، ظرفیت 10.3 میلیون تن برای گروه فولاد مبارکه تحقق می یابد. باید اذعان داشت فولاد مبارکه در یک گام تولید فولاد کشور را 12 درصد افزایش داده است.

چکاپا : چکاپا که با سرمایه ای بیش از 131 میلیارد تومان ، سود هر سهم خود را 329 ریال پیش بینی کرده ، طی روزهای آینده عرضه عمده سهام خواهد داشت. سهامدار حقیقی این شرکت (محمد جواد مقدم) چهارشنبه 22 دی ، 18.87 درصد از سهام چکاپا ،شامل 248 میلیون و 366 میلیون و 799 سهم را به قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش 8.69 میلیارد تومان عرضه می کند. این عرضه در بازار دوم معاملات فرابورس به صورت یکجا و از سوی کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران انجام خواهد شد.

کماسه : امروز بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک سهامدار حقیقی به نام علی اصغر عطاریان چهارمین عرضه بلوکی تامین ماسه ریخته گری را انجام می دهد. بلوک فوق شامل 37.2 میلیون سهم است که به قیمت هر سهم 2200 ریال روانه میز فروش می شود. به لحاظ نموداری محدوده 210 – 220 تومان سطح مقاومتی مهمی در پیش روی قیمت است. خرید در این سطوح را پیشنهاد نمی کنیم. با این حال اگر قیمت موفق شود از سطح مقاومتی خود عبور کند انتظار یک رالی 8 تا 10 درصدی دیگر دور از ذهن نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24