Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شایعاتی پیرامون فروش بلوک خگستر و بانک پارسیان از سوی ایران خودرو تنور این گروه را داغ کرد تا شاهد معاملات پر حجم در محدوده صف خرید برای ایران خودرو و همچنین خگستر باشیم...

گرمای بورس کالا به بورس اوارق رسید

تیم بولتن 24 در طول هفته با بولتن بنیادی، بولتن تکنیکال و بولتن آموزش بروز خواهد شد و در روز جمعه با مجموعه گزارشات هفتگی بازار به همراه اخبار، کدال و همچنین بولتن بنیادی و تکنیکال با دسترسی آزاد در خدمت خوانندگان محترم خواهد بود.

این گزارش ، در چند بخش اصلی ارائه خواهد شد و هر یک از این موارد شامل زیر مجموعه هایی ست که سرفصل های این شماره از بولتن به قرار زیر خواهد بود:

  • عملکرد بازار بورس
  • تحلیل بنیادی
  • صنعت مس
  • بررسی تکنیکال
    • ثاباد
    • کتوکا
  • هفته نامه کدال
    • عملکرد شرکت ها
    • آگهی مجامع
    • تصمیمات مجامع
  • مجله خبری
    • تحولات سیاسی
    • تحولات کلان اقتصادی
    • از دولت و مجلس چه خبر!!!
    • تحولات بورس

عملکرد بازار بورس

جزئیات بیشتر با زبان نموداری در زیر آورده شده است. ضمن آنکه در ادامه مقایسه شاخص شناور آزاد و شاخص کل آورده شده اند.

بررسی بنیادی

  • صنعت مس

مس از جمله فلزات استراتژیک در جهان به حساب می آید که وابستگی قابل توجهی به سمت تقاضا یعنی کشورهای صنعتی از جمله چین و همچنین سمت عرضه یعنی کشورهایی نظیر شیلی با معادن عظیم دارد. این در حالی ست که نوسانات ارزش دلار در بازارهای جهانی تا کنون طی یک ماه اخیر نوسانات زیادی به این فلز وارد کرده است. تصمیم گیرندگان در بازارهای جهانی عموما روند فلز مس را صعودی می دانند و این در حالی ست که بورس تهران دو سهم با اثر پذیری مستقیم از جنس مس را در خود جای داده است. البته شرکت های مصرف کننده محصولات مسی در این مطلب مورد توجه نخواهند بود لیکن تولید کنندگان را با فاکتورهای مشابه بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

در بررسی بنیادی زیر تلاش می شود شرکت های صنعت صرفا از بالا نگاه شوند تا مزایای کلی و شرایط بودجه این شرکت ها در مقایسه با یکدیگر با ابزاری یکسان ارزیابی شوند. در این جدول در قدم نخست تلاش شده است تا از سه فاکتور مهم حاشیه سود برای مقایسه استفاده شود. لازم به ذکر است که

  • هرچقدر حاشیه سود (ناخالص، عملیاتی و خالص) بیشتر باشد عموما بهره وری در شرکت بالاتر است.
  • از میانگین سه ساله اخیر برای مقایسه گزارش فعلی استفاده شده است تا برای هر شرکت ملاک درستی از قیاس در اختیار باشد.
  • هرچه اختلاف حاشیه سود های سه ساله با آنچه در جدول وجود دارد بیشتر باشد نشان از بودجه محتاطانه یا جسورانه شرکت است و در صورت نزدیک بودن این اعداد به یکدیگر عملا بودجه واقعی پیش بینی شده است.
  • شرکت های در حال توسعه که حاشیه سود کمی دارند می توانند با جهش سودآوری همراه گردند.

شرایط سودآوری و حاشیه سود به شرح زیر قابل تفسیر است:

در نمودار زیر بازدهی حقوق صاحبان سهم (ROE)، نسبت (P/E)،(P/B) و (P/S)را مشاهده می نمایید. لازم به ذکر است که برای شرکت ها عموما هرچه حقوق صاحبان سهم بالاتر باشد عملا ریسک های سودآوری کمتر خواهد شد و برای سه نسبت دیگر هرچه کمتر باشند ـ بسته به شرایط هر شرکت ـ می تواند نشانه پتانسیل بالاتر در رشد قیمتی به واسطه فعالیت عملیاتی شرکت گردد.

بررسی تکنیکال

الف) ثاباد

در بولتن 9 مهر ماه این سهم در محدوده 190 تومان بررسی و برای رشد مستعد دیده شد. اکنون پس از حدود دو ماه تحلیل پیشین را بروز رسانی خواهیم کرد تا در این خصوص با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنیم.

