Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در چنین شرایط رکودی هم حتی برخی از کدهای هوشمند در حال سنگین کردن پورتفولیوی خود هستند ، کدهایی که حتما با استدلال از قیمت های به کف رسیده برخی نمادها در حال خرید کردن هستند .

سخت اما واقعی ، کدهای خارجی خرید می کنند!!!

بورس24 :

سخت ترین رکود سال 95 همچنان به ترک تازی خود در زیر پل حافظ ادامه می دهد . آمار معاملات افت شدیدی کرده ، پیش از هر چیزی باید بگوییم  نقدینگی ظاهرا با تالار شیشه ای قهر کرده و ترجیح داده یا به سمت میدان فردوسی و بازار ارز برود و یا از درجا زدن های هر روزه نمادها حوصله اش سر رفته و در حال تماشای معاملات بی رمق این روزها است .

هر چه که باشد البته اوضاع برای معاملات اوراق تامین مالی که غالبا سودهای چربتر از بانک ها آماده پرداخت دارند چندان رکودی هم نیست .

توجه کنید که در چنین شرایط رکودی هم حتی برخی از کدهای هوشمند در حال خریدند ، کدهایی که حتما با استدلال از قیمت های به کف رسیده برخی نمادها در حال خرید کردن هستند .

نگاهی به معاملات 6 امین روز دی ماه در قالب چند تصویر :

ارزش معاملات امروز با رشد 25 درصدی نسبت به روز قبل ، به 133 میلیارد و 900 میلیون تومان رسید . با توجه به خریداران موجود در معاملات روز دوشنبه به نظر نقدینگی ته نشین شده بازار بتواند در معاملات فردا ارزش معاملات بالاتری را رقم بزند .

در 12 روز کاری اخیر تنها 3 نماد موفق به ثبت ارزش معامله بیش از 10 میلیارد تومان شده اند . اغلب نمادها در حداقل ارزش ممکن معامله می شوند و رکود شکل گرفته در دو هفته و نیم اخیر هنوز به پایان نرسیده است .

برخلاف معاملات عادی در روزهای اخیر وضعیت معاملات بلوکی قابل توجه و پر رفت و آمد بود . در معاملات امروز بلوکی 9 نماد حضور داشتند که در این میان برخی از کدهای درصدی هم دیده شدند .

با رشد قیمت دلار صنعت به حاشیه رفته شیمیایی اندک اندک در حال بازیابی و ترمیم شرایط خود است . اگر چه صف های خرید در این گروه با عرضه سهامداران درصدی همراه می شود اما پتانسیل این گروه با ادامه روند صعودی دلار ، می تواند بیشتر هویدا شود .

پس از خپارسح ، امروز برای دومین روز پیاپی یک حق تقدم بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را رقم زد .نیمی از ارزش معاملات روز دوشنبه در اختیار 20 نماد پر ارزش معاملات بود .

سخت اما واقعی ، کدهای خارجی خرید می کنند

احتمالا در روزهایی که اغلب سهامداران حقیقی و برخی از حقوقی ها از شرایط بازار سهام مستاصل شده و کمتر به فکر دنبال کردن استراتژی های مالی هستند، ترکویز پارتنرز لیمیتد نماینده کدهای خارجی در بازار سهام به فکر خریدن سهم افتاده است .

ترکویز پارتنرز لیمیتد که در روزهای قبل با ورود به شسپا سوژه گزارش "ساعت24" شده بود ، در معاملات روز دوشنبه به جمع درصدی های پکرمان پیوست و خریدهای قابل توجهی در ثمسکن ، شسپا و شپاکسا انجام داد .

وبانک فروشنده بلوک پکرمان به ترکویز بود ، بلوکی که در قیمت 359 تومانی به ترکویز پارتنرز لیمیتد فروخته و باعث حضور ترکویز در جمع سهامداران درصدی ، صنعتی بارز شد .پکرمان بازدهی 44 درصدی را از ابتدای سال تاکنون عاید سهامداران خود نموده است .

ترکویز بلوک 55 میلیون سهمی ثمسکن را به قیمت هر سهم 96 تومان (3 درصد بالاتر از قیمت تابلو) از واعتبار خریداری کرد . ترکویز به این خرید بسنده نکرد و بخشی از عرضه های شرکت سرمایه گذاری آتی نگر سپهر ایرانیان (سهامی خاص ) را هم در معاملات عادی جمع آوری کرد . قابل توجه آنکه ترکویزدر حدود 5 میلیارد و553 میلیون تومان برای خریدهایش در روز دوشنبه  در ثمسکن خرج کرد .گفتنی است ثمسکن زیان 22 درصدی را از ابتدای سال تاکنون به سهامدارانش تحمیل کرده است .

ترکویز که روز شنبه به جمع درصدی های شسپا پیوسته بود ، در معاملات روز دوشنبه در درصدهای مثبت 270 هزار سهم نفت سپاهان را به سبد سهام خود افزود بهای این میزان سهم برای ترکویز در حدود 206 میلیون تومان بود . شسپا 4 درصد زیان را از ابتدای سال تاکنون برای سهامدارانش به بار آورده است .

نگاهی به معاملات روز دوشنبه درصدی ها در گروه انبوه سازی

اغلب نمادهای گروه انبوه سازان افت شدیدی را از ابتدای سال تحمل کرده اند . افت 40 درصدی قیمت ثعمرا از ابتدای سال ، زیان 29 درصدی ثاژن از آن جمله اند .

در معاملات امروز به جز ثمسکن که در خصوص آن در بالا نکاتی را ذکر کردیم ، ثشاهد خرید قابل توجهی به ارزش تقریبی 279 میلیون تومانی در ثعمرا انجام داد . موسسه اندوخته شاهد هم خریدی به ارزش تقریبی 51 میلیون تومان در ثشاهد انجام داد . سایر خریدهای سهامداران درصدی در جدول آمده اما به جهت ارزش بسیار ناچیز در اینجا ذکر نشده اند .

اگر از حیث خریدها طی مدت زمان دو سه ماهه نمادهای گروه ساحتمانی را زیر نظر داشته باشیم . ثرود قابل توجه است نمادی که با درصد سهام شناور پایین و خریدار مصمم حقیقی خود ، به چشم می آید . کد حقیقی سرمایه گذاری مسکن زاینده رود هفته ها است با حوصله در حال جمع آوری سهم است ، این شخص حقیقی ظرف 3 ماه اخیر ، 4 میلیون و 178 هزار سهم ثرود به ارزش تقریبی 643 میلیون تومان را به سبد سهام خود افزوده است . در حدود 93 درصد سهام ثرود در اختیار سهامداران درصدی است .

بازدهی تجمعی ثرود ظرف 29 ماه اخیر تنها یک درصد است و نمادی که ظرف روزهای آتی برای برگزاری مجمع متوقف خواهد شد .

برای مشاهده جدول کامل معاملات سهامداران درصدی روی لینک و یا تصویر زیر کلیک نمایید.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


بی پولی !

بی پولی !

نکته قابل توجه معاملات روزهای اخیر تغییرات عمده در پورتفولیوی سهامدارا...

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24