سهم با شکست خط روند نزولی در یک ترند صعودی قرار گرفت که نتیجه آن رشد تا 260 تومان بود و در پی آن اصلاح تا حوالی 220 تومان هم ادامه یافت لیکن در گام صعودی جدید سهم به سمت مقاومت های پیش رو حرکت می کند. در کانال صعودی ترسیم شده مقاومت 260 تومان از اهمیت بالایی برخوردار است و سطح 285 الی 290 تومان نیز می تواند به عنوان مقاومت بعدی حائز اهمیت باشد. لمس قله 330 تومانی از اهداف نه چندان نزدیک برای این سهم در صورت تداوم ورود جریان نقدینگی ست که البته ذکر این هدف در شرایط کنونی و کوتاه مدت بلند پروازی ست.

ب )کتوکا

این شرکت تولیدکننده فرآورده های نسوز در حال لمس یک کف حمایتی معتبر در محدوده 600 تومان است. افت قیمتی در کانال نزولی ترسیم شده مؤید آن است که سهم می تواند با برخورد به خط روند صعودی مهم بلند مدت واکنش مثبتی از خود نشان دهد.

علاقه مندان به شرکت های تولید مواد معدنی غیر فلزی می توانند این سهم را در محدوده 600 و 570 تومان زیر نظر داشته باشند و با بررسی دقیق تر اوضاع شرکت نسبت به این سهم حساسیت بیشتری به خرج دهند. حد ضرر برای ریسک پذیران می تواند حوالی 515 تومان تعیین شود.

هفته نامه کدال

آگهی مجامع

مجامع عادی سالیانه برای شرکت ها عموما می تواند با تقسیم سود همراه باشد اما بسته به شرایط شرکت ممکن است هیئت مدیره به پرداخت سود اقدام نکند.

تصمیمات مجامع

مجله خبری

الف) سیاسی

تغییر شرایط سیاسی آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جهور و همچنین تمدید مجدد تحریم های 10 ساله بر علیه کشورمان از سوی آمریکا که منافات با قراداد برجام دارد باعث شد تا این هفته نشست کمیته برجام با هدف بررسی روند تحولات در اجرای برجام و واکنش‌های احتمالی ایران در صورت اجرایی شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس شورای عالی امنیت ملی تشکیل بشود که بر طبق آن در گام اول نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به بان کی‌مون دبیر کل این سازمان اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می‌داند. در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف‌های برجام به ویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

در همین ارتباط وزیر امور خارجه فعلی آمریکا، جان کری اعلام کرد : این را می‌دانم که رئیس جمهور اوباما گفت‌وگوی خوبی با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب، درباره توافق هسته‌ای با ایران داشت. این منطق در گفت‌وگو حاکم بود که بدون نقض آن، بخش‌هایی از این توافق هستند که مثبت و سازنده‌اند و دارای ارزش هستند و باید حفظ شوند. از این رو، به نظر من اتلاف زمان است و نباید روی چیزهایی که روی نداده‌اند و قرارهایی که صورت نگرفته‌اند، بیش از حد کار کنیم. رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌ها نسبت به تصمیمات دولت آینده درخصوص دستاوردهای دولت اوباما، ازجمله توافق هسته‌ای گفت: رئیس جمهور اوباما گفت‌وگوی خوبی با رئیس جمهور منتخب ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشت و تاکید شد که این توافق باید حفظ شود، چراکه ارزش آن را دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرهای دوره ای خود در جهت برقرار کردن رابط سیاسی حسنه با کشورهای مختلف دنبا در این هفته به سه کشور چین، هند و ژاپن سفر کرد که محور اصلی این سفر دیپلماسی اقتصادی و سیاسی عنوان شد و قرار شد تا ایران و دو کشور چین و هند ویزای سفر گردشگران و تجار خود را لغو کنند .

ب) اقتصاد از دیدگاه کلان

بودجه سال آینده کشور در این هفته توسط رئیس جمهور به مجلس جهت بررسی ارائه شد . بودجه 96 با رشدی حدود 11 درصد نسبت به بودجه سال 95 از طرف دولت برنامه ریزی شده است که در آن قیمت نفت 50 دلار و قیمت ارز نیز 3300 تومان در نظر گرفته شده است که در بخش درآمدها 50 درصد سهم درآمدهای مالیاتی، 36 درصد معادل 116 هزار میلیارد تومان سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای(حدود 111هزار میلیارد آن سهم نفت است) و 14 درصد معادل 44 هزار و 200 میلیارد تومان سهم واگذاری دارایی‌های مالی است که 27 هزار میلیارد سهم اوراق است. در بخش مصارف 238 هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبار هزینه‌ای است. اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، 62 هزار و 700 میلیارد تومان و اعتبار تملک دارایی‌های مالی، 20 هزار و 900 میلیارد تومان است. آثار این بودجه برای سال آینده نرخ رشد اقتصادی ٧.٧ درصد، رشد سرمایه گذاری 12.3 درصد، نرخ تورم 7.6 درصد و نرخ رشدنقدینگی 19 درصد پیش بینی شده است .

در مورد بودجه کارشناسان در مورد آن اعلام کردند که بودجه سال آینده مناسب با فضای کشور بسته شده است که اجرای صحیح آن می تواند به توسعه اشتغال، رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم کمک کند.

در این هفته براساس تصویب هیات دولت واحد پول ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شد. این اقدام به گفته برخی کارشناسان اقتصادی پیش زمینه حذف سه صفر از پول ملی به شمار می رود و احتمالا دولت قصد دارد تا تاثیرات آنرا بر بازارها و شاخص های اقتصادی بررسی کند.

در همین ارتباط سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت : از زمان معرفی ریال در قانون پولی و بانکی به ویژه در طول چند دهه گذشته به دلیل تورم انباشته، ریال عملا از مبادلات اقتصادی روزمره حذف شده و تومان جایگزین آن شده است؛ بنابراین مصوبه دولت در زمینه تغییر رسمی واحد پول ملی از ریال به تومان اقدامی برای تسهیل نسبی مبادلات اقتصادی آحاد جامعه، رسمیت بخشیدن به عرف مورد قبول مردم کشور و در انطباق با واقعیت های موجود قابل تفصیل خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه رفروم یا اصلاح پولی به معنای حذف چند صفر و تغییر واحد پول عندالزوم فرآیندی است که در اولویت‌های بانک مرکزی قرار دارد توضیح داده که در این زمینه مطالعات جامعی در بانک و البته پژوهشکده پولی و بانکی انجام شده و پیش نیازهای آن به طور کامل شناسایی شده است. بنابراین مطالعات، اجرایی کردن طرح حذف صفر از پول ملی مستلزم دستیابی به شرایط مناسب اقتصادی از جمله تورم تک رقمی پایدار و ثبات اقتصادی است. از این رو این مصوبه اخیر با موضوع حذف صفر متمایز بوده و نباید با آن خلط شود.

ج) چه خبر از دولت و مجلس!

ابهامات حاضر در بازار سرمایه و غیر شفاف بودن اطلاعات و توقف بسیاری از شرکتها و بلوکه شدن سرمایه سهامداران و فشار وارد بر رسانه ها مبنی بر پیگیری حقوق سهامداران باعث شد تا این هفته در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما شاهد حضور برخی از مسئولان بازار سرمایه باشیم. در همین ارتباط حسینی مقدم معاون بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد بازار سرمایه بازاری شیشه ای است و اطلاعات اگر به صورت دقیق در بازار منعکس نشود این امر سبب خواهد شد تا سرمایه گذار براساس ابهامات تصمیم گیری کند و لذا ممکن است دچار اشتباه شود. حسینی مقدم با بیان اینکه، امروزه با شرایطی مواجه هستیم که ابهامات به حداکثر رسیده است ادامه داد: تا زمانی که شرکت ها مجمع خود را برگزار نکرده اند و هنوز تعیین تکلیفی در خصوص صورت های مالی انجام نداده نباشند ، سهامداران نمی توانند تصمیم گیری درستی را اتخاذ کنند . در همین باره مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی با اشاره به اینکه استانداردهای جدید موجب زیان نشده است، گفت: استانداردها همان استانداردها هستند اما می خواهیم درآمد بانک ها واقعی باشد و باید دستور العمل مربوط به دارایی ها کاملاً رعایت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مجمع عمومی گروه سپرده گذاری های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG20) برگزاری این نشست را عاملی در جهت ارتقاء سطح فنی بازار های سرمایه کشورهای عضو ACGخواند. وزیر اقتصاد به سیاست های تشویقی درنظر گرفته شده ایران برای سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: سیاست های تشویقی ما شامل مشوق های قانونی، مالیاتی و منطقه ای است که در مشوق های قانونی شاهدکوتاه شدن فرآیند درخواست پذیرش و تصویب سرمایه‌های خارجی و تصمیم گیـری نسبت به درخــواست های سرمایه گـــذاران خــارجی هستیم. به طور مثال در سرمایه گذاری در سبد سهام برای پذیرش سرمایه گذار خارجی حداکثر 7 روز کاری لازم است. در این مراسم همچنین دکتر شاپور محمدی بازار سرمایه ایران را یکی از جذاب ترین بازار های دنیا برای سرمایه گذاری دانست و گفت: همانگونه که مستحضرید کشور ایران بعد از «برجام» وارد مرحله جدیدی از حیات اقتصادی خود شده است.

این مجمع در حالی در کشورمان در حال برگزاری است که ایران تلاش می کند تا یکی از صندلی های اجرایی توسط ایران تصاحب شود.

صنایع بورسی

در فرآورده های نفتی و پالایشگاهی ؛ وجود ابهامات فراوان در مورد صورتهای مالی شرکتهای پالایشگاهی با توجه به مشخص نبودن نرخ خوراک این مجموعه باعث شده است تا سهامداران اطلاعات لازمه را در مورد شرکتهای گروه نداشته باشند و در خرید نمادهای این گروه ریسک بالا و پایین شدن قیمت نفت را برای خود ملاک عمل قرار دهند و همین امور باعث شده است تا ریسک این گروه به مراتب افزایش یابد .

اما معاملات این گروه در هفته ای که سپری کردیم کاملا متعادل پیگیری شد و این در حالی بود که قیمت نفت به بالای 50 دلار سید و دلار هم به نزدیکی 4000 تومان رسید، با این حال برخی کارشناسان اصلاح زمانی را مهمترین عامل رشد نیافتن قیمتهای این گروه در این هفته اعلام کرده اند و امیدوارند که از هفته بعد رشد قیمت این گروه را شاهد باشیم .

در شیمیایی؛ افزایش نرخ محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به واسطه افزایش قیمت نفت باعث شد تا پتروشیمی های با خوراک گاز و به خصوص تولید کنندگان اوره و آمونیاک و متانول بیشتر از دیگر نمادها رشد کنند و در مقابل شرکتهای با خوراک نفتا به واسطه افزایش نرخ خوارکشان متعادل و با معاملات منفی روبرو بشوند . سرآمد شرکتهای این گروه و به خصوص متانول سازان را می توان شرکت پتروشیمی خارک نامید که بواسطه گران شدن نرخ متانول و رسیدن آن به قیمت بالای 300 دلار در بازار چین با استقبال روبرو شد . این شرکت که نیمی از سبد محصولات تولیدی خود را به لحاظ وزنی در اختیار متانول قرار داده است با متانول 221 دلار در بازارهای جهانی پیش بینی خود را به اتجام رسانده است و نرخ دلار را نیز در محدوده 3600 تومان (در حال حاضر دلار در محدوده نزدیک 3900 تومان قرار دارد) در نظر گرفته است. از دیگر شرکتهای پتروشیمی فن آوران هم شرایط مناسبی دارد ضمن اینکه علاوه بر متانول دیگر محصول این شرکت از جمله اسید استیک نیز با رشد روبرو شده است.

در این گروه در مورد خوراک نیز خبر رسید که با راه اندازی خط2 پتروشیمی کاویان، اتیلن خط لوله غرب که خوراک برخی پتروشیمی ها از جمله کرمانشاه را بر عهده دارد این شرکت پتروشیمی را کاملا در سرویس قرار داده است .

از دیگر خبرهای کوتاه این گروه دومین قرارداد تامین منابع مالی از بازارهای بین المللی به شکل کوتاه مدت شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با شرکت ژاپنی ایتوچو به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو امضا شد . نخستین قرارداد تامین منابع مالی در قالب یوزانس از کشور ژاپن و تحت پوشش بیمه صادراتی NEXI و قرارداد امضا شده با ماروبنی در یکم سپتامبر در توکیو ژاپن به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو امضا شده بود. همچنین دور جدید همکاری ایران و لورگی آلمان با هدف احداث واحدهای تولید پلی پروپیلن از متانول و تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی آغاز شد.

در خودروسازی؛ در روزهای اخیر همزمان با ارائه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس شاهد افزایش نرخ دلار در بازار آزاد بودیم که این مهم باعث افزایش بیشتر عرضه­ها بر روی این گروه شد تا جایی که قیمت برخی نمادها از جمله ایران خودرو کف 10 ماهه خود را شکستند. این امر که البته در آخرین روز کاری هفته با انتشار شایعاتی از بازگشایی خساپا و همچنین احتمالاتی از تعدیل مثبت این شرکت با توجه به فروش بالای آن در 8 ماهه ابتدای سال روند متفاوتی به خود گرفت، در صورت تایید نشدن شایعات می تواند بار دیگر روند نزولی به خود بگیرد و با اصلاح بیشتری روبرو بشود . باید افزود شایعاتی پیرامون فروش بلوک خگستر و بانک پارسیان از سوی ایران خودروتنور این گروه را داغ کرد تا شاهد معاملات پر حجم در محدوده صف خرید برای ایران خودرو و همچنین خگستر باشیم.

در این گروه در حال حاضر از مهمترین تهدیدها می توان به نقض برجام از سوی آمریکایی ها اشاره کرد که ممکن است قراردادهای خارجی آنها را با تهدید مواجه کند. در همین ارتباط باید گفت که قراردادهای خارجی می تواند خودروسازان را به سود خوبی در سالهای آینده برساند و وضعیت آنها را از آنچه امروز شاهد آن هستیم بسیار ایده ال کند. همین امر می تواند در مورد قطعه سازان نیز اتفاق بیفتد و آنها نیز با توجه به اینکه در این هفته با امضای قراردادی که در ذیل به آن اشاره شده است شرایط خود را متفاوت بکنند .

بزرگترین قرارداد جوینت‌ونچر در صنعت قطعه‌سازی، میان ایران و فرانسه به امضا رسید. در این مراسم، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس گفت:طی یکسال اخیر همکاری‌هایایران و فرانسه در بخش‌هایاقتصادیبا پیشرفت‌هایقابل قبولیهمراه بوده و این همکاری‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری‌هایجدید و مشترکدنبال شده است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه افزود:این مسیر سه هدف اصلیرا دنبال می‌کند کهانتقال دانش فنیو تکنولوژیروز دنیا، افزایش عمق ساخت داخل و اشتغالزاییدر ایران در کنارتوسعه صادرات است که مهمترین رویکردهایکشورماندر زمینه توسعه روابط اقتصادیو همکاری‌هایجدید بوده است. همچنینمحمد علیپور، عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز گفت: این کنسرسیوم در تلاش است تا از طریق همکاریمشترکبا سازندگان معتبر جهان، پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در زمینه طراحیو تولید قطعات را وارد ایران کند و علاوه بر تامین نیاز صنعت خودرو ایران، زمینه عرضه قطعات ایرانیدر بازارهایجهانیرا فراهم کند.

در فلزات اساسی؛ قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی در این هفته با ثبات بیشتری و در محدوده سقف قیمتی دنبال شد که این مهم باعث شد تا نمادهای این گروه روند قیمتی مثبتی را تجربه کنند. در این میان در زیر مجموعه فولادی قیمت اسلب در بورس کالا در انتهای هفته به نزدیکی 1700 تومان رسید که باعث صف خرید شدن نماد فخوز و سایر فولاد سازان در ادامه و کگل و کچاد که قیمت گذاریشان بر اساس نرخ شمش فخوز است، شد . در این گروه حجم معاملات بسیار بالا بود و با توجه به اینکه انتظار افت قیمت در محصولات جهانی را نداریم باید به رشد و تعدیل مثبت نمادهای این گروه همچنان امیدوار بود .

در این هفته سازمان خصوصی سازی برای دومین بار برنامه عرضه بلوک 16.75 درصدی ذوب آهن با کاهش قیمت نسبت به قبل دارد تا شاید در چهارمین عرضه بلوکی، طلسم این شرکت مشمول اصل 44 شکسته شود. این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 317 میلیون سهم شرکت ذوب‌آهن اصفهان است. این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 317 میلیون سهم ذوب است که به قیمت پایه هر سهم 2749 ریال ( در عرضه قبلی هر سهم 300 تومان) و به ارزش پایه 362 میلیارد تومان ( در عرضه قبلی 395 میلیارد تومان) ست که دوشنبه 29 آذز به صورت 25 درصد نقد و مابقی اقساط دو ساله در بازار دوم معاملات فرابورس ، عرضه خواهد شد.

انبوه سازی و مستغلات و سیمان؛ افزایش بودجه عمرانی برای سال آینده از طرف دولت چشم انداز مثبتی را جلو پای این دو گروه قرار داده است که امیدواری ها به بهبود اوضاع آنها را افزایش می دهد. با این حال آنچه کمی ریسک سرمایه گذاران را برای خرید سهام این گروه در مورد این خبر افزایش داده است عملیاتی نشدن بودجه عمرانی در دو سه سال اخیر و در واقع کاغذی بودن بودجه عمرانی کشور را باید اعلام کرد .

در گروه های فنی و مهندسی و تجهیزات؛ فاذر به مانند بسیاری از سهام این روزهای بازار سرمایه به علت ابهام متوقف گردید و مپنا هم پس از ماهها با برگزاری مجمع خود سود 25 تومانی را مصوب کرد .

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